You are here

Dakaro ralis 2019: Trečiame etape B. Vanagas finišavo TOP10

  • Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio foto
    Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio foto
  • Dakaro ralis 2019/Komandos foto
    Dakaro ralis 2019/Komandos foto
  • Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio foto
    Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio foto
  • Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio foto
    Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio foto
  • Dakaro ralis 2019/Komandos foto
    Dakaro ralis 2019/Komandos foto

Sausio 9 dieną prasidėjo trečiasis Dakaro ralio etapas iš San Juan De Marcona į Arequipą. Visų dalyvių laukė net 798 km distancija, kurią sudaro 467 km pervažiavimų: 6 km iki greičio ruožo ir 461 km po greičio ruožo. Paties greičio ruožo ilgis yra 331 km ir jis eina per visiškai naują kopų masyvą, kur kojos nėra žengęs nei vienas iš dalyvių.

Prie starto linijos stojo 134 motociklai, 25 keturračiai, 95 automobiliai, 30 mažųjų bagių ir 38 sunkvežimiai.

Greičio ruožas suskirstytas į 9 kontrolės punktus (WP).

AUTOMOBILIAI

Automobilių įskaitoje pirmas į startą pajudėjo S. Loebas, tačiau WP1 punktą pirmas pasiekė ne jis, o N. Al-Attiyah, nuo kurio tik 3 sek. atsiliko C. Sainzas, tačiau 38-ajame kilometre jis sustojo, apgadinęs savo bolido važiuoklę. Automobilį jis susitaisė, tačiau prarado daugiau nei tris valandas.

WP2 punkte greičiausi buvo du lenktyninkai, užfiksavę tokį patį rezultatą, tai Nasseras ir S. Peterhanselis. 21 sek. atstumu nuo jų laikėsi S. Loebas.

WP3 lyderio poziciją perėmė jau vienas S. Peterhanselis, o N. Al-Attiyah buvo antras, atsilikęs 1 min. 13 sek. WP6 punkte toliau pirmavo S. Peterhanselis, o Nasseras atsilikimas sumažėjo iki 47 sek. Trečias žengė J. Przygonskis su Mini, atsilikęs 8 min. 58 sek.

172-ajame kilometre dėl techinių problemų sustojo bendros įskaitos lyderis G. De Villiersas. Automobilį jis susitvarkė, bet prarado daugiau nei dvi valandas.

Tuo tarpu S. Peterhanselio niekas nesustabdė iki pat finišo - pirma vieta ir 3 min. 26 sek. persvarą prieš savo persekiotoją N. Al-Attiyah. Trečias liko J. Przygonskis, atsilikęs 11 min. 47 sek. Dar 1 min. 3 sek. nuo jo atsiliko Y. Al Rajhi. Penketuką užbaigė Nani Roma, pralošęs 18 min. 12 sek.

Po šio etapo į pirmąją bendros įskaitos vietą šoktelėjo N. Al-Attiyah. Jis 6 min. 48 sek. lenkia Y. Al Rajhi. Trečias yra S. Peterhanselis, atsilikęs 7 min. 3 sek. Taigi penketukas atrodo taip: viena Toyota ir keturi Mini už jos. Beje, šeštoje vietoje taip pat Mini, kurį vairuoja C. Despres. Atsilieka jis 24 min. 40 sek.

Automobiliai TOP 5 po 3 etapo

1.

Nasser Al-Attiyah

Toyota

 08:34:08

2.

Yazeed Al Rajhi

Mini

+00:06:48

3.

Stephane Peterhansel

Mini

+00:07:03

4.

Nani Roma

Mini

+00:12:02

5.

Jakub Przygonski

Mini

+00:13:46

 

LIETUVIAI

Benediktas Vanagas į startą pajudėjo 15:54 Lietuvos laiku iš 16-os pozicijos. WP1 jis buvo 19-as (preliminariai), atsilikęs 2 min. 36 sek. WP2 jo vieta 15-a, o atsilikimas 3 min. 39 sek.

WP3 Benediktas pakilo net į 10-ąją vietą ir nuo lyderio atsiliko 13 min. 52 sek. WP6 jis taip pat dešimtas, atsilikęs 28 min. 11 sek. WP7 - vėl 10-a vieta ir 35 min. 28 sek. atsilikimas. Aštuntajame punkte jis ir vėl dešimtas, atsilikimas - 37 min. 25 sek.

Finiše jis dešimtas! Atsilikimas nuo lyderio 39 min. 24 sek.

Bendroje įskaitoje jis taip pat klasifikuojamas dešimtas (preliminariai).

Benas pasakojo, kad prakirto vieną ratą, buvo pora kartų pasiklydęs, o greičio ruožas buvo labai sunkus. Be to, lenktynininkas skundėsi skrandžio problemomis - sako, kad tai yra apsinuodijimas.

Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio foto

„Šiandien mūsų strategija vėl buvo konservatyvi. Įveikėme dienos pradžioje buvusį kopų masyvą visiškai be problemų, po to sustojome prisipūsti padangas, taip pasiruošdami kietesnio grunto sekcijoms,– pasakojo vos ant kojų stovintis pilotas. – Toliau esančiame kanjone prakirtome padangą – tiesiog nepamačiau kyšančio aštraus akmens galiuko ir to užteko, kad pradurtume ratą“.

Tolimesnė ekipažo kelionė, nors ir sparčiu tempu, deja neapsiėjo be problemų. Dar prieš greičio ruožą B. Vanagas jautėsi nekaip – šiemet problemų su apsinuodijimu maistu turėjo didesnė dalis lietuviškų ekipažų, panašu, jog savo eilės sulaukė ir jis. Tarp greičio ruožų turėtą pertrauką, skirtą trumpam techniniam aptarnavimui, pilotas išnaudojo atsisveikinimui su skrandžio turinio ir už vairo sėdo gerokai praradęs koncentraciją: „Paskutinius greičio ruožo kilometrus faktiškai laikiausi už vairo ir norėjau, kad visa tai kuo greičiau baigtųsi“, – patylomis dalinosi sportininkas. Deja, šios maldos nebuvo išklausytos. Iki finišo likus mažiau nei dešimčiai kilometrų, ekipažas nesėkmingai peršoko tramplyną. Žiūrovų minią išvydęs pilotas suprato, jog šie savo stovėjimo vietą pasirinko ne veltui – dažniausiai minios būriuojasi būtent ten, kur laukia didžiausias pavojus. Bandymas stabdyti buvo pavėluotas, po jo sekė kreivas šuolis, kurio metu ekipažo nariai matė tik smėlį, kuris standartiškai būna po automobiliu, o ne priešais priekinį stiklą. Nors ir nesėkmingai prasidėjęs, manevras baigėsi geruoju, taip iš esmės pabaigdamas iššūkių kupiną dieną.

Finiše pakalbintas komandos šturmanas Sebastianas Rozwadowskis atskleidė, jog diena buvo iš tiesų sunki ir komanda džiaugiasi pasiekusi finišą. Greičio ruožo sudėtingumą puikiai patvirtino kitų pilotų praktikos: savo pasirodymo ralyje vos nepabaigė pernai metų nugalėtojas Carlos Sainz – jam teko laukti komandos technikų sunkvežimio, kuris padėjo sutvarkyti jo bagį, kuris po incidento faktiškai prarado vieną ratą. Nemažai pasitraukimų sulaukta ir motociklų klasėje, dalis jų potencialių lyderių tarpe.

Vaidotas Žala startavo 16:14, tačiau praėjus valandai nuo jo starto, jis nebuvo fiksuojamas WP1 punkto rezultatų suvestinėje. Ar tai reiškia, kad jis vėl dingęs iš radarų? Taigi visą greičio ruožą apie jų rezultatą niekas nežinojo.

Besislapstę viso greičio ruožo metu nuo organizatorių sekimo sistemos, Vaidotas ir Saulius pasiekė finišą. Vieta - 13-a! Atsilikimas - 47 min. 40 sek.

Bendroje įskaitoje - 17-a vieta.

Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio foto

„Ilga diena, bet šiandien viskas klostėsi kiek geriau. Jau tradiciškai – minus ratas ir minus dugno apsauga. Trasa buvo itin negailestinga automobiliui, tačiau Kamanė – kantri, kol kas nedejuoja“, – finišu ir „Toyota Hilux“ patikimumu džiaugėsi V. Žala.

„Trečias ruožas – įvairus, dinamiškas ir klastingas. Kopos buvo sunkios, aštrios, bet patiko. Stojom reguliuoti slėgį ir iki etapo pabaigos jo nebekeitėm, tačiau reikėjo saugotis akmenų. Ne visai pavyko – likus 10 km iki finišo vis tik pramušėm ratą. Dalis ruožo labai akmenuota ir grubi, todėl kiek įmanydami tausojom automobilį. Kelis kartus turėjom bėdų su akceleratoriumi, teko stoti ir jį kalibruoti. Buvo kelios sunkesnės vietos šturmanams, tačiau paklydę nebuvome. Bendrą tempą kiek lėtino sunkvežimių dulkės, bet toks tas Dakaras“, – atsipūsdamas po 331 km išbandymo kalbėjo S. Jurgelėnas, priminęs, jog laukia dar daugiau nei 400 kilometrų kelionė iki bivako Arekipoje.

Antanas Juknevičius šią dieną pradėjo iš 80-osios pozicijos, tačiau WP1 punkte jis buvo 29-as, nuo lyderio atsilikęs 5 min. 3 sek. WP2 jis buvo 28-as, atsilikęs 7 min. 9 sek.

Gaila, kad tokio tempo Antanui nepavyko išlaikyti toliau, nes WP3 jis buvo tik 66-as, atsilikęs jau daugiau nei 1 val. 40 min. Ekipažas turi techninių problemų. Komanda pranešė, kad kaista bolido variklis ir reikia nuolat pilti vandenį.

WP6 punktą ekipažas pasiekė būdamas  60-oje vietoje, o atsilikimas išaugo iki 3 val. 2 min.

Finišą Antanas pasiekė 51-oje vietoje, atsilikęs 3 val. 9 min.

„Pradėjom labai gerai – greitai pagavom  tempą, aplenkėm gal 20 mašinų iki pirmo kontrolės punkto -  čia buvo mūsų tempas. Vėliau vos pakliuvus į klampesnę kelio dangą prasidėjo variklio kaitimas – pavažiuojam keletą kilometrų ir stojam, prašom visų varžovų vandens. Iš esmės ko tik mes neprašėm – ir žiūrovų, ir varžovų ir teisėjų, supylėm tiek vandens, kiek per gyvenimą nesam išgėrę turbūt – po finišo juokėsi Antanas Juknevičius. – Dabar didžiausią nerimą kelia situacija su temperatūra ir kokia jos priežastis, nes taip Dakaro nefinišuosim – vandens pompa, o galbūt ir variklio tarpinė, reikia kuo greičiau grįžti į bivuaką ir ten jau matysime situaciją.“

MOTOCIKLAI

Motociklai šiandien pirmieji pajudėjo į trasą, o kartu visame jų būryje ir mūsiškiai: Arūnas Gelažninkas bei Balys Bardauskas.

Greičiausias trečiajame etape buvo X. De Soultrait su Yamaha, tačiau P. Quintanilla su Husqvarna nuo jo atsiliko tik 15 sekundžių. Trečias finišavo K. Benavides su Honda, atsilikęs 2 min. 37 sek.

Gaila, bet šiandien iš kovos pasitraukė Honda techniką vairavęs, vienas iš favoritų J. B. Bortas.

Iš 46-os pozicijos startavęs Arūnas Gelažninkas, WP2 punktą pasiekė būdamas 37-as, atsilikęs 6 min. 14 sek. Šioje greičio ruožo stadijoje pirmas lėkė R. Brabec. WP3 punkte jis taip pat buvo 37-as, atsilikęs 18 min. 48 sek.

WP5 punkte Arūnas užkopė iki 26-os pozicijos, o jo atsilikimas - 40 min. 26 sek. WP6 - ta pati pozicija ir 41 min. 33 sek. atsilikimas.

Finiše jis buvo 29-as (preliminariai), pralošęs 58 min. 26 sek.

Balys Bardauskas startavo 127-as ir WP2 punkte buvo 107-as, atsilikęs nuo lyderio 18 min. 40 sek. Trečiame punkte jo vieta buvo 89-a, o atsilikimas daugiau nei 53 minutės. WP5 - 100-oji vieta ir 2 val. 16 min. atsilikimas.

Finiše Balys buvo 103-ias, atsilikęs 3 val. 7 min. 50 sek.

KETURRAČIAI

Keturračių įskaitoje šiandien pirmas nebe du pirmus etapus laimėjęs N. Cavigliasso. Jis šįkart buvo antras, etapo nugalėojui J. G. Ferioli pralošęs 1 min. 44 sek. Trečiąją vietą užėmė G. Gallego, atsilikęs 10 min. 50 sek.

KETVIRTAS IR PENKTAS ETAPAI - MARATONAS

Ketvirtadienį (sausio 10 d.) bei penktadienį (sausio 11 d.) vyks maratono etapas. Finišavę ketvirtadienio greičio ruože (Arekipa–Takna), sportininkai turės savo techniką kitai dienai paruošti patys, be mechanikų ar kitų komandos narių pagalbos. Ketvirtąją dieną automobilių ekipažai turės įveikti 405 km greičio ruože ir dar 259 km pervažiavimą iki kito bivako. Penktadienį – net 517 km greičio ruožą ir 197 km pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais.

Laukia dar daugiau iššūkių.

Kategorijos: 
 
 

DAKARO RALIS 2019

REZULTATAI PO 10/10 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Antanas Juknevičius/Toyota - 36

Benediktas Vanagas/Toyota - 11

Vaidotas Žala/Toyota - 12

Balys Bardauskas/KTM - nefinišavo

Arūnas Gelažninkas/KTM - 24

Automobiliai TOP 5

1. Al-Attiyah Toyota 34:38:14
2. Roma Mini +00:46:42
3. Loeb Peugeot +01:54:18
4. Przygonski Mini +02:28:31
5. Despres Mini +02:48:43

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Nikolaev Kamaz 41:01:35
2. Sotnikov Kamaz +00:25:36
3. De Rooy Iveco +01:34:44
4. Villagra Iveco +05:49:08
5. Loprais Tatra +05:59:51

 

Motociklai TOP 5

1. Price KTM 33:57:16
2. Walkner KTM +00:09:13
3. Sunderland KTM +00:13:34
4. Quintanilla Husqvarna +00:20:46
5. Short Husqvarna +00:44:10

 

Keturračiai TOP 5

1. Cavigliasso Yamaha 43:01:54
2. Ferioli Yamaha +01:55:37
3. Gallego Yamaha +02:11:48
4. Giroud Yamaha +04:02:41
5. Andujar Yamaha +06:38:10