You are here

Jeep Renegade: priverčiantis pasijusti bekelės maniaku

Padidinto pravažumo automobiliai, besidabinantys SUV etikete ne visuomet yra linkę išsukti iš asfaltuotos gatvės ar „draugiško“ žvyrkelio į rimtesnių išbandymų kelią, vadinamą bekele. Net gi ir mūsų mintys yra užprogramuotos taip, kad su parketiniais visuregiais geriau nesivelti į kovą su purvu ar stačiais šlaitais. Tiesiog įsijungia saugiklis - baisu įklampinti ar sulaužyti.

Peržengia ribas

Bet yra tokių, kaip naujasis „Jeep Renegade“, kuris provokuoja išbandyti kuo daugiau ir kuo įvairesnių ekstremalių bekelės ruožų. „Renegade“ leidžia peržengti ribas, kurios yra nubrėžtos pasąmonėje bei kurioms įtakos turi tam tikri fizikos dėsniai, priverčiantys kitus SUV apsisukti ir grįžti atgal.

„Jeep Renegade“, sukurtas ant tos pačios platformos kaip ir „Fiat 500X“, yra mažiausias tikrų džipų - „Jeep“ - atstovas, tačiau savo galimybėmis nenorintis nusileisti didiesiems. O tai jau rimtas pareiškimas, kad šis amerikonas iš Italijos vilios tuos, kurie savo kelionės maršrutuose dažnai sutinka sunkiai pravažiuojamus kelius arba tiesiog pakliūna ten, kur kelio iš vis nėra. „Renegade“ sugeba atrasti kelią tiek čia, tiek žinoma ir mieste.

Stačiakampis, apvaliais kampais

Vien tik pažvelgus į šio automobilio dizainą, galima suprasti, kad automobilis nusiteikęs rimtiems iššūkiams. Sakysit, atrodo, kaip apkapotas kirviu? Na taip, jis kaip stačiakampis su šiek tiek apvalintais kampais ir išlaikęs „Jeep“ šeimos išorės bruožus. Kiekvieno skonis kitoks – yra tokių, kam šis automobilis labai patinka. Žinoma, įtikinti moterį rinktis šį visureigį – būtų nelengva užduotis.

„Renegade“ nepaiso išvaizdos standartų ir yra kitoks. Jis išsiskiria iš minios, o svarbiausia, kad to išskirtinumo jis turi ir bekelėje, kur kiekvienas automobilis, vadinantis save „džipu“, nori pasirodyti kuo geriau. „Renegade“ net nereikia galvoti pasirodymo scenarijaus ar bandyti apeiti atsiradusią kliūtį, jis tai daro užtikrintai ir kartu įkvepia pasitikėjimo.

Ar jam labiau patinka bekelė?

Įdomu tai, kad važiuojant mieste, šis visureigis pajunta kiekvieną kelio nelygumą ir apie tai praneša tiek vairuotojui, tiek keleiviams. Įveikiant posūkius, jaučiama, kad jis mėgsta šiek tiek pasvirti į šonus. Retkarčiais tai net erzina, tačiau visa tai baigiasi tuomet, kai pasukama ten, kur kelio nebėra. „Renegade“ ima sugerti visus kalnelius ar kitus nelygumus ir to kažkiek nervinančio važiuoklės darbo nebelieka.

Darosi net gi keista, kad važiuoklės elgesys gali taip pasikeisti. Prielaida viena, galbūt „Renegade“ labiau patinka bekelė, nei asfaltuotas kelias? Žinoma, juokaujame. Jis tinka ir miesto gatvėms ir ten, kur jos baigiasi.

Patikimas ten, kur baigiasi kelias

Automobilio testo metu taip pat bandėme pasitikėti automobilio galimybėmis – nusivilti neteko. Nors verta pripažinti, kad kitus kompaktiškus padidinto pravažumo automobilius (SUV) baisu būtų taip testuoti.

„Renegade“ nepavedė – traktoriaus ieškoti nereikėjo, nors guminiams batams ir teko išsipurvinti. Visgi norėjosi išlipti ir pažiūrėti, kaip purve akimirkai įstrigęs automobilis visas „kabo ant pilvo“ bei įvertinti situaciją, ar nelaužant automobilio galima toliau ropštis į stačią įkalnę, su giliomis molio provėžomis, į kurias visur sunkiasi vanduo.

Visų pirma, reikia paminėti, kad „Renegade“ turi „Auto“, „Snow“, „Sand“, „Mud“ ir „Rock“ bekelei skirtus režimus, kurie reguliuoja variklio galios ir perdavimo jėgos paskirstymą ratams. Automobilyje įdiegtos pažangiausios visų varančiųjų ratų sistemos „Jeep Active Drive“ ir „Jeep Active Drive Low“. Kartu jos gali perduoti iki 100 procentų variklio galios į bet kurį vieną visureigio ratą. Bekelėje taip pat gelbėja „palėtintojo“ „Active Drive Low“ sistema, kuri įjungia pastovų 4X4 režimą, pavaras sutrumpina 20:1 santykiu ir leidžia lėtai bet užtikrintai įveikti kliūtis.

Murkdantis purve buvo įjungtos abi šios sistemos bei pasirinktas režimas „Mud“. Nors automobilis ir buvo „pakibęs“ ant minkšto molio, o provėžos gilios ir klampinančios, tačiau išdykėlis paklusniai vykdė savo pareigą ir pamažu skynėsi kelią į priekį. Greitai atsirado užtikrintumo jausmas bei girdėjosi kaip „geležis“ dirba savo darbą, skirstydama kiekvienam ratui atitinkamą variklio galios kiekį.

Į itin stačias įkalnes su giliomis provėžomis išvagotu žvyro pagrindu, „Renegade“ taip pat kopia drąsiai, nebaisūs jam smėlynai ar itin nelygus, kalneliais „nusėtas“ bekelės ruožas. Bandyta „Renegade Trailhawk“ versija turi 21 cm prošvaisą, o tai prideda papildomų taškų.

Važiavimo nuokalne sistema leidžia vairuotojui neliečiant nei gazo, nei stabdžių pedalo, saugiai nusileisti žemyn stačia nuokalne. Išbandėme - visa tai veikia be priekaištų (žemiau video reportaže matosi, kaip važiuojant nuokalne automobilis pats save stabdo). Po ekstremalių testų 100 procentu įsitikinome, kad ten kur kelias baigiasi, „Renegade“ leidžia juo pasitikėti. Žinoma, nereikėtų pervertinti jo galimybių ir nerti ten, kur net „Jeep Wrangler“ nesugebėtų išsikapstyti.

Kuomet važiuojama normaliu keliu, veikia „Auto“ režimas, kuris visiškai atjungia galinį tiltą, o automobilis į priekį varomas tik priekine ašimi – taip taupomi ir degalai. Kai prireikia visų varomų ratų pagalbos, tuomet automatiškai įsijungia abi ašys, perimdamos atitinkamu santykiu variklio jėgą. Visas šis procesas vyksta sklandžiai, vairuotojui kištis į tai nereikia. Taip pat yra visiškai nesvarbus važiavimo greitis.

Stebinantis dinamiškumas

Testuotą „Jeep Renegade“ į priekį vedė gerai nuteikiantis 2,0 litrų dyzelinis variklis su 170 AG ir 350 Nm galia. Maksimalus sukimo momentas pasiekiamas jau nuo 1750 aps./min. Vairuotojas visuomet gali būti užtikrintas, kad esant reikalui – galios rezervas bus pakankamas. „Renegade“ dinamiškumas išties nustebino. Iš pažiūros gremėzdiškas visureigis, gali lyg kulka šauti į staiga atsiradusį laisvą tarpą kitoje eismo juostoje ar aplenkti užmiestyje lėčiau važiuojantį kitą automobilį. Tai byloja ir 8,9 sekundės trunkantis pagreitis iki 100 km/h.

Devynių laipsnių automatinė transmisija dirba sklandžiai ir apie save nepraneša. Čia mažą šaukštą deguto į statinę įdeda tai, kad salone girdisi variklio garsas ir važiuojant juntama nežymi vibracija.

Pasirinktinai keturis arba du „Renegade“ ratus gali sukti vienas iš trijų benzininių  variklių („E-torQ“ 1,6 litro 110 AG ir „MultiAir“ 1,4 litro: 140 AG arba 170 AG) arba vienas iš trijų „MultiJet“ turbodyzelinių variklių (1,6 litro 120 AG ir 2,0 litrų: 140 AG arba 170 AG). „Renegade“ taip pat gali būti komplektuojamas su pirmąja segmente 9 laipsnių automatine transmisija, 6 laipsnių dviejų sankabų automatine transmisija, ar mechanine pavarų dėže.

Koks automobilio apetitas? Važiuojant mieste dyzelio sąnaudos šimtui kilometrų stengiasi neviršyti 10 litrų žymos. Tačiau automobilis tikrai turi potencialo vartoti bent visu litru mažiau degalų. Gamintojas teigia, kad mieste turi pakakti 7 litrų dyzelino. Aštuoni su puse - būtų realu.

Daug erdvės, mažai mygtukų

Interjeras. Pagrindinis vairuotojo įrankis čia yra – odinis vairas, kurį laikyti rankose malonu. Priekyje sėdinčiam keleiviui specialiai įtaisyta masyvi rankena, tikriausiai suprantate, kam ji reikalinga. Tvirtai įsikibti tuomet, kai automobilį aukštyn-žemyn kiloja bekelės nelygumai.

Sėdynės patogios, nesijaučia jokio diskomforto, jose neslidinėjama, patogu ir daug erdvės galvai. Mygtukų mažai, o ir visi valdymo įtaisai dideli, kad net ir važiuojant nelygiu keliu būtų patogu juos junginėti. Šis automobilis net gi nereikalauja kažko daugiau ar įmantriau savyje. Kokia išorė, toks ir vidus – suprojektuota taip, kad automobilis būtų pastebėtas mieste, puikiai jaustųsi bekelėje, o visas jo ekipažas galėtų džiaugtis nuotykiais bei patogia kelione bet kokio pagrindo keliu.

Kalbant apie trūkumus viduje - kadangi automobilis yra gana masyvus, tai bandytoje versijoje pasigedome galinio vaizdo kameros, kuri yra dažnai sutinkamas prietaisas naujuose automobiliuose. Tačiau tai nesukėlė papildomų problemų parkuojantis. Gamintojas tokią sistemą siūlo kaip papildomos įrangos dalį, todėl toks pirkėjo poreikis gali būti išpildytas. Be to, papildomos įrangos sąraše yra ir itin įdomus dalykas - „My Sky“ atviras stogas. Džiaugtis šviežiu oru labai paprasta: nuimamas stogas paslepiamas bagažinėje ir „sveikas, vėjau..!“

Kiek kainuoja nuotykiai?

Nuotykių kaina su dvejais varomais ratais prasideda nuo 18 990 Eurų, o nuotraukose matomas, visais keturiais ratais varomas „Jeep Renegade Trailhawk“ kainuoja 31 160 eurų.

„Renegade“ kaip maištininkas, kaip išsišokėlis – jis tiesiog kitoks, todėl jo pirkėju tikriausiai bus jauna, maištaujanti, stereotipų nesuvaržyta bei aktyvų laisvalaikį mėgstanti asmenybė.

Konkurentą šiame segmente „Jeep Renegade“ sunku būtų rasti. Išorė išduoda, kokiai šeimai priklauso šis automobilis, kurį drąsiai galima vadinti visureigiu, o ne padidinto pravažumo automobiliu. O pamačius jo galimybes, taip ir norisi vis nusukti ten, kur nebėra kelio, tampant savotišku bekelės maniaku. Kaip ten sakoma? „Tikras džipas yra tik vienas“, ar ne?

TRUMPAS VIDEO IŠ TESTŲ

Apžvalgą parengė Vytautas Pilkauskas

Kategorijos: 
Automobiliai: