You are here

1000 km Parnu 2017: Tūkstantis kilometrų Estijoje

  • Kvalifijacija
    Kvalifijacija
  • Kvalifijacija
    Kvalifijacija
  • Kvalifijacija
    Kvalifijacija
  • Kvalifijacija
    Kvalifijacija
  • Mechanikų bėgimas
    Mechanikų bėgimas
  • Mechanikų bėgimas
    Mechanikų bėgimas
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • 1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
    1000 km lenktynės Parnu 2017 - treniruotė
  • Pernu trasa Estijoje
    Pernu trasa Estijoje
  • Pernu trasa Estijoje
    Pernu trasa Estijoje

VšĮ „Promo Events“, 2017 metais suplanavo surengti net dvejas ilgų nuotolių lenktynes (liepos 19-22 d.d. ENEOS 1006 km Palangoje ir rugsėjo 21-23 d.d. Parnu „Auto24Ring“ 1000 km maratoną). Palangoje lenktynės jau praūžė vasarą, o greičio šventė Estijoje taip pat baigėsi

Pernu trasa Estijoje

„Džiaugiuosi, kad mūsų kolektyvui, pirmajam iš automobilių sporto varžybas rengiančių lietuviškų įmonių, patikėta garbinga ir atsakinga užduotis – ilgų nuotolių lenktynių užsienio trasoje organizacija, - sako „Promo events“ vadovas Darius Jonušis. – Noriu patikinti, kad varžybos Estijoje bus ne mažiau patrauklios, nes reikliausiems renginio vertintojams, užsienio žiūrovams, norisi parodyti viską, ką geriausio esame sukaupę“.

Lenktynės

Lenktynėse dalyvavo 11 komandų, tačiau, kaip parodė jų eiga, varžytuvių grožį neretai lemia ne gausa dalyvių, o jų meistriškumas, techninė branda ir dar daugybė nenuspėjamų faktorių.

Estijos trasoje virė įdomi, kupina intrigų ir netikėtumų kova. Vargu ar kas būtų išdrįsę prognozuoti, kad kvalifikacines lenktynes laimėjusi ir iš pirmosios pozicijos startavusi „Skuba Racing Team“, kurios sportininkai Karolis Šikšnelis, Džiugas Tovilavičius ir Marius Slaboševičius vairavo įspūdingą GT klasės „BMW M3 V8 BigDaddy“, pirmoji baigs kovą, uždarydama į garažą ekipą gerokai nuvylusį jos kovinį ginklą.

Juolab, kad pirmojo „1000 km Cup“ etapo lenktynėse Palangoje ji laimėjo garbingą antrąją bendrosios įskaitos vietą, o Pärnu nuvažiavo tik kiek daugiau, nei pusę distancijos – 172 ratus.

Beje, M. Slaboševičiui priklauso ir greičiausias lenktynių ratas, kai 3170 metrų distanciją Marius įveikė per 1 min. 16,598 sek. Šį rezultatą jis užfiksavo važiuodamas 88-ąjį „auto24ring“ trasos ratą.

Dėl techninių problemų garažuose užsisėdėję prieš finišą į trasą išvažiavo ir įveikė 194 trasos ratus „Gera dovana-Cargowin.eu“ sportininkai Egidijus Gutaravičius ir Martynas Čiuželis, kurie vairavo „Lotus Elise“ ir nugalėjo X1 klasėje bei „Juta-Bauer Rally Team“ (251 ratas, trečia vieta A3000+ klasėje, BMW M3, lenktynininkai Justas Jonušis, Ramūnas Čapkauskas ir Audrius Stasiulevičius).

Nugalėtojų garbės pakyla

Nesėkmių fone tuo įspūdingesnė ir brangesnė „Rotoma Racing“ ekipos lenktynininkų Roberto Graudinio, Dainiaus Matijošaičio ir Andrius Jasionausko, vairavusių BMW M3, pergalė, leidusi ne tik pasidžiaugti pasiektu rezultatu ar iškovotais prizais, bet ir žymiai pagerinti pozicijas ilgų nuotolių lenktynių „1000 km Cup“ įskaitoje. Mat po šio etapo bus suskaičiuoti Palangoje ir Pärnu pelnyti bendri taškai, kurių suma ir lems taurės laimėtojus ir prizininkus.

Su įspūdinga, daugeliui gal kiek netikėta pergale, nugalėtojus pasveikino pagrindinis šių lenktynių organizatorius Darius Jonušis, komandos gerbėjai ir, žinoma, varžovai.

Ko gero prieš lenktynių startą apie pirmąją vietą negalvojo ir „Rotoma Racing“ BMW M3 į pergalingą finišą atvairavęs D. Matijošaitis, kuris po kvalifikacijoje užimtos antrosios pozicijos lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė, jog toks rezultatas jį ir komandą pilnai tenkina, nes varžovų bolidas esąs gerokai pranašesnis.

Lenktynių nugalėtojai 316 ratų, sudarančių 1000 km distanciją, įveikė per 7 val. 42 min. 41,499 sek. ir šventė pergalę ne tik bendrojoje įskaitoje, bet ir GT klasėje.

Antrąją vietą, atsilikusi nuo nugalėtojų vos vienu ratu, iškovojo „Igorio lankų“ komanda, kurios sportininkai Igoris Ivanovas, Kęstutis Vilkas, Sigitas Ambrazevičius ir Dainius Kablys vairavo „Seat Leon“ ir šventė pirmąją vietą A3000+/TCR klasėje.

Abiejų pirmųjų prizininkų tarpusavio dvikova tapo tikra visų lenktynių puošmena, o atkakliausi varžovai keitėsi pozicijomis bene aštuonis kartus.

Trečiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė dar viena Lietuvos - „Sparti reklama – PF Kekava Racing Team“ komanda, kurios lenktynininkai Rimas Cesiulis, Almantas Sadauskas ir Julius Skirmantas vairavo BMW 120D ir džiaugėsi pergale D1 klasėje. Jie nuo nugalėtojų atsiliko 18 ratų.

Ketvirtoji vieta (-20 ratų) atiteko „Alfa Romeo klubo“ Rimvydo Agurkio, Pauliaus Misevičiaus, Almino Malaiškos ir Mariaus Gabrijolavičiaus ekipažui, vairavusiam „Alfa Romeo GT“ ir nugalėjusiam A3000 klasėje.

Penkta liko arenos šeimininkų – Estijos „Cone Forest Motorsport“ komanda, kurioje – nė vieno esto, tačiau ji važiuoja su šios šalies automobilių sporto federacijos licencija, o jos garbę gina Sergey Uger ir Raz Heymann (abu Izraelis) bei Denis Levyatov (Rusija). Jie vairavo BMW M3, užėmė antrąją vietą A3000+ klasėje, o nuo nugalėtojų atsiliko 26 ratais.

Bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė „Energizer Racing“ atstovai Rokas Kvedaras, Rolandas Salys ir Rimvydas Savickas, vairavę BMW 330, nugalėtojams pralaimėję 30 ratų ir savo A3000 klasėje užėmę antrąją vietą.

A2000 klasėje pergalę šventė „Subaru-Kautra Team“ komanda – Mindaugas Platūkis, Linas Skardžiukas ir Arūnas Strumskis, vairavę „Subaru BRZ“.

Netikėti vingiai lenktynių trasoje

Pasibaigus nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijai automobilių sporto aistruoliai neskubėjo palikti „auto24ring“ trasos ir atsisveikinti su joje finišavusiu maratoninių lenktynių sezonu. Daugelis kraipė galvas negalėdami patikėti, kad šiame sporte tiek daug lemia ne sportininkų meistriškumas ar komandos pasirinkta taktika ir strategija. Ir net ne auksarankiai mechanikai čia turi didžiausią įtaką.

Praėjus vos valandai po starto Pärnu trasoje net trys komandos buvo priverstos iš jos pasukti į laikinuosius savo garažus ir atsiduoti mechanikų globai.

Veržliai lenktynes pradėjusi „Juta-Bauer Rally Team“ tai padarė pirmoji. R. Čapkauskas pats atvairavo BMW M3 į garažus, tačiau mechanikams teko skubiai keisti subyrėjusį reduktorių.

Dar keistesnis generatoriaus gedimas (atitrūko masės laidas) ištiko „Gera dovana-Cargowin.eu“ ekipą, kurios „Lotus Elise“ į garažus partempė lenktynes aptarnaujantis automobilis.

Lyderio estafetę irgi po pirmosios valandos ne savo noru teko perduoti ir „Skuba Racing Team“ sportininkams, o ekipos mechanikai buvo priversti pakeisti jų „BMW M3 BigDaddy“ pusašį. Tačiau tai nebuvo paskutinė bėda, neskaitant pasivažinėjimų už trasos ribų, lydėjusi favoritais laikomą komandą. Kaip, beje, ir daugelį kitų.

Kvalifikacija (2017 09 22)

Šeštadienį „auto24ring“ trasoje Pärnu (Estija) vyksiančias „1000 km Pärnu powered by Hankook“ lenktynes iš pirmosios pozicijos pradės „Skuba Racing Team“.

Kvalifijacija

Tai paaiškėjo po penktadienio pavakarę pasibaigusių kvalifikacinių varžybų ir jas vainikavusių TOP 5 lenktynių.

Atrankos varžybų laimėtoja greičiausiąjį 3170 metrų ilgio „auto24ring“ trasos ratą nuvažiavo per 1 min.15, 293 sek. (Marius Slaboševičius, jo vidutinis greitis 151,568 km/val.) ir 2,431 sek. pranoko nugalėtojams bandžiusius pasipriešinti „Rotoma Racing“ sportininkus.

Kvalifijacija

„Atrankos varžybų negalėčiau pavadinti netikėtomis, - lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė antrąjį rezultatą TOP 5 pasiekęs „Rotoma Racing“ lenktynininkas Dainius Matijošaitis. – Varžovų kovinis ginklas, su kuriuo teko susipažinti iš arčiau – gerokai pranašesnis, todėl savo pasiektą rezultatą laikau nedarančiu gėdos ir juo esu visai patenkintas.“

Kvalifijacija

Iš trečiosios pozicijos, kurią ekipai užtikrino Dainius Kablys, „1000 km Pärnu powered by Hankook“ lenktynes pradės „Igorio lankai“, iš ketvirtosios – „Juta-Bauer Rally Team“, o iš penktosios – „Sparti reklama- PF Kekava Racing Team“ komanda.

„Mūsų BMW M3 vairą atrankos lenktynėse patikėjome labiausiai patyrusiam Ramūnui Čapkauskui, - sakė „Juta-Bauer Rally Team“ komandos vadovas Haris Aleksandravičius. – Jo pasiektu rezultatu esame patenkinti. Ypač turėdami omenyje, kad pagrindinė kova, kur jau nebeliks ko taupyti, laukia šeštadienį“.

TOP 5 laimėtojus iškart po jų vykusioje spaudos konferencijoje pasveikino ir įteikė jiems lenktynių trofėjų varžybų pagrindinis organizatorius Darius Jonušis.

Kvalifikacinių varžybų nugalėtojai laimėjo ir prieš atrankos varžybas nuo pat ryto vykusias visas tris treniruotes.

„Skuba Racing Team“ komandos garbę ginantys Karolis Šikšnelis, Džiugas Tovilavičius ir Marius Slaboševičius vieno rato įveikimo kartelę palaipsniui kėlė nuo 1 min. 26,874 sek. (D. Tovilavičius) iki 1 min. 19,986 sek. (M. Slaboševičius) bei iki rekordinių per visas treniruotes 1 min. 16,392 sek. (vėl D. Tovilavičius).

Jis su ekipos „BMW M3 V8 BigDaddy“ vieną trasos ratą apsuko vidutiniu 149,387 km/val. greičiu, o TOP 5 komanda važiavo dar greičiau.

Kol vieni lenktynininkai „auto24ring“ trasoje ieškojo geriausiųjų trajektorijų, nesnaudė komandų mechanikai ir laisvi sportininkai, dalyvavę jungtiniame mechanikų ir lenktynininkų 1000 metrų bėgime.

Mechanikų bėgimas

Itin atkakli kova virė tarp vairuotojų, o nugalėtojui išaiškinti prireikė net foto finišo. Pripažinta, kad pirmas visgi buvo „Gera dovana – CargoWin.eu“ lenktynininkas Martynas Čiuželis, akimirka pranokęs kolegą iš „Juta-Bauer Rally Team“ R. Čapkauską.

Mechanikų grupėje pergalę šventė „Skuba Racing Team“ atstovas Justas Chadasevičius, trečiąją vietą analogiškose lenktynėse Palangoje iškeitęs į pirmąją Pärnu.

Ketvirtadienio treniruotės (2017 09 21)

Kas šeštadienį, rugsėjo 23 d., „auto24ring“ trasoje Pärnu mieste (Estija) pirmas kirs „1000 km Pärnu powered by Hankook“ lenktynių, kurias organizuoja didelę tokių renginių patirtį sukaupusi Lietuvos VšĮ „Promo events“, finišo liniją įspėti neįmanoma.

Tačiau jau ketvirtadienio (rugsėjo 21 d.) treniruotės parodė, jog bene visos 11 komandų pasiryžusios pirmosios apsukti 316 ratų „auto24ring“ trasos ratų, sudarančių 1000 km distanciją. (Vieno rato ilgis – 3170 metrų).

Daugelį sportininkų viltingai nuteikė prieš pat treniruotes liovęsis lietus, tačiau trasa dar nespėjo išdžiūti, todėl automobiliai, bent jau treniruočių pradžioje, paskui save „vilko“ pastebimą vandens purslų šleifą.

1000 km lenktynės Parnu 2017

Kitų komandų vadovai ir sportininkai, atvirkščiai, labiau norėjo išbandyti šlapią trasą, tikėdamiesi, jog lenktynių metu irgi negali būti jokių garantijų, kad dangus neprakiurs.

Trasa pamažu džiūvo, tirpo ir minutės, per kurias treniruotės dalyviai apsukdavo „auto24ring“ trasos ratą.

Per pirmąją treniruotę daugiausia – po 26 ratus – įveikė „Energizer Racing“ ir „Gera Dovana – CargoWin.Eu“ komandos. Tačiau ne jų lenktynininkai buvo greičiausi.

„Juta-Bauer Rally Team“ ekipa su BMW M3 nuvažiavo tik 14 „auto24ring“ trasos ratų, o jos lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas, važiuodamas šeštąjį ratą, užfiksavo geriausią rezultatą, 3170 metrų distancijoje sugaišęs 1 min. 34,600 sek.

Antrąjį greičiausiąjį laiką, važiuodama ketvirtąjį ratą, užfiksavo „Skinest Rail“ komanda – 1 min. 35,780 sek., o trečiąjį paskutiniajame savo 26-ajame rate – „Gera dovana - CargoWin.Eu“.

1000 km lenktynės Parnu 2017

Į pirmąją treniruočių sesiją savo bolidų neišvairavo keturios komandos, tačiau ekipų vadovai ir strategai laiko tuščiai neleido.

Antroji treniruotė prasidėjo jau beveik išdžiūvusioje trasoje, tačiau dauguma sportininkų dar neišdrįso „Hankook“ lietaus padangų keisti į skirtas sausai trasai.

Prie BMW M3 vairo greičiausią pirmosios treniruotės lenktynininką R. Čapkauską pakeitė jauniausias lenktynių dalyvis, penkiolikmetis Justas Jonušis, kuris suko labai greitus ratus. Justas jau treniruotės pradžioje nuo Ramūno pasiekto rezultato nukirpo 3 sek.

1000 km lenktynės Parnu 2017

Antrojoje antrosios treniruotės, trukusios lygiai pusantros valandos, dalyje ir vėl greičiausias buvo R. Čapkauskas, ratą įveikęs per 1 min. 25, 420 sek. Tiesa, šis rezultatas užfiksuotas BMW M3 vairuojant jau sausai trasai skirtomis „Hankook“ padangomis.

„Viskas gerai, visų nuotaika puiki, rezultatai vis gerėja, o rytoj, neabejoju, ir Justas, ir Audrius Stasiulevičius, ir aš važiuosime dar greičiau“, - patenkintas pirmosios dienos rezultatais lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė R. Čapkauskas.

Ir po antrosios treniruotės antrąją vietą lyderių trejetuke išsaugojo „Skinest Rail“ komandos sportininkai, o treti buvo „Energizer Racing“ ekipos lenktynininkai.

Dienos programą užbaigė trečioji treniruotė, kuri organizatorių iniciatyva surengta vėlyvą vakarą.

1000 km lenktynės Parnu 2017

„Pagal renginio tvarkaraštį 1000 km lenktynės Estijoje turėtų finišuoti šeštadienį, 19.15 val., - lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė pagrindinis renginio organizatorius Darius Jonušis. – Tačiau dėl lietaus, avarijų, dažno saugos automobilio pasirodymo trasoje ar kitų kliūčių jos gali užsitęsti ir baigtis jau sutemus. Tokiu atveju itin didelę svarbą įgyja automobilio šviesos, kurioms šioje specialioje treniruotėje ir skyrėme visą dėmesį“.

Nors kelti kiti tikslai, tačiau varžybų teisėjai chronometravo ir šią treniruotę.

Baigiantis dienai geriausią laiką pademonstravo „Alfa Romeo klubo“ komanda, kurios sportininkai Rimvydas Agurkis, Paulius Macevičius, Alminas Malaiška ir Marius Gabrijolavičius vairuoja „Alfa Romeo GT“ automobilį, vieną „auto24ring“ trasos 3170 metrų ilgio trasos ratą nuvažiavusi per 1 min. 34,910 sek.

1000 km lenktynės Parnu 2017

Beveik 3 sek. nuo jos atsiliko „Skinest Rail“, o trečiuoju rezultatu džiaugėsi „Geros Dovanos – CargoWin.Eu“ ekipos lenktynininkai.

„1000 km Pärnu powered by Hankook“ lenktynių pirmosios dienos programa baigėsi visų jose dalyvaujančių sportininkų, komandų vadovų, teisėjų, renginį nušviečiančių žurnalistų ir organizatorių bendra vakariene, į kurią, puoselėdama naujas tradicijas, pakvietė lenktynes rengianti „Promo Events“.

1000 km lenktynės Parnu 2017

Kategorijos: