You are here

Dakaro ralis 2019: Po 5-o etapo - B. Vanagas šoktelėjo į TOP 10

  • Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/AgroRodeo komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/AgroRodeo komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Ryčio Šeškaičio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/AgroRodeo komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/AgroRodeo komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
  • Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2019/Komandos nuotrauka

Penktajame Dakaro ralio etape, sausio 11 dieną, lenktynininkams teko įveikti antrąją maratoninio etapo dalį, kurios ilgis automobilių ir motociklų vairuotojams skirėsi. Motociklams ir keturračiams reikėjo nuvažiuoti 345 km ilgio greičio ruožą, o automobiliams, bagiams bei sunkvežimiams gerokai daugiau - net 519 km (įskaitant 66 km ilgio neutralią zoną, kurią teko pervažiuoti ramiu režimu).

Šią dieną dalyvių laukė masiniai startai, tačiau po šio etapo finišo ateis išsvajota poilsio diena, o prie technikos sugrįš mechanikai.

Motociklams greičio ruožas padalintas į 7 kontrolės punktus (WP). Automobilių greičio ruožo pirmoji dalis yra iki WP7, tada jų laukia 66 km neutrali zona, ir po to antroji greičio ruožo dalis - 136 km.

Į penkto etapo startą stojo 118 motociklų, 21 keturratis, 77 automobiliai, 28 mažieji bagiai ir 22 sunkvežimiai.

 

AUTOMOBILIAI

 

WP1 punkte geriausią rezultatą parodė C. Sainzas. Nuo jo 37 sek. atsiliko S. Peterhanselis, o 1 min. 1 sek. atsilikęs Nani Roma buvo trečias. Po šiek tiek daugiau nei valandos greičio ruože arba WP2 punkte tebepirmavo C. Sainzas, tačiau jam į nugarą jau kvėpavo nebe S. Peterhanselis, o S. Loebas, atsilikęs 12 sek. Čia pat už jo, 8 sekundžių atstumu važiavo ir Misteris Dakaras. 47 sek. nuo lyderio buvo atsilikęs N. Al-Attiyah, o penktas važiavo Nani Roma, atsilikęs 58 sek. Taigi net penki lenktynininkai - vienoje minutėje.

Tačiau dar po pusvalandžio kovos, trečiajame punkte tarpai tarp lenktynininkų išaugo ir pirmas penketukas tilpo jau į šiek tiek daugiau nei 3 minutes. O pirmoje vietoje jau buvo kitas vardas - S. Loebas. Jis 31 sek. lenkė. C. Sainzą, o trečias važiavo Nani Roma, atsilikęs 2 min. 30 sek.

WP4 punkte S. Loebo persvara prieš C. Sainzą išaugo iki 1 min. 52 sek., o trečiu važiuojantis S. Peterhanselis atsilikinėjo 5 min. 1 sek. Tačiau už jo virė įnirtinga kova. C. Despres nuo S. Peterhanselio buvo atsilikęs 3 sekundes, Nani Roma 10 sekundžių, o N. Al-Attiyah - 38 sek.

WP5 punkte S. Loebas dar labiau atitolo nuo savo persekiotojų. Antroje vietoje šioje greičio ruožo stadijoje buvusį N. Al-Attiyah jis lenkė 7 min. 7 sek. S. Peterhanselis atsilikinėj 7 min. 37 sek. Tuo tarpu antru prieš tai važiavęs C. Sainzas prarado net 30 minučių ir nusirito pozicijomis žemyn.

WP7 punkte arba pirmos greičio ruožo dalies pabaigoje S. Loebas ir toliau neatleido gazo. Jis buvo pirmas. Antras laikėsi N. Al-Attiyah, tačiau jo atsilikimas išaugo iki 9 min. 7 sek. Trečioji vieta priklausė Nani Roma. Jis buvo atsilikęs 11 min. 8 sek. O čia pat už jo, 30 sek. atstumu važiavo ir S. Peterhanselis.

Po neutralios zonos reikėjo įveikti dar 136 km greičio ruožo dalį, kurią greičiausiai nuvažiavo ne kas kitas, o S. Loebas. Jis ir tapo šios dienos nugalėtoju. Antras liko N. Al-Attiyah, atsilikęs 10 min. 22 sek. Trečias buvo Nani Roma, atsilikęs 24 min. 4 sek. Ketvirtas - S. Peterhanselis, pralošęs 26 min. 9 sek., o penketuką užbaigė J. Przygonskis, atsilikęs dar 8 sekundes.

Po šio etapo bendroje įskaitoje N. Al-Attiyah dar labiau sustiprino savo pirmąją poziciją.

Automobilių TOP 5 po 5 etapo

1.

N. Al-Attiyah

Toyota

17:19:53

2.

Peterhansel

Mini

+00:24:42

3.

Roma

Mini

+00:34:33

4.

Przygonski

Mini

+00:38:12

5.

Loeb

Peugeot

+00:40:00

 

Finišą pasiekus dvylikai automobilių (pagal rodomus rezultatus), po kurio laiko organizatoriai pranešė, kad greičio ruožas vardan saugumo yra stabdomas ties 425 kilometru (WP8 punktas), nes tvyro tirštas rūkas.

L I E T U V I A I

Benediktas Vanagas startavo 18-as, o WP1 punktą pasiekė būdamas 17-as, atsilikęs 6 min. 32 sek. WP2 punkte jis buvo 15-as, atsilikęs 8 min. 14 sek. 

WP3 - 15-a vieta ir 14 min. 33 sek. atsilikimas.

WP4 - 18-a vieta ir 24 min. 12 sek. atsilikimas.

WP5 - 18-a vieta ir 37 min. 35 sek. atsilikimas.

WP6 - 15-a vieta ir 47 min. 57 sek. atsilikimas.

Pirmąją greičio ruožo dalį (WP7) Benas pasiekė būdamas 14-as, atsilikęs 49 min. 35 sek. Po 66 km neutralios zonos dar liks 136 km greičio ruožo.

WP8 - 14-a vieta. WP9 - taip pat 14-a vieta ir 1 val. 1 min. 45 sek. atsilikimas.

Nuo dvi dienas kankinusio žarnyno viruso atsigaunantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas džiaugiasi, kad pagaliau gali bent kiek koncentruotis į kelią, tačiau dieną stipriai gadina trasoje vyraujančios dulkės.

Preliminariai 14 vietoje finišavę B.Vanagas ir Sebastijanas Rozwadowskis nuo lyderio šiandien atsiliko valanda ir šiuo metų bendroje įskaitoje išlieka TOP15 ribose. Atsižvelgus į nemažą iškritusių dalyvių skaičių, bei daug laiko remontuose praradusius ekipažus, „General Financing team Pitlane“ ekipažas yra daugiau nei patenkintas savo rezultatu. Tiesa, antroji greičio ruožo dalis buvo sutrumpinta dėl iškritusio rūko, tad maratoninių dienų košmaras baigėsi kiek anksčiau, nei planuota: „Ilgiausias greičio ruožas baigėsi, vidurys Dakaro pasiektas ir aš labai noriu į dušą, – pasakojo B. Vanagas. – Realiai labai sunkus greičio ruožas su daugybe galimybių pramušti ratus. Daug „fesh–fesh“ dulkių, daug vietų, kurios pamoko, jeigu bandai nukirsti kampą – patenki į smėlio gniaužtus. Antroje dalyje patekome į smėlio audrą, tai kaip ežiukai rūke – matosi vos daugiau, nei per kapoto ilgį, sunku orientuotis. Dabar sužinojome, jog ta dalis buvo teisėjų nuimta, tačiau mes bet kokiu atveju ją įveikėme judėdami su lyderių grupe.“

Bendroje įskaitoje po šio etapo Benediktas pakilo į 10 vietą.

Vaidotas Žala į startą pajudėjo 23-ias, tačiau WP1 punktą pasiekė praradęs nemažai laiko. Jis buvo 50-as, atsilikęs 23 min. 44 sek.

WP2: 41-as, atsilikimas 26 min. 41 sek.

WP3 - 37-as, atsilikimas 39 min. 49 sek.

WP4 - 32-a vieta ir 47 min. 31 sek. atsilikimas.

WP5 - 30-a vieta ir 1 val. 3 min. atsilikimas.

WP6 - 23-ias ir 1 val. 15 min. atsilikimas.

Vaidotas WP7 punktą pasiekė 23-[oje vietoje, atsilikęs 1 val. 20 min. 24 sek. Ekipažas nebeturi nei vieno atsarginio rato. Beje, Vaidotą kankina nugaros skausmas. Tikėkimės, kad iškentės iki finišo.

WP8 - 23-ia vieta ir 1 val. 46 min. 44 sek. atsilikimas.

„Pagaliau finiše! Dar viena ilga diena. Nuotykių netrūksta – greičio ruožą baigėm neturėdami nei vieno sveiko atsarginio rato. Dykumoje pakliuvom į smėlio audrą – matomumas buvo visiškas nulis. Visą dieną buvo daug dulkių, o startuoti paskui sunkvežimius – ne pati geriausia patirtis. Neapsakomai džiugu užbaigti dieną ir atiduoti kamanę reabilitacijai į mechanikų rankas“, – penkto greičio ruožo finiše pasakojo vairuotojas V. Žala.

Pati greičio ruožo pabaiga, apie 40 kilometrų, buvo atšaukta. Kalnuose pakilo didelis rūkas, apsunkinęs matomumą, tad organizatoriai priėmė sprendimą dalyvius sustabdyti įveikus 425 km. Ties šia riba „Agrorodeo“ ekipažas buvo 23-ioje vietoje, toks rezultatas įrašytas į penktojo etapo suvestinę. Bendrosios įskaitos rezultatai bus perskaičiuojami po teisėjų susirinkimo, o iki šios dienos „Agrorodeo“ buvo 16 vietoje.

Antanas Juknevčius startavo 49-as, o WP1 punktą pasiekė 59-oje vietoje, atsilikęs 35 min. 51 sek. Ekipažui ir toliau kaista variklis, todėl nuolat reikia jį vėsinti.

WP2 - 54-as ir 45 min. 15 sek. atsilikimas.

WP3 - 52-a vieta ir 1 val. 10 min. atsilikimas.

WP4 - 52-a vieta ir 1 val. 30 min. atsilikimas.

Antanui šiandien labai sunki diena - jam teko sustoti, nes perkaito variklis ir neatlaikė aušinimo žarna. Ekipažas viską susitvarkė, prarado marias laiko, tačiau toliau lekia greičio ruožu. Gerai, kad jį sutrumpino, tai mažiau kelio liko.

Šis ekipaža net 14 valandų praleido trasoje, tačiau sugebėjo pasiekti finišą.

„Iškart pajautėm, kad mūsų variklio situacija labai bloga. Teko stoti – kartais kas 5 km, kartais kas 15 km, vėl pradėjom vandens medžioklę. Galiausiai neatlaikė viena iš žarnelių – teko stoti ir remontuoti. Važiavome toliau, bet jau pačioj pradžioj buvo aišku, kad jei atvažiuosime į finišą, tai bus paryčiais,“ – apie nuotykius trasoje pasakoja „CRAFT bearings“ komandos lenktynininkas A. Juknevičius

„Visi į mus žiūrėjo kaip į savižudžius – tie visi, kuriuos sutikom miegančius kopose stabdė mus ir prašė nebevažiuoti, o mes jiems atsakom – aqua, aqua (red. Pat. vanduo), – juoką keliančias istorijas pasakoja A. Juknevičius. – Visi važiuojantys gale pasirūpinę didžiuliais LED žibintais, o mes jau du-tris metus naktimis nevažiavę su vienu žibintuvėliu ant Dariaus galvos, kuris dar likus 3 km pats pasidavė.“

Lietuvis atskleidė, kad technikų komanda iš kart kibs į darbus – jie jau pasiekė susitarimą su „KAMAZ Master“ komanda, kuri laisvą dieną taip pat atlikinės variklio remontą, todėl šlifuoti variklio galvas komandos veš kartu. Poilsio diena „CRAFT bearings“ komandos mechanikams toli gražu neprimins savaitgalio.

Dakaro ralis 2019/AgroRodeo komandos nuotrauka

 

 

MOTOCIKLAI

 

Motociklų įskaitoje greičiausiai finišą pasiekė X. De Soultrait, kuris tik 9 sek. pralenkė M. Walknerį. Trečias buvo L. Santolino, atsilikęs tik 37 sek.

Visą greičio ruožą (iki priešpaskutinio punkto) pirmavęs P. Quintanilla finišavo tik 12-as, atsilikęs 7 min. 19 sek.

Bet vis gi - šio greičio ruožo nugalėtoju organizatoriai paskelbė S. Sunderlandą, kuris padėjo nuo motociklo nukritusiam P. Goncalves. Suteikdamas pagalbą Sunderlandas prarado 10 minučių, tačiau visą šį laiką organizatoriai jam kompensavo. Taigi greičio ruožo nugalėtojo karūna priklauso būtent jam.

Bendroje įskaitoje pirmas žengia R. Brabec su Honda. Antras yra P. Quintanilla su Husqvarna, atsiliekantis 2 min. 52 sek., o trečias T. Price su KTM, atsilikęs 3 min. 21 sek.

Arūnas Gelažninkas greičio ruožą pradėjo 47-as ir antrajame WP iš septynių buvo 42-as, atsilikęs 9 min. 47 sek. WP4 jis buvo 38-as, atsilikęs 18 min. 3 sek. WP5 - 37-a vieta ir 23 min. 37 sek. atsilikimas. WP6 - 36-a pozicija ir 31 min. 52 sek. atsilikimas.

Finiše Arūnas buvo 38-as, atsilikęs 54 min. 47 sek.

Balys Bardauskas startavo 89-as, o WP1 pasiekė 94-as, atsilikęs 15 min. 52 sek. WP2 - 95-as, atsilikęs 26 min. 51 sek. WP3 - 88-as ir 40 min. 44 sek. atsilikimas. WP4 - 85-as ir 49 min. 28 sek. atsilikimas. WP5 jis buvo 81-as, atsilikęs 1 val. 12 min. WP6 - 80-as ir 1 val. 42 min. atsilikimas.

Nors ir išvargęs, Balys Dakaro ralyje besivaržantis sudėtingiausioje „Original by Motul“ motociklininkų kategorijoje, pasiekė penktojo etapo finišą, užimdamas iki šiol aukščiausią poziciją. Tarp „kamikadzėmis“ neretai vadinamų „Original by Motul“ klasės sportininkų lietuvis finišavo 6-oje pozicijoje.

Bendroje motociklininkų įskaitoje B. Bardauskas finišavo preliminariai 54 vietoje, atsilikęs 1 val. 48 min.

 

KETURRAČIAI

 

Keturračių įskaitoje nieko naujo. Pirmas ir vėl N. Cavigliasso, antras - J. G. Ferioli, atsilikęs 14 min. 27 sek. Trečioje vietoje tik kita pavardė nei ketvirtajame etape - G. Gallego, pralošęs 16 min. 7 sek.

Bendroje įskaitoje N. Cavigliasso turi jau 49 min. 30 sek. persvarą prieš Ferioli, o Galledo atsilieka 1 val. 5 min. 26 sek.

 

Šeštadienis ir sekmadienis

 

Po pačių sunkiausių dviejų dienų, vadinamų maratonu, sportininkai galės atsipūsti: šeštadienį jiems nereikės važiuoti pusės tūkstančio kilometrų akmenuotais smėlynais ir kanjonais. Tai – vadinamoji poilsio diena. Tiesa, pailsėti galės tik sportininkai, tačiau komandų mechanikai turės nemažai darbo ruošiant automobilius kitai 2019 m. Dakaro ralio pusei.

Sekmadienį organizatoriai sportininkams po poilsio dienos paruošė nemenką išbandymą – ilgiausią etapą per visą 2019 m. ralį. Viso per dieną reikės įveikti 810 km, iš jų 309 km – greičio ruože. Šiame etape vėl dalyvaus tie, kurie iš Dakaro ralio pasitraukė pirmosiomis dienomis – jie varžysis specialioje pusmaratonio įskaitoje.

Kategorijos: 
 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53