You are here

Ernesta Globytė: moteriškiems reikalams laiko nebelieka

  • Ernesta Globytė
    Ernesta Globytė

Daugelis autosporto mėgėjų ir adrenalino fanatų nuolat tvirtina, kad sėkminga autosporto karjera turėtų prasidėti dar vaikystėje. Na, bent jau dažniausiai. Tačiau galima rasti pavyzdžių, kuomet užsispyrimas, vidinė motyvacija ir noras važiuoti, pasiekti gerų rezultatų bei tobulėti, net ir pradėjusį karjerą autosporte vėlokai, kad ir dvidešimt trejų, gali atvesti iki kandidato į sporto meistrus lygio. O ir sporto karjera, šiuo atveju, prasidėjo paprastai: stebėdama ralį, ji išgirdo elementarų klausimą, ar norėtų išmėginti pati. Ir štai, būdama 28 metų, ji stebina ne tik Lietuvos, bet ir visų Baltijos šalių žiūrovus ir dalyvius tiek savo pasiekimais, tiek unikaliu ir vieninteliu tokiu automobiliu Baltijos šalyse šiandien.

Apie ką mes kalbame? Apie kandidatę į Lietuvos sporto meistro titulą, daugkartinę prizininkę ir čempionę Ernestą Globytę bei, žinoma, šiandieninę jos palydovę trasose Ginetta G50.

Pirmasis startas.

Pirmasis bolidas, kurį E.Globytė jaukinosi trasose (dalyvaudama mėgėjiškuose raliuose ir greituminiuose slalomuose) buvo Honda Civic. Bet, neilgai trukusi, ji persėdo į BMW M3 ir tiesiu taikymu su juo – į Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatą. Paklausta, ką prisimena iš šio pirmojo savo starto žiedinėse lenktynėse, Ernesta pasakoja apie pirmąją baimę ir tą adrenaliną, kurio priviliota ji ir iki šiol trasose suka ratus.

Vienintelė lietuvė moteris tarptautinėse lenktynėse.

Per ganėtinai trumpą savo karjerą ji jau yra dalyvavusi ne tik Lietuvos ar Baltijos šalių čempionatuose, bet ir „Radical European Masters“ čempionate. Pastarajame ji buvo ne tik viena iš nedaugelio Baltijos šalių laimingųjų, bet ir vienintelė lietuvė moteris. Belgijoje vykęs vienas iš čempionato etapų – vienos labiausiai į atmintį įsirėžusių lenktynių vien dėl turimos įspūdingos SPA trasos. Be jos lenktynininkė jau yra įveikusi daug įsimintinų posūkių tokiose trasose, kaip garsioji „Silverstono“ ar „Brands Hatch“, esančios Jungtinėje Karalystėje, „Imola“ – Italijoje, „Valencia“ , „Ascari“ Ispanijoje ar „Estoril“ Portugalijoje, jau neminint „Audru24 RIng“ Estijoje, „Bikernieki“ trasos Rygoje ar lietuviškojo „Nemuno žiedo“.

Moteriški“ pomėgiai.

„Paprastai mano apsipirkimai baigiasi ties dalykais, skirtais lenktynėms. Neišlaidauju pirkinėdama drabužius ar batus, mano pirkinių sąrašą sudaro sėdynės, automobilių dalys, padangos ar ratlankiai.“- Šypsosi Ernesta, paklausta apie moteriškus pomėgius ir laisvalaikį. „Laikas taip ir prabėga, besikrapštant prie automobilio garaže ar žiūrint kitas lenktynes, ralius.“.

Planai šiam sezonui.

„Praėjusieji metai buvo skirti susipažinimui su automobiliu Ginetta G50 ir jo galimybėmis, tad šį sezoną tikiuosi išspausti maksimumą tiek iš savęs, tiek iš jo. Žinoma, viskas remiasi į finansavimą, bet turiu ir didesnių planų, nei Baltijos šalių čempionatas“- planais apie šį sezoną dalinosi Ernesta. „Per praeitus metus atradome daug niuansų, išmokau valdyti automobilį ir vis atrasdavau kažką naujo. Manau, pažinti techniką, kurią nori suvaldyti – be galo svarbus dalykas siekiant gerų rezultatų“.

Akį traukiantis Ernestos automobilis- Ginetta G50: vienintelis toks Baltijos šalyse lenktyninis bolidas. Anglijos gamykloje sukurta „Ginetta G50“, kartais praeivių lenktynėse palaikoma Dodge Viper ar pavadinima „Džiuljeta“, ginkluota 3.7 varikliu, kaip bebūtų, nepalieka abejingų.

Šiais metais Ernesta, kartu su komandos draugu R.Steponavičiumi, startavo ir Lietuvos ralio čempionate. „Bet kokiu atveju, man pirmenybė- žiedas. Bet ir ralis- puiki ir tikrai naudinga patirtis“- pasakojo Ernesta.

Ją ir jos kiek atsinaujinusį gražuolį Ginetta G50 bus galima išvysti jau pirmajame Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato etape „Audru24 Ring“ trasoje Estijoje pirmąjį gegužės savaitgalį.

Lenktynininkai: