You are here

Trijų cilindrų, VR6 ir V12 variklių veikimas, privalumai ir trūkumai

Sužinokite, kokie yra trijų cilindrų, šešių cilindrų VR6 ir dvylikos cilindrų V12 variklių pliusai ir minusai bei kaip šie varikliai veikia.

3 paprasti ir aiškūs video reportažai apie šiuos variklius leis juos geriau pažinti.

Trys cilindrai vienoje eilėje

Bėgant metams trijų cilindrų varikliai vis populiarėja, o gamintojai stengiasi juos montuoti į naujus auto mobilius dėl ekonomiškumo ir „draugiškumo" aplinkai. Ir pamažu tai tampa ne tik mažų miesto automobilių varomaja jėga, bet ir sportinių automobilių širdimis.

Puikus to pavyzdys yra „Nissan ZEOD RC" 1,5 litro trijų cilindrų benzininis variklis, turbokompresoriaus pagalba generuojantis 400 AG ir 380 Nm galią. Šio sportinio automobilio motoras sveria tik 40 kg ir padeda taupyti varžybose taip trokštamą numestį svorį. Beje, pagrindinis agregatas dar yra sujungtas su dviem elektros varikliais.

Kitas gana įdomus automobilis, turintis tik trijų cilindrų benzininę jėgainę yra „BMW i8". Jo 1,5 litro variklis generuoja 231 AG ir 320 Nm galią. Žinoma, padedant turbinai. „i8" dar turi ir benzininiui motorui talkinantį elektros variklį.

Taigi, nors cilindrų ir mažai, bet su turbina gali būti pasiekiama gana gera galia. Pažiūrėkime, kokie šių variklių trūkumai ir privalumai yra įvardijami.

Privalumai

1. Kompaktiškumas, mažas svoris
2. Ekonomiškumas
3. Mažiau cilindrų, mažiau judančių dalių, mažiau prarandamos energijos
4. Pigesnis pagaminimas

Trūkumai

1. Norint pasiekti didesnį galingumą, reikia turbokompresoriaus
2. Sunkus alkūninis velenas, kuris reikalingas vibracijai sumažinti

VR6 variklis

VR6 yra vidaus degimo variklis, turintis šešis cilindrus. Šį variklį  1991 metais pristatė „Volkswagen" automobilių gamintojas. Jis buvo montuojamas į „Passat" ir „Corrado" modelius. Šios jėgainės „Volkswagen" automobiliuose yra naudojamos iki šiol.

Privalumai

1. Gerai subalansuotas variklis, turintis mažai vibracijų
2. Kompaktiškai telpa į automobilį, varomą priekiniais ratais
3. Konstrukcija, nereikalaujanti dviejų cilindrų galvučių
4. Užtenka vieno išmetimo kolektoriaus, tai taupo svorį ir vietą variklio skyriuje (priešingai nei standartiniai V6 varikliai)

Trūkumai

1. Svoris ir dydis, lyginant su keturių cilindrų varikliu
2. Kaina, lyginant su V4

V12 varikliai

Dvylika cilindrų variklių garsą visada malonu girdėti, taip pat malonu ir žvelgti į dvi šios jėgainės dalis, turinčias po šešis cilindrus. Aišku, remontuoti tokį monstrą yra brangu ir sunku. Dėl savo dydžio ir kainos šie varikliai nėra itin populiarūs, bet sportiniai, prabangūs ar superautomobiliai be jų neįsivaizduojami.

Privalumai

1. Minimali vibracija
2. Sklandus galios paskirstymas
3. Didelė variklio galia

Trūkumai

1. Didelė kaina
2. Sudėtinga konstrukcija
3. Milžiniškas svoris ir dideli matmenys