You are here

Mantas: „Sudėjęs visus norus pasirinkau „Honda S2000“

Atvykus į 2015 metų „H Klubo“ sezono atidarymo renginį Kačerginės „Nemuno žiede“, buvo galima išvysti tikrai nemažą būrį „Honda S2000“ modelių. Anksčiau jų tiek lyg ir nesusirinkdavo į „Honda“ markės automobilių mylėtojų renginį.

Tradiciškai renginio metu buvo renkamas gražiausias automobilis, kurio titulą gavo būtent vienas iš „S2000“ automobilių, priklausančių Mantui, kuris sutiko plačiau papasakoti apie savo mylimą automobilį - „Skę“.

Kodėl „S2000“?

Mantas nuo 2009 metų yra „H Klubo“ narys, todėl „Honda“ markė jam visuomet buvo prie širdies.

Paklaustas, kodėl rinkosi „S2000“, Mantas greit sudėliojo savo pasirinkimo planą: „norėjosi kažko RWD dėl smagumo“, „seniai galvojau apie „kabriką“, „mano akiai „S2000“ labai gražus modelis“. Taigi sudėjus visus norus ir simpatijas abejonių dėl būsimo automobilio jam nebeliko.

Ilga automobilio paieška

„Skė“ pas Mantą atsirado 2014 metais, vieną gražų balandžio mėnesio šeštadienį, nors „S2000“ paieškos buvo pradėtos dar 2013 metų rudenį.

Pagrindinis kriterijus ieškant šio automobilio buvo – gera bendra techninė būklė, nes „S2000“ išlaikymas yra ne iš pigiųjų. Rasti geros būklės automobilį – sunki užduotis, nes labai dažnai šie modeliai būna pardavinėjami po avarijos.

Radus potencialų variantą Šiauliuose pas „benzingalvį“ Marių, liaudyje žinomu Stakio pravarde, buvo vilčių, kad parduodamas automobilis bus geros techninės būklės. Pardavėjas buvo šiek tiek pažįstamas, be to, jo atsiųstos nuotraukos su nedideliais automobilio pažeidimais sustiprino viltis. Pasirinkti būtent šį automobilį padėjo ir tai, kad jis jau turėjo keletą gerų modifikacijų: koiloveriai, nerūdijančio plieno „Greddy“ išmetimas. O didžiausias pliusas buvo tas, kad tai JAV rinkai skirtas modelis su 2,2 litro varikliu (europiniai modeliai turėjo 2,0 litrų motorą), turinčiu daugiau smagumo jį vairuojant.

Iš anapus Atlanto į Lietuvą atvežtas automobilis po variklio dangčiu slėpė 2,2 litro F22C1 motorą su 237 AG ir 220 Nm galia.

Pilkas tapo baltu

Mantas nepasitenkino tuo, kaip automobilis atrodė iš pradžių ir pradėjo jį modifikuoti, pritaikant viską pagal savo skonį ir viziją.

Pirmas automobilio mod'as buvo nauji 18 colių ratlankiai „Japan Racing JR3“, kurių plotis priekyje 8 coliai, o gale – 9 coliai.

Iš gamyklos ši „Honda S2000“ išriedėjo sidabrinės spalvos, tačiau Manto vizija buvo kitokia: baltas automobilis su baltais ratais. Taigi natūralu, kad įvyko automobilio spalvos keitimas – jis buvo perdažytas baltai. Taip pat pilnai buvo pakeistas stogas, nes senasis barškėjo. Automobilis dar gavo priekinį bamperio pažeminimą ir naujas slenksčių apdailas.

Ilgainiui balti ratai prie balto automobilio nebekėlė susižavėjimo, nes skyrėsi jų atspalviai, todėl jie buvo perdažyti išskirtine „Candy Red“ spalva.

Nuotykiai su varikliu

Gaila, bet automobiliui teko keisti ne tik spalvą, bet ir variklį: iš 2,2 litro į 2,0 litrų.

Visa tai reikėjo atlikti dėl važiuojant akmens prakirsto radiatoriaus ir perkaitinto variklio, kurio tokio pat Lietuvoje gauti yra praktiškai neįmanoma, o siųstis iš Amerikos nebuvo nei noro, nei laiko. Todėl buvo priimtas sprendimas įdėti kitą jėgainę – vietoj F22C1 atsirado europinis F20C – iškart pasijautė prastesnė trauka prie žemų apsukų.

Perkaitintą motorą Mantas pardavė Andriui Firantui, kuris jį susiremontavo ir dar sudalyvavo „Fast Lap“ lenktynėse.

Istorija su varikliais vis dėl to nesibaigė. Naujai įdėtas agregatas labai mėgo tepalus, o jo indėklai „ėjo į pabaigą“.

Buvo priimtas sprendimas pirkti kitą F20C“ motorą, kuris po derybų su A. Firantu atsidūrė jo bolide, o į Manto „S2000“ grįžo jo originali jėgainė. Win!

Ateities planai

Pasibaigus pirmajam 2014 metų vasaros sezonui automobilis buvo pastatytas į garažą ir laukė, kada vėl galės išriedėti į gatves.

Laukti buvo verta, nes 2015 metais jis jau su naujais 18 colių „Japan Racing JR15“ ratais, nudažytais raudona spalva, kėbulas aptrauktas balta plėvele, uždėtas galinis spoileris bei atlikta įvairių kosmetinių pataisymų.

Žvelgiant toliau į ateitį – planų yra. Pirmiausia Mantas nori iki idealios būklės sutvarkyti saloną, tuomet įsidėti geresnės kokybės garso aparatūrą. O pagrindinis jam ramybės neduodantis klausimas – variklio galios kėlimo būdas: dėt „sraigę“ ar tobulint esamą atmosferinį variklį be jos.

Mantas atvirauja, kad visi jo turėti automobiliai buvo bent šiek tiek modifikuoti, tačiau „S2000“ yra neabejotinai daugiausiai kitų vairuotojų „liuksų“ surinkęs jo automobilis. Jis vasaros sezono metu naudojamas kasdien. „Jei gali važiuoti į darbą su šypsena veide ir nuleistu stogu, tai kodėl to nedaryti?“,- šypsosi Mantas.

Ir pabaigai priduria: „ko gero „S2k“ buvo kaltininkas to, kad mūsų katė turi vardą „Honda“.“

Galbūt jūs irgi turite įdomų mylimą automobilį, o gal jūsų garaže gimsta įdomus projektas? Norite apie jį papasakoti? Rašykite mums el. paštu info@98.lt arba brukštelkite žinutę Facebook'e

Kategorijos: 
Automobiliai: