You are here

Škoda Octavia tapo Lietuvos „Metų automobiliu 2014“

Gruodžio 7 d. paaiškėjo Lietuvos „Metų automobilis 2014“ - juo tapo „Škoda Octavia". Beje, šis automobilis taip pat triumfavo ir Latvijos analogiškajame konkurse. Finalinio balsavimo metu „Škoda Octavia" surinko 54 balus ir aplenkė antroje ir trečioje vietoje likusius „Nissan Note" (46 balai) ir „Peugeot 308" (37 valai).

Ketvirtoje vietoje liko „Lexus IS 300“ (30 balų), penktoje – „Toyota Corolla“ (29 balai) ir šeštąją-septintąją vietas pasidalijo „Seat Leon“ ir „Mazda3“, surinkę po 27 balus.

Šiemet konkurse dalyvavo 35 automobiliai, kuriuos pastebėjo bei įvertino ne tik žiuri nariai, bet ir automobilistai bei jiems prijaučiantys. Konkurso informacinio partnerio – DELFI naujienų portalo surengtuose „Tautos automobilio 2014“ rinkimuose didžiausio portalo skaitytojų palaikymo susilaukė BMW 420.

Trys DELFI skaitytojai, pademonstravę geriausią intuiciją ir balsavimo metu įspėję nominacijos „Tautos automobilis 2014“ nugalėtoją, bus apdovanoti specialiu prizu – renginio rėmėjo „Continental“ padangų komplektais.

Skambiausiu akordu – nauju Guinnesso rekordu bandymų stovyklą Druskininkuose užbaigęs galiūnas Žydrūnas Savickas paskelbė dar vienos prestižinės „Metų visureigio 2014“ nominacijos laureatą. Juo tapo BMW X5.

Sportiškiausią – „Kia pro_cee‘d“ automobilį įvardijęs vienas geriausių Lietuvos futbolininkų Deividas Šemberas jam skirtą prizą įteikė UAB „Kia auto“ vadovui Gintarui Kaukėnui, o sportiškiausia Lauros Asadauskaitės ir Andrejaus Zadneprovskio šeima paskelbė nominacijos „Šeimos metų automobilis“ laureatą, kurį pirmą kartą rinko DNB lizingas klientai ir kuriuo pripažinats „Toyota Auris“.  

Net du kartus į sceną atsiimti prizų kopė UAB „Inchcape Motors“ pardavimų vadovė Dergilė Černiauskienė. Bendrovės siūlomą aristokratiškąjį britų visureigį „Range Rover Sport“ tituluočiausias Lietuvos automobilių sportininkas, dabar verslininkas Stasys Brundza pripažino saugiausiu, o DELFI portalas jį nominavo ir „Verslo klasės automobiliu“.

Žurnalo „Laima“ steigiamą „Moterų aistros objekto“ prizą žurnalo stilistė Asta Valentaitė įteikė BMW 420 automobilį pristačiusios „Krasta Auto“ bendrovės atstovams, o žurnalo „TopGear“ prizas už geriausią dizainą atiteko „Lexus IS 300“ automobiliui.

Tradicinis „Metų vairas 2013“, skirtas labiausiai Lietuvos vardą užsienio trasose garsinusiam šalies lenktynininkui, šiemet įteiktas kauniečiui Jonui Gelžiniui.

Finalinis septynetas

Gruodžio 4 dieną paaiškėjo Lietuvos „Metų automobilis 2014“ konkurso finalistai. Komisija paskelbė septynis pretendentus į nugalėtojo titulą.

Susipažinkime su jais. Finalinis septynetas:

- Lexus IS 300h

- Mazda3

- Nissan Note

- Peugeot 308

- Seat Leon FR

- Škoda Octavia

- Toyota Corolla

„Metų automobilio 2014“ nugalėtojas paaiškės gruodžio 9 d. Vilniuje vyksiančiame konkurso finale.

Pernai rinkimuose triumfavo septintos kartos „Volkswagen Golf".

Septynetuke daugiau nei pusė – 4 - japoniški automobiliai. Po vieną atstovauja prancūzų, čekų ir ispanų gamintojams.

Be išrinkto finalinio septynetuko į jį pretendavo dar 11 konkursui pristatytų automobilių. Taigi, į geriausiųjų septynetuką komisijos nariai šiemet siūlė net 18 automobilių, arba daugiau, nei pusę konkurso dalyvių. Tai rodo, jog vertinimo komisijos nariams buvo iš tiesų nelengva, nes daug automobilių savo kokybe ir patikimumu ryškiai nenusileidžia vienas kitam.

Po keletą komisijos narių balsų pelnė, tačiau už finalinio septynetuko borto liko BMW X5, „Subaru Forester“, „Ford Fiesta“, „Citroen C4“, „Kia Carens“, „Mazda 6“, „Huyndai Santa Fe“, „Audi A3“, „Mercedes-Benz E350“, „Peugeot 2008“ ir „Toyota Auris“ automobiliai.

Daugelio vertinimo komisijos narių nuomone, septynetukas, išrinktas iš 35 į jį pretendavusių  automobilių, didelių netikėtumų nekelia, nors komisijos narių simpatijos nebuvo vienodos, apie ką liudija net 18 automobilių, kuriuos pastebėjo, įvertino ir siūlė į finalinį etapą žiuri nariai. 

Aptarti ir kitų nominacijų pretendentai

Vertinimo komisija, išrinkusi septynis konkurso finalininkus, aptarė ir kitus kandidatus į gausybę renginio nominacijų, kurios vienam ar kitam pretendentui skiriamos būtent jos verdiktu.

Viena geidžiamiausių – „Metų visureigio“ nominacija – įsteigta kiek vėliau, nei 1997 metais pradėjus rengti „Metų automobilio“ konkursą. Pirmuoju „Metų visureigiu 2000“ paskelbtas savo vardą bene labiausiai pateisinęs „Nissan Patrol“, o šiemet bus įteikta jubiliejinė, 15-oji „Metų visureigio 2014“ nominacija.

Po ilgų svarstymų ir dar kruopštesnių bandymų Druskininkų apylinkėse komisijos nuomone šiemet į ją realiausiai pretenduoja „Huyndai Santa Fe“, „Subaru Forester“ ir BMW X5 trejetukas, įrodęs savo pranašumą prieš dar septynis varžovus šioje kategorijoje.

Dėl sportiškiausiojo automobilio titulo finalinėje stadijoje susigrums „Seat Leon“, „Kia Pro ceed“ ir BMW 4, o dėl „Metų vairo 2013“, kurį Lietuvos žurnalistų autoklubas metų pabaigoje tradiciškai įteikia Lietuvos vardą užsienio trasose labiausiai garsinusiam šalies sportininkui varžysis Simas Juodviršis, Jonas Gelžinis ir Benediktas Vanagas.

„Metų automobilis 2014“ startas

Lapkričio 4-ąją ERGO rūmuose startavo konkursas „Metų automobilis 2014“. Į pagrindinę ir kitas nominacijas šiemet taikėsi 35 naujausi automobiliai arba penkiais daugiau, nei analogiškame Europos konkurse. 

35 automobiliai - tai lygiai 2,5 karto daugiau, nei prieš šešiolika metų jų varžėsi Lietuvos žurnalistų autoklubo 1997 m. surengtame pirmajame konkurse, prie kurio starto linijos buvo išrikiuota 14 automobilių.

Įskaitant ir šiemetinį, ką tik prasidėjusį, Lietuvoje kasmet rengiamų „Metų automobilio“ konkursų geriausiųjų paieškas jau bus praėję 443 naujausi automobiliai.

Kiekvienas vertinimo komisijos narys, bandydamas  konkursui pateiktą automobilį, su juo nuvažiuoja bent po 100-200 kilometrų. Todėl nesunku suskaičiuoti, kad per 16 metų kiekvienam vertinimo komisijos nariui vien bandomais automobiliais teko sukarti vidutiniškai po 70 tūkstančių kilometrų. Jei šį skaičių padauginsime iš dešimties (tiek žmonių sudaro vertinimo komisiją), paaiškės, kad konkurse bandomaisiais automobiliais nuvažiuotų kilometrų bendras skaičius jau perkopė 700 tūkstančių.

Iš visų iki šiemetinio konkurso šiam tradiciniam renginiui pateiktų 408 automobilių į finalinius penketukus (vėliau – septynetukus) buvo atrinkti 92, pretendavę į pagrindinę – „Metų automobilio“ nominaciją. Iš jų geidžiamiausiąjį titulą pavyko laimėti tik 16. Taigi, kasmet – vis naujas karalius.

Daugiausia – 4 kartus - tokio įvertinimo Lietuvoje susilaukė „Ford“ gamintojo įvairių modelių automobiliai. Nedaug nuo jų atsilieka po 3 kartus geidžiamiausiąjį titulą paveržę vokiški „Volkswagen“ ir čekiški „Škoda“. Po vieną kartą Lietuvoje „Metų automobiliais“ nominuoti japoniški „Mazda“ ir „Subaru“, prancūziškas „Peugeot“, vokiškas „Mercedes“ ir korėjietiški „Huyndai“ bei „Kia“.

„35 automobiliai net šiek tiek viršija lūkesčius, nes rudenį Frankfurto automobilių salone suskaičiavau vos keliolika naujų modelių, kurie realiai bus parduodami mūsų rinkoje,“ - sakė šio projekto vadovas Valdas Valiukevičius. – Tai pasaulinės krizės padariniai ir galbūt juos mes pajusime rengdami kitų metų konkursą.” 

Pretendentai į „Lietuvos Metų automobilis 2014“ titulą:

- Audi A3 Limousine
- BMW 4 series
- BMW X5
- Citroen C4 Picasso
- Fiat Panda
- Ford Fiesta
- Ford Kuga
- Honda CR-V
- Hyundai ix35
- Hyundai Santa Fe
- Jeep Grand Cherokee
- Kia Carens
- Kia pro_cee'd GT
- Kia Sorento
- Lexus IS300h
- Mazda 3
- Mazda 6
- Mercedes-Benz E Class
- Nissan Juke Nismo
- Nissan Note
- Nissan Micra
- Opel Insignia Country Tourer
- Peugeot 308
- Peugeot 2008
- Range Rover Sport
- Škoda Octavia
- Seat Leon
- Subaru Forester
- Suzuki SX4 S-Cross
- Suzuki Swift
- Toyota Auris
- Toyota Corolla
- Toyota RAV4
- VW Golf Variant
- VW Jetta Hybrid

Iš šio sąrašo matyti, jog konkursui pristatyti beveik visų gamintojų modeliai, parduodami ir aptarnaujami Lietuvoje. Nuo pačių paprasčiausių ir pigiausių iki didžiule galia trykštančių monstrų su naujausiomis, moderniausiomis technologijomis, kainuojančių 200–300 tūkst. litų.

Po tris modelius konkursui pateikė KIA, „Nissan“ ir „Toyota“, po du delegavo BMW, „Ford“, „Hyundai”, „Suzuki” ir „Volkswagen” atstovai.

„Tautos automobilį 2014“ rinks DELFI skaitytojai

Antroji pagal svarbą renginio nominacija – „Tautos automobilis“, kuri įsteigta nuo antrojo konkurso, surengto 1998 metais ir kurios laureatą tradiciškai renka visos Lietuvos gyventojai.

Iki šiol tautos automobilio titulą yra laimėję 15 pretendentų, o pernai jis atiteko „Audi A6 Allroad Quattro“.

Šiemet pirmą kartą konkursų istorijoje informaciniu partneriu tapo pagrindinis šalies naujienų portalas DELFI. Specialioje rubrikoje „Metų automobilis 2014“, kurią galima rasti adresu www.delfi.lt/metu-automobilis, skaitytojai galės pirmieji sužinoti rinkimų naujienas, susipažinti su visais konkurse dalyvaujančiais automobiliais, žiūrėti jų fotogalerijas ir video pristatymus.

DELFI skaitytojams patikėta ir itin atsakinga užduotis – iš 35 konkurso dalyvių išrinkti vieną, kuris bus pripažintas „Tautos automobiliu 2014“. Šių metų balsavimo naujiena ta, kad kiekvienas rinkimų dalyvis savo balsą galės atiduoti sau patogiu būdu – prisijungiant per DELFI, „Facebook“, „Twitter“, „Google“ arba „Yahoo“ paskyras.

Trys DELFI skaitytojai, turintys geriausią intuiciją ir balsavimo metu įspėję nominacijos „Tautos automobilis 2014“ nugalėtoją, bus apdovanoti specialiu prizu – „Continental“ padangų komplektu.

Kategorijos: