You are here

Lexus GS 300h: „Direktoriau, užveskite variklį”

Tokius žodžius tarė sekretorė, vardu „Lexus GS 300h”, kuomet jos Direktorius įlipo į savo darbo kabinetą ant ratų. „Nuo šiandien pas verslo klientus, į darbą ar namo, prie jūros ar į sodą, vakarieniauti su žmona ar pas draugus, Jūs vyksite su manimi. Prabangiai, komfortiškai ir itin ekonomiškai“.

Viliojantis pasiūlymas, ar ne? Bet ar jis vertas dėmesio? Juk ekonomiškumas su prabanga retai kada derinasi, tačiau hibridinis sedanas „Lexus GS 300h” yra išimtinis variantas, galintis nesunkiai savyje apjungti ne tik šiuos du dalykus, bet ir daugiau: įvaizdis, ramybė, solidumas, išskirtinumas – šiam automobiliai yra taip pat nesvetima.

Išorė formuojanti įvaizdį

„Lexus“ automobiliai turi savybę atrodyti išskirtinai, ne išimtis ir naujasis „GS“ serijos modelis, kurio vizitine kortele būtų galima įvardyti verpsto formos radiatoriaus groteles, kurios suteikia šiam automobiliui solidumo bei padeda formuoti rimto automobilio charakterį. Lyginant naująjį modelį su pirmtaku, matome, kad išvaizdos pasikeitimai, kuriuos diktuoja nauja „Lexus“ dizaino filosofija, yra revoliuciniai (kaip ir „IS“ modelio). Jokių panašumų su pirmtaku, o tik visiškai naujas sportiškumo, dinamikos bei elegancijos derinys.

Žvelgiant į automobilio priekinę dalį išryškėja ryžtingumas, kuris išlieka slenkant viso automobilio kėbulo linijomis. Kiek bežiūrėtum į „Lexus GS“ – galvoje nuolat generuojasi tik viena mintis - tai išties solidus automobilis, leidžiantis daryti prielaidą, jog jį vairuoja sėkmingu keliu žengiantis žmogus.

Apartamentai

Bandymo metu į rankas pakliuvęs „Lexus GS 300h” galėjo pasigirti „President“ komplektacija. Pavadinkime visa tai tiesiog kokybiškais ir prabangiais apartamentais su technologijų Meka. Automobilyje yra bene viskas, ko turėtų pakakti ne tik Direktoriui, bet galbūt ir Prezidentui. Beje, pastarasis kelionės metu tikriausiai rinktųsi sostą galinėje automobilio dalyje, kur įsitaisyti patogu, tačiau kaip tokio dydžio automobiliui erdvės kojoms vis dėl to šiek tiek pagailėta. Prezidentas vis gi gal mieliau sės į didesniojo brolio „LS“ galinę dalį.

Tačiau keliaujantys ant „GS“ modelio galinių sėdynių tikrai nesijaus nuskriausti. Minkštas odinis krėslas leis mėgautis kelione, o individuali elektroninė klimato kontrolės sistema, sumontuota galiniame porankyje, bei galinių durų ir stiklo užuolaidėlės leis susikurti sau malonią aplinką.

Keliaujantiems priekinėje automobilio dalyje, neturėtų kilti jokių nusiskundimų. Tiek keleivis, tiek vairuotojas čia jaučiasi ponais ir net išrankiausias galės susikonfigūruoti patogią sėdėseną. Sėdynių reguliavimo galimybių čia gal „tūkstantis“ ir jos dar vėdinamos.

Vairuotojo darbo vieta patogi, visa reikiama informacija pateikiama prieš pat akis, nereikalaujant papildomų akių judesių, o pagrindinis funkcijų valdymų įrankis – „Remote Touch“ valdiklis - čia pat po dešine ranka. Vairuotojas informaciją gali matyti 12,3 colio centriniame ekrane, padalytame į dvi dalis. Taip pat prieš jo akis yra 3,5 colio skersmens spalvotas daugiafunkcinis ekranas, o jeigu ir to dar per mažai, tai spalvoto projekcinio ekrano, kuris pateikia informaciją priekiniame stikle, turėtų būti per akis. Keliaujant su navigacijos pagalba, krypčių projekcija stikle yra tobulas dalykas. Vairuotojas visada gali likti sutelkęs dėmesį į priekį.

Visa pagrindinė informacija matoma centre sumontuotame „televizoriuje“, į kurį žvelgiant „pelytės“ pagalba galima naršyti po gausų funkcijų ir nustatymų meniu. Reikiama komanda randama greitai, tačiau naršant po meniu „pelytei“ koją kartais pakiša tobulo tikslumo stoka.  

Beje, nepaminėjome, kad salone naudojamos itin kokybiškos medžiagos, bet tai turėtų ir taip būti suprantama. Čia juk „Lexus“, kuris dar pasižymi ir nepriekaištinga surinkimo kokybe.

Technologijų Meka

Kalbant apie „Lexus GS“ esančius privalumus ir technologijas reikėtų parašyti atskirą išsamų straipsnį, kuris užimtų du A4 formato lapus, o gal ir dar daugiau.

Nuodėmė būtų neužsiminti apie tai, kad šis automobilis turi šildomą vairą, navigaciją, krūvą aktyvią saugą ir važiavimo dinamiką užtikrinančių sistemų, 10 oro saugos pagalvių, „Mark Levinson“ erdvinio garso sistemą su 17 garsiakalbių, adaptyviąją autopiloto sistemą, automatinę tolimųjų šviesų sistemą, nematomų zonų stebėjimo sistemą, vairuotojo stebėsenos sistemą, kuri fiksuoja užmerktas akis, naktinio matymo sistemą ir t.t.

Visa kita, kas čia neišvardinta automobilyje taip pat yra.

Variklio skyriuje naudinga tyla

„Lexus GS 300h” turi tą pačią hibridinę sistemą, kaip ir jo mažesnis brolis „IS 300h”. 2,5 litro benzininis ir elektros varikliai kartu išspaudžia 223 AG galią.

- „Taigi, Direktoriau, prašome užvesti variklį!”

- „Užvedžiau.. o kodėl tyla? Oooo! Vis gi automobilis važiuoja.. tik pažiūrėk ir kuro visai nenaudoja! Nu jau labai prabangus troleibusas (juokiasi). Ei, finansininke, kitą mėnesį algą kam nors reiks pakelti.“

Taip taip, prabangus „Lexus GS 300h” gali pasigirti ir tyliu važiavimu, kurį užtikrina ne tik puiki garso izoliacija bet ir savarankiškai galintis dirbti elektros variklis. Važiuojant jausmas toks, lyg plauktum – jokio variklio garso ir visiškas komfortas - automobilio pakaba puikiai sugeria kelio nelygumus.

1730 kg sveriantis automobilis ne itin mėgsta vartoti benziną, o va nemokamai elektrai apetitas yra. Viso to rezultatas vidutiniškai 6 litrai degalų užmiestyje važiuojant 110 km/h greičiu arba 7,2 litro „plaukiant“ keliu 130 km/h greičiu. Miesto režimu važiuojant per kamščius apetitas svyruoja nuo 6,5 litro iki 7,5 litro. Pirmasis parametras pasiektas galvojant apie taupų važiavimą eismo spūsčių metu, o antrasis šiek tiek piktnaudžiaujant akceleratoriaus pedalu, bet tuo pačiu nepamirštant ir esant galimybei pataupyti. Tiesa sakant, hibridas turi savybę pats versti vairuotoją važiuoti taupiai. O jeigu jūsų valdoma įmonė yra nuo namų nutolusi maždaug 10 km atstumu, tai panašu, kad kelionė į darbą ir atgal gali nekainuoti nė cento, nes važiuojant iki 64 km/h greičiu „GS 300h” naudoja baterijos sukauptą energiją ir visiškai nenaudoja benzino.

Vaidinti sportininko su šiuo automobiliu nesinori, nors tokiu būti jį įpareigoja „Sport S+“ režimas ir jo metu prieš vairuotojo akis įsižiebiantis tachometras bei sutvirtėjantis ne tik vairas, bet ir važiuoklė. Tai tikrai jaučiasi! Sprinterio iš jo nebus, nes įsibėgėjimas iki 100 km/h trunka net 9,2 sek., o ir CVT transmisija tam turi neigiamos įtakos. Iš tikrųjų iki maždaug 70 km/h automobilis greitėja vangiai, tačiau vėliau jo potencialas išauga ir suteikia daugiau džiaugsmo. Čia panašiai taip gali nutikti ir Direktoriui - pradėtas verslas vystosi lėtai, o vėliau šauna į aukštumas. Beje, šalia geresnio greičio pojūčio norėjosi ir informatyvesnio vairo mechanizmo.

Pabaigai

„Lexus GS” priklauso verslo klasei, kurioje dėl vietos po saule kaunasi dar ir „Audi A6”, „BMW 5-Series” bei „Mercedes-Benz E-Class“. Šie trys stiprūs konkurentai savo variklių gamoje turi dyzelinius agregatus, „Lexus“ atstovas tokio variklio pasiūlyti negali. Tačiau „GS“ koziris yra du hibridai: 2,5 litro („GS 300h“) su 223 AG ir 3,5 litro („GS 450h”) su 345 AG. Taip pat galima rinktis ir pilnai benzininę versiją „GS 350 AWD“ su 317 AG. Silpnesnio hibrido kaina prasideda nuo 158 000 lt, o galingesnio nuo 196 000 lt. Benzininė versija įsispraudžia į viduriuką ir kainuoja nuo 181 000 lt.

Bandyto „Lexus GS 300h“ su „President“ komplektacija kaina siekė 240 000 litų. Ką už tai gauname? Išskirtinį dizainą, kurio vokiečiams reiktų pavydėti, prabangų ir be priekaištų surinktą interjerą, solidumo įvaizdį, begalę saugumo technologijų, dar daugiau įvairiausių pagalbinių sistemų, tokios klasės automobiliui juokingai mažas kuro sąnaudas bei ramų ir itin komfortišką važiavimą. Norintiems turėti ne tik tą pačią prabangą, komfortą, bet daugiau greičio, sportiškumo ir 100 km/h greitį pasiekti per 5,9 sek., teks rinktis - „GS 450h F-Sport“.

Kategorijos: 
Automobiliai: