You are here

Kauno ruduo 2013 ralyje Dominykas Butvilas susirinko visus titulus

  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Kauno ruduo 2013
    Kauno ruduo 2013
  • Dovilas Čiutelė ir Aleksandras Dainys
    Dovilas Čiutelė ir Aleksandras Dainys
  • Kauno ruduo
    Kauno ruduo

Puikų, vasariškai šiltą šeštadienio rytą (rugpjūčio 24 d.) lygiai 10 val. šalia Kauno „Žalgirio“ arenos buvo duotas startas jubiliejiniam, 40-ajam tarptautiniam raliui „Kauno ruduo 2013“, kuris tradiciškai skiriamas nusipelniusiems sporto meistrams Kastyčiui ir Arvydui Girdauskams atminti.

Prie starto linijos išsirikiavusius, ralyje dalyvausiančius 147 ekipažų iš dešimties šalių – Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Graikijos, Izraelio ir Jungtinių Amerikos Valstijų, sportininkus, varžybų organizatorius, automobilių sporto veteranus ir entuziastus pasveikino Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius, lenktynių organizatoriaus, Lietuvos „Porsche“ klubo, projekto vadovai Justinas Sipavičius ir Tomas Stabingis.

Jubiliejinis, 40-asis „Kauno rudens 2013“ ralis – tai ne tik Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) VI-ojo ir Lenkijos LOTOS automobilių ralio čempionato (RSMP) V-ojo etapų lenktynės, bet ir Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) taurės ketvirtojo etapo varžytuvės bei automobilių sporto veteranų lenktynės, kuriose jie varžysis jų sportinę jaunystę ir iškovotus trofėjus menančiais automobiliais ir kurios vyks atskirose trasose.

Po pirmos ralio dienos priekyje Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas

Dar prieš lenktynes daugelis patyrusių sportininkų prognozavo, jog ralis tikrai nebus lengvas. Šios prognozės pasitvirtino. Pirmoje ralio dalyje buvo daug avarijų ir techninių gedimų. Iš kovos pasitraukė dalis labai konkurencingų ekipažų.

Pirmajame greičio ruože į priekį išsiveržė D. Butvilas

Pirmąjį greičio ruožą, įveikę jį vidutiniu 116,86 km/val. greičiu, laimėjo kylanti ralio žvaigždė Dominykas Butvilas, padedamas vieno labiausiai patyrusių šalies navigatorių Renato Vaitkevičiaus, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo X“ ir 6,6 sek. pranokę pagrindiniais konkurentais laikytus, šalies čempionato lyderius Vytautą Švedą ir Žilviną Sakalauską, kurie vairavo analogišką bolidą.

Antrajame greičio ruože skaudi Vytauto Švedo avarija

Tačiau jau antrosios rungties pradžioje Lietuvos automobilių ralio gerbėjų veidai pasidarė rūškani, o ralis neteko dalies labiausiai lauktos intrigos, nes skaudžią avariją patyrė pastarasis ekipažas.

„Lėkėme maždaug 170-180 km/val. greičiu ir kažkaip netikėtai užkabinome posūkio vidų, kliudėme žolę ir akimirksniu mūsų bolidas pakilo į orą. Tėškėmės į melioracijos griovį, nuo smūgio vėl pakilome į orą ir vartaliojomės dar gal kokius du šimtus metrų“, - po nelemtos avarijos prabėgus daugiau nei trims valandoms lenktynių spaudos centrui nelengvai rinkdamas žodžius pasakojo V. Švedas.

Abu jie nesikreipė pagalbos į medikus, nes sunkesnių traumų pavyko išvengti, o kaip bus ateityje – V. Švedas nedrįso prognozuoti.

Tačiau ir netekęs pagrindinio konkurento D. Butvilas nesijautė laimėjęs ralį. Jam į nugarą alsavo pajėgiausias svečių iš Lenkijos Kajetano Kajetanowicziaus ir Jaroslawo Barano ekipažas su „Subaru Impreza RT“. Tačiau po antrojo greičio ruožo šiuos varžovus skyrė 44,4 sek. intervalas, o trečiajame lenkams pavyko atkovoti kelias brangias sekundes. Tačiau lietuviams pavyko išsaugoti ganėtinai saugią 41,2 sek. persvarą.

Antrajame greičio ruože avariją patyrė Rokas Kvaraciejus su „Mitsubishi Lancer Evo X" ir Vaidotas Žala su „Subaru Impreza".

R. Čapkausko nesėkmė ir lenkų spurtas asfaltiniuose greičio ruožuose

Iš mūsų sportininkų be lyderių į pirmąjį šešetuką po trijų greičio ruožų pavyko prasibrauti tik paskutinę jo poziciją su „Mitsubishi Lancer Evo X“ užėmusiam Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui, kurį nuo lyderių skyrė ralyje labai didele laikoma net 1 min. 52,6 sek. praraja. Tačiau ir šis ekipažas penktajame greičio ruože patyrė avariją ir sudėjo ginklus.

Lenkai tikėjosi atsigriebti asfaltiniuose miesto greičio ruožuose. Tačiau tai jiems pavyko tik iš dalies, nes ketvirtąjį greičio ruožą laimėjęs K. Kajetanowicziaus ekipažas čia įgijo tik 4,1 sek., persvarą prieš ralio lyderius ir savo atsilikimą nuo jų sumažino iki 37,1 sek. 

Panaši situacija susiklostė ir penktajame bei šeštajame greičio ruožuose, kuriuos abu vėl laimėjo lenkai. Beje, šeštajame ralio lyderiai liko tik ketvirti ir tai buvo prasčiausias jų dienos rezultatas, o į priekį be jau minėto lenkų ekipos lyderio prasprūdo Wojcechas Chuchala su Kamiliu Helleriu („Subaru Impreza STI“) ir Maciejaus Rzežniko su Przemyslawo Mazuro („Peugeot 207 Super 2000“) ekipažai.

D. Butvilas dienos pabaigoje išlaikė solidžią persvarą

Tačiau paskutiniajame, septintajame, kuris sutapo su lyderių šią dieną laimėtu ketvirtu greičio ruožu, D. Butvilas vėl parodė kas yra kas. Beje, lietuvių persvara šioje rungtyje prieš pagrindinius jų varžovus iš Lenkijos buvo daugiau nei trapi – vos 0,3 sek. dalys.

Taigi, po pirmosios dienos batalijų ralio lyderiais išliko D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažas, prieš svečius iš Lenkijos K. Kajetanowiczių ir J. Baraną susikrovęs 32,6 sek. atsargą.

„Esu labai laimingas pirmosios dienos rezultatais. Mums nuo pirmojo greičio ruožo pavyko palaikyti aukštą tempą, kai varžovus privertėme vytis, - lenktynių spaudos centrui sakė D. Butvilas. – Mūsų kursas nesikeičia. Pasistengsime ir rytoj džiuginti mūsų fanus ir pergalingai baigti šį jubiliejinį „Kauno rudens“ ralį“.     

Gerai ralį bei organizatorių pastangas įvertino ir geriausiai pasirodęs svečių iš Lenkijos ekipažas.

„Šiame ralyje džiaugsmą gali pajusti tik įveikęs greičio ruožus, kurie tarsi amerikoniški kalneliai teikia nenusakomą malonumą, - sakė K.Kajetanowiczius. – Čia gausu greitų, su daugybe tramplinų atkarpų, sportininkui teikiančių marias adrenalino. Mums šie keliai iki pamišimo įdomūs, nepaisant, kad jie kartu ir nemažiau pavojingi. Kartais lekiame gal net per greitai, tačiau stengiamės išspausti iš savęs viską, ką tik galime ir norėdami pradžiuginti  žiūrovus“.

Po pirmosios dienos kovų trečioje vietoje įsitvirtino W. Chuchala (+ 1 min. 27,7 sek.), ketvirtoje – M. Rzežnikas (+1min. 35,7 sek.), o penktoje – Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas, vairuojantis „Mitsubishi Evo IX“ ir lyderiams pralaimintis 2 min. 38,5 sek.

Šešti – dar vienas svečių iš Lenkijos Michalo ir Grzegorzo Babenekų ekipažas, vairuojantis „Subaru Impreza STI“ ir lyderiams pralaimintis 2 min.48,1 sek.

Antrąją dieną Dominykas Butvilas tolo nuo varžovų toliau

Antrąją ralio „Kauno ruduo“ dieną sportininkų laukė dar penki greičio ruožai. Tiesa, juos važiavo ne visi. Lietuvos ralio čempionato etapas trumpesnis (130 km), todėl lietuviams pakako įveikti dešimt greičio ruožų o Lenkijos sportininkai privalėjo įveikti visus dvylika (170 km). Žinoma, lietuviai taip pat galėjo važiuoti visus greičio ruožus, užsirašę į Lenkijos čempionato įskaitą.

Aštuntasis greičio ruožas

Kaip ir pirmąją ralio dieną, taip ir antrąją ralio lyderis Dominykas Butvilas demonstravo greitą tempą ir vis tolo nuo varžovų. Aštuntajame greičio ruože jo persvara prieš antroje vietoje ruože likusį Martyną Samuitį buvo 8,4 sek. Dar 0,2 sek. atsiliko lenkas Kajetan Kajetanowicz su „Subaru Impreza RT“.  Bendroje įskaitoje Domas prieš pastarąjį jau pirmavo 41,2 sek. Trečias buvo lenkas Wojciech Chuchała su „Subaru Impreza STI“. Jo atsilikimas 1 min. 39 sek.

Pirmajame dešimtuke buvo dar trys lietuviai. Giedrius Notkus penktas, Martynas Samuitis – septintas, o Justas Tamašauskas – aštuntas.

Devintasis greičio ruožas

Devintajame greičio ruože Dominykas atitolo dar 8,9 sek., o Martynas Samuitis net 13,7 sek. sumažino atsilikimą nuo Giedriaus Notkaus. Juos likus vienam greičio ruožui Lietuvos ralio čempionato etape tebeskyrė šiek tiek daugiau nei 12 sek.

Dešimtasis greičio ruožas paskelbė Lietuvos ralio čempionato šeštojo etapo pabaigą

Dešimtajame greičio ruože priekyje vėl niekas nepasikeitė – Dominykas Butvilas vėl greičiausias. Kajetan Kajetanowicz nuo jo atsiliko 5,6 sek. Trečias vėl buvo Martynas Samuitis, aplenkęs Giedrių Notkų 9,9 sek., tačiau iki antros vietos Lietuvos ralio čempionato įskaitoje Martynui pritrūko vos 2,4 sek.

Taigi po dešimties greičio ruožų Lietuvos ralio čempionato šeštojo etapo pirmas penketukas atrodė taip:

  1. Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius / Mitsubishi Lancer Evo X
  2. Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas / Mitsubishi Lancer Evo IX
  3. Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas / Mitsubishi Lancer Evo X
  4. Justas Tamašauskas ir Tomas Klosinskis / Opel Astra
  5. Gediminas Ramonas ir Kęstutis Būzius / Mitsubishi Lancer Evo IX

Žvelgiant į bendrą Lietuvos ir Lenkijos sportininkų dešimtuką po dešimties greičio ruožų: Giedrius Notkus buvo penktas, Martynas Samuitis – šeštas, Justas Tamašauskas – aštuntas, o Gediminas Ramonas – dešimtas. Kitas vietas pasidalijo Lenkijos ekipažai.

Po dešimties greičio ruožų pagal preliminarius rezultatus buvo kvalifikuoti 39 lenktynininkai.

„Kauno ruduo 2013” dešimtukas po 10 GR:

Vieta
 

Vairuotojas

Automobilis

Laikas

1.
 

Dominykas Butvilas
 

Mitsubishi Lancer Evo X

 01:09:42.1

2.
 

Kajetan Kajetanowicz 
 

Subaru Impreza RT

+00:55.7

3.
 

Wojciech Chuchała 
 

Subaru Impreza STI

+02:28.1

4.
 

Maciej Rzeznik
 

Peugeot 207 Super 2000

+02:30.2

5.
 

Giedrius Notkus
 

Mitsubishi Lancer Evo IX

+03:39.7

6.
 

Martynas Samuitis
 

Mitsubishi Lancer Evo X

+03:42.1

7.
 

Michał Bębenek 
 

Subaru Impreza STI

+04:36.0

8.
 

Justas Tamašauskas
 

Opel Astra

+07:47.4

9.
 

Jan Chmielewski
 

Citroen DS3

+09:10.6

10.
 

Gediminas Ramonas
 

Mitsubishi Lancer Evo IX

+09:18.4

Vienuoliktas ir dvyliktas greičio ruožai - Lenkijos ralio čempionato tęsinys

Vienuoliktajame greičio ruože testartavo keturi lietuviški ekipažai: Dominykas Butvilas, Mindaugas Račkaitis, Ignas Palaima ir Šarūnas Isaikinas. Jie buvo užsirašę į Lenkijos ralio čempionato ketvirtojo etapo įskaitą ir įveikė dar 40 papildomų kilometrų.

Greičiausias ir vėl buvo Dominykas Butvilas, jis laimėjo abu likusius greičio ruožus ir galutinėje ralio „Kauno ruduo 2013” įskaitoje užėmė pirmąją vietą. Jis su Renatu Vaitkevičiumi tapo „Kauno rudens“ nugalėtojais. Žinoma, jis pelnė ir Lietuvos ralio čempionato šeštojo etapo bei Lenkijos ralio čempionato ketvirtojo etapo titulus. Antras liko lenkas Kajetan Kajetanowicz su „Subaru Impreza RT“, jis atsiliko dvi su puse minutės. Trečią vietą užėmė Wojciech Chuchała su „Subaru Impreza STI“. Iki antros pozicijos jam pritrūko tik 4,8 sek.

„LAS taurės“ ir Sporto veteranų įskaitos

Svečių iš Lenkijos Danielio Jedlinskio ir Lukaszo Pawlovskio ekipažas su „Opel Astra“ po pirmosios dienos pirmauja ir „LAS taurės“ įskaitoje, lenkdamas Darių Saulevičių su Laima Valikonyte, kurie vairuoja „Toyota Yaris“.

Sporto veteranų įskaitoje pirmąją dieną geriausių rezultatų pasiekė Egidijus Paulauskas su Tomu Degučiu (VAZ 2101), o mėgėjų – Arūnas Kupčius su Eventu Lapieniu, vairuojantys „Opel Astra“ automobilį.

Lenktynininkai: