You are here

Dakaro ralis 2019: 6-ame etape V. Žala - TOP 15

  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • General Financing Team Pitlane/Marian Chytka nuotrauka
    General Financing Team Pitlane/Marian Chytka nuotrauka
  • General Financing Team Pitlane/Marian Chytka nuotrauka
    General Financing Team Pitlane/Marian Chytka nuotrauka
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis/Komandos nuotrauka
    Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis/Komandos nuotrauka
  • Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis/Komandos nuotrauka
    Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis/Komandos nuotrauka
  • Balys Bardauskas/Marijos Dubickienės nuotrauka
    Balys Bardauskas/Marijos Dubickienės nuotrauka

Po poilsio dienos, sausio 13-ąją startavo šeštasis Dakaro ralio etapas, kurio ilgis motociklams ir automobiliams buvo šiek tiek skirtingas. Pirmiesiems reikėjo įveikti 837 km distanciją (įskaitant pervažimus), o antriems - 810 km.

Pradžioje lenktynininkams nuo bivako iki greičio ruožo teko nuvažiuoti daugiau nei 400 km atstumą paprastais keliais.

Specialusis greičio ruožo ilgis motociklams ir keturračiams buvo 336 km ilgio, o automobiliams ir sunkvežimiams - 310 km. Greičio ruožas suskirstytas į 8 kontrolės punktus (WP).

Automobiliams greičio ruožą sudarė dvi dalys: 57 km ir 233 km, tarp jų netruali zona, kurios ilgis 19 km. Tuo tarpu motociklų greičio ruožo pirmoji dalis yra 84 km ilgio, tada seka 18 km neutrali zona, o po jos - antroji greičio ruožo dalis, kurios ilgis dar 232 km.

Dakaro raliui persivertus į antrąją pusę, pirmoje jo dalyje pasitraukę dalyviai įgyjo teisę startuoti pusmaratonio distancijoje. Sugrįžusių į ralį tikrai yra - 30 ekipažų pasinaudojo šia galimybe. Pavyzdžiui, penktajame etape startavo 77 automobiliai ir 22 sunkvežimiai. Tuo tarpu prie šeštojo starto stojo 89 automobiliai ir 38 sunkvežimiai.

Motociklų įskaitoje važiuoja 108 dalyviai, o su keturračiais varžosi 18 lenktynininkų. Mažųjų bagių dar likę 29.

 

AUTOMOBILIAI

 

Pirmus 57 kilometrus (iki WP2) greičiausiai nuvažiavo ir pirmas neutralią zoną pasiekė N. Al-Attiyah. Antras buvo S. Loebas, atsilikęs 1 min. 17 sek. Dar 30 sekundžių atsiliko B. Ten Brinke. WP3 punkte katarieties toliau pirmavo. S. Loebas nuo jo atsilikinėjo 1 min. 45 sek. Sekančiame WP, jo atsilikimas nuo Nassero išaugo dar 10 sek.

Kopose buvo strigęs S. Peterhanselis ir prarado daugiau nei 20 minučių. WP3 punkte jis buvo pirmajame dešimtuke.

WP5 pirmas vėl N. Al-Attiyah, tačiau S. Loebas sumažino savo atsilikimą iki 1 min. 31 sek. Trečias tebebuvo B. Ten Brinke, atsilikęs 3 min. 8 sek.

WP6 S. Loebas atkirpo dar kelias sekundes ir jo atsilikimas sumažėjo iki 1 min. 17 sek. Trečias - B. Ten Brinke su 3 min. 23 sek. deficitu.

WP7 S. Loebas sugebėjo perimti lyderio poziciją iš N. Al-Attiyah. Pastarasis čia buvo atsilikęs 1 min. 26 sek. ir iš bėgančiojo vaidmens, perėmė besivejančio vaidmenį.

Finiše pirmas - S. Loebas. N. Al-Attiyah jam pralošė 2 min. 17 sek. Trečią vietą užėmė C. Sainzas, atsilikęs beveik 7 minutes. Ketvirtas buvo C. Despres, pralošęs 13 min. 5 sek., o dar 3 sekundes nuo jo atsiliko N. Roma.

Bendroje įskaitoje po šešių etapų pirmas išlieka N. Al-Attiyah, o S. Loebas iš penktos pozicijos pakilo į antrąją.

Automobilių TOP 5 po 6 etapo

1.

N. Al-Attiyah

Toyota

21:01:31

2.

S. Loeb

Peugeot

+00:37:43

3.

S. Peterhansel

Mini

+00:41:14

4.

N. Roma

Mini

+00:45:24

5.

C. Despres

Mini

+01:23:35

 

  ►

Benediktas Vanagas greičio ruože startavo iš 14-os pozicijos, tačiau jo rezultato WP1 punkte teko laukti ilgai. 1 val. 1 min. 14 sek. - toks buvo ekipažo atsilikimas šioje vietoje. Pozicija preliminariai - 37-a. Ronan Chabot (bendroje įskaitoje jis po 5 etapo buvo 12-as) su Toyota bei Yazeed Al Rajhi su Mini (bendroje įskaitoje po 5-o etapo buvo 10-as) čia prarado dar šiek tiek daugiau nei Benediktas, po penkto etapo buvęs 11-as bendroje Dakaro įskaitoje.

Pirmajame WP Benas prarado tiek laiko dėl to, kad kopose nusimontavo ratas ir ekipažas strigo ilgam smėlyje - įkrito į puodą, kur iš visų pusių buvo vien smėlis. Kol jo nenukasė, tol negalėjo pakeisti rato. Bandant išvažiuoti iš šios smėlio duobės pagalbos ranką ištiesė vienas iš sunkvežimių. Taigi Beno ekipažas buvo ištrauktas.

Vėliau greičio ruože negražiai leidžiantis ant nosies, nusisuko pusašis ir teko jį keisti. Dar viena istorija šiame ruože, tai kanjone įvykusi avarija, dėl kurios lenktynininkai buvo sustabdyti ir teko prastovėti apie pusvalandį, taigi Benediktas tiki, kad šis laikas bus kompensuotas. Taip ir buvo.

WP2 arba neutralią zoną jis pasiekė 39-as, atsilikęs 1 val. 17 min. 40 sek. Taigi tempas stabilizavosi.

WP3 - 30-a vieta preliminariai ir 1 val. 22 min. 52 sek. atsilikimas.

WP4 - 26-a vieta ir 1 val. 25 min. 23 sek. atsilikimas (preliminariai).

WP5 - 26-a vieta ir 1 val. 25 min. 54 sek. atsilikimas.

Finiše Benediktas buvo 25-as, atsilikęs 2 val. 22 min. 55 sek.

Po 6 etapų bendroje įskaitoje ekipažas yra 10-as.

„Šiandien mes grįžtame turėdami keturias istorijas, – pradeda B.Vanagas. – Pirmoji prasidėjo dar prieš greičio ruožą. Kolega Ginelas de Villiersas pasidalino, jog šiandien bus labai sunki diena ir kad mūsų laukiantis kopų masyvas yra sudėtingiausias, kokį jam yra tekę įveikti. Aš gūžtelėjau pečiais ir pasakiau jam, kad įveiksim. Viskas nebuvo taip paprasta. Važiuodami įkritome į duobę. Sienos iš visų pusių ir dar numontavome padangą. Pirma teko atsikasti ratus, pasikeisti padangą ir tada jau bandyti ropštis lauk, tačiau tai buvo labai sudėtinga. Galiausiai mus iš ten ištraukė sunkvežimis.“

„Antra istorija – perlipdami kopos viršų, nepamatėme jos aštrumo ir stipriai atsitrenkę į žemę, nusukome pusašį. Kol keitėmės pusašį praradom dar laiko, – tęsia pilotas. – Trečioji istorija – buvome sustabdyti teisėjų, kurie mums neleido įvažiuoti į kanjoną, nes jame buvo avarija ir kelias buvo užtvertas – nepravažiuojamas. Prastovėjome gal pusvalandį, geroji dalis yra ta, kad vėliau ta prastova mums bus kompensuota.“

Kad nuotykių ir istorijų nepritrūktų, „General FInancing team Pitlane“ ekipažas užtikrino paprastai – ketvirta dienos problema virto nusileidimas nuo milžiniškos kopos, nepasiekus jos viršūnėje buvusio įskaitinio taško. Kopos mąstą B.Vanagas palygino su Vilniaus televizijos bokštu – kiek mažiau pusė jo dydžio. Lenktynininkas nepamena, kada teko taip ekstremaliai šturmuoti smėlio stichiją, tačiau bandymas buvo sėkmingas. Kiti finiše kalbinti ekipažai taip pat minėjo šią kopą kaip visos dienos ryškiausią akimirką – tik supratę, ką turės atlikti, dalyviai suprasdavo, jog jau pasirinko netinkamą kursą, kuris veda žemyn, be galimybių grįžti atgal – tikras „dakariškas“ išbandymas.

  ►

Iš 26-os vietos startavęs Vaidotas Žala WP1 punktą pasiekė 14-as, atsilikęs 11 min. 38 sek. WP2 punktą arba neutralią zoną (pirmąją greičio ruožo dalį) Vaidotas atvažiavo taip pat 14-as, atsilikęs beveik pusvalandį.

Neutralioje zonoje Vaidotas pranešė, kad pirmoji greičio ruožo dalis pasižymėjo žiauriomis kopomis, kuriose strigę labai daug automobilių. Kamanės ekipažui taip pat teko pora kartų čia strigti, bet itin daug laiko nebuvo prarasta.

WP3 - 14-a vieta ir 38 min. 19 sek. atsilikimas.

WP4 - 14-a vieta, atsilikimas 42 min. 39 sek.

WP5 - 13-a vieta, atsilikimas 45 min. 58 sek.

WP7 - 11-a vieta ir 1 val. 3 min. 7 sek. atsilikimas

Finiše Vaidotas preliminariai 11-as. Atsilikimas 1 val. 11 min. 17 sek.

Bendroje įskaitoje po šio etapo ekipažas yra 15-as.

„Pirma dalis buvo žiauri. Kiek automobilių ten užklimpę... Tikras kapinynas. Visur minkšta labai. Maksimaliai nuleidom slėgį padangose ir tai vos pravažiavom. Buvom ir mes užklimpę, tačiau palyginus su kitų nuotykiais, mūsiškiai – labai lengvi“, – finiše vos išlipęs iš automobilio pasakojo V. Žala.

Jis prisiminė du neeilinius nuotykius, nutikusius kopose. Vienas – įklimpus pervažiavo šturmanui Sauliui koją, kuris tuo metu bėgo greta automobilio. Antrasis – pervažiavus per kopą, automobilis įkrito į didelę duobę ir praktiškai atsigulė ant šono. Tačiau Vaidotas greitai sureagavo – pasuko vairą reikiama kryptimi, stipriai akseleravo ir „ištempė“ automobilį toliau.

„Toks ruožas, kokie visi galėtų būti. Tikras dakarinis ruožas: įvairios kopos, akmenys, šiek tiek greitų atkarpų, lėtų, feš fešas. Gal kiek ilgokas, tačiau jeigu važiuoji be didelių klaidų, neprailgsta. Kopos – labai įvairios ir smagios, kai kurios sudėtingos. Kai kuriuos kelio taškus buvo labai sunku paimti. Vieną kartą dėl jo teko į kilometro aukščio kopą važiuoti – užtrukom, kol pasiekėm tą viršūnę. Apibendrinus, labai darbinga ir smagi diena“, – džiūgavo S. Jurgelėnas, juokaudamas, kad savo koją įklimpus panaudojo vietoje specialaus pakloto – „sand track‘o“.

  ►

Antanas Juknevičius startavo 57-as ir WP1 punktą pasiekė 40-as, atsilikęs 1 val. 4 min. 47 sek. WP2 punktą jis pasiekė 31-as, atsilikęs 1 val. 10 min. 32 sek. Pirmoje greičio ruožo dalyje ekipažas apgadino automobilį, todėl neutralioje zonoje paliko šiek tiek nereikalingų detalių.

WP3 - 29-a vieta ir 1 val. 22 min. 44 sek. atsilikimas.

WP4 - 30-a vieta ir 1 val. 28 min. 42 sek. atsilikimas.

WP5 - 32-a vieta ir 1 val. 34 min. atsilikimas.

Finiše Antanas buvo 26-as, atsilikęs 2 val. 28 min. 59 sek.

„Pirmame kopų masyve sustabdė kolega olandas, kuris buvo užstrigęs. Mes, aišku, tokioje pozicijoje važiuodami nusprendėme padėti – sustojome ir patys užklimpome. Išsikapstėme abu, o toliau – viskas buvo super. Buvome sustoję apžiūrėti ar nekaista variklis – vandens buvo pakankamai, temperatūra normos ribose, tai pagaliau galėjome važiuoti normaliai. Gale važiuodami tamsoje praleidom vieną kontrolės punktą – netinkamai atvažiavom link jo ir jei būtume bandę iš kitos pusės jį paimti, galėjo būt ir dar blogiau. Svarbu, kad turėsime gerą poziciją starte rytoj – galėsime važiuoti taip, kaip galim ir išlysti iš tų naktinių finišų,“ – džiaugėsi A. Juknevičius.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka

 

MOTOCIKLAI

 

Motociklų įskaitoje pirmąją vietą užėmė P. Quintanilla su Husqvarna. Jis 1 min. 52 sek. aplenkė K. Benevidesą su Honda, o trečias buvo M. Walkneris su KTM, pralošęs 4 min. 21 sek.

Po šio etapo P. Quintanilla bendroje įskaitoje iš trečios pozicijos šoktelėjo į pirmąją ir 4 min. 38 sek. lenkia R. Brabec su Honda. Trečias žengia T. Price su KTM, atsilikęs 5 min. 17 sek.

  ►

Iš 37-os pozicijos šiandien startavęs Arūnas Gelažninkas WP2 punktą pasiekė - 33-ias, atsilikimas 26 min. 42 sek.

WP3 - 32-a vieta ir 38 min. 42 sek. atsilikimas.

WP4 - 32-a vieta ir 43 min. 16 sek. atsilikimas.

WP5 - 30 vieta ir 45 min. 56 sek. atsilikimas.

WP6 - 26-a vieta ir 55 min. 48 sek. atsilikimas.

WP7 - 33-ia vieta ir 1 val. 17 min. 45 sek. atsilikimas

Finiše Arūnas buvo 32-as, atsilikęs 1 vla. 25 min. Lenktynininkas prisipažino, kad tikriausiai praleido vieną punktą, taigi gaus kažkiek laiko baudų.

  ►

Balys Bardauskas turėjo startuoti 97-as, tačiau eilinį kartą sugedusi organizatorių sekimo sistema jo nematė viso greičio metu. Lenktynininkas buvo užfiksuotas tik finiše. 81 vieta. Atsilikimas 5 val. 16 min.

Balys Bardauskas/Marijos Dubickienės nuotrauka

 

KETURRAČIAI

 

Keturračių įskaitoje eilinį kartą nieko naujo - pirmoje vietoje ir vėl N. Cavigliasso, kuris net 17 min. 19 sek. pranoko antroje vietoje likusį J. G. Ferioli. Trečias finišavo M. Andujar, atsilikęs 22 min. 40 sek.

Po 6 etapo bendroje įskaitoje N. Cavigliasso jau 1 val. 7 min. lenkia antrąją vietą užimantį Ferioli. Trečias yra G. Gallego, atsilikęs pusantros valandos.

 

SEPTINTAS ETAPAS

 

Septinto Dakaro ralio etapo metu sportininkai darys kilpą – varžybas pradės prie San Chuan de Markonos miesto ir netoli jo finišuos, o naktį apsistos tame pačiame bivake. Per dieną jie įveiks 389 km, iš kurių 323 km – greičio ruožas.

Kategorijos: 
 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53