You are here

Gedimino „išdykęs antinas“ - „Ford Escort Van Mk1“

Gediminas yra „Ford“ automobilių markės gerbėjas ir kaip jis pats teigia dėl senųjų gamintojo modelių galintis išprotėti. Turi jis 1992 metais pagamintą „Ford Escort RS 2000“, kurį pats pasiruošė mėgėjiškoms slalomo varžyboms ir jose dalyvauja nuo 2008 metų, o 2010 metais dalyvavo ir Mini žiede.

Kasdien jis vairuoja kitą „Ford“ modelį - „Galaxy“.

Bet šįkart nekalbėsim nei apie „RS 2000“, nei apie „Galaxy“, nes šiuos du automobilius pranoksta akį traukiantis, daugumai niekada nematytas, 1971 metais lapkričio 1 dieną pagamintas pirmos kartos „Ford Escort Van“.

Netyčia pamatė ir nusipirko

Iš gamyklos toks „Escort“ išriedėjo kaip komercinio tipo automobilis su „būda“ be langų, skirta kroviniams vežti, ir išsiskiria jis nebent tuo, kad yra istorinis. Tuo tarpu Gedimino turimas „Escort“ iškart pritraukia žvilgsnius plačiais galiniais ratais, ryškiai geltona spalva ir pikapo tipo kėbulu.

Pas jį šis „išdykęs antinas“ jau keturi metai. Prieš tai jis dar tris metus stovėjo pas kitą lietuvį kieme. Gediminas netyčia pamatė šį automobilį savo mieste, Kelmėje, ilgai stovintį ir nenaudojamą. Būdamas „Ford“ markės mylėtojas juo susidomėjo, palaukė kol ankstesnis jo savininkas grįš iš Didžiosios Britanijos ir prikalbino pastarąjį, kad parduotų prastos būklės bei nevažiuojantį automobilį.

Norint, kad šis automobilis važiuotų – teko jį pasiremontuoti bei apsitvarkyti kėbulą. Dažytas stogas ir kapotas, tačiau norint idealumo reikia dar viską tvarkingai iš naujo perdažyti. Kad automobilis pradėtų važiuoti, teko remontuoti karbiuratorių, sankabą, galvučių tarpines.

„Bulkinė“, pavirtusi į pikapą

Motoras šiame automobilyje yra ne standartinis. Variklio skyriuje plaka 1974 metais pagaminto „Ford Capri“ 3,0 litrų V6 „Essex“ širdis su „Holley“ keturių kamerų karbiuratoriumi.

Standartiškai toks variklis generuoja 138 AG galią, tačiau Gedimino „Escort“ motoras yra patobulintas, o pats automobilis ruoštas dragui, todėl „arklių“ turėtų būti daugiau. Būtent Anglijoje šis automobilis buvo perdarytas iš krovininės „bulkinės“ į pikapą, jam sumontuoti drago lenktynėms tinkantys ratai ir neužbaigta instaliuoti NOS sistema.

Istorinis statusas

Pagrindinis Gedimino planas su šiuo automobiliu – pateikti jį ekspertams dėl istorinio statuso Lietuvoje. Didžiojoje Britanijoje šis automobilis turi tokį statusą.

Kaip teigia pašnekovas, tuomet šis „Escort Van“ bus naudojamas pasivažinėjimams sekmadieniais ar per šventes, taip pat dalyvavimui įvairiuose išskirtinių automobilių renginiuose.

Dabar gi visą laiką automobilis praleidžia tūnodamas garaže, tačiau ištraukus jį į dienos šviesą – dėmesio gauna labai daug.

Autorius Vytautas Pilkauskas

Galbūt jūs irgi turite įdomų mylimą automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Pasidalinkite! Nufotografuosime jūsų automobilį ir parašysime apie jį. Rašykite mums el. paštu info@98.lt arba brukštelkite žinutę Facebook'e

Kategorijos: 
Automobiliai: