You are here

Dakaro ralis 2015: ketvirtoji diena

  • Dakar 2015
    Dakar 2015
carvertical VIN patikra

Dakaro ralis ketvirtąją maratono dieną kirto Argentinos ir Čilės sieną. Sportininkai toliau lenktyniaus pastarojoje šalyje. Šiame etape jų laukė distancija iš Chilecito į Copiaco arba 909 km atstumas.

Iš pradžių lenktynininkams teko įveikti itin ilgą - 594 km - atstumą iki greičio ruožo, kurio ilgis 315 km. Tiesa, sunkvežimiams trasa šiandien trumpesnė - 174 km.

Prie starto linijos išsirikiavo 139 motociklai, 37 keturračiai, 96 automobiliai ir 59 sunkvežimiai.

Motociklai

Joan Barreda Bortas - šiandien pirmas. Jo persvara prieš Marc Coma buvo 1 min. 59 sek. Trečias finišavo Pablo Quintanilla, atsilikęs 2 min. 49 sek.

Bendroje įskaitoje šios dienos nugalėtojas J. Barreda Bortas itin pagerino savo poziciją, jo persvara prieš į antrąją vietą pakilusį Marc Coma yra 12 min. 49 sek. Trečioje vietoje žengiantis Paulo Goncalves atsilieka jau 20 min. 29 sek.

Marc Coma į antrąją poziciją pakilo net iš ketvirtosios, nes antroje ir trečioje vietoje buvę sportininkai šiandien pasirodė itin prastai. P. Goncalves etapo nugalėtojui pralaimėjo 14 min. 56 sek., o trečiojo etapo nugalėtojas - Matthias Walkner - atsiliko net 22 min. 55 sek.

Motociklų TOP5 po keturių etapų:

1. Barreda Bort Honda 13:10:33
2. Coma KTM +00:12:49
3. Goncalves Honda +00:20:29
4. Faria KTM +00:23:05
5. Viladoms KTM +00:24:51

 

Keturračiai

Keturračių įskaitoje greičiausias buvo lenkas Rafal Sonikas, kuris 3 min. 26 sek. aplenkė titulą ginantį Ignacio Casale. Trečias finišavo M. Abu-Issa, pralaimėjęs 13 min. 14 sek.

Bendroje įskaitoje pirmauja Rafal Sonikas, antroje vietoje žengia Sergio Lafuente, atsilikdamas 3 min. 49 sek. Trečią vietą užima Ignacio Casale, turintis 13 min. 32 sek. deficitą.
 
Keturračių TOP5 po keturių etapų:

1. Sonik Yamaha 16:04:55
2. Lafuente Yamaha +00:03:49
3. Casale Yamaha +00:13:32
4. Abu-Issa Honda +00:19:47
5. Copetti Yamah +01:03:20

 

Automobiliai

Automobilių įskaitos lyderiams ketvirtasis etapas prasidėjo ne itin sėkmingai. 72-ajame kilometre dėl techininių problemų sustojo Orlando Terranova su „Mini". Vėliau prie stovinčiųjų gretų prisijungė ir Robby Gordonas bei Carlos Sainzas. Ispanas susidūrė su „Peugeot" mechaninėmis problemomis - dingo turbinos slėgis. Todėl jam teko laukti komandos sunkvežimio pagalbos.

Šios nesėkmės pakoregavo lyderių penketuką bendrojoje įskaitoje.

Tuo tarpu greičiausiai ketvirtajame etape vėl lėkė Nasseras Al-Attiyah, kuris 2 min. 40 sek. aplenkė pagaliau formą atgavusį Nani Roma. Trečią vietą užėmė G. De Villiersas, atsilikęs dar 17 sek. Vėl gerą tempą demonstravo vakar dienos atradimas Y. Alrajhi. Jis buvo ketvirtas, lyderiui nusileidęs 3 min. 25 sek.

Šansą nugalėti greičio ruože turėjo „Peugeot" atstovas S. Peterhanselis - likus vienam kontrolės punktui jis lėkė pirmoje pozicijoje, tačiau greičio ruožo finišą kirto penktas, atsilikęs nuo Nassero 5 min. 48 sek.

Bendroje įskaitoje katarietis padidino savo persvarą prieš G. De Villiersą iki 8 min. 15 sek., o iš penktos pozicijos į trečią pakilo Y. Alrajhi. Jo atsilikimas 23 min. 33 sek.

Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis šiandien vienu metu buvo pakilę net iki 14 pozijos, tačiau vėliau nukrito už dvidešimtuko ribos, finišą pagal preliminarius rezultatus pasiekė 20 vietoje. Lyderiui ekipažas nusileido 36 min. 1 sek.

Bendroje įskaitoje Benediktas šoktelėjo į 18 vietą. Lyderiui jis pralaimi 2 val. 21 min. 18 sek.

Beno komentaras iškart po etapo:Pirmoje lenktynių dalyje lenkėme labai daug varžovų. Tikrai matėsi, kad mums gerokai labiau sekėsi nei daugeliui kitų. Tačiau vienoje vietoje prakirtome ratą ir jį bekeisdami neteisingai užveržėme dvi veržles – jas prasukome. Taigi ilgokai užtrukome su tuo ratu, o po to greičio ruože dar stojome jo patikrinti ir papildomai priveržti. Kai ratą telaiko keturios veržlės, privalėjome „įjungti saugiklį“, kad jo išvis nepamestume ir nefinišuotume anksčiau laiko.

Tai buvo labai techniškas greičio ruožas. Pradžioje buvo labai daug akmenų, paskui „fesh-fesh'as“. Toliau sekė kanjonai su uolomis ir akmenimis. Be galo greiti ralio tipo keliukai ir galiausiai viskas pasibaigė kopomis, kurių teko pravažiuoti apie šimtą kilometrų."

Antanas Juknevičius ir Eduardas Duoba važiavo vos šiek tiek už penkiasdešimtuko ribos. Ekipažas gana ilgą laiką yra užstrigęs tarp šešto ir septinto kontrolės punktų. Kol kas neaišku, kurią vietą jis užėmė greičio ruože, tačiau bendroje įskaitoje yra klasifikuojamas 73 vietoje.

Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba vėl streikuojančiu „Mebar“ prototipu į stovyklą parlėkė paryčiais, tačiau po jau tradicija tampančios eilinės bemiegės nakties, į dar vieną greičio ruožą jie išriedėjo.

Ketvirtajame greičio ruože – 315 km atkarpoje jau Čilės bekelėmis, A.Juknevičiaus ir E.Duobos „Mebar“ vėl lenktyniavo su vėju ir lenkė varžovus, tačiau likus paskutiniam bekelės gabalui – maždaug 70-čiai kilometrų, subyrėjo priekinė automobilio granata.

Jos keitimas truko keletą valandų, per kurias sutemo ir paskutinę – mėgstamiausią greičio ruožo atkarpą per kopas lietuviai įveikė visiškoje tamsoje.

„Apmaudžiausia, kad „Mebar“ lūžinėja ne dėl mūsų kaltės. Automobilį saugau, jo nedaužau, tačiau silpnosios vietos vis tiek neatlaiko“, – pasiguodė A.Juknevičius.

Jo mechanikai Juozas Čibiras ir Stasys Greičiūnas per likusias nakties valandas „Mebar“ vėl prikėlė ir „Žalvario“ ekipažas leidosi į penktąjį greičio ruožą.

„Taip norėtųsi nors kartą Dakarą pravažiuoti normaliai – be didelių gedimų. Bet niekaip neišeina, nes neturime pinigų supergeram automobiliui. Todėl tenka važiuoti tuo, ką įperkame. Tačiau nuo to Dakaras netampa mažiau įdomus“, – šyptelėjo penktą kartą legendinę trasą mėginantis įveikti A.Juknevičius.

Automobilių TOP5 po keturių etapų:

1. Al-Attiyah Mini 12:30:44
2. De Villiers Toyota +00:08:15
3. Alrajhi Toyota +00:23:33
4. Ten Brinke Toyota +00:42:32
5. Holowczyc Mini +00:43:30

 

Sunkvežimiai

Sunkvežimių įskaitoje šiame etape karaliavo „Kamaz". Karginovas - pirmas. Tik tris sekundes nuo jo atsiliko Nikolaevas, o trečias buvo Mardeev, atsilikęs 6 min 13 sek. Ketvirtoji vieta atiteko A. Lopraisui su „MAN". Jo atsilikimas 11 min.

Bendros įskaitos pirmoje vietoje išliko Airatas Mardeevas, tačiau jo persvara prieš Andrey Karginovą yra tik 1 min. 45 sek. Dar 12 sekundžių nuo jo atsilieka Eduard Nikolaevas.

Sunkvežimių TOP5 po keturių etapų:

1. Mardeev Kamaz 10:39:26
2. Karginov Kamaz +00:01:45
3. Nikolaev Kamaz +00:01:57
4. Loprais MAN +00:12:42
5. Stacey Iveco +00:17:58

 

 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53