You are here

„Kia ProCeed GT”: Galingas, sportiškas, išskirtinės išvaizdos universalas

  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia ProCeed GT
    Kia ProCeed GT
  • Kia Stinger GT
    Kia Stinger GT
  • Kia Stinger GT
    Kia Stinger GT

„Shooting Brake“ – penkiaduris sportiškas universalas, kaip ir keturių durų kupė – madingi automobilių kėbulo tipai, kuriuos gamintojai vis dažniau įveda į savo modelių gamą. Taip nutiko ir su „Kia“ automobilių gamintoju, kuris 2018 metų Paryžiaus automobilių parodoje pademonstravo naująjį „ProCeed“ modelį, turintį „Shooting Brake“ tipo kėbulą.

Kia ProCeed GT

Perimtas pavadinimas ir pakeistas kėbulas

Perėmęs pavadinimą iš antros kartos „Kia pro_cee‘d“ trijų durų kupė, tai yra automobilis, kurį nuo pat pirmojo eskizo kūrė Frankfurte įsikūręs „Kia“ kompanijos Europos padalinys. Naujos kartos „ProCeed” nestokoja praktiškumo, yra žemesnis ir ilgesnis negu „Ceed” hečbekas arba universalas. Automobilis atrodo itin veržliai ir taps unikalus pasiūlymas savo klasėje.

Siekdami pabrėžti šio modelio išskirtinį sportiškumą „ProCeed” gamintojai pardavinės tik sportiškiausią „GT“ versiją arba sportiniais akcentais papuoštą „GT Line” modelį.

Automobilio visos kėbulo dalys yra sukurtos naujai ir netinka hečbekui – bendri yra tik priekinis variklio dangtis ir priekiniai sparnai. Universalas yra 4605 mm ilgio arba 5 mm ilgesnis už „Ceed“ hečbeką. Tuo tarpu jo aukštis yra tik 1422 mm, t.y. net 43 mm žemiau už „Ceed“ universalą. Bagažinės talpa yra net 50 procentų didesnė negu paprasto „Ceed“ hečbeko ir sudaro net 594 litrus. Žemas kėbulas reiškia ir žemą parovimo aukštį, o tai didelė paspirtis tiems, kam teks į bagažinę kelti sunkius daiktus.

Automobilis yra žemas ir sportiškas, o jo prošvaisa yra vos 135 mm ir tai dar labiau sustiprina sportiškumo įspūdį.

Dėmesį traukianti išvaizda

Pirmą kartą atsitiktinai pamačius naująjį „ProCeed“ iš šono arba galo, bei nematant gamintojo ženkliuko, galima imti spėlioti – kas yra šio itin dailaus ir akį traukiančio kūrinio autorius. Taip, tai „Kia“ - vis dažniau ir dažniau sugebanti nustebinti abejingų nepaliekančiais naujais automobiliais.

Kia ProCeed GT

Šios markės mylėtojus ar pirmą kartą ja susidomėjusius paperka ne tik atskirų modelių išvaizda, bet ir ergonimiškas, patogus, neperkrautas interjeras, ilgas privalumų sąrašas, kokybė, garantijos bei visa automobilio visuma.

204 AG

Naujasis „Kia ProCeed“ yra toks pats smagus automobilis, kaip ir kiti „Kia“ modeliai, tačiau sugebantis pateikti dar daugiau gerų emocijų. Žinoma, pirmuosius ir labai nemažus nuopelnus čia pasiima jo išvaizda, ypač „GT“ versija su raudonais akcentais ir didžiuliais ratais („GT Line“ pirkėjai galės rinktis 17 arba 18 colių ratlankius, kai tuo tarpu sportiškesnė „GT“ versija bus parduodama tik su 18 colių ratlankiais).

Prigludęs prie žemės, automobilis atrodo beprotiškai gerai, o taip pat turi ir kitų „Shooting Brake“ tipo automobiliams būdingų sportiškumo genų.

Kia ProCeed GT

Po „GT“ versijos variklio dangčiu gali būti įtaisytas galingas 1,6 litro benzininis variklis su 204 AG ir 265 Nm. Tai leidžia 100 km/h greitį pasiekti per 7,5 sek. Maksimalus greitis – 225 km/h. Pakankamai geras rezultatas, žinant, kad tikrai nei vienas šio automobilio pirkėjas nesuks su juo į lenktynių trasą ir nelakstys gatvėmis bei keliais it pašėlęs lenktynininkas.

Variklis suporuotas su 7 laipsnių automatine greičių dėže, kuri tvarkingai kontroliuoja pavaras bei tinkamai jas paskirsto, kuomet akceleratoriaus pedalas yra spaudžiamas stipriau.

„ProCeed GT“ taip pat turi ir didesnio diametro stabžių diskus. Priekyje jų skersmuo yra 320 mm, o gale – 284 mm. Automobilis pasižymi kieta važiuokle, kas leidžia jam būti stabiliu ir nesviruoti posūkiuose.

Kieta važiuoklė gali patikti ne visiems, nes ji tikrai gerai jaučia kelio nelygumus, tačiau tuo pačiu leidžia mėgautis stabiliu važiavimu. Taigi šiuo atveju maksimalų komfortą tenka aukoti dėl automobilio grožio ir stabilumo. Patikiname, kasdien važinėjant šis automobilis tikrai neturėtų varginti. Jis stabilus posūkiuose ir komfortiškas greitkeliuose.

Keliavome juo iš Vilniaus į Nidą ir atgal, tai jokio nuovargio ar kančios dėl važiuoklės nebuvo, tiesiog užfiksuotas faktas, kad ji nėra minkšta.

Kas gali varginti, tai sportiškumo genus praplečianti „Kia ProCeed“ išmetimo sistema, kuri apie save informuoja važiuojant „Sport“ režimu, kuris leidžia mėgautis dar ir maksimalia variklio energija.

Esant „Sport“ režimui išmetimo sistema murkia gražiai ir vairuotojui tikrai yra smagu turėti universalą su mandresniu išmetimu, tačiau ilgoje kelionėje vieniems šis garsas gali pabosti, o kitiems galbūt ir ne.

Kia ProCeed GT

Žinoma, tuomet galima išjungti „Sport“ ir važiuoti „Normal“ režimu, tačiau tuo atveju prarandamas automobilio elastingumas, jis tampa šiek tiek „pririštas“, o ir variklis ne taip greitai reaguoja į gazo injekcijas. Bet juk ramiai kelionei turėtų pilnai pakakti ir šiek tiek prislopinto variklio, ar ne? Esant lenkimo galimybei – galima tiesiog įsijungti „Sport“ režimą ir šiek tiek atleisti „arkliams“ vadeles. Įpročio reikalas.

Panašu, kad reikėtų geros savaitės, norint suprasti, ar „Sport“ režimo metu skleidžiamas variklio garsas išliks erzinančiu, ar taps maloniu ir maloniai klausomu kasdien. Tiesa, važinėjant mieste – jis taip smarkiai „nekrenta į ausis“.

Ergonimiškas interjeras

Užuominų į sportiškumą yra ir viduje. Vairas, siekiant suteikti daugiau sportiškumo yra su nupjauta apatine dalimi, o tie, kas rinksis automatinę pavarų dėžę su dviguba sankaba, pavaras galės perjungti ir metalinių lopetėlių prie vairo pagalba.

7 colių lietimui jautrus ekranas „ProCeed“ centrinėje konsolėje ir žemiau išdėstyti audio sistemos ir klimato kontrolės mygtukai pažįstami iš kitų „Ceed“ versijų. Tačiau centrinė konsolė nežymiai pakreipta į vairuotoją, kad būtų lengviau ja naudotis vairuojant.

Kia ProCeed GT

Visi mygtukai ir valdymo prietaisai yra lengvai randami bei pasiekiami. Jais naudojantis nekyla jokių neaiškumų.

Kadangi „ProCeed“ yra sportiškas universalas, tai viduje vairuotoją ir keleivį gali pasitikti (priklausomai nuo komplektacijos) patogios, sportiškos, šonų prilaikymus turinčios sėdynės, kurios puikiai atliko savo darbą Nidos aerodrome atliekant ekstremalaus vairavimo pamokas, kurių teorinę ir praktinę dalį vedė ir koordinavo lenktynininkas Darius Jonušis.

ProCeed“ valdymas

Darius dar ir dar į galvą „įkalė“ kaip svarbu yra teisingai įsitaisyti prie vairo, važiuojant jį laikyti abejomis rankomis, kad esant ekstremaliai situacijai juo būtų galima teisingai atlikti reikiamus veiksmus.

Nors teorijos ir praktikos pamokos nebuvo itin ilgos, tačiau jos įrodė, kaip svarbu yra mokytis saugaus vairavimo. Kiekviena tokia akimirka prie vairo ar išgirstas patarimas leidžia pajusti automobilį, jo valdymo ribas bei vairuotojo galimybes vienoje ar kitoje situacijoje. Tai galėtų būti tiesiog privaloma dalis vairavimo kursų metu, nes net ir kelios valandos gali labai stipriai pakeisti vairuotojo supratimą apie automobilio galimą elgseną ir jo suvaldymą ekstremaliose situacijose.

Kia ProCeed GT

Šlapiu sniegu padengtame Nidos aerodrome su „Kia ProCeed GT“ automobiliais reikėjo atlikti du pratimus, kurių metu po kiekvieno važiavimo dalyvių rezultatai vis gerėjo, kiekvienas vis stengėsi atrasti maksimalias įmanomas automobilio suvaldymo ribas pagal savo vairavimo patirtį ir įgūdžius.

Pirmoji užduotis buvo netikėtai kelyje atsiradusios kliūties apvažiavimas ir pilnas sustojimas. Greitis 80-90 km/h, kelias padengtas šlapio sniego sluoksniu. Prieš kliūtį reikėjo staigiai maksimaliai stabdyti ir ją apvažiuoti pilnai sustojant. Šios užduoties metu ne tik pavyko išmokti kaip tai reikia teisingai atlikti, kad automobilio galas „nepasivytų priekio“, bet tuo pačiu pajusti ir naujojo „Kia ProCeed“ vairo tikslumą, patogumą sėdint prie jo ir gerą sėdynių prilaikymą.

Vairas gerai susikalba su ratais, o sėdynės gerai prilaiko tiek vairuotojo, tiek keleivio užpakalius staigiai manevruojant.

Tą patį buvo galima pasakyti ir antros užduoties metu, kuomet su „ProCeed GT“ pakankamai greitu tempu reikėjo įveikti slalomo trasą ant to paties šlapio sniego. Automobilis slydimo metu elgėsi paklusniai, buvo prognozuojamas, nepateikinėjo staigmenų, o vairas aiškia kalba „susikalbėjo“ su ratais.

Slalomo trasoje, vietomis norėjosi, kad automobilis būtų šiek tiek dinamiškesnis, ir iš posūkio išvažiuotų kiek greičiau, tačiau šiam norui priešinosi tiek slidi kelio danga, tiek maksimaliai dirbti priversta pavarų dėžė, leidusi pajusti menkus vėlavimus. Bet įprastai važinėjant kasdien, viso to tikrai nesijaus.

Gerokai daugiau emocijų, adrenalino ir ekstremalesnio vairavimo suteikė taip pat į aerodromą atvykęs keturiais ratais varomas ir 370 AG turintis „Kia Stinger GT“ sedanas, kuris maksimaliai leido pasidžiaugti vairavimu ant tokios dangos.

Kia Stinger GT

Visą slalomo trasą šiuo automobiliu buvo galima įveikti slystant taip, kaip šonaslydžio virtuozai atlieka savo pasirodymus drifto varžybų metu. Pasaka! Ir nors „Stinger GT“ paliko didžiulį įspūdį ir papirko visus testuotojus, tačiau „ProCeed GT“ taip pat susilaukė begalės gerų atsiliepimų.

Mes taip pat naujajam „Kia ProCeed GT“ negailime gerų žodžių. Tai automobilis, kurį ramia sąžine galima norėti turėti savo garaže, o ir jo kaina yra priimtina. Kainuoja šis itin išvaizdus universalas nuo 25 990 eurų.

Silpnesnė jo versija su 1,4 litro 140 AG varikliu kainuoja nuo 23 590 eurų.

Naujasis „Kia ProCeed“ gaminamas Europoje ir atitinka aukščiausius kokybės standartus bei suteikia jo vairutojams pasitikėjimo, nes automobiliui gamintojas skiria 7 metų arba 150 000 km ridos garantiją.

Kia ProCeed GT

Kategorijos: 
Automobiliai: