You are here

Dakaro ralis 2021: Viena valstybė. Naujas maršrutas

  • Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
    Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
  • Vaidotas Žala/Komandos nuotrauka
    Vaidotas Žala/Komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
    Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
  • Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
    Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
  • Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
    Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

Pasibaigus 2020 metų Dakaro raliui, varžybas organizuojanti ASO kompanija dėjo pastangas, jog išplėstų renginį ir už Saudo Arabijos sienų. Su pastarąja valstybe yra sudaryta penkerių metų trukmės sutartis, užtikrinanti, kad pradedant 2020-aisiais, būtent čia vyks Dakaras.

Nors sutartis leido plėsti maršrutą į daugiau šalių, tačiau biržėlio 11 dieną galutinai paaiškėjo, kad 2021 metais Dakaro ralis vyks tik Saudo Arabijoje.

Dakaro ralis/#iGo2Dakar nuotrauka

Grįžtant į 2020 metus

 

2020 metų Dakaro ralyje išaugęs vidutinis ralio greitis sulaukė nemažai teigiamų atsiliepimų iš lenktynininkų. Stephane'as Peterhanselis patikino, kad Dakaro ralis atgavo „Afrikos dvasią“ – šis žemynas laikomas ralio „namais“.

Nemažas pokytis buvo įgyvendintas ir kalbant apie navigavimą, mat iš 12 renginio dienų, net šešias kelio knygos buvo išdalijamos prieš pat startą.

„Tikrai atsižvelgsime į lenktynininkų nuomonę, ne tik į mano. Puikiai suprantu, kad turime pasitempti, tą pamačiau labai greitai“, – kalbėjo jis.

Ir tai buvo padaryta, nes 2021 metų Dakaro ralis bus dar kitoks ir, tikėtina, dar įdomesnis.

2021 metų naujovės

Taigi, valstybė tik viena - Saudo Arabija. Data: sausio 3-15 dienomis.

Prezentacijos metu Dakaro ralio direktorius David Castera pranešė, kad nors Dakaras liks vienos valstybės ribose, maršrutas bus absoliučiai naujas. D. Castera priminė, jog Saudo Arabija yra net 4 kartus didesnės nei Prancūzija, todėl erdvės kurti naujus greičio ruožus yra daug.

Kita svarbi naujiena – siekis eliminuoti sukčiavimą. 2021-siais visų kategorijų dalyviai kelio knygas gaus tik prieš pat greičio ruožą. Tai reiškia, kad ekipažai neturės laiko iš anksto pasiruošti ir pasitelkti nelegalius „map man‘us“ – žmones, kurie pagal kelio knygą sumodeliuoja būsimą maršrutą. Drauge tai sulėtins dalyvių tempą, nes teks orientuotis į kelio paieškas, tad panašu, jog ateinantis Dakaras smarkiai priklausys nuo šturmanų darbo.

„Inbank team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas teigia, jog ruošiantis Dakarui kiekviena naujiena svarbi: „Šiandieną paaiškėjo renginio datos bei apytikslis maršrutas. Organizatoriai žada smėlį kiekvieną dieną – tikimės kad taip ir bus. Įdomu ir tai, kad kitąmet laukia visiškai nauja trasa. Pasiruošimo planų tai nepakeitė“.

Benediktas Vanagas/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

Lenktynininkas V. Žala teigė, kad tokias naujoves taip pat vertino teigiamai bei džiaugėsi, kad dėl pakeitimų ne tik šiek tiek susilygins komandų jėgos, tačiau ir šturmanai turės daugiau laiko poilsiui.

„Visgi, kaip ir tikėjomės, dėl COVID-19 pandemijos, organizatoriai atšaukė planus įtraukti daugiau valstybių į 2021 Dakaro žemėlapį, tačiau džiugu, kad jie žada atsižvelgti į šių metų kritiką, ir paruošti labiau techniškas trasas, įtraukti daugiau kopų. Logistika bus kiek paprastesnė, nes startuosime ir finišuosime Džedoje. Šturmanams pasikeis Dakaro vakarai – nebereiks ruošti namų darbų prie kelio knygos, turės daugiau poilsio. Iš esmės, ir toliau įvedama nemažai teisingų naujovių, kol kas naujasis Dakaro direktorius man imponuoja“, – teigė V. Žala.

Vaidotas Žala/Komandos nuotrauka

Ateinantis Dakaras atneš ir daugiau naujovių, orientuotų į saugumą. Motociklų ir keturračių kategorijos dalyviai ralio metu privalės dėvėti liemenę, smūgio metu atliekančią oro pagalvės funkciją, o artėdami prie pavojingų ruožų, visų klasių dalyviai gaus garsinius įspėjimus.

Sunkiausių planetos lenktynių organizatoriai vilios naujokus bei elektromobilių vairuotojus didelėmis nuolaidomis, o naujosios kategorijos „Dakar Classic“ dalyviai varžysis tuose pačiuose greičio ruožuose kaip ir likusių kategorijų. „Dakar Classic“ – istorinių automobilių kategorija, kurioje nuo 2021-ųjų varžytis galės transporto priemonės, Dakare lenktyniavusios iki 2000 metų.

Lenktynių startas ir finišas numatytas Džedoje. Lenktynininkų laukia 12 greičio ruožų. Poilsio diena – sausio 9 d. Haile. Oficiali Dakaro konferencija, kurios metu bus atskleistas tikslesnis maršrutas bei kilometražas, įvyks lapkričio mėnesį.

 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53