You are here

Greičiausio automobilio Lietuvoje kūrimas arba „Nissan GT-R R35“ variklio tobulinimo ypatumai

  • Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
    Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
  • Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
    Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
  • Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
    Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
  • Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
    Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka
.

Prieš daugiau nei dešimtmetį debiutavęs „GT-R R35“ vis dar išlieka viena geriausių platformų galios didinimui ir neįtikėtiniems pagreičio rodikliams pasiekti. Prieš kelis metus, šis viso pasaulio vairuotojų ir galios didinimo specialistų pripažinimą pelnęs automobilis, tapo ir „StartLine Motors“ pasirinkimu siekiant įgyvendinti tikslą, sukurti greičiausią automobilį Lietuvoje.

Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka

Nuo pristatymo 2007-iais iki šių dienų, į visus „GT-R R35“ montuojamas tas pats VR38DETT, 3.8 l darbinio tūrio, V formos, 6 cilindrų variklis su dviem turbinomis. Gamybos pradžioje vairuotojai galėjo mėgautis standartiniu 480 arklio galių ir 580 Nm pajėgumu. Modeliui atsinaujinant, palaipsniui didėjo ir variklio galia. Naujausia standartinė „R35“ versija, prekyboje pasirodžiusi 2017-siais, siūlo 565 arklio galias ir iki 630 Nm padidėjusį sukimo momentą. 

Per visą gamybos laikotarpį nepasikeitė ir į šį automobilį montuojama dvigubos sankabos, automatinė, šešių pavarų greičių dėžė. Optimalų pavarų perjungimą užtikrina šios pavarų dėžės valdymo kompiuteris, kuris duomenis surenka iš daugybės daviklių ir atsižvelgiant į gaunamą informaciją, parenka patį geriausią laiką pavaros perjungimui. Beje, pavaros perjungiamos ypač greitai – tai trunka vos 0,15 milisekundės. Nors kiekvieno „GT-R“ atnaujinimo metu patobulinimų sulaukdavo ir pavarų dėžė, tačiau jokių kardinalių pasikeitimų nebuvo ir iš esmės, ji išliko tokia pat, pradedant pirmųjų gamybos metų modeliais, baigiant pačiais naujausiais.

„Nissan GT-R R35“ variklio galia siunčiama į visus keturis ratus, tačiau tai nėra įprasta visų varančiųjų ratų sistema. Į priekį automobilis visais ratais varomas pajudant iš vietos ir į priekinius ratus perduodama nedidelė dalis galios. Taip užtikrinamas maksimalus sukibimas, todėl „GT-R“ gali pasigirti ypač greita ir staigia akceleracija – nuo 0 iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 3 sekundes. Tuo metu siekiant sumažinti pasipriešinimą, kad būtų pasiektas didesnis maksimalus greitis, vėliau į priekį automobilis varomas tik galiniais ratais, o tai standartiniam modeliui ketvirtį mylios leidžia įveikti per maždaug 11 sekundžių. 

Dėl šių savybių ir dėl to, kad nepaisant visų atnaujinimų „R35“ niekada nebuvo radikaliai pakeistas, jį pamėgo galios didinimo specialistai, nes siekiant maksimalaus galingumo, tokius pačius parametrus galima pasiekti tiek modifikuojant pirmųjų, tiek paskutiniųjų gamybos metų modelius. 

Bekompromisė galia – „StartLine Motors“ modifikacijos skirtos „Nissan GT-R R35“

Daugiau nei dešimtmetį gaminamas automobilis tapo tikra ikona ir legenda. Tikėdami išskirtiniu „Nissan GT-R R35“ potencialu, prieš kelis metus šį automobilį savo tikslui, sukurti greičiausią automobilį Lietuvoje, pasirinko ir „StartLine Motors“. Per visą laiką automobilis nuolatos tobulėjo, buvo išbandyta gausybė įvairių modifikacijų kombinacijų, kurios leido suprasti ir surasti sprendimus, kurie užtikrina bekompromisius galios ir akceleracijos parametrus.

Per keletą metų, „StartLine Motors“ tobulinamas „R35“ išgyveno įvairius galios didinimo lygius – nuo pirmojo lygio, kai galia padidinama be mechaninių pakeitimų, iki visiško variklio ir kitų mazgų pilno išardymo ir modifikavimo. Ši praktika leido suprasti, kaip didinti variklio galią, kad būtų galima pasiūlyti įvairius lygiu – nuo standartinio galingumo iki 600, 700, 800 ar 1000 arklio galių, kol galiausiai ribos pasiekė 1300 ir 1500 arklio galių. 

Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka

Kad šis automobilis turi didelį potencialą, nesunku suprasti atlikus tik pirmojo lygio galios didinimą. Visiškai nemodifikuojant mechaninės „GT-R“ dalies, atlikus tik kompiuterinius programavimo darbus, galima pasiekti 600 arklio galių pajėgumą, o tai leidžia nuo 0 iki 100 km/val. šiam automobiliui pagreitėti per 2,8 sekundės. 

Norintiems dar geresnių dinaminių savybių, puikus pasirinkimas variklio pajėgumo didinimas iki 700 arklio galių. Norint pasiekti šį skaičių, standartinius degalų purkštukus teks pakeisti pralaidesniais ir, žinoma, atlikti programavimo darbus. Tokį galingumą be jokių problemų atlaiko visi automobilio mazgai ir daugiau jokių papildomų modifikacijų atlikti nereikia. Taip pat tiek galios pakanka ketvirtį mylios įveikti per 10,5 sekundės ar mažiau ir leidžia be didesnių problemų varžytis su kur kas brangesniais „Ferrari“, „Lamborghini“ ar „Porsche“ super-automobiliais. 

Atlikus preciziškus programavimo darbus, standartinis VR38DETT variklis gali pasiekti ir 800 arklio galio pajėgumą. Norint peržengti šią ribą ir pasiekti didesnį nei 900 arklio galių pajėgumą, būtina atlikti mechanines variklio modifikacijas. Standartinius švaistiklius ir stūmoklius reikia keisti naujais, pagamintais iš tvirtesnio metalo, kuris tuo pačiu pasižymi ir geresnėmis temperatūrinėmis savybėmis. Šios modifikacijos variklio sukimo momentą leidžia padidinti iki 1000 Nm, maksimalūs variklio sūkiai padidinami iki 7200 ribos, o ketvirtį mylios galima įveikti per 9 sekundes. Būtent šį galios didinimo lygį dažniausiai pasirenka į „StartLine Motors“ atvykę „Nissan GT-R R35“ vairuotojai, nes atsižvelgiant į pasiekiamą rezultatą, tai pareikalauja sąlyginai nedidelių investicijų. 

Tūkstančio ir daugiau arklio galių zona

Priartėjus prie 1000 arklio galių ribos, „StartLine Motors“ priėmė iššūkį šią ribą peržengti ir savo kailiu patyrė, kad net ir mažiausioms smulkmenoms turi būti skiriamas maksimalus dėmesys, o netinkamai pasirinkti komponentai kainuoja ne tik pinigus, bet ir laiką. Todėl norint nešvaistyti nei laiko, nei finansinių resursų, norint „GT-R R35“ pajėgumą padidinti iki 1000 arklio galių ir daugiau, švaistikliai ir stūmokliai turi būti keičiami į dar tvirtesnius ir atsparesnius. 

Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka

Standartiniai vožtuvai, vožtuvų spyruoklės, lizdai ir velenėliai taip pat keičiami į naujus, tvirtesnius komponentus. Jei norima, kad variklis turėtų ne tik aukštus galios parametrus, bet būtų dinamiškas ir elastingas, keičiamas ir suspaudimo laipsnis. Galią didinant peržengiant 1000 arklio galių ribą, būtina atsižvelgti į variklio nusidėvėjimą. Galingumą didinant ne naujam varikliui, būtina keisti ir visus pagrindinius variklio komponentus – grandines, įtempėjus, žvaigždes ir t.t. 

„Nissan GT-R R35“ varomoji jėga, VR38DETT variklis, turi dvi turbinas, kurias, siekiant didesnio galingumo, reikia keisti naujomis. Siekiant surasti tinkamiausias turbinas, „StartLine Motors“ išbandė daugybės skirtingų gamintojų produkciją, stebėjo ir užsienyje dirbančių partnerių rezultatus, kol galiausiai išanalizavus visą surinktą informaciją, buvo priimtas sprendimas patiems suprojektuoti naujus hibridinius turbokompresorius. 

Teisingai veikiančios turbinos reikalingos tam, kad būtų pasiektas maksimalus naudingumo koeficientas, tai yra – maksimali galia turi būti pasiekiama esant kuo žemesniems variklio sūkiams ir išlaikoma iki pat maksimalios sūkių ribos. Su „StartLine Motors“ suprojektuotomis turbinomis, maksimalus sukimo momentas pasiekiamas esant 4000 sūkių per minutę ir išsilaiko iki variklis pasiekia 8000 sūkių per minutę. 

Modifikuojant automobilį ir norint variklio galingumą padidinti dvigubai ar dar daugiau, būtina atkreipti dėmesį ir į pavarų dėžę. Dažniausiai ji ir tampa siena, kuri užkerta kelią tolesniam arklių auginimui. Būtent dėl to, reikia modifikuoti ir „GT-R“ pavarų dėžę. Ji patiria dideles perkrovas, todėl standartiniai krumpliai pakeisti į stipresnius, tuo pačiu sustiprintos ir krumpliaračių fiksacijos. Pavarų dėžei itin svarbus efektyvus tepimas, todėl padidintas karterio tūris, sumontuotas papildomas alyvos siurblys ir aušintuvas. Į pavarų dėžę sumontuojamas ir naujas, gamykliškai modifikuotas pavarų dėžės vožtuvų modulis. „Nissan GT-R“ turi elektromagnetinę visų varančiųjų ratų pavaros sankabą, kurią reikia modifikuoti, norint išvengti jos darbo nesklandumų. Taip pat būtina sustiprinti pavarų dėžės ir reduktoriaus sujungimą, bei modifikuoti priekinių ratų veleną ir priekinės ašies sankabą.

Ilgainiui, ieškant teisingų parametrų ir visų modifikacijų sinchronizavimo, teko sukurti ir daugiau unikalių sprendimų, pagaminti daugiau pačių suprojektuotų detalių, nes siūlomos rinkoje tiesiog neatlaikė padidėjusios galios arba dirbo ne taip, kaip buvo prognozuojama.

Puikių variklio galios parametrų neįmanoma pasiekti atitinkamai nemodifikavus degalų tiekimo sistemos, kuri pritaikoma E85 rūšies degalams. Sumontuojamas siurblys, kurio našumas siekia 1000 litrų per valandą, o naujų degalų purkštukų pralaidumas siekia 2000 kubinių centimetrų. Galima sumontuoti 12 purkštukų sistema, kurių vieno pralaidumas atitinkamai siekia 1000 kubinių centimetrų, tačiau tuo pačiu reikia padidinti ir degalų sistemos našumą.

Teisingai ir kruopščiai paruoštas variklis gali pasiekti saugius 1300 arklio galių 1300 Nm sukimo momento parametrus, tačiau „StartLine Motors“ partneriai užsienyje, su tokia variklio modifikacijų komponuote pasiekia ir 1500 arklio galių. 

Nissan GT-R/Startline Motors nuotrauka

Visas šis aprašymas – tik bendroji modifikacijų dalis. Daugybė smulkmenų, šimtai valandų atliekant mechaninius pakeitimus, nemažiau laiko skirto programavimui ir automobilio testavimui, bei unikalūs sprendimai pavirto patirtimi, kurią „StartLine Motors“ perduoda klientams atvykstantiems didinti savo „Nissan GT-R R35“ variklio galią. 

Kategorijos: 
Automobiliai: