You are here

Elektromobilis Nissan e-NV200: Kiek jis gali nuvažiuoti vėsiu metu?

  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Elektromobiliams labiausiai patinka šiltas metų laikas, kuomet jų baterijai neigiamos įtakos nedaro žema ar minusinė oro temperatūra.

Prasidėjus vėsiems rudens orams, o ypač šaltai žiemai, elektromobiliai jau nebegali nuvažiuoti tiek kilometrų, kiek jų sugebėdavo įveikti vasarą.

Komercinės paskirties elektromobilis „Nissan e-NV200 Evalia“ pagal gamintojo pateiktus duomenis su vienu įkrovimu gali įveikti iki 170 km atstumą. Taip, tai nėra iš koto verčiantis skaičius, tačiau darbo reikalais pilnai darbo dienai to turėtų pilnai pakakti sukiojantis po automobilių pilną miestą. Pasibaigus darbo valandoms ir elektromobilį prijungimus į krovimo tinklą, ryte jis vėl bus pasiruošęs tokio paties ilgio kelionei.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Stop! Jau vėsų rudenį, temperatūrai sukiojantis arti nulio laipsnių ribos, dažnai lyjant lietui bei esant nemažam drėgmės kiekiui, tiek kilometrų įveikti jau nebepavyks.

„e-NV200“ į mūsų rankas pakliuvo trims paroms su pilnai įkrauta baterija. Įsėdus į automobilį borto kompiuteris rodė, kad iš viso galima įveikti 130 km, apskaičiuotą pagal anksčiau važiavusio vairuotojo stilių.

Įjungus šildymą borto kompiuteryje iškart atsirado informacija, kad šildantis įmanoma įveikti 23 km mažesnį atstumą, t. y. 107 km. Tačiau nereikia iškart nuvertinti šio elektromobilio, nes ir benzininis ar dyzelinis automobilis šaltesniuoju metų laiku nuvažiuoja mažiau kilometrų, kadangi jį taip pat tenka pašildyti, laukti kol sušils salonas ar dings drėgmė nuo stiklų.

Tiesa ta, kad mes vairuodami dyzelinius ar benzininius automobilius - į tai visai nekreipiame dėmesio, bet kuro sąnaudos atėjus vėsesniam rudeniui, o ypač žiemai - išauga vienu, dvejais, o gal net ir 3 litrais šimtui kilometrų kelio.

Pradžia

Kasdien vairuojant automobilį su benzininiu varikliu niekada nekildavo klausimų: Kiek kilometrų dar pavyks per dieną nuvažiuoti? Ar pavyks rasti degalinę? Kurią savaitės dieną reikės piltis degalų, jeigu šiandien suplanuota važiuoti ten, o rytoj ten? Ar nebus taip, kad svarbios kelionės metu ims ir baigsis degalai? Ar visuomet bus galima naudoti oro kondicionierių ar šildymą?

Tuo tarpu įsėdus į elektromobilį iškart pradėjo mintyse suktis panašaus tipo klausimai, susiję su elektra. Galvoje teko perkratyti savaitės planus ir maršrutus Vilniaus mieste. Iškart buvo pradėta dėlioti strategija, kurią maždaug dieną reikės vykti pasikrauti baterijos. Iškart kilo klausimas – ar tuo metu nebus eilės prie įkrovimo stotelės? Ar neteks papildomai gaišti brangaus laiko?

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Iš tikrųjų tie klausimai apie kuro sąnaudas yra visų mūsų galvose, tiesiog važinėjant su tradiciniais automobiliais visa tai yra įaugę į smegenis ir nesukame apie nieką galvos. Baigiasi kuras - važiuojam į degalinę. Reikia šildyti saloną - šildome ir nekreipiame dėmesio, kad nuvažiavimo atstumas dėl to kažkiek mažėja.

Elektromobilis daugumai dar yra naujovė, todėl į jį žiūrima per kitokią prizmę, bet jeigu būtų Lietuvoje pilnai išvystytas įkrovimo stotelių tinklas, tai elektromobilį ne vienas, ir ne dešimt priimtų į savo garažą. Juk važiuojant juo, 100 km atstumą galima įveikti keliais kartais pigiau.

Pirma diena. Nulis ramybės.

Pirmą pažinties su „e-NV200“ dieną buvo įveikta vos 9,3 kilometro – nebuvo suplanuota jokių išvykų po miestą. Bet visus tuos ne piltus dešimt kilometrų buvo atidžiai stebimas borto kompiuteris, skaičiuojantis atstumą atgaline eiga. Ir jau darėsi neramu, kad baterijos talpa mažėja.

Per šį atstumą buvo išeikvota 13 procentų baterijos talpos, o vidutinės elektros sąnaudos buvo 26,8 kWh/100 km. Vidutinis greitis siekė 18,1 km/h.

„e-NV200“ turi tokį smagų režimą „B“, kurį pasirinkus galima visiškai nenaudoti stabdžių pedalo, o elektromobilis pats stoja tuomet, kai yra atleidžiamas akceleratorius. Vykstant lėtėjimo procesui, kraunasi baterija. Taigi per tą įveiktą trumpa atstumą pavyko sugeneruoti 0,4 kWh energijos.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Važiuota buvo šiltai, šildymas atsuktas ant 24 laipsnių šilumos ribos, be to, ne itin garsiai grojo ir radijo imtuvas. Už lango buvo +3 šilumos.

Pastačius automobilį, borto kompiuteris rodė, kad dar galima įveikti 99 km atstumą (su įjungtu šildymu).

2 diena. Pripratimas.

Išaušo antroji diena. Ji pasitiko +3 laipsnių šiluma ir smarkiu lietumi. O tai reiškia, kad elektromobiliui teks papildomai eikvoti elektros, kuomet bus įjungti valytuvai. Taip pat bus būtina visuomet palaikyti šildymą, kad nerasotų stiklai.

Antrąją dieną pirmojo važiavimo atstumas buvo 5,5 kilometro. Vidutinės elektros sąnaudos sumažėjo iki 23,7 kWh/100 km, o vidutinis greitis paaugo iki 18,8 km/h. Nuvažiavus šį atstumą borto kompiuteris rodė, kad dar galima įveikti 98 km. Tai reiškia, kad baterijos šiuo metu buvo išnaudota labai mažai, nes dalį atstumo teko važiuoti nuokalne, kur elektromobilis kaupė atsargas sau ir elektros važiavimui visiškai nenaudojo.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Vėl gi buvo važiuota su iki 24 laipsnių užstatytu šildymu, sėdynė taip pat šildė ant žemo režimo, grojo radijas, visuomet dirbo valytuvai bei buvo įjungtas galinio stiklo šildymas.

Toliau tą pačią dieną teko įveikti dar 4,1 km atstumą, kuriame jau nepasitaikė nuokalnių. Elektros suvartojimo vidurkis išaugo iki 24,7 kWh/100 km, o bendras vidutinis greitis krito iki 16,5 km/h. Šio važiavimo metu kiti prietaisai naudojo apie 2 kW energijos. Borto kompiuteris rodė, kad dar galima įveikti 88 km atstumą. Taigi nuvažiuota mažiau, negu nuskaičiavo kompiuteris.

Trečias pajudėjimas šią dieną ir nuvažiuota dar plius 10,1 kilometro. Sąnaudos išaugo iki 25,4 kWh/100 km, o vidutinis greitis pakilo iki 16,8 km/h. Bendrai sugeneruotos energijos kiekis išaugo iki 2,3 kWh.

Dienos pabaigoje borto kompiuteryje švietė tokie du pagrindiniai skaičiai: Liko 56 procentai baterijos, o likęs nuvažiuoti atstumas – 62 km (jeigu bus įjungtas šildymas). Vėlgi elektra naudojosi sparčiau negu augo nuvažiuotų kilometrų skaičius.

Po antros dienos jau atsirado pripratimas prie elektromobilio ir galvoje nebeūžė gausybė klausimų, susijusių su elektros atsargomis ir įmanomu nuvažiuoti atstumu. Jau tapo aišku, kokio elektros suvartojimo galima tikėtis ir kad elektra tikrai nesibaigs netikėtai. Žinoma, būtinybė stebėti borto kompiuterį išliko, kad nepražiopsoti to momento, kai visiškai nebeliks „degalų“.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Geriausias šios dienos atradimas buvo – važiavimas A juostomis kamščių metu. Tai bene vienas didžiausių elektromobilio privalumų, kuomet smarkiai taupomas laikas, kuris itin svarbus versle. Tuo pačiu taupoma ir energija, nes nereikia stovėti spūstyje. Žinoma, A juostos Vilniaus mieste yra ne visur, tačiau važiuojant centre piko metu, maršrutas dėliojosi taip, kad kuo dažniau būtų sutinkamos A juostos. Aišku, važiuojant anksti ryte ar didelio piko metu, teko suprasti, kad labai užknisa tie vairuotojai, kurie važiuoja A juosta nelegaliai. Važiuojant su elektromobiliu pradedi suprasti savo teises ir imi pastebėti eismą trikdančius automobilius.

Trečia diena. Elektra veža gerai!

Trečioji diena jau be lietaus, už lango tie patys 3 laipsniai šilumos.

13 valanda dienos, eismo spūstys, bet laisvos A juostos. Įsėdus į elektromobilį borto kompiuteris rodo tuos pačius įveikti įmanomus 62 km. Per naktį nei vienas kilometras neišgaravo. Nuvažiavus 7,3 km atstumą, kurio dalis driekėsi ir per A juostas, borto kompiuteryje įsižiebė netikėtas skaičius – liko nuvažiuoti 63 km! Gaunasi, kad visas šis atstumas buvo įveiktas bene oru ir dar sugeneruota šiek tiek papildomos energijos. Beje, baterijos likutis sumažėjo iki 53 procentų, o tai reiškia, kad vis dėl to energija buvo išnaudota. Tiesiog likęs nuvažiuoti atstumas buvo apskaičiuotas pagal buvusį važiavimo stilių, kuris buvo gana ekonomiškas.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Super! Bendros elektros sąnaudos krito iki 23,0 kWh, o vidutinis greitis paliko tas pats – 16,8 km/h. Tiesa įveikiant šį atstumą beveik nebuvo jungtas šildymas, tik įjungta šildoma sėdynė. Lietus nelijo, švietė saulė. Viduje buvo ganėtinai šilta.

Po to dar buvo nuvažiuota apie 20 kilometrų, retkarčiais įjungiant šildymą, retkarčiais jį išjungiant, o borto kompiuteris rodė, kad galima įveikti dar 40 km. Bendros elektros sąnaudos nukrito iki 22,1 kWh/100 km, o vidutinis greitis išaugo iki 18,3 km/h.

Tuomet įšilęs automobilis buvo paliktas kuriam laikui, o vakare susiruošus vėl su juo važiuoti, teko neplanuotai išnaudoti šiek tiek papildomos elektros energijos, kadangi aprasojo stiklai. Įjungta klimato kontrolė tuomet naudojo daugiau nei 3 kW energijos. Esant 2 laipsniams šilumos dar buvo įveikta apie 25 km atstumas ir likus 8 procentams baterijos, bei prognozuojamam 10 km atstumui – buvo patraukta link įkrovimo stotelės šalia Operos ir baleto teatro.

Tuo metu iš viso per visą laikotarpį buvo nuvažiuota 81 kilometras, o vidutinės elektros sąnaudos sudarė 20,9 kWh/100 km. Visas šis atstumas buvo įveiktas vidutiniu 20,1 km/h greičiu, o papildomai pavyko sugeneruoti 7,5 kWh energijos.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Atvykus prie įkrovimo stotelės, teko šiek tiek palaukti, nes „Nissan Leaf“ elektromobilį krovė taksistas. Jo krovimas ėjo į pabaigą, taigi eilėje teko pastovėti tik apie 10 minučių ir prijungus „elektros šlangą“ pripildyti „e-NV200“ bateriją elektros atsargomis.

Greitasis įkrovimas truko apie 30 minučių ir per jį buvo pakrauta 80 procentų baterijos.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Realybė

Realybė tokia, kad vėsų rudenį elektromobilis „e-NV200 Evalia“ gali įveikti iki 100 km atstumą, kurio važinėjant Vilniaus mieste žmogui turėtų pakakti, tačiau verslo sektoriui to gali ne visuomet užtekti.

Šis elektromobilis tikrai nėra skirtas paprastai vartotojui, kuriam geriau rinktis „Nissan Leaf“ modelį.

Vos tris dienas pavažinėjus elektromobiliu „Nissan e-NV200 Evalia“ iškart buvo suprasti jo privalumai:

- nereikia pilti brangių degalų

- galima drąsiai lėkti per A juostas

- galima parkuoti automobilį nemokamai

- važiavimas per A juostas taupo laiką

- nemokamas parkavimas palengviną gyvenimą miesto centre

- įkrovimas mieste yra visiškai nemokamas (bent jau šiuo metu)

- elektromobilio eksploatacijos kaštai yra itin maži

- nereikia dažnai važiuoti į servisą ir keisti tepalų, filtrų, žvakių ir pan.

- itin gera transporto priemonė verslui, jeigu reikalai daugiausiai tvarkomi mieste

- įmonei nereikės mokėti su automobilių eksploatacija susijusių mokesčių dėl nulinės CO2 emisijos

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Minusai? Jų taip pat yra:

- didelė naujo automobilio kaina, prasidedanti nuo 30 970 eurų (7 sėdimų vietų testuoto modelio kaina buvo 38 180 eurų)

- tenka planuoti pakrovimo laiką ir ieškoti stotelių, kurių tinklas dar nėra išvystytas Lietuvoje

- sudėtinga nuvažiuoti į kitą miestą

- ilgas krovimas – neturint greito įkrovimo stotelės (kraunant per naktį tai nesukelia bėdos, bet jeigu reikėtų kur nors staigiai išlėkti, tektų laukti, kol pasikraus arba važiuoti su ne pilna baterija)

- šaltuoju metų laiku sutrumpėjantis įveikiamas atstumas

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Faktas tas, kad dar ilgiau pavažinėjus elektromobiliu, jis visiškai nebesukeltų jokio nepatogumo jausmo. Važiuoja jis visada tyliai, yra itin dinamiškas (elektros motoro galia 107 AG (80 kW) ir 254 Nm). Taip pat „e-NV200 Evalia“ yra talpus. Jis yra keleivinis (5 arba 7 sėdimų vietų), o „e-NV200" - kaip keleivinis furgonas.

Šaltuoju metu laiku itin patogus nuotolinis autonominis pašildymas, kurį galima valdyti tiesiog išmaniuoju telefonu. Atsikeli sau ryte, paleidi specialią „Nissan“ programėlę, nusiunti žinią elektromobiliui, kad jis sušiltų, kol tu išgersi kavos ir pavalgysi pusryčius, o tada išėjęs į lauką, įlipsi jau į šiltą saloną su atitirpusiais stiklais. Beje, nuotoliniu būdu jį galima ir atvėsinti karštą vasaros dieną. Super!

O jeigu elektromobilio pašildymas bus įjungtas tuomet, kai jis yra įjungtas į krovimosi tinklą (pavyzdžiui, privačiame ar įmonės garaže), tuomet jo baterija visai neišnaudos energijos ir liks pilnai pakrauta.

Nissan e-NV200 Evalia/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Automobiliai: 
 
 

Dakaro rezultatai