Dakaras 2018: Intrigos Dakaro legendų tarpe - C. Sainzui bauda | 98.lt

You are here

Dakaras 2018: Intrigos Dakaro legendų tarpe - C. Sainzui bauda

  • Peugeot/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Peugeot/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Peugeot/Edgaro Buiko nuotrauka
    Peugeot/Edgaro Buiko nuotrauka

Varžybų lyderiui Carlos Sainz skirta 10 minučių bauda už susidūrimą su olandu Kees Koolen, jo komandos draugui Stefanui Peteranseliui grasinta bauda už nesustojimą pagelbėti. Tuo tarpu „Peugeot Sport” teigia, jog sprendimą skųs, savo nuomonę išreiškė ir kiti ralio dalyviai. Reiktų atkreipti dėmesį, jog visi šie sportininkai turi „Dakar Legend” įvertinimą.

Pirmadienio ryte teisėjų palapinėje įvykusiame posėdyje apklausti ispanai Carlos Sainz ir jo šturmanas Lucas Cruz, bei nukentėjęs Kees Koolen. Lyderių ekipažas teigia, jog susidūrimo nebūta, šią informaciją patvirtina ir „Peugeot Sport” pateikti automobilio duomenys, tačiau bauda vis tik skirta. Dešimt minučių dabartiniuose ralio rezultatuose reiškia nedaug – „El Matador” nuo artimiausio oponento Nassero Al Attiyah atsiplėšęs beveik valanda, nuo trečioje vietoje esančio komandos draugo Stefano Peteranselio dar dešimčia minučių daugiau, tačiau dakaras dar tik įpūsėjo ir atsižvelgiant į jau matytą, itin dramatišką lyderių kaitą, ši bauda tikrai gali lemti podiumo pozicijas savaitės pabaigoje. Savo komentarą apie incidentą socialiniame tinkle „Twitter” taip pat pareiškė ir kita Dakaro žvaigždė – argentinietis Orlando Terranova. “Kees Koolen yra „OverDrive” akcininkas, akivaizdu, kad šiame skunde yra interesų. Carlos Sainz neturėtų būti nubaustas”, - rašė šiuo metu 28 vietą užimantis „X-Raid”(Mini) komandos atstovas. Šiuo metu antroje vietoje važiuoja būtent „OverDrive” kompanijos bolidas.

Nors dažniausiai tokie incidentai pasitaiko, kai automobilių klasės lyderiai pasiveja lėčiausius motociklininkus, tačiau Kees Koolen nėra naujokas – tai vienas iš nedaugelio sportininkų, turinčių „Dakar Legend” įvertinimą. Vienas iš „Booking.com” įkūrėjų ir buvęs ilgametis vadovas Dakarą yra įveikęs visose kategorijose: 2009 startavo motociklu, 2010-2012 dalyvavo savos kūrybos bagiu,  2013 išbandė keturračių kategoriją, 2014 išbandė sunkvežimius ir paskutinius keturis metus važiuoja savos kūrybos keturračiu – „Barren Racer”. Šiemet jis tapo pirmuoju olandu užėmusiu pirmą vietą pasaulio čempionui prilyginamo „Rally Raid Cross Contry” taurės varžybose, keturračių kategorijoje, tad nurašyti šį incidentą naujoko klaidai, nežinant kaip elgtis, pasivijus greitesniam automobiliui taip pat negalima.

Situaciją pakomentuoti paprašytas „General Financing team Pitlane” pilotas Benediktas Vanagas pasakojo, jog tokie incidentai pakankamai dažni: šiemet, vienam iš motociklų sustojus smėlyje, vienintelėse vėžiose ir „besišnekučiuojant” su žiūrovais, Benediktas per plauką išvengė kontakto: „Niekas specialiai nevažiuoja ant motociklų. Iš esmės motociklų ir keturračių klasių dalyviai yra labiau pažeidžiami, tačiau nedidelė dalis jų pavojingai manevruoja trasoje – tada įvykis gali kilti ir dėl jų kaltės. Tokių, kaip minėjau, mažuma. Dėl Carlos – jis džentelmenas. Tikiu, kad jei būtų matęs rizikos galimybę, būtų sustojęs. Bet čia tik spėlionė – jei nėra nufilmuota kaip viskas įvyko, sunku objektyviai vertinti”, - teisti nedrįso lenktynininkas.

Ar Dakaro legendos kaip Carlos Sainz ir Stefanas Peteranselis gali staiga pamiršti mandagumo standartus, ypač turėdami solidžią persvarą spėti sunku, tačiau natūralu, kad varžybų organizatoriai turėjo kažko imtis. Nors „Peogeot Sport” vadovas Bruno Famin negaili pyktų pasisakymų organizatorių kryptimi, jie gana suprantami: kasmet vis labiau taisyklių spaudžiama komanda negali šiltai bendrauti su jų persvarą kitų komandų atžvilgiu bandančiais sulyginti organizatoriais. Viso šio interesų konflikto rezultatas? Simbolinė bauda, kuri matyt labiau yra skirta situacijai atvėsinti, nei nubausti Carlos Sainz. Tokio piktybinio susidūrimo atveju numatoma diskvalifikacija.

10 etapas - DEŠIMTAS ETAPAS