You are here

Dakaras 2018: 7-ame etape trys lietuviai - TOP16

  • Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
  • Antanas Juknevičius
    Antanas Juknevičius
  • Antanas Juknevičius
    Antanas Juknevičius
  • Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
  • Balys Bardauskas/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Balys Bardauskas/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Antanas Juknevičius/Komandos nuotrauka
    Antanas Juknevičius/Komandos nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka
  • Boliviečiai/Edgaro Buiko nuotrauka
    Boliviečiai/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

Sausio 12 dieną, penktadienį, Dakaro ralis nevyko. Visi dalyviai turėjo poilsio dieną, kuomet galėjo minutę-kitą atsikvėpti bei susiremontuoti bei nuodugniai apžiūrėti techniką, atlikti planinius aptarnavimus

Šeštadienį – septintas etapas, kuriame organizatoriai paruošė 425 km ilgio greičio ruožą. Su pervažiavimais šią dieną sportininkams reikia įveikti 726 km distanciją Bolivijoje.

Dienos pradžioje, sportininkai įveikė 281 km ilgio atstumą iki greičio ruožo pradžios. Tuomet buvo duotas startas. Finišavus teks nuvažiuoti dar 20 km atstumą iki bivako. Greičio ruožą sudaro 9 laiko kontrolės punktai (WP).

Sunkvežimiams šiandien greičio ruožas yra trumpesnis - 368 km.

Boliviečiai/Edgaro Buiko nuotrauka

Peru kopos baigėsi jau šeštajame etape, taigi ir septintas etapas vėl pasižymėjo didesniu greičiu ir kitokiu kraštovaizdžiu, o taip pat lietumi ir purvo voniomis.

Lenktynininkams tai reiškia kitokį važiavimo stilių, o šturmanams – kitokį maršruto sekimą.

Be to, septintas etapas yra maratoninis, po kurio lenktynininkai negalės tikėtis pagalbos iš savo komandos mechanikų, o techniką po etapo finišo bivake turės remontuotis patys.

Dalyviai

Į septinto etapo startą stojo 62 automobiliai, 110 motociklų, 41 keturratis ir 30 sunkvežimių.

 

Automobiliai

 

Pirmajame kontrolės punkte geriausią rezultatą užfiksavo N. Al-Attiyah su Toyota. C. Sainzas su Peugeot buvo antras, atsilikęs tik 16 sek. Čia pat už jo, vos 2 sekundžių atstumu laikėsi ir jo komandos draugas S. Peterhanselis.

Ties antruoju punktu situacija pasikeitė - pirmas jau buvo S. Peterhanseilis ir 1 min. 6 sek. lenkė Nasserą. Į trečią poziciją šoktelėjo Giniel De Villiers su Toyota. Jis atsilikinėjo dar 6 sekundes.

Lietus, balos, purvas ir bolivietiška bekelė šiame greičio ruože pateikė iššūkių ne vienam dalyviui.

Problemų šiame etape turėjo ir lyderiai. Pačioje greičio ruožo pradžioje marias laiko prarado M. Hirvonenas. Taip pat strigo ir kiti jo komandos draugai: Y. Al-Rajhi bei O. Terranova.

129-ajame kilometre dėl sugadintos važiuoklės sustojo S. Peterhanselis. Jis lenkė motociklininką ir kliudė akmenį. Po įvykio buvo pažeistas galinis amortizatorius ir šakė. Stovėjo jis čia ilgai, kol sulaukė komandos draugo C. Despres. Pastarojo automobilis buvo išardytas ir reikiamos dalys atiduotos komandos lyderiui, kuris po šio dramatiško etapo pirmąją poziciją turėjo užleisti.

Nuvažiavus 200 km (WP4) ralio lyderiu tapo C. Sainzas. Antroje vietoje atsidūrė G. De Villiersas, turėdamas 5 min. 45 sek. deficitą.

Suremontavęs automobilį, S. Peterhanselis taip pat pasiekė ketvirtą punktą ir nuo C. Sainzo atsiliko net 1 val. 43 min.

Toliau C. Sainzas vis didino persavarą prieš varžovus iki pat finišo. 425 km distanciją jis įveikė per 4 val. 49 min. 26 sek., ir užėmė pirmą vietą ne tik greičio ruože, bet ir tapo naujuoju lyderiu absoliučioje Dakaro ralio įskaitoje.

G. De Villiers ir N. Al-Attiyah su Toyota automobiliais didžiąją dalį laiko važiavo antroje ir trečioje pozicijose, kurių neužleido iki finišo. Nugalėtojui jie atitinkamai pralošė 12 min. 5 sek. ir 14 min. 19 sek.

Ketvirtas į finiša atskubėjo J. Przygonski su Mini, atsilikęs 20 min. 56 sek., o penktas buvo Martin Prokop su Ford, pralošęs 23 min. 57 sek.

S. Peterhanselis susitvarkęs automobilį toliau demonstravo lyderiui prilygstantį tempą, tačiau prasrasto laiko susigrąžinti šansų nebuvo jokių. Taigi finiše jam iki C. Sainzo trūko 1 val. 48 min. Praktiškai tai yra tiek - kiek buvo sugaišta remonto metu.

Bendroje įskaitoje lenktynininkas iš pirmos vietos nukrito į trečią, o į antrąją pakilo N. Al-Attiyah.

Automobilių TOP 5 po 7 etapo:

1.

Sainz

Peugeot

21:41:38

2.

Al-Attiyah

Toyota

+01:11:29

3.

Peterhansel

Peugeot

+01:20:46

4.

De Villiers

Toyota

+01:20:54

5.

Ten Brinke

Toyota

+01:25:04

15.

Žala

Toyota

+07:29:56

18.

Juknevičius

Toyota

+08:01:06

39.

Vanagas

Toyota

+38:44:59


 

Lietuviai (preliminarūs rezultatai - nuolat atnaujinama)

Benediktas Vanagas ir S. Rozwadowskis į startą pajudėjo iš 14-os pozicijos. Pirmąjį kontrolės punktą ekipažas pasiekė 18-oje vietoje, atsilikęs 3 min. 28 sek. Antrame punkte pozicija pagerėjo - Benas buvo tarp penkiolikos greičiausiųjų ir nuo lyderio atsiliko 9 min. 35 sek.

Tačiau važiuojant link sekančio punkto, atsilikimas išaugo iki 49 min. 51 sek., tačiau užimama pozicija drąstiškai nepablogėjo - 21-a.

Toliau ekipažas išlaikė stabilų tempą, atsilikimas nuo lyderio augo neženkliai, o kiekviename kontrolės punkte užimamos pozicijos vis gerėjo: 19, 17.

Septintajame punkte Benas ir Sebas pakilo į penkioliktą vietą, kurią išlaikė iki pat finišo. Atsilikimas nuo lyderio - 1 val. 23 min. 29 sek.

Benedikto vieta bendroje įskaitoje yra 39-a.

Benediktas Vanagas/Marian Chytka nuotrauka

Po pirmos maratono dienos Benediktas Vanagas neatrodė patenkintas: elektronikos problemos ir po purvo klodais pasislėpęs apgadintas automobilis bylojo apie sunkią dieną.

„Greičio ruožas vienas ilgiausių. Pradžioj viskas vyko pakankamai sklandžiai ir tikrai važiavom susikaupę, įvažiavom į smėlį su vadinamais „camel grass”, t.y. kupranugarių. Ten labai klampu, o pas mus dingo variklio pilnas galingumas, tai teko padirbėti kastuvais ir ieškoti lengvesnio ištrūkimo kelio iš tenai. Praradom apie kokių penkiolika minučių, paskui viskas vyko sklandžiai iki greičio ruožo vidurio, kur kertant kampą nepastebėjau upės išgraužos ir pusė automobilio įkrito į ją, tai irgi prarasta turbūt apie dešimt minučių, kol mes iš ten išsikrapštėme”,- pasakoja „General Financing team Pitlane” pilotas.

„Paskutiniai du šimtai kilometrų šiaip labai techniški, labai smagūs, tikrai reikėjo daug padirbėti vairu, akceleratoriumi, stabdžiais, net rankiniu stabdžiu. Likus kokių penkiolikai kilometrų iki finišo, pradėjo dinginėti akceleratoriaus pedalo kontaktas, ne kontaktas, signalas, tai teko nemažai kartų perkrauti automobilio kompiuterį, kad jis pradėtų veikti. Na bet mes finiše ir dabar, kadangi šiandien maratono diena, tai reiškia, kad negalime turėti visiškai jokios pašalinės pagalbos, tik su tuo, ką turime automobilyje turime darbuotis, tai pasiraitojam rankoves ir einam ruošti automobilį rytojui”, - tęsė Benediktas.

Po pirminės apžiūros, ekipažas didesnių automobilių sužalojimų nepastebėjo – kosmetiškai pažeistas automobilio priekis didesnės įtakos rytoj laukiantiems iššūkiams neturės. O iššūkių ryt bus daug – šią dieną organizatoriai pristato kaip paskutinį tikrąjį iššūkį: aukštikalnių tortą, su daugiau kaip penkiais šimtais kilometrų pagardins dar viena kopų sesija. Tai reikš tikrą kantrybės išbandymą automobiliams, kurie šiandien sulauks minimalaus techninio aptarnavimo, o per dvi dienas turės įveikti kone tūkstančio kilometrų katorgą.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas startavo 18-i. Pirmajame punkte jie savo poziciją pasigerino - buvo 16-i, o lyderiui čia pralošė 3 min. 3 sek. Antrajame punkte ji dar labiau pagerėjo - 13 vieta, o atsilikimas 9 min 13 sek.

Pakeliui link trečio punkto atsilikimas išaugo iki 30 min. 28 sek. ir ekipažas smuktelėjo į 15-ą vietą.

Toliau, kaip ir Benediktas, Vaidas važiavo gana stabiliai, atsilikimas nuo lyderio augo neženkliai, o pozicijos pamažu gerėjo. Po dviejų kontrolės punktų ekipažas žengė 14-oje vietoje, o dar po vieno jau buvo trylikti.

Finiše Vaidui pavyko atakuoti ir pasiekti 12-ą poziciją. Lyderiui buvo pralošta 1 val. 10 min. 49 sek.

Bendroje įskaitoje Vaidas pakilo į 15-ą vietą.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

„Šlykštus greičio ruožas: vienas po kito keičiasi purvynai, pelkė ir kopos su augmenija, kur galima stuburą išbarstyti. Vienas iš tokių nevykusių greičio ruožų – sakau, kad nebepatinka man ta Bolivija, reikia bėgti greičiau iš čia. Kiek stuburai laiko, tiek važiuojam, juk dar rytojui mašinėlę pataupyti reikia – kol kas išsaugojom vientisą“, – šypsodamasis finiše kalbėjo V. Žala.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis greičio ruože startavo iš 30-os pozicijos. Pirmą punktą jie pasiekė 26-i, atsilikę 4 min. 41 sek., o antrajame gerokai pakilo - iki 19-os pozicijos. Atsilikimas 13 min. 20 sek.

Kaip ir kiti du lietuviai, taip ir Antanas sekančioje atkarpoje pablogino savo rezultatą laiko atžvilgiu. Atsilikimas išaugo iki 42 min. 9 sek., tačiau užimama vieta nepakito - jis buvo 19-as.

Važiuojant toliau - ekipažo pozicijos gerėjo ir šeštajame punkte jie buvo penkiolikti. Septintas punktas - pablogėjęs laikas ir septyniolikta vieta, tačiau netrukus buvo atkovota 16-a pozicija ir išlaikyta iki finišo. Atsilikimas nuo etapo nugalėtojo - 1 val. 30 min. 54 sek.

Po šio etapo Antanas yra 18-oje vietoje.

Antanas Juknevičius

„Apibendrinant buvo apie 300 km tikrų WRC trasų, manau, kad broliams lietuviams ralistams čia turėjo būti kaifas“, – numanydamas aukštus lietuviškų ekipažų rezultatus po finišo kalbėjo Antanas Juknevičius. „Likę 100 km buvo smėlis su kupstais, apie kuriuos Darius jau perspėjo vakar. Tai ten buvome vieną kartą pasėdę – signalizuojant priekyje esančiam sportininkui nesulaukėm malonės, o galiausiai jam sustojus patys buvome priversti stabdyti ir paklimpom. Bet svarbiausia, jog mašina visiškai be jokių pažeidimų, niekur netrenkėm, nieko nepalikom, toks buvo šiandienos tikslas.“

 

Motociklai

 

Geriausiai šios dienos etapą pradėjo Joan Barreda Bort su Honda motociklu. Antrajame kontrolės punkte arba įveikus 97 kilometrus jis žengė pirmas ir 1 min. 34 sek. lenkė Adrien Van Beveren su Yamaha. Trečias važiavo bolivieties Daniel Nosiglia Jager su KTM. Jis atsiliko 2 min. 34 sek.

Ketvirtajame kontrolės punkte Borto persvara prieš Bevereną išaugo jau iki 3 min. 4 sek. Į trečią poziciją pakilo Stefan Svitko su KTM, atsilikęs 8 min. 23 sek. Bortas pirmas toliau laikėsi ir iki 8-o punkto. Čia jo persvara prieš antroje vietoje tebesantį Bevereną buvo 3 min. 49 sek. Trečias lėkė K. Benavides, atsilikęs 8 min. 20 sek.

Finiše J. B. Bortas taip pat pirmas, o jo pranašumas prieš Bevereną sumažėjo iki 2 min. 51 sek. Trečia vieta šiame etape priklausė Benavides - atsilikimas 8 min. 2 sek.

Nepaisant puikaus pasirodymo, diena Bortui buvo nesėkminga. Jis greičio ruože krito ir finišavęs teigė, kad tikriausiai bus susilaužęs kelį. Iškart po finišo lenktynininkas kreipėsi į medikus.

Po šio etapo į pirmąją bendros įskaitos vietą pakilo Beverenas, o Bortas iš penktos vietos šoktelėjo į trečią, tačiau po etape patirtos traumos, neaišku, ar jis galės toliau tęsti lenktynes.

Motociklų TOP 5 po 7 etapo:

1.

Beveren

Yamaha

21:49:18

2.

Benavides

Honda

+00:03:14

3.

Bort

Honda

+00:04:45

4.

Walkner

KTM

+00:08:18

5.

Price

KTM

+00:13:34


Lietuvis Balys Bardauskas į startą pajudėjo 16 h 6 min Lietuvos laiku. Jo startinė pozicija - 105. Pirmąjį kontrolės punktą jis pasiekė 98-oje vietoje, atsilikęs 20 min. 52 sek., o antrajame pakilo iki 95-os vietos, nors atsilikimas jau siekė beveik vieną valandą.

Trečiajame punkte jo atsilikimas dar labiau išaugo - iki 2 val. 33 min., tačiau pozicija išliko stabili - 98-a vieta.

Vėliau sportininkas buvo pakilęs ir iki 93-ios vietos, tačiau finišavo Balys 98-as atsilikęs 5 val. 38 min. 4 sek.

Bendroje įskaitoje po šio etapo jis yra 93-ias.

„Tai pats sunkiausias važiavimas. Pats sunkiausias... Nebetoli jau, taip? Buvo labai sunku... Labai. Tikrai labai, labai sunku. Bet pabaigsiu“, – nuvažiavęs šiek tiek daugiau nei  pusę septinto etapo distancijos Ramūnui Stulgai pasakė B. Bardauskas.

Balys Bardauskas/Vytauto Dranginio nuotrauka

 

Keturračiai

 

Įveikus 97 km atstumą, keturračių įskaitoje pirmavo I. Casale, kuris 19 sek. lenkė N. Cavigliasso. Trečias važiavo A. Dutrie, atsilikęs 43 sek.

Nuvažiavus 200 km (WP4) į pirmąją vietą pakilo A. Dutrie ir 6 min. 57 sek. lenkė G. Galeano. Trečias važiavo M. Medeiros, atsilikęs 7 min. 51 sek. Dakaro ralio lyderis Casale iš pirmos vietos smuktelėjo žemyn, jo atsilikimas buvo 11 min.

A. Dutrie pirmas atlėkė ir iki finišo. 4 min. 50 sek. atsiliko M. Medeiros, o trečias buvo I. Casale, atsilikęs 8 min. 58 sek., tačiau jo persvarai bendroje įskaitoje tai nė kiek nepakenkė, nes jo pagrindiniai persekiotojai finišavo už jo nugaros.

Iš ralio šiame etape dėl nuovargio ir techninių keturračio problemų pasitraukė Pablo Copetti, kuris iki tol užėmė trečią vietą bendroje įskaitoje.

Keturračių TOP 5 po 7 etapo:

1.

Casale

Yamaha

26:55:11

2.

Hernandez

Yamaha

+01:01:09

3.

Ferioli

Yamaha

+01:28:13

4.

Cavigliasso

Yamaha

+01:31:20

5.

Dutrie

Yamaha

+02:51:07

 

Sunkvežimiai

 

Sunkvežimių įskaitoje pirmus 97 km pirmas įveikė M. Macik su Liaz. Tačiau D. Sotnikov su Kamaz atsiliko vos 4 sekundes, o Ton Van Genugten su Iveco čia pralaimėjo tik 10 sekundžių. Ketvirtoje vietoje buvęs E. Nikolaev su Kamaz prarado tik 29 sekundes.

Nuvažiavus 200 km - pirmas žengė T. Van Genugten. Tačiau nuo jo vos 6 sek. atsilikinėjo A. Mardeev su Kamaz. 44 sekundžiu atstuvu buvo F. Villagra su Iveco.

Finiše - T. Van Genugten liko pirmas. 2 min. 1 sek. nuo jo atsiliko F. Villagra, o trečias buvo E. Nikolaev, atsilikęs 4 min. 54 sek.

Sunkvežimių TOP 5 po 7 etapo:

1.

Nikolaev

Kamaz

23:43:01

2.

Villagra

Iveco

+00:49:47

3.

Viazovich

MAZ

+02:49:08

4.

Macik

Liaz

+03:15:35

5.

Genugten

Iveco

+04:24:05


 

8 etapas

 

Sekmadienį Dakaro dalyvių laukia antroji maratono dalis – 585 km ilgio etapas iš Ujūnio į Tupisą, kuriame lauks vienas ilgiausių šių metų Dakaro greičio ruožų – 498 km. Lenktynininkams teks pakilti į 4,8 km aukštį ir vėl prisiminti važiavimą per kopas, nes 15 procentų visos greičio ruožo dangos sudarys smėlis.

 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53