You are here

Turbokompresorių priešas - svetimkūniai. Reali situacija servise

  • VW Caddy
    VW Caddy
  • VW Caddy variklis
    VW Caddy variklis
  • VW Caddy variklis
    VW Caddy variklis
  • VW Caddy variklis
    VW Caddy variklis
  • Veleno mentelės
    Veleno mentelės
  • VW Caddy variklis
    VW Caddy variklis
  • Turbokompresoriai
    Turbokompresoriai
  • Svetimkūniai išmetimo sistemoje
    Svetimkūniai išmetimo sistemoje

Turbokompresoriai automobilių gamintojams leidžia atsisakyti didelio darbinio tūrio variklių. Jau gana netrumpą laiką į rinką nuo konvejerio leidžiami mažalitražiai automobiliai, kurių variklių galia yra padidinta būtent turbokompresoriaus pagalba.

Gerokai seniau, turbokompresoriai dažniausiai būdavo sutinkami automobiliuose su dyzeliniais varikliais, o šiais laikais jau nėra lengva rasti naują benzininį automobilį, po kurio variklio dangčiu nebūtų įsisukusi „sraigė“. Benzininių variklių su turbokompresoriais skaičius nuolat auga, o galingi automobiliai turi tris ar net keturis turbokompresorius.

Turbokompresoriaus gedimo priežastys

Kiekviena automobilio detalė tam tikru jo eksploatavimo laiku sugenda. Turbokompresoriai genda taip pat, nors jie galėtų tarnauti labai ilgai, jeigu jų darbui įtakos neturėtų begalė įvairių veiksnių, susijusių su prasta įvairių automobilio mazgų priežiūra dėl vairuotojų aplaidumo arba tiesiog nežinojimo.

Dažniausiai automobilio savininkas apie turbokompresorių atsimina tada, kai jo automobilis ima „nebetraukti“ arba prietaisų skydelyje užsidega „check engine“ lemputė ir sumažėja automobilio pajėgumas.

Pirma kas tuomet šauna į galvą – keiksmažodžiai, adresuoti turbokompresoriui, bloga nuotaika ir mintyse pradedantis veikti kalkuliatorius, skaičiuojantis kiek eurų teks pakloti remontui, nes turbinų remontas dažnai neretai būna gana brangus.

Tačiau šioje vietoje reikėtų bent akimirką stabtelėti ir pamąstyti, ar tikrai ši detalė tiesiog ėmė ir sugedo (nuo ilgo darbo sudilo), ar galbūt šį gedimą įtakojo kita automobilio problema ar laiku neatlikta jo priežiūra.

Štai keletas priežasčių, dėl kurių gali sugesti turbokompresorius:

  1. Nekokybiškos ar netinkamos variklio alyvos naudojimas

  2. Alyvos trūkumas

  3. Ilgai nepakeista variklio alyva

  4. Užsikimšęs oro filtras

  5. Nesandari įsiurbimo sistema

  6. Netvarkinga išmetamųjų dujų sistema

  7. Prastų degalų naudojimas

  8. Kuro sistemos gedimas

  9. Turbokompresoriaus valdymo sistema

  10. Nereagavimas į išmetimo, oro ar degalų sistemos gedimus

Taigi kaip matome, turbokompresoriaus gedimą gali iššaukti tiesiog paprastas apsileidimas – nepakeista alyva, jos trūkumas variklyje ar senas oro filtras.

Apie 50 procentų turbokompresorių gedimų priežasčių yra dėl variklio tepimo sutrikimų, dar maždaug 40 procentų gedimų sukelia į turbokompresorių iš variklio arba oro tiekimo sistemos patenkantys smulkūs pašaliniai objektai. Likę gedimai atsiranda dėl įvairių kitų priežasčių, kurias taip pat sukelia ne pats turbokompresorius, o kiti dalykai. Žinoma, ateina galas ir pačiam turbokompresoriui – sudyla ar sugenda jo sudėtinės dalys.

Reali situacija, kai sugedo suremontuotas turbokompresorius

Taip pat sugęsti gali ir ką tik suremontuotas ar net visiškai naujas turbokompresorius. Kodėl taip gali nutikti?

„Suremontavus atvežtą turbokompresorių, suteikiame garantiją, nurodome gedimo priežastis bei rekomenduojame automobilio savininkui atlikti „turbinos“ gedimą įtakojusius papildomus remonto darbus. Tačiau dažnai būna taip, kad rekomendacijų nėra klausoma ir automobilis eksploatuojamas toliau. Natūralu, kad po kurio laiko turbokompresorius vėl sugenda, nes nebuvo pašalintos jo gedimo priežastys. Labai dažnai vien tik turbo remontas yra beprasmis, nes jo gedimas yra tik pasekmė ar simptomas, parodantis, kad automobilio gedimas slypi kitame mazge“, - akcentavo „Turbobaltic“ direktorius Mantas Musnikas.

Jis netrukus pateikė puikų pavyzdį apie į servisą besikreipusį klientą dėl garantinio „VW Caddy“ automobilio turbokompresoriais remonto.

Prieš tai šio automobilio su 1,6 dyzeliniu varikliu turbokompresorius iš kito autoserviso buvo atvežtas į turbinų servisą, kur buvo nustatyta, kad į turbokompresorių iš variklio pateko svetimkūnis.

Atiduodant suremontuotą turbokompresorių, klientui buvo įvardytos šios detalės gedimo priežastys ir rekomenduota surasti svetimkūnio patekimo priežastį ir ją pašalinti.

Žinoma, svetimkūnio paieškomis užsiimta nebuvo. „Turbina“ buvo sumontuota į savo vietą ir automobilis imtas eksploatuoti toliau. Natūralu, kad po poros dienų svetimkūniai vėl apsilankė suremontuotame turbokompresoriuje ir pažeidė jo veleno menteles. Kadangi autoservisas, kuriame buvo remontuojamas šis „Caddy“, nepašalino turbokompresoriaus gedimo priežasties, t. y. nesurado, kodėl ir kaip į jį patenka svetimkūniai, turbokompresorius vėl sugedo.

Galiausiai, po įvairių diskusijų, buvo rastas kompromisas ir suderinus su klientu į „Turbobaltic“ servisą buvo pristatytas visas automobilis, kur jau šio serviso meistrai ėmė ieškoti problemos. Nuėmus įsiurbimo kolektorių buvo pastebėti stipriai apdegę vožtuvai, nuo kurių pradėjo skilinėti suodžiai. Toliau sekė variklio galvos nuėmimas, o ten surastas dar rimtesnis gedimas – metalinės drožlės tarp stumoklių ir galvos, išdaužyti vožtuvai.

Šis pavyzdys puikiai iliustruoja faktą, kad turbokompresoriaus gedimą įtakoti gali įvairūs kiti automobilio gedimai. EGR vožtuvo problemos taip pat įeina į sąrašą. Taip pat stabdyti turbokompresoriaus darbą gali ir variklio valdymo blokas, fiksuojantis gedimą variklio mazguose ir taip apsaugantis „turbinos“ darbą nuo rimtesnių problemų.

Visuomet reikia atsiminti, kad turbokompresoriaus gedimas dažniausiai yra kaip indikatorius, pranešantis, kad automobilis turi dar ir kitų techninių problemų, kurias būtina surasti ir nedelsiant pašalinti.

Turbokompresorių specialistai yra pasiruošę pateikti ir kitų įdomių pavyzdžių, kuomet turbokompresoriaus gedimą įtakoja kitos automobilio problemos. Laukite tęsinio.

Kategorijos: