You are here

Dakaro ralis 2019: Antrame etape Benediktas Vanagas - TOP16. Antanas - vertėsi

  • Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka

Sausio 8 diena. Laikas antrajam Dakaro ralio etapui iš Pisco į San Juan De Marcona, kuris yra net 4 kartus ilgesnis už pirmąjį.

Lenktynininkams ši diena kilometrais atrodo taip: 7 km važiavimas iki greičio ruožo starto, 342 km ilgio greičio ruožas, 204 km važiavimas iki bivako. Taigi, tikrai nelengva diena, ypač automobilių įskaitos lyderiams, nes jie šįkart startavo pirmieji ir neturėjo prieš save motociklų paliktų vėžių.

Tuo pirmuoju kelrodžiu teko būti ne kam kitam, o N. Al-Attiyah, kuris buvo greičiausias pirmajame greičio ruože.

Greičio ruožas suskirstytas į 9 kontrolės punktus (WP).

Prie starto stoja 135 motociklai, 26 keturračiai, 98 automobiliai, 30 mažųjų bagių ir 41 sunkvežimis.

AUTOMOBILIAI

Kaip buvo galima nuspėti, taip ir nutiko - Nasserui nelengva buvo šiandien važiuoti pirmam. Visą greičio ruožą jis važiavo už pirmojo dešimtuko ribų. WP8 jo atsilikimas nuo lyderio buvo 7 min. 18 sek. Greičio ruožą pradėjęs lenktynininkas finišavo tik 11-as, atsilikęs 7 min. 37 sek. Antras greičio ruožą pradėjęs C. Sainzas etapą užbaigė 8-as, atsilikęs 4 min. 40 sek.

Kas gi tas lyderis? Juo nuo ketvirtojo WP tapo S. Loeb su Peugeot. Dėl antros pozicijos vyko kova tarp dviejų Toyota lenktynininkų: G. De Villierso ir B. Ten Brinke. Pastarasis WP8 buvo antras, atsilikęs nuo Loebo 1 min. 15 sek. O į abiejų šių lenktynininkų kovą įsibrovė Nani Roma su Mini ir priešpaskutiame (WP8) buvo trečias. Jo atsilikimas nuo Ten Brinke buvo 44 sek. Ketvirtas žengė De Villiersas, pralošdamas dar 12 sek.

S. Loebas pirmąją poziciją sugebėjo išlaikyti iki finišo, tačiau iš pastarojo jos vos neatėme didelį spurtą greičio ruožo pabaigoje pademonstravęs Nani Romą. Jis po 342 km distancijos nuo S. Loebo atsiliko tik 8 sekundes. 

Trečią vietą greičio ruože užėmė B. Ten Brinke, atsilikęs 1 min. 20 sek., o dar 11 sek. nuo jo atsiliko G. De Villiersas. Penketuką užbaigė Y. Al Rajhi su Mini, pralošęs dar dvi sekundes.

Bendroje įskaitoje po antrojo etapo pirmas žengia G. De Villiersas, B. Ten Brinke nuo jo atsilieka 28 sek. Dar 14 sek. nuo jo atsilieka Nani Roma. Ketvirtas yra Y. Al Rajhi, turintis 50 sek. deficitą, o penktas - šiod dienos nugalėtojas S. Loebas, kurio atsilikimas yra 1 min. 56 sek.

LIETUVIAI

Benediktas Vanagas gerai pradėjo šią dieną ir iki septintojo kontrolės punkto laikėsi tarp 14-os greičiausių lenktynininkų. WP7 jis buvo 14-as, o atsilikimas nuo lyderio - 9 min. 7 sek.

Priešpaskutiniame, WP8 punkte, Benediktas taip pat buvo 15-as, o atsilikimas - 10 min. 56 sek.

Finiše Benediktas buvo 16-as (preliminariai), o atsiliko jis 13 min. 16 sek. Už jo nugaros liko S. Peterhanselis, pralošęs B. Vanagui beveik 2 minutes.

Po antro etapo bendroje įskaitoje jis preliminariai yra 16-as. Atsilikimas nuo lyderio - 16 min. 48 sek.

Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka

„Labai geras, labai techniškas greičio ruožas, savyje turintis kopų, greičio, kanjonų, akmenų, sudėtingų atkarpų, ralio keliukų truputėlį – greičio ruožas vairuotojams pasimėgauti. Širdis tikrai dainavo, aišku po daugiau kaip 300 kilometrų jau norėjosi į finišą“, – šypsojosi Benediktas Vanagas. „Važiavome labai atsargiai, tausojant automobilį, saugojant ratus. Neturėjome jokių bėdų, tik keletą mažų paklydimų, kurie mums galėjo kainuoti keletą minučių, bet nieko rimto“.

16–oje vietoje finišavęs ekipažas savo pasirodymą vertino kaip dinamišką, tačiau saugų: „Šiek tiek laiko praradome dulkėse, negalėdami pavyti priekyje važiuojančio Erik van Loon tiek, kad galėtume jam signalizuoti. Taip pat pavyko aplenkti vieną iš „Peugeot“ bolidų, važiuodami paskui jį taip pat užtrukome, bet be to, jokių sudėtingų epizodų. Buvome labai atsargūs akmenuotose zonose, nes ten atrodo, jog gali lėkti, tačiau tas turbūt užtruks neilgai, tad taupydami ratus, buvome labai konservatyvūs“.

Paklaustas apie visą dieną iš stebėjimo radarų dingusio Vaidoto Žalos situaciją, Benediktas prisiminė, jog matė kolegas keičiančius atsarginį ratą, bet šturmanas Saulius Jurgelėnas ranka parodė, jog pagalbos jiems nereiks, tad B. Vanagas tęsė savo kelionę link finišo. 

Nepaisydami labai dažnai greičio ruože kitusios dangos, „General Financing team Pitlane“ ekipažo nariai nusprendė pasirinkti konservatyvią taktiką ir padangų slėgį sureguliavo biresnei dangai, taip prarasdami galimybę didesniu tempu judėti per kietesnio grunto paviršius, tačiau toks sprendimas įpareigojo būti dar atsargesniais.

Pirmąją maratono dieną ekipažą kamavę pavarų dėžės nesklandumai po iki išnaktų užtrukusio technikų darbo taip pat panaikinti: „Visą dieną dirbau kaip nivelyras. Vakarykščiai „Overdrive“ inžinierių komentarai privertė truputį pakeisti man įprastą pavarų jungimo metodiką ir nors tas pokytis sudaro gal 3% nuo to, kas man įprasta, anot inžinierių tai labai svarbu būtent šio modelio pavarų dėžėms“, – tęsė sportininkas.

Antanas Juknevičius jau pirmajame WP prarado nemažai laiko - 4 min. 27 sek. - čia buvo 28-as, o WP5 punkte dar pasmuko žemyn rikiuotėje - 33-ia vieta ir 26 min. 55 sek. atsilikimas. WP7 Antanas buvo 31-as, atsilikęs 31 min. 5 sek. WP8 jis buvo 27-as, atsilikęs 35 min. 22 sek.

Likus tik vienam kontrolės punktui arba 30 km iki finišo Antanas susidūrė su techninėmis problemomis. Komanda pranešė, kad satelitiniu telefonu gavo žinių iš ekipažo apie iškilusias problemas, kurios sprendžiamos trasoje.

Antano žinutė iš trasos: "Įvažiavus į didžiausių kopų masyvą lūžo gazo pedalas, važiavom „apgraibom", pergazavau ir prisidirbom – kylant į kopą koja nuslydo nuo pedalo ir vsio... Važiuojam su dažnais sustojimais, kaista variklis, pažeista elektros sistema, bet per valandą turėtume atsikapstyt iki finišo, kitaip nebus, dirbam, nepasiduodam!!!"

Trumpai tariant, buvo „stogas" - kaip pats lenktynininkas sakė: „kulverstis per priekį".

Galų gale Antanas pasiekė finišą su apgadintu automobiliu (išdužęs priekinis stiklas, apgadintas stogas). Jis prarado 4 val. 33 min., o pozicija 80-a, bet ji gali keistis finišavus kitiems.

„Kad ir kas nutiktų – nuotaika vis tiek gera. Tikrai nekaltinsiu nei bolido, nei lūžusio pedalo – pasikarščiavau ir per kopą šokant koja nuslydo nuo to, kas dar prieš 10 min. buvo akceleratoriaus pedalas, o dabar tik styrantis metalinis strypas. Šokant per keterą nusileidus akseleruojama, kad priekiniai ratai išneštų automobilį, bet kojai nuslydus gavosi, jog priekiniai ratai sustojo, o priekis susmigo į smėlį. Pirmas kartas per 10 metų, bet pagalvojau, Darius dar mažai ekstremalių įspūdžių gyvenime turėjęs, tai padarysime krikštą“, – net ir po tokio finišo humoro jausmo neprarado Lietuvos ponas Dakaras Antanas Juknevičius.

Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka

Vaidotas Žala pirmajame WP buvo vos 6 sek. greitesnis nei Antanas. 27 pozicija. Po šio punkto daugiau Vaidoto rezultatai nebuvo fiksuojami. Įdomu, ar organizatorių sistema jo nemato, ar jis turi kokių nors problemų.

Vaidoto komanda pranešė, kad neturi jokių žinių iš lenktynininko. Ekipažas turi palydovinį telefoną, taigi problemos atvejų būtų susisiekęs su komanda, taigi tikėkimės, kad viskas jam gerai.

Ilgai iš eterio dingęs Vaidotas, pasirodė finiše ir dar gana geroje pozicijoje. 23-ia vieta! Jo atsilikimas 34 min. 56 sek.

Bendroje automobilių įskaitoje „Agrorodeo“ po dviejų etapų užima tą pačią 23 vietą.

Dakaro ralis 2019/Vytauto Dranginio nuotrauka

„Šiandien viena iš tų dienų, kai daug dalykų tiesiog neišeina, tad džiaugiamės pasiekę finišą. Iš pradžių sulankstėm dugno apsaugą, tada ratą pramušėm ir desertui dar ant didelio akmens pakibom – ilgai užtrukom, kol nuo jo nusikrapštėm“, – pasakojo iš automobilio išlipęs vairuotojas V. Žala.

Juokdamasis sportininkas pridūrė, kad bivake už sulankstytą dugno apsaugą mechanikai jo nepagirs.

„Navigatoriams nebuvo didelio iššūkio, nors pirmo ekipažo šturmanas būti nenorėčiau. Pernai tikrai buvo sunkesnių vietų, manau, šiemet tokių irgi bus. Kelio knygoje matydamas kai kurias vietas įtariau, kad jos gali būti klaidžios, taškai (waypoints) sudėtingose vietose išdėstyti, tačiau visus paėmėm“, – pasakojo šturmanas S. Jurgelėnas.

MOTOCIKLAI

Arūnas Gelažninkas startavo iš 57-os pozicijos ir WP2 punkte buvo 45-as, atsilikęs 14 min. 57 sek. WP3 - 45- vieta ir 18 min. 1 sek. atsilikimas. WP4 - 44 vieta ir 26 min. 42 sek. atsilikimas.

Priešpaskutinį punktą Arūnas pasiekė 42-as, atsilikęs 53 min. 53 sek.

Arūnas - finiše! Preliminariai užimta vieta - 46-a, o atsilikimas 1 val.2 sek.

Balys Bardauskas startavo 128-as ir pirmą punktą pasiekė 80-as, atsilikęs 17 min. 34 sek. WP3 - 98 vieta ir 38 min. 16 sek. atsilikimas. WP5 Balio rezultatas gerokai suprastėjo. Čia jis buvo 105-as, o atsilikimas išaugo iki 1 val. 36 min. Finiše Balys buvo 111-as, pralošęs 2 val. 41 min. 42 sek.

O nugalėjo motociklų įskaitoje M. Walkner, kuris 22 sek. aplenkė R. Brabec. Trečias buvo J. B. Bortas, atsilikęs 1 min. 41 sek.

KETURRAČIAI

Keturračių įskaitoje pirmas buvo pirmo greičio ruožo nugalėtojas N. Cavigliasso,  kuris net 11 min. 18 sek. pranoko G. Gallego ir 14 min. 21 sek. aplenkė trečioje vietoje finišavusį A. Giroud.

SUNKVEŽIMIAI

Sunkvežimių įskaitoje antrą ruožą iš eilės pergale baigė E. Nikolaev su Kamaz. Jis 2 min. 39 sek. aplenkė G. De Rooy su Iveco. Trečias finišavo D. Sotnikov su Kamaz, atsilikęs 5 min. 28 sek.

TREČIAS ETAPAS

Sausio 9 dieną, trečiajame etape dalyvių laukia net 798 km distancija iš San Juan De Marcona į Arequipą. Tai bus 467 km pervažiavimas tarp miestų ir 331 km ilgio greičio ruožas.

 
 

DAKARO RALIS 2019

REZULTATAI PO 7/10 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Antanas Juknevičius/Toyota - 49

Benediktas Vanagas/Toyota - 11

Vaidotas Žala/Toyota - 15

Balys Bardauskas/KTM - 85

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Al-Attiyah Toyota 25:13:30
2. Peterhansel Mini +00:29:16
3. Roma Mini +00:37:59
4. Loeb Peugeot +00:54:12
5. Despres Mini +01:20:01

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Nikolaev Kamaz 29:50:35
2. Sotnikov Kamaz +00:32:54
3. De Rooy Iveco +01:15:28
4. Villagra Iveco +04:15:15
5. Loprais Tatra +05:17:49

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 24:48:02
2. Van Beveren Yamaha +00:07:47
3. Price KTM +00:08:28
4. Sunderland KTM +00:09:58
5. Quintanilla Husqvarna +00:09:59

 

Keturračiai TOP 5

1. Cavigliasso Yamaha 31:16:58
2. Ferioli Yamaha +01:15:36
3. Gallego Yamaha +01:38:39
4. Giroud Yamaha +03:21:30
5. Andujar Yamaha +06:02:40