You are here

Toyota GR Yaris: Sukurtas raliui, bet legalus ir gatvėje

  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
  • Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
    Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka
.

261 AG, 360 Nm, nuolat keturi varomi ratai, mechaninė greičių dėžė, tradicinis rankinis stabdis, riboto praslydimo diferencialai, puiki išvaizda, gera kaina – tai tikrai galėtų būti nemažos dalies vairavimą dievinančių automobilių entuziastų receptas, pagal kurį galėtų būti sukurtas jiems patinkantis automobilis.

Smagu, kad tokį automobilį turime ne tik svajonėse, bet ir realybėje. Tai itin daug dėmesio ir daugybės teigiamų atsiliepimų visame pasaulyje sulaukęs, iš Pasaulio ralio čempionato (WRC) trasų į gatves nužengęs, karštasis hečbekas „Toyota GR Yaris“, 2021 metų pradžioje pasirodęs ir Lietuvoje, sostinės „Toyota“ atstovybėje „Tokvila“.

Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka

Ribota serija

Sunku žodžiais apibūdinti, kokias emocijas ir kokį smagumą suteikia šis automobilis, sėdint prie vairo, tad jeigu tik yra galimybė, rekomenduojame būtinai jį išbandyti. Garantuojame, patiks visu 110 procentų.

Juk tai Pasaulio ralio čempionate dalyvaujančios „Toyota Gazoo Racing“ komandos kūrinio, skriejančio ralio trasose, versija, kurią „Toyota“ įsipareigojo pagaminti ir skirti viešo naudojimo keliams. Iš viso tokių smarkuolių bus pagaminta 25 000 vienetų, kas tikrai nėra daug.

Įdomu tai, kad naudoti šie modeliai jau yra parduodami brangiau, negu buvo pirkti nauji. Taigi tai ne tik puikus automobilis, bet dar ir gera investicija. Automobilistų pasaulyje diskutuojama, kad tokių automobilių, kaip šis „GR Yaris“ daugiau jau nebus.

Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka

„Šio modelio debiutas tik patvirtina, kad „Toyota” tęsi duotą pažadą savo automobiliams sugrąžinti stilių, išskirtinį charakterį ir sportiškumą. „GR Yaris” pritaikyta įvairiapusė „Toyota Gazoo Racing” sporto padalinio patirtis dalyvaujant pasaulio ralio čempionatuose. Ir tai daugeliu aspektų ypatingas automobilis – po 20 metų pertraukos specialiai jam sukurta visų varančiųjų ratų sistema GR-FOUR, automobilyje sumontuotas galingiausias pasaulyje 3 cilindrų variklis su turbina, negana to, „GR Yaris“ pasižymi puikiu galios ir svorio santykiu.“ – modelį pristatė „Tokvila“ marketingo vadovas Robertas Poškus.

GR Yaris" vs. įprastas Yaris"

Pamačius „Toyota GR Yaris“ gyvai, iškart ateina supratimas, kad tai visiškai kitoks automobilis, lyginti jo su paprastu „Yaris“, kuriam neva įdėtas galingesnis variklis ir visi varantieji ratai, tiesiog neįmanoma. Išorėje praktiškai nerasime tokių pačių kėbulo detalių (tie patys tik žibintai, veidrodėliai bei emblema ant priekinių radiatoriaus grotelių). Po kėbulu - vėl gi viskas kitaip. Interjere toks pats tik priekinis skydas su multimedijos ekranu, klimato kontrolės sistema ir kitais keliais prietaisais bei mygtukais.

Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka

„GR Yaris" yra išskirtinis, ribotos serijos, nuo nulio raliui sukurtas modelis, turintis sportišką ir energija trykštantį charakterį, kuris pajuntamas vien tik pažvelgus į šį automobilį, o ką jau kalbėti apie tą momentą, kai sėdima prie jo vairo, apsukų rodyklei besidaužant į ribotuvą.

Kad „GR Yaris“ turi tikrus WRC genus tampa aišku jau nuo pat pirmų prisilietimų prie šio modelio. „Sunkus“ sankabos pedalas, tiksliai ir tvirtai besijungiančios pavaros, garsai, lydintys pavarų įjungimą, iškart išduoda, kas bus iki dugno spustelėjus akceleratoriaus pedalą bei kokios emocijos kaitins vairuotojo kraują.

Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka

„GR Yaris“ turi tokią pačią 2 560 mm ratų bazę kaip ir standartinis modelis, tačiau jis 55 mm ilgesnis, 60 mm platesnis ir 45 mm žemesnis. Į galą žemėjantis stogas nusileidžia net 100 mm žemiau lyginant su įprastu „Yariu“.

Gali būti mažoka vietos galvai sėdintiems gale? Na, kalbant konkrečiai apie šį modelį aerodinamika yra svarbiau ir stogas buvo nuleistas tam, kad neblokuotų oro srauto milžiniškam spoileriui, kuris turi būti pritvirtintas lenktyninio automobilio gale. Taip pat lenktynių reglamentas sako, kad ant galinių durų negalima tvirtinti aerodinamikos elementų. Taigi „GR Yaris“ liko dviduris. „Toyota Gazoo Racing“ komandos specialistai šiam modeliui sukūrė visiškai naują kėbulą. Anglies pluošto stogas ir aliuminio durys, variklio gaubtas bei bagažinės dangtis sutaupė 24 kg svorio.

Trys cilindrai, 261 „arklys"

Po „GR Yaris" variklio gaubtu slepiasi specialiai šiam modeliui sukurtas galingiausias pasaulyje trijų cilindrų variklis. 1,6 litro darbo tūrio agregatas su viena turbina pasiekia 261 AG pajėgumą ir 360 Nm sukimo momentą. Jis galią visiems varantiesiems ratams siunčia per trumpais perdavimais pasižyminčią 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Mažo, 1280 kg sveriančio hečbeko maksimalus greitis siekia 230 km/val, o iki 100 km/val greičio jis gali įsibėgėti per 5,2 sek ant bet kokios kelio dangos.

Važiuojant, trijų cilindrų variklis murkia labai maloniai, o važiavimo metu net nebuvo laiko įsitikinti, ar gerai groja automobilyje sumontuota garso sistema. Jos čia visiškai nereikia.

Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka

Įdomu tai, kad būdamas itin sportiškas, automobilis tuo pačiu yra ir gana komfortiškas. 225/40 R18 dydžio ratais apautas automobilis nekėlė jokio streso nugarai ir per kelio nelygumus riedėjo gana komfortiškai. Aišku, į ralio trasą drąsiai lėkti galinčiame automobilyje net nekyla minčių ieškoti komforto, tačiau „GR Yaris“ tiesiog natūraliai nustebino savo komfortiškumu.

Panašiu komforto lygiu pasižymėjo ir 2017 metais gaminti pradėtas, ribotos serijos, vos 600 vienetų tiražu išleistas ir „Toyota Yaris GRMN“ modelis, kurio visi egzemplioriai buvo nupirkti vos per 72 valandas nuo pardavimo paskelbimo pradžios.

Taigi, nors ir turėdamas rimtą ralio automobilio charakterį „GR Yaris“ puikia tinka ne tik pasivažinėjimui bet kokio tipo trasoje, tačiau ir kasdieniniam naudojimui gatvėje. Žinoma, į trasą su juo lėkti norėtųsi, nors ir kasdien, nes būtent čia ir atsiskleidžia visas automobilio potencialas.

Kodėl gimė „GR Yaris“?

Pasaulio ralio čempionato reglamentas sako, kad jame gali varžytis tik tie automobiliai, kurie yra pagaminti ant standartinių, keliuose sutinkamų modelių bazės. Žinoma, WRC klasės bolidai ir standartiniai automobiliai turi mažai ką bendro, tačiau ralio trasose matome tokius modelius, kuriuos galime sutikti ir gatvėje.

Lenktynių reglamentas reikalauja, kad būtų pagaminta bent 25 tūkst. vienetų tokio automobilio, kuris varžysis pasaulio čempionate. Tai vadinama homologacija. Ir dėka jos trasose matome ne kosminio dizaino erdvėlaivius, o ant kasdienių mašinėlių bazės pagamintus lenktyninius bolidus. Dažniausiai tam pasirenkami maži hečbekai, mat trumpa jų ratų bazė bei kompaktiškas kėbulas leidžia sukurti vikrius automobilius.

Vis tik „Toyota“ nusprendė žengti žingsniu toliau, ir sukurti visiškai naują automobilį specialiai Pasaulio ralio čempionato homologacijai. Taip gimė „GR Yaris“.

Specialiai raliui sukurta visų varančiųjų ratų pavara

Specialiai „GR Yaris“ modeliui „Toyota“ inžinieriai sukūrė visiškai naują sportinę visų varančiųjų ratų sistemą „GR-FOUR“, kuri yra lengviausia rinkoje. Bet toli gražu ne pati paprasčiausia: aliumininė centrinė perdavimo dėžė „Normal“ režimu galią tarp priekinės ir galinės ašių paskirsto 40:60 santykiu. „Sport“ režimu 30 proc. galios tenka priekinei ašiai, 70 – galinei, o „Track“ režimas galią skirsto simetriškai, 50:50.

Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka

Papildomai pasirinkus „Circuit Pack“ paketą, kainuojanti 4350 eurų, gaunami tiek ant priekinės, tiek ant galinės ašies montuojami mechaniniai „Torsen“ riboto praslydimo diferencialai, taip pat sportiškiau sureguliuota važiuoklė bei kaltiniai 18 colių BBS ratlankiai.

Įdomu tai, kad „GR Yaris“ sustyguotas vien tik dinamiškam vairavimui, o „Normal“, „Sport“ ir „Track“ režimai skirti tik pakeisti galios perdavimo santykį. Tai – grynakraujis ralio automobilis, kurio mechaninis rankinis stabdis jį truktelėjus atjungia galinį reduktorių ir leidžia karštąjį hečbeką pakreipti šonu važiavimo krypčiai neatleidžiant akseleratoriaus.

Kad ralio automobilį būtų galima naudoti ir kasdieniame gyvenime, galima įsigyti „Convenience“ paketą, į kurį įeina JBL garso sistema, „Toyota Touch 2 & Go“ navigacijos sistema, projekcinis ekranas bei saugumo sistemos. Šis paketas kainuoja 2400 eurų.

„Toyota GR Yaris“ gaminamas Japonijoje, visiškai naujoje šiam modeliui pritaikytoje linijoje Motomachi gamykloje. „Toyota Gazoo Racing“ iš visų „Toyota“ padalinių surinkti „GR Yaris“ atrinko geriausius meistrus, kurie vadinami „Takumi“ ir vertinami dėl išskirtinių įgūdžių.

Šio išskirtinio automobilio kaina prasideda nuo 31 900 eurų.

Taigi, ar norėtumėte tokio automobilio savo garaže?

Toyota GR Yaris/VPP Motors nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: