You are here

300 Lakes Rally 2015: pergalę šventė estas Siim Plangi

  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • S. Plangi
    S. Plangi
  • J. Vorobjovs
    J. Vorobjovs
  • Vaidotas Žala
    Vaidotas Žala
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015
  • 300 Lakes Rally 2015
    300 Lakes Rally 2015

Rugpjūčio 7-8 dienomis Zarasų ir Visagino apylinkėse tvyrojo ne tik karštis, bet ir ralio dvasia, kadangi čia vyko tradicinis, šeštus metus iš eilės rengiamas ralis - „300 Lakes Rally“.

Netikėtumų kupiną ir vasaros karščiu bei dulkėmis dvi dienas alsavusį „300 Lakes Rally“ laimėjo svečiai iš Estijos – Siim Plangi ir Marek Sarapuu. Pirmą kartą Zarasų ir Visagino apylinkėse viešėjęs ekipažas su savuoju „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu į vienvaldžius lyderius išsiveržė iškart po varžybų starto ir šios pozicijos neužleido iki pat finišo.

Zarasuose jautėsi lyg namie

Debiutantai savo meistriškumu ir taikliai pasirinkta lenktynių taktika pranoko pernykštį „300 ežerų ralio“ nugalėtoją Janį Vorobjovą. Latvis pilotas su šturmanu Andriu Malnieku užėmė trečią vietą. Tarp kaimynų estų ir latvių antroje vietoje įsitvirtino greičiausias mūsų šalies atstovų ekipažas – broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos.

Savo ambicijas tapti vienais iš lyderių S. Plangi ir M. Sarapuu pademonstravo dar lenktynių išvakarėse vykusiame kvalifikaciniame greičio ruože. Jį laimėję estai pasirinko dešimtą startinę poziciją, tikėdamiesi šitaip išvengti dulkėtos ir slidžios kelio dangos, bet aukodami gerą matomumą. Tuo metu latvis J. Vorobjovs nusprendė ralį pradėti pirmas. Nepaisant trasoje tvyrojusių tirštų dulkių debesų, S. Plangi įrodė savo meistriškumą, kuomet besąlygiškai pasitikėdamas šturmanu net ir itin prasto matomumo sąlygomis išsiveržė į lyderius bei antrą varžybų dieną pradėjo iš pirmos pozicijos.

„Manau, kad padarėme teisingą sprendimą ir mūsų taktika su dešimta starto pozicija pasiteisino. Viskas klostėsi puikiai. Ralis mums tikrai patiko – nuostabūs keliai, puikūs sirgaliai – viskas, ko galėjome tikėtis. Tikrai norėtume čia dar sugrįžti“, – iškart po finišo kalbėjo S. Plangi.

Jo šturmanas M. Sarapuu sako Zarasuose jautęsis lyg namie, mat čionykštės trasos jam priminė gimtosios Estijos kelius: „Vasarą ir pas mus būna nemažai dulkių. Greičio ruožai buvo išties šaunūs.“

Greičiausi lietuviai – brolių tandemas

Lietuvių gretose savo greitu ir stabiliu važiavimu iki pat finišo tiesiosios maloniai stebino Vaidoto ir Žygimanto Žalų tandemas. Sėkmingai nuvažiavę visus beveik 130 greičio ruožų kilometrų ir nuo nugalėtojų vos 18 sekundžių atsilikę broliai buvo greičiausi tarp Lietuvos lenktynininkų. Jie beveik 18 sek. persvara aplenkė trečioje vietoje likusį J. Vorobjovą.

„Šįkart tikrai lėkėm! Gąsdinom patys save, bet šįkart mus lydėjo neįtikėtina sėkmė. Esu sykį nugalėjęs Druskininkų ralyje, bet šis laimėjimas Zarasuose tikriausiai pats brangiausias per visą mano karjerą. Tikiuosi, kad jis ne paskutinis. Būdami bendrame ekipaže su broliu vienas kitą suprantame iš pusės žodžio, tad stengsimės tokį tempą demonstruoti ir toliau. Buvo neįtikėtinai šaunus ralis“, – pelnyta antra absoliučios įskaitos vieta ir greičiausio lietuvio piloto titulu džiaugėsi V. Žala.

Trečios vietos laimėtojas J. Vorobjovs dėkojo sirgaliams už gausų palaikymą: „Aš žinau, kodėl lietuviai mus taip šiltai sutinka – jie myli automobilių sportą. Esu labai patenkintas mūsų rezultatu. Konkurencija buvo labai didelė, o varžovai – itin greiti. Ne visiems sekėsi vienodai, bet mes esame tarp prizininkų ir tai labai džiugina.“

V. Švedas: Viskas pagal planą

Ketvirti bendroje ralio įskaitoje ir antri tarp lietuvių liko Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku. Po jų finišo liniją kirto taip pat mūsų šalies atstovai – vienintelį WRC klasės bolidą „Subaru Impreza“ pilotavęs Benediktas Vanagas su šturmane Greta Germanavičiūte.

Keturis kartus „300 Lakes Rally“ laimėjęs V. Švedas, nepaisant ketvirtos vietos absoliučioje įskaitoje, liko patenkintas savo pasirodymu: „Dar prieš ralį žinojau, kad automobilio variklis dirba nepilnu pajėgumu ir pergalę galėtume iškovoti tik stebuklo ar varžovų nesėkmių dėka. Tad rezultatas mus tikrai tenkina. Esame antri savo klasėje ir tarp Lietuvos atstovų, o tai reiškia, kad pavyko vėl pelnyti taškų ir dar labiau priartėjome prie savo pagrindinio tikslo – dar vieno Lietuvos ralio čempionų titulo. Viskas klostosi pagal planą, kurio kantriai laikysimės ir toliau.“

Tuo tarpu dviem ratais varomų automobilių įskaitoje lyderių trejetukas ėmė ryškėti jau po pirmų trijų „300 Lakes Rally“ greičio ruožų. Pirmoje pozicijoje įsitvirtino ir ją iki pat lenktynių pabaigos išsaugojo latviai Nikolay Gryazin ir Yaroslav Fedorov su „Peugeot 208 R2“. Dėl greičiausių lietuvių vardo įnirtingai kovojo Justo Tamašausko ir Stasio Tarailės ekipažas su šeimyniniu duetu – Pauliumi ir Ramūnu Nanartavičiais. Šįkart ją laimėjo J. Tamašauskas, vairuojantis baltąją ralio trasų virtuozę „Opel Astra“ ir nuo nugalėtojų latvių atsilikęs vos 7,2 sek.

Tėvas ir sūnus Nanartavičiai lietuvių gretose liko antri, o tarp visų dviem ratais varomų automobilių turėjo tenkintis ketvirta vieta, mat varžyboms artėjant prie pabaigos juos aplenkė ir į prizininkų trejetą įsibrovė dar vienas latvių tandemas – Emils Blūms ir Reinis Vilsons.

Antroji diena (apžvalga)

Antrą ralio dieną „300 Lakes Rally“ dalyviai pradėjo penktame greičio ruože „Samsonas Motorsport“. Nepralenkiami šioje 17,87 km distancijoje buvo iš pirmos pozicijos šeštadienį startavę ralio lyderiai iš Estijos S. Plangi ir Marek Sarapuu. Antri geriausią laiką demonstravo latviai Janis Vorobjovs ir Andris Malnieks. Už jų išsirikiavo net šeši lietuvių ekipažai: treti – Vaidotas ir Žygimantas Žalos, ketvirti – Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, penkti – Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas, šešti – Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas, septinti – Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė, aštunti – Gintautas Šlepikas ir Audrius Pivoras. Visgi bendroje įskaitoje TOP trejetuke kol kas nepajudinami išliko S. Plangi, J. Vorobjovs ir V. Žala.

Šeštasis greičio ruožas „Valvoline“, garsėjantis daugelio aistruolių pamėgta „Big Jump arena“,sėkmingesnis buvo lietuviams. Jį laimėjo V. ir Ž. Žalų ekipažas. Antri buvo V. Švedas ir Ž. Sakalauskas, o treti liko ralio kvalifikacijos ir pirmos dienos nugalėtojai S. Plangi ir M. Sarapuu.

„Neišvengėme smulkių klaidelių, kurių čia pasitaiko tikriausiai visiems. Vieną kartą patys save kiek išgąsdinome, bet kol kas viskas sekasi. Pernelyg nespausime, nes akivaizdu, jog smarkiai nuo nieko ir neatsiliekame, – apie savo pasirodymą kalbėjo V. Žala. – Išsilaikyti lyderių trejete tikrai nelengva – spaudžia velniūkščiai! Stengsimės neatsilikti.“

Intriga greičiausiųjų trejetuke išaugo pasibaigus septintam greičio ruožui SRD. Jį laimėjęs V. Žala pakilo į antrąją poziciją bendroje dalyvių rikiuotėje. Jis tik 2 sekundėmis aplenkė ir į trečią vietą pastūmėjo J. Vorobjovą. Antrą geriausią rezultatą pademonstravęs S. Plangi ir toliau išliko vienvaldžiu lyderiu, nuo artimiausių persekiotojų atitrūkdami 19,6 sek.

Tuo metu dėl techninių problemų iš varžybų teko pasitraukti vieniems iš lyderių – R. Čapkausko ir T. Šipkausko duetui. Avarijos ir techninės problemos antrąją varžybų dieną privertė iš kovos pasitraukti jau 11 ekipažų.

Aštuntame greičio ruože tarp lietuvių vėl greičiausias buvo V. Žala.Jis laimėjo trečią greičio ruožą iš eilės ir padidino savo persvarą prieš J. Vorobjovą iki 6 sekundžių bei 3 sek.sumažinoatsilikimąnuo pirmaujančio S. Plangi.

Keturis kartus laimėjęs „300 Lakes Rally“ čempiono titulą V. Švedas taip pat nesudeda ginklų anksčiau laiko ir kovoja dėl galimybės užlipti ant podiumo. Aštuntąjį greičio ruožą jis su šturmanu Ž. Sakalausku įveikė treti, tačiau norint šiam tandemui pakilti į trečią vietą teks sunaikinti beveik 22 sekundžių deficitą iki J. Vorobjovo.

V. Švedas teigia susidūręs su nedideliais techniniais nesklandumais, tačiau tai lenktynininkui nuotaikos pernelyg nesugadino: „Jaučiamės lyg ne ralyje lenktyniautume, o suomiškoje pirtyje sėdėtume. Automobilio salone išties karšta, važiuojame visiškai šlapi, o per pertrauką serviso zonoje džiovinamės drabužius.Šiandien pajaučiau, kad galiu važiuoti taip, kaip moku ir noriu.Dar prieš startą žinojau apie nežymius automobilio trūkumus, kurie neleidžia važiuoti visu šimtu procentų.Variklio kompresija viename iš cilindrų yra mažesnė nei turėtų būti. Tad kovoti dėl pergalės gal ir nepajėgsime, bet dėl vietos ant podiumo tikrai pasistengsim.“

Devintajame greičio ruože pirmas buvo S. Plangi, aplenkęs V. Žalą 2,5 sek. Trečias liko J. Vorobjovs, atsilikęs 6 sek. Šiame ruože iš penktos į šeštą poziciją nukrito Benediktas Vanagas, kurį aplenkė Deividas Jocius, tačiau įgavo tik 0,3 sek. persvarą.

Dešimtasis greičio ruožas buvo atštauktas, vienuoliktą laimėjo V. Žala, tačiau S. Plangi buvo čia pat už jo - 2,1 sek. atstumu. Trečią vietą ruože užėmė Benediktas Vanagas ir susigrąžino penktąją bendros įskaitos poziciją. D. Jocių jis jau lenkė daugiau nei 10 sek. likus vienam greičio ruožui Zaraso saloje. Visų pirmų pirmojo ketvertuko pozicijos atrodė saugiai: S. Plangi, V. Žala, J. Vorobjovs, V. Švedas.

Dvyliktą greičio ruožą saloje greičiausiai įveikė Benediktas Vanagas, tačiau jis gavo 10 sek. baudą už per ankstyvą startą. Martynas Samuitis nuo Beno atsiliko 1,1 sek. ir buvo antras. Trečias liko V. Švedas, atsilikęs dar 0,7 sek.

Taigi bendroje įskaitoje pasibaigus raliui pergale džiaugėsi estas S. Plangi, pranokęs Vaidotą Žalą 18 sek. Trečias liko latvis Janis Vorobjovs, jo atsilikimas 35,4 sek. Ketvirtoji vieta atiteko Vytautui Švedui (pralošė 1 min. 5,20 sek.), o penktas liko B. Vanagas (atsilikimas 2 min. 42,20 sek.)

Pirmoji diena (apžvalga)

Zarasų ir Visagino apylinkėse vykstančiame „300 ežerų ralyje“ lyderių pozicijas tvirtai saugo Estijos bei Latvijos atstovai. Pirmus keturis penktadienio dienos (rugpjūčio 7 d.) greičio ruožus greičiausiai įveikė kvalifikacijos nugalėtojai Siim Plangi ir Marek Sarapuu. Antri žengia Janis Vorobjovs ir Andris Malnieks. Greičiausi iš mūsų šalies lenktynininkų – broliai Vaidotas ir Žygimantas Žalos.

Varžybos prasidėjo 16 valandą iškilmingu starto podiumu pagrindinėje Zarasų miesto aikštėje šalia Savivaldybės. Iš karto po varžybų atidarymo sportininkai pajudėjo Visagino link. Čia startavo pirmasis 20,5 kilometrų ilgio „Autoplius.lt“ greičio ruožas.

Kaip ir buvo galima nuspėti, kvalifikacijoje geriausią rezultatą pademonstravęs estas S. Plangi buvo pirmas. Jis greičio ruožą įveikė per 9 min. ir 43,8 sekundes. Antrą vietą užėmė ir lyderio pozicijoje tarp lietuvių lenktynininkų įsitvirtino V. Žala, nuo lyderių atsilikęs tik 2,3 sek. Treti liko Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas, už savęs palikdami Ramūną Čapkauską su Tomu Šipkausku. Tuo tarpu pirmąją starto poziciją pasirinkęs bei praėjusių metų čempiono vardą apginti norintis latvis J. Vorobjovs kol kas turėjo tenkintis penkta pozicija.

Antrasis, beveik 5 kartus trumpesnis, greičio ruožas „Orakulas“ buvo sėkmingesnis lietuvių lenktynininkams. Pirmasis jį įveikė V. Švedas,4,06 km greičio ruožo distanciją nuvažiavęs per 2 min. ir 27,70 sek. Antru rezultatu džiaugėsi kitas lietuvių ekipažas su R. Čapkausku priešakyje. Jie nuo lyderių teatsiliko 1,8 sek. Iki tol pirmavę estai S. Plangi ir M.Sarapuu liko treti, bet išsaugojo lyderių poziciją bendroje įskaitoje. Tuo metu lenktynininkai Giedrius Notkus ir Martynas Samuitis, demonstravę greitą tempą antrame greičio ruože, J. Vorobjovą nustūmė į šeštą poziciją. Visgi bendroje dalyvių rikiuotėje lyderiai išliko tie patys.

Trečiajame greičio ruože ralio lenktynininkams teko važiuoti tuos pačius kiek daugiau kaip keturis kilometrus. „300 Lakes Rally“ lyderių 20-ukas jame finišavo beveik panašiai kaip ir prieš tai buvusiame antrame greičio ruože. Tačiau bendroje dalyvių rikiuotėje V. Švedas pakilo į antrą vietą, trečiojoje palikdamas brolius V. ir Ž. Žalas. Toliau pirmavo nuo pat starto varžybų tempą diktavęS. Plangi su šturmanu M.Sarapuu.

Ketvirtajame greičio ruože tvyroję tiršti dulkių debesys sumaišė kortas nemažai daliai lenktynininkų, bet tik ne varžybų lyderiams. Pirmą kartą „300 Lakes Rally“ dalyvaujantys estai savo meistriškumą demonstravo iki pat pirmos varžybų dienos pabaigos.

„Dulkių tikrai neišvengėme ir mes, tik gal kiek drąsesni buvome trasoje. Kaip ir minėjau prieš startą, besąlygiškai pasitikėjau savo šturmanu, kuris man atstojo papildomas akis. Vietomis teko gerokai pristabdyti, bet kai tik galėjome įžiūrėti kelią, spaudėme smarkiau. Regis, kad rytoj teks startuoti pirmiems, tad dulkių nebegausime, bet teks slidesnė kelio danga. Susikrovėme gana solidžią persvarą, bet ralis dar tik prasideda ir viskas dar priešaky“, – savo debiutinį pasirodymą Zarasuose įvertino S. Plangi.

Drąsiu ir efektyviu važiavimu ralio aistruolius žavintis 23-ejų lenktynininkas pasakoja šeštadienio greičio ruožų stenogramose įrašęs vos keturis tramplinus, kai kiti lenktynininkai jų suskaičiavo net šešiolika. S. Plangi pripažįsta, kad šeštadienį laukiantys dar aštuoni greičio ruožai bus labiau klasikiniai ir suteiks pranašumo ne kartą Zarasų apylinkėse lenktyniavusiems lietuviams.

Po pirmos ralio dienos antri žengiantys J. Vorobjovs ir A. Malnieks nuo lyderių atsilieka beveik 20 sek. Už jų su 23,7 sek. deficitu rikiuojasi broliai V. ir Ž. Žalos, kurie net du kartus išlėkė iš trasos, bet sėkmingai į ją sugrįžo ir išliko lyderių trejete.

„Kai šovėme nuo kelio pirmą kartą, galvojau, kad ralis jau baigtas. Atlėkęs dideliu greičiu į dulkių sieną, vos joms prasisklaidžius, pamačiau, kad nebėra kelio. Pasirodo, pražiopsojau stabdymo tašką ir įlėkėm nuo gan stataus šlaito į griovį. Sėkmingai grįžome į kelią, radiatorius liko sveikas ir galėjome važiuoti toliau. Nutariau nebepaleisti varžovų į priekį ir vytis juos. Tempas buvo didelis ir prieš pat finišą vėl nuslydome, bet ir tąkart viskas baigėsi sėkmingai“, – pirmos ralio dienos įspūdžiais dalijasi V. Žala.

Tarp dviem ratais varomų automobilių penktadienį greičiausi buvo Justas Tamašauskas su Stasiu Taraile. Jiems įkandin seka atitinkamai 2,9 ir 16,2 sek. atsiliekantys svečiai iš Latvijos – Emils Blūms ir Nikolay Gryazin.

Šventė vėl sugrįš į Zarasus

Iš viso „300 Lakes Rally 2015“ startavo 70 automobilių. Iš jų varžybas baigė 51 ekipažas. Alinantis karštis, techniški greičio ruožai ir atkakli kova iš sportininkų pareikalavo duoklės – kelios dešimtys ekipažų baigė pasirodymą anksčiau laiko dėl patirtų avarijų bei techninių gedimų. Tarp jų šįkart pateko ir keli ralio lyderių ekipažai – Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku bei Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu.

Į tradiciniu tapusį paskutinį greičio ruožą Zaraso ežero saloje susirinkusi tūkstantinė žiūrovų minia varžybų nugalėtojus apdovanojo plojimais ir palaikymo šūksniais. Tuo metu renginio organizatoriai užsiminė kitąmet ir vėl pakviesiantys visus apsilankyti jau septintą kartą vyksiančioje vienoje didžiausių automobilių sporto švenčių Lietuvoje – „300 Lakes Rally“.