You are here

Dakaro ralis 2018: 5-ame etape lietuvių automobiliai - TOP20

  • Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Antanas Juknevičius
    Antanas Juknevičius
  • Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
  • Antanas Juknevičius
    Antanas Juknevičius
  • Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Balys Bardauskas/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Balys Bardauskas/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Lietuviai
    Lietuviai
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio foto
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio foto
  • Benas ir Sebas/Edgaro Buiko foto
    Benas ir Sebas/Edgaro Buiko foto

Trečiadienį, sausio 10 d., Dakaro dalyviai startavo penktame etape. Visas Dakaro dalyvių karavanas persikėlė iš San Chuan de Markonos į Arekipą.

Šią dieną dalyvių laukė 267 km ilgio greičio ruožas. Matydami, kaip sparčiai retėja dalyvių gretos, organizatoriai nusprendė šią dieną atsisakyti apie 40 km ruožo per klampias kopas, taigi atstumas sutrumpėjo iki 228 km.

Po greičio ruožo dalyvių laukė dar labai ilgas pervažiavimas iki kito bivako - apie 700 km.

Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka

Greičio ruože motociklininkai startavo atskirai nuo automobilių, tad pastarųjų vairuotojai vėl neturėjo papildomo orientyro – motociklų paliktų vėžių. Taip pat tai paskutinė diena, kai pasiekiamas bivakas Peru. Ketvirtadienį sportininkai iš Arekipos keliaus į Boliviją – La Pasą.

Penktajame etape prie starto stojo 118 motociklų, 44 keturračiai, 69 automobiliai ir 34 sunkvežimiai.

 

Motociklai

 

Motociklų įskaitoje WP3 punkte, nuvažiavus 100 km nuo starto, pirmas buvo J. B. Bortas, pirmavęs nuo pat etapo pradžios. 8 min. 48 sek. nuo jo atsiliko M. Walkneris. Trečias žengė G. Guell, atsilikęs dar 3 sekundes.

Šiandien B. Bortas išlaikė pirmą poziciją iki pat finišo ir tapo penktojo etapo nugalėtoju. M. Walkneris nuo jo atsiliko 10 min. 26 sek. ir buvo antras. Trečią vietą užėmė K. Benavides, pralošęs 12 min. 20 sek.

Bendroje įskaitoje po šio etapo dar aiškių lyderių įvardyti negalima.

Motociklų TOP 5 po 5 etapo:

1.

Van Beveren

Yamaha

14:37:40

2.

Benavides

Honda

+00:01:00

3.

Walkner

KTM

+00:01:14

4.

Bort

Honda

+00:07:33

5.

Soultrait

Yamaha

+00:07:42


 

Balys Bardauskas startavo 14:01 Lietuvos laiku iš 100-osios pozicijos. Pirmajame punkte jis buvo 111-as, atsilikęs 1 val. 14 min. 37 sek. WP2 jis buvo 106-as, atsilikęs 2 val. 15 min.

WP3 jis buvo 108-as, atsilikęs 2 val. 50 min.

WP4 - 102 vieta ir 3 val. 15 min. atsilikimas. WP5 - 105 vieta ir 3 val. 31 min. atsilikimas.

Po ilgo važiavimo Balys pasiekė finišą 103-ioje vietoje. Bendroje įskaitoje po šio etapo jis buvo 105-as.

Balys Bardauskas/Vytauto Dranginio nuotrauka

 

Keturračiai

 

Nesėkmingai diena prasidėjo S. Karyakinui, kuris 44 km nuo starto vertėsi, susilaužė ranką ir turėjo pasitraukti iš Dakaro. Priminsime, kad iki tol jis buvo antroje bendros įskaitos vietoje. Be to, jis laimėjo 2017 metų Dakarą.

Nuvažiavus 100 km (WP3 punkte) pirmas buvo N. Cavigliasso. A. Hernandez nuo jo atsiliko 4 min. 34 sek., o dar 4 sekundžių atstumu važiavo Dakaro lyderis I. Casale.

Pirmąją poziciją finiše išlaikė N. Cavigliasso, tačiau antruoju etapą baigė I. Casale, sugebėjęs neprarasti daug laiko lyderiui. Jo atsilikimas 1 min. 23 sek. A. Hernandez liko trečioje vietoje, pralošęs 6 min. 35 sek.

Keturračių TOP 5 po 5 etapo:

1.

Casale

Yamaha

17:14:52

2.

Hernandez

Yamaha

+00:40:13

3.

Copetti

Yamaha

+00:58:37

4.

Cavigliasso

Yamaha

+01:09:26

5.

Gallego

Yamaha

+01:13:31


 

Automobiliai

 

Netikėtai ši diena prasidėjo Peugeot komandos lenktynininkams S. Loebui ir C. Sainzui, kurie vos už 5 km nuo starto buvo sustoję - ekipažai įstrigo smėlyje. Loebas čia prarado net apie 20 minučių. Šioje vietoj taip pat strigo ir M. Hirvonenas su Mini bagiu - jis lyderiui pirmoje greičio ruožo dalyje prarado virš valandos.

Išsivadavęs iš vienų smėlio gniaužtų, netrukus S. Loebas strigo ir kitoje vietoje. Tačiau šiandien klimpo daug greitų lenktynininkų: Cyril Despres, Jakub Przygonski, Carlos Sousa, Giniel De Villiers, Boris Garafulic.

Bet bene labiausiai nepasisekė S. Loebui, kuris niekaip negali išsivaduoti iš smėlio kraterio. Komanda pranešė, kad be kitų pagalbos - išsikapstyti iš biraus smėlio nepavyks. Taigi - svajonės apie pergalę liks šioje duobėje.

Tuo tarpu S. Peterhanselis raportavo iš trasos, kad šios dienos kopos greičio ruožo pradžioje buvo pačios sunkiausios šiame ralyje. "Jeigu sustosi, ten ir liksi",- sakė lenktynininkas.

Nuvažiavus 53 km ir pasiekus pirmą kontrolės punktą, greičiausias buvo Yazeed Al-Rajhi su Mini. Jis 24 sek. lenkė S. Peterhanselį ir 37 sek. Bernhard Ten Brinke. S. Loebas galų gale išsikapstė iš duobės, tačiau prarado net 2 val. 45 min. Galų gale komanda pranešė, kad Loebas traukiasi iš Dakaro ralio dėl šturmano patirtos traumos.

Nasseras Al-Attiyah pirmąją dalį ruožo įveikė būdamas 8-as ir atsilikęs 7 minutes, tačiau tarpiniame finiše mechanikai keitė jo automobilio greičių dėžę. Jis čia sugaišo daug brangaus laiko. Jo atsilikimas dėl šio remonto išaugo iki 31 min. 12 sek.

Tokia tai sudėtinga buvo pirma greičio ruožo dalis, po jos trumpas pervažiavimas ir antra lenktynių dalis.

Antrojo ruožo dalyje link WP4 punkto greičiausiai lėkė S. Peterhanselis. Y. Al Rajhi nuo jo atsiliko 1 min. 6 sek. Trečias žengė B. ten Brinke, atsilikęs dar 24 sek.

Etapo finiše pirmas ne kas kitas, o S. Peterhanselis, kuris 4 min. 52 sek. pralenkė B. Ten Brinke su Toyota. Trečias buvo G. De Villiersas, atsilikęs 12 min. 47 sek. Ketvirtas - C. Sainzas su Peugeot, pralošęs 18 min. 10 sek.

Įdomu, kad penktas buvo N. Al-Attiyah, kuris atsiliko 24 min. 33 sek. Ir visas tas atsilikimas tik dėl sugaišto laiko keičiant greičių dėžę. Jeigu ne ši bėda, jis tikrai būtų buvęs pirmas šiame etape. Po neutralios zonos, katarietis visuomet artėjo prie Peterhanselio ir demonstravo geresnį tempą, vienoje atkarpoje pranokęs jį net 4 minutėmis. Beprotiško greitumo lenktynininkas.

S. Loebui pasitraukus iš ralio, į antrąją bendros įskaitos vietą pakilo C. Sainzas, tuo tarpu Peterhanselio persvara tapo gana solidi prieš jį. Už priekyje esančių dviejų Peugeot, toliau rikiuojasi trys Toyota pilotai.

Automobilių TOP 5 po 5 etapo:

1.

Peterhansel

Peugeot

13:27:26

2.

Sainz

Peugeot

+00:31:16

3.

Ten Brinke

Toyota

+01:15:16

4.

Al-Attiyah

Toyota

+01:23:21

5.

De Villiers

Toyota

+01:34:34

21.

Juknevičius

Toyota

+06:19:00

22.

Žala

Toyota

+06:22:10

47.

Vanagas

Toyota

+37:26:15 (Bauda 24 val)


 

Lietuviai

Vaidotas Žala WP1 punktą pasiekė būdamas 10-oje vietoje ir atsilikdamas nuo lyderio 9 min. 8 sek. Startavo Vaidas iš 28-os pozicijos. Gaila, bet išlaikyti spurto antroje greičio ruožo dalyje Vaidui nepavyko. WP4 punktą jis pasiekė 25-oje vietoje, atsilikęs 56 min. 58 sek.

WP5 punkte Vaidas pakilo į 22-ą vietą, o jo atsilikimas čia buvo 1 val. 5 min. 31 sek.  Šeštą punktą ekipažas pasiekė 21-oje vietoje, atsilikdamas 1 val. 11 min. 14 sek.

Vaidotas finiše buvo 20-as, atsilikęs 1 val. 12 min. 6 sek.

„Pradžioje buvome kaip ir smagiai įsibėgėję, sunkiausias kopas prašokom pirmu bandymu. Ten nemažai mašinų buvo įstrigę, ant Loebo „Peugeot“ vos neužlėkėm. Antroje dalyje daug laiko sugaišom paklydę, bet ten, man rodos, klydo nemažai ekipažų. Saulius sugebėjo atrinkti teisingą kursą ir nepraradom nei vieno taško. Tikiuosi, ryt pavyks stabiliau važiuoti“,- sakė po finišo Vaidotas.

Šturmanas S. Jurgelėnas tuo tarpu buvo nevengė kritikos sau ir teigė, kad kopose buvo galima pasirodyti geriau.

„Norėjosi sulįsti į smėlį kaip driežui ir nesirodyti: per mano klaidas praradom 30-40 minučių. Pirma greičio ruožo dalis fantastiškai sklandi, antroje Vaidas lėkė puikiai, tačiau papildomi pasivažinėjimai dėl navigacijos bėdų gerokai pablogino rezultatą. Reikės gerokai patobulėti ateityje“, – sakė S. Jurgelėnas.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

Antanas Juknevičius startavo iš 36-os pozicijos, o WP1 jis buvo 20-as, atsilikęs 25 min. 4 sek. Po neutralios zonos, toliau pratęsus lenktynes Antanas WP4 punktą pasiekė 17-as, atsilikęs 43 min. 2 sek.

Link WP5 Antanas važiavo stabiliau, jo atsilikimas išaugo iki 57 min. 29 sek. Vieta - 17-a.

WP6 - 18-a vieta ir 1 val. 3 min. 50 sek. atsilikimas.

Finišavo Antanas puikioje 17-oje vietoje, atsilikęs 1 val. 5 min. 14 sek.

„Truputį pykstu ant savęs – pirmoje dalyje prakirtome ratą ir negalėjome pademonstruoti viso greičio. Nors vieta gera, bet viduje save vis tiek stumi dar labiau į priekį, ypač kai tiek daug mašinų pirmoje dalyje strigo, buvo gera galimybė pašauti į priekį. Pamatėm Loeb‘ą duobėje, aplinkui dešimtys ekipažų ratus suka iš tos duobės bandydami išvažiuoti, o jo šturmanas visiem kelią rodo“, – kiek komišką situaciją su šypsena pasakojo Antanas Juknevičius. „Reikėjo atkovoti vakar prarastas pozicijas tai šiandien davėm gazo kaip reikiant, gale buvome šiek tiek nuklydę, bet viskas gerai. Rezultatas tinkamas.“

Lietuviai

Benediktas Vanagas startavo 51-as, o WP1 jis buvo 13-as. Atsilikimas 14 min. 43 sek. Benedikto tempas taip pat krito antroje greičio ruožo dalyje. Jo atsilikimas WP4 buvo 53 min. 48 sek. ir 22-a vieta.

WP5 Benas sugebėjo palypėti aukštyn į 20 vietą, jo atsilikimas 1 val. 2 min. 12 sek.

WP6 Benediktas buvo 19-as, atsilikęs 1 val. 7 min. 58 sek.

Finiše Benas buvo 18-as, atsilikęs 1 val. 9 min. 41 sek.

„Šiandienos greičio ruožas iš dviejų dalių – pirmoji praėjo gana sklandžiai, nepaisant to, kad buvome prakirtę ratą. Penkios minutės sustojimo keičiant jį. Antroji dalis su ganėtinai sudėtingomis kopomis ir iš esmės vienas pagrindinis dalykas yra tas, kad pasiklydom. Manau, kad praradom labai nemažai laiko, bet nepaisant to, greičio ruožą įveikėm, dar teko truputėlį kastuvais pasimosikuoti, turint galvoje, kad vakar buvo tokia viena iš turbūt sudėtingiausių dienų mano gyvenime, tai šiandieną truputį geriau”, - pasakojo Benediktas.

Nors didesnių techninių problemų ekipažas išvengė, be nuostolių neapsiėjo:„Sustojome prie brolių Coronelių, jie paprašė„sandtrackų” kad paskolintume, pasižiūrim, kad neturim – pametėme. Toks niuansas. Kai pameni „sandtrackus”(specialūs paklotai, padedantys išvažiuoti iš smėlio – red.past.) supranti, kad nereikia užstrigt”, - dalinosi Benediktas. 

Kiek anksčiau ekipažas prarado ir vieną iš galinių automobilio sparnų – „ Jei atvirai, tai net nežinau (kur yra sparnas – red.past.). Kai mes sustojome pirmoje greičio ruožo dalyje keistis ratą, aš pamačiau, kad sparnas mosikuojasi. Šiaip niekur mes jo nekabinom. Matyt, atmosferos poveikis labai didelis. Žinote, automobiliuose visos nereikalingos detalės nukrenta, bet greičiui tai įtakos nedaro, o bivake turime kitą, tad užsidėsime ir būsime kaip nauji”, - po keleto dienų pertraukos su juokavo pilotas.

Smagu, kad šiandien visi trys automobilių ekipažai tarp 20 greičiausiųjų lenktynininkų.

Benas ir Sebas

 

Sunkvežimiai

 

Sunkvežimių įskaitoje pirmus 53 kilometrus iki neutralios zonos greičiausiai įveikė T. Van Genugten su Iveco. Jis 4 min. 8 sek. aplenkė M. Macik su Liaz. Trečias buvo T. Sugawara su Hino, atsilikęs 4 min. 52 sek. Ralio lyderis E. Nikolaevas čia buvo atsilikęs 16 min., tačiau vėliau ėmė kopti aukštyn ir dieną užbaigė pirmoje vietoje.

Antras liko S. Viazovich su MAZ, atsilikęs 6 min. 23 sek. Trečias buvo T. Van Genugten, pralošęs 12 min. 57 sek.

Sunkvežimių TOP 5 po 5 etapo:

1.

Nikolaev

Kamaz

15:59:39

2.

Villagra

Iveco

+00:58:05

3.

Viazovich

MAZ

+02:28:46

4.

Sugawara

Hino

+03:49:08

5.

Sotnikov

Kamaz

+04:11:00


 

Šeštas etapas

 

Ketvirtadienį, sausio 11 d., laukia šeštas Dakaro ralio etapas, kuris prasidės Peru ir baigsis Bolivijoje – La Pase. Bendra dienos rida bus 758 km, o iš jų greičio ruožas sudarys 313 km. Didelė jo dalis vyks netoli Titikakos ežero esančiuose keliuose – dalyvių laukia nebe minkšto smėlio kopos, bet klasikinį ralį primenantis kietas gruntas ir aukštikalnės, dalis etapo vyks 4 km aukštyje. Adaptacijai prie aukštikalnių bus suteikta viena laisva diena – penktadienį lenktynininkai ilsėsis.

Apie 6-ą etapą - ŠEŠTAS ETAPAS

 
 

DAKARO RALIS 2018

REZULTATAI PO 8/14 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Antanas Juknevičius/Toyota - 17

Benediktas Vanagas/Toyota - 38

Vaidotas Žala/Toyota - 13

Balys Bardauskas/KTM - 91

 

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Peugeot 27:04:00
2. Al-Attiyah Toyota +01:06:37
3. Peterhansel Peugeot +01:13:42
4. Ten Brinke Toyota +01:23:00
5. De Villiers Toyota +01:37:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Nikolaev Kamaz 28:15:06
2. Villagra Iveco +00:46:25
3. Macik Liaz +03:29:25
4. Mardeev Kamaz +04:23:20
5. Genugten Iveco +04:31:08

 

Motociklai TOP 5

1. Beveren Yamaha 27:22:03
2. Benavides Honda +00:00:22
3. Walkner KTM +00:06:34
4. Price KTM +00:07:35
5. Bort Honda +00:08:01

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 33:53:03
2. Ferioli Yamaha +01:45:20
3. Cavigliasso Yamaha +01:49:19
4. Dutrie Yamaha +02:56:19
5. Vitse Yamaha +03:07:44