You are here

Žemaitijos ralis 2015

  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015
  • Žemaitijos ralis 2015
    Žemaitijos ralis 2015

Penktadienio vakarą, birželio 26 d., iškilmingu startu prie Kelmės kultūros centro dvi dienas truksiančias kovas pradėjo 38 Lietuvos ralio čempionų titulo siekiantys ekipažai. Prieš nusileidžiant Saulei sportininkai įveikė pirmuosius du greičio ruožus, o sutemus – nuo 23 val. jų laukė dar vienas greičio ruožas, kuriame kelią reikėjo pasišviesti papildomais žibintais. Antrąją ralio dieną teks įveikti dar šešis greičio ruožus. Ralis „Žemaitija – 2015“ yra ketvirtasis pirmenybių etapas.

Antroji diena

Po pirmosios ralio dienos trijų greičio ruožų priekyje buvo Martynas Samsonas, turėdamas itin aiškią persvarą prieš artimiausius varžovus. Jis antroje vietoje tuomet buvusį Giedrių Notkų lenkė beveik 38 sek. Trečias žengė latvis Janis Vorobjovs.

Antrąją „Žemaitijos ralio" dieną lenktynininkams teko įveikti dar 6 greičio ruožus. Intrigos ralyje nebuvo iki aštuntojo greičio ruožo, kadangi Martynas Samsonas, pabėgęs jau pirmą ralio dieną, antrąją taip pat nemažino tempo ir išlaikė solidžią persvarą, nors ir nebuvo laimėjęs nei vieno greičio ruožo. Tačiau sėkmė nuo jo nusisuko priešpaskutiniame greičio ruože, kurio viduryje sugedo jo vairuojamo „Mitsubishi Lancer" bolido variklis. Tai reiškė, kad kova jo ekipažui baigėsi. Po septinto greičio ruožo turėta 44,2 sek. persvara prieš Ramūną Čapkauską tapo nebeaktuali.

Aštuntajame greičio ruože, pasitraukus Martynui, ralio lyderiu tapo Ramūnas, kuris ir laimėjo aštuntąjį ruožą. Likus paskutiniam, 17 km ilgio greičio ruožui Ramūnas Čapkauskas prieš antroje vietoje esantį latvį J. Vorobjovsą turėjo 9,7 sek. persvarą. Trečias buvo Giedrius Notkus, atsilikęs dar 11 sek.

Iš dalies Ramūno persvara buvo saugi, iš dalies ilgas paskutinis greičio ruožas žadėjo, kad kova dėl pirmos pozicijos dar gali įvykti. Ir ji įvyko.

Latvis Janis Vorobjovs pademonstravo puikų važiavimą, laimėjo devintąjį greičio ruožą, aplenkęs Ramūną 12,4 sek. ir tapo „Žemaitijos ralio" nugalėtoju. Bendroje įskaitoje šiuos sportininkus skyrė 2,7 sek. Trečias liko Giedrius Notkus, atsilikęs nuo Ramūno Čapkausko 10,9 sek. Ketvirtoji vieta atiteko Vytautui Švedui. Jis nugalėtojui pralošė 56 sek. Penktas liko rusas Igor Bulancev, atsilikęs daugiau nei 3 minutes.

Du varomi ratai

Galiniais ratais varomų automobilių įskaitoje pirmas buvo Paulius Nanartavičius, aplenkęs Karolį Raišį 23,4 sek. Trečias liko Egidijus Valeiša, atsilikęs 47 sek. Visi šie sportininkai važiavo su „BMW M3" automobiliais.

Tuo tarpu apskritai tarp dvejais ratais varomų automobilių greičiausias taip pat buvo Paulius Nanartavičius, kuris bendroje ralio įskaitoje liko devintoje vietoje. Antras tarp dviem ratais varomų automobilių buvo Mantvydas Repšys su „Honda Civic". Bentroje įskaitoje jis buvo dešimtas ir atsiliko nuo Pauliaus 8,3 sek. Trečias - Karolis Raišys, atsilikęs dar 15,1 sek., o bendroje įskaitoje likęs vienuoliktas.

Ralį iš viso baigė 23 ekipažai.

Pirmoji diena

Pirmojo GR rezultatai liudija, kad po nesėkmių paskutiniuosiuose dviejuose čempionato etapuose, Martyno Samsono ekipažas nusiteikęs itin karingai. Jis „apšilimo“ metu lėkė beveik 124 km/val. vidutiniu greičiu ir artimiausią varžovą – latvį Janį Vorobjovsą aplenkė daugiau nei 16 sekundžių.

Trečią geriausią rezultatą starte pademonstravo Giedrius Notkus, prieš pajudėdamas į trasą būgštavęs dėl technikos kaprizų, kurie nesiliovė net atnaujinus agregatus. Antrajame GR taip pat „atvežęs“ trečią laiką Giedrius šoktelėjo į antrąja vietą bendroje įskaitoje. Martynas Samsonas šiame ruože buvo greičiausias.

Trečiąjį ruožą laimėjo ir vėl jis. Antras buvo Giedrius Notkus, atsilikęs 15,1 sek., o trečias Vytautas Švedas, pralošęs dar 4,1 sek. Pastarajam pirmoji ralio diena prasidėjo nesėkmingai, jau pirmajame greičio ruože lūžo galinis pusašis, todėl ekipažas galėjo važiuoti tik priekiniais varomais ratais. Dėl to prarado daug laiko. Po pirmos dienos ekipažas yra penktoje vietoje ir lyderiui pralaimi 1 min. 47 sek.

Pirmas dieną baigė visus greičio ruožus laimėjęs Martynas Samsonas, kuris 37,8 sek. lenkia antroje vietoje esantį Giedrių Notkų. Trečias žengia latvis Janis Vorobjovs, jis Giedriui pralaimi 7,7 sek. Ketvirtoji vieta priklauso Ramūnui Čapkauskui. Jis pralaimi 50,5 sek.

Galiniais ratais varomų automobilių kategorijoje itin atkakli kova virė tarp praėjusių metų čempiono Karolio Raišio, Pauliaus Nanartavičiaus, Sauliaus Trapuilos ir Egidijaus Valeišos. Visi šie vyrai važiuoja „BMW M3“ automobiliais ir sugeba lenkti kai kuriuos varžovus su „kvadriniais“ bolidais.

Priekiniais ratais varomų mašinų lyderis Justas Tamašauskas taip pat guodėsi, kad Žemaitijoje jam nesiseka – penkerios ankstesnės lenktynės baigėsi nepasiekus finišo. Deja, šįkart Justo „Opel Astra“ taip pat sustojo antrajame GR. Tiesa, ši nesėkmė padėties turnyrinėje lentelėje radikaliai nepakeis, nes pagrindinis varžovas – Ignas Teletavičius šiame ralyje nestartavo.

Iš lenktynių taip pat pasitraukė Markas Judzentavičius, GR 2 apvertęs saviškį „W Golf“ paguldęs ant stogo. Vilmanto Pupiaus mechanikai, iki pat starto keitę BMW variklį, taip ir neįkalbėjo jo dirbti – automobilis sustojo nepasiekęs pirmojo GR.

Lenktynininkų komentarai prieš varžybas

Nors skirtumai nuo Aukštaitijos ar Dzūkijos regionuose vykstančių varžybų Žemaitijoje nėra dramatiškai dideli, ralio meistrų pasiekimai čia radikaliai skiriasi. Tarkim Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko duetui sekasi - „Žemaitijos ralį“ yra laimėję penkis kartus. Kiti favoritais laikomi sportininkai čia nė karto nepasiekė finišo.

Ž. Sakalauskas, komentuodamas šiuos dalykus teigė, kad jie čia iš visada jaučiasi jaukiai – žvyrkeliai Kelmės apylinkėse pasižymi tvirta danga, geru sukibimu ir šiek tiek didesniais nei įprasta vidutiniais greičiais.

„Čia reikia itin didelio tikslumo, kai kurias atkarpas tenka įveikti beveik „žiedo“ stiliumi, neleidžiant automobiliui slysti ir išlaikyti nuo smulkių akmenukų išvalytose vėžėse. Nors greičio ruožai būna tose pačiose vietovėse, organizatoriai juos jungia ir sudėlioja naujai, todėl naudoti senų stenogramų nebūna įmanoma. Apskritai čia viskas pakankamai sudėtinga“, – dėstė Ž. Sakalauskas.

Martyno Samsono šturmanas Mindaugas Varža teigė, kad nors jų ekipažas jokiais prietarais netiki, tačiau „Žemaitijos ralyje“ lig šio nei karto nefinišavo dėl įvairių technikos kaprizų.

„Stengsimės važiuoti taip, kad patiems prieš save nebūtų gėda“, – prieš pat startą žadėjo Mindaugas.