You are here

„Rolls-Royce Silver Wraith": Klasika, kuriai neprilygsta net šiandieniniai automobiliai

  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
  • Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka
    Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka

Prieš jūsų akis - itin retas 1977 metų „Rolls-Royce Silver Wraith“ modelis, neseniai atsiradęs Lietuvoje.

Vienas iš nedaugelio

Nors antrosios serijos „Silver Shadow“ tapo vienu populiariausių kada nors sukurtų „Rolls-Royce“ automobilių, ilgesnė ir dar prabangesnė jo versija „Silver Wraith“ – itin reta. Dienos šviesą išvydo vos 9 tūkst. egzempliorių, kurių vienas neseniai atsirado Lietuvoje. Buvęs lenktynininkas ir prisiekęs automobilių entuziastas Kastytis Švedas gegužės 18 d. parodoje „Autobazar 2018“ jį parodys plačiajai technikos mėgėjų auditorijai.

„Mane labai žavi išskirtiniai automobiliai, tad Amerikoje radęs gana neblogą variantą už patrauklią kainą neatsispyriau pagundai jį įsigyti. Žinoma, buvo tam tikrų gedimų, kuriuos dėl sudėtingos konstrukcijos sunku pašalinti, bet šis – toli gražu ne pirmas mano projektas“, – sakė K. Švedas.

Milžiniškas 5,27 metro ilgio limuzinas už įprastą „Silver Shadow“ ilgesnis 10 cm, dėl to – daugiau patogumo sėdintiems gale. Išskirtinę važiavimo kokybę užtikrina hidraulinė pakaba, o prabangą – natūralios, rankomis apdorotos salono medžiagos.

Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka

Kokybe neprilygsta net „Mercedes-Benz“

„Tai – rankomis surinktas automobilis, bet kokybės trūkumų nepastebėjau. Jokių sintetinių medžiagų, oda yra natūrali, medis – tikras. Įspūdį paliko itin stori ir švelnūs natūralaus avikailio kilimėliai“, – pasakojo savininkas.

Avikailis dažnai naudojamas ir naujuose „Rolls-Royce“ modeliuose: ilgo plauko kilimėliai pabrėžia išskirtinumą ir prabangą. Ant jų gerai matyti purvas, net smulkiausi akmenukai, tad juokaujama, jog į šį automobilį reikia sėsti nusiavus batus.

Rolls-Royce Silver Wraith/Asm. archyvo nuotrauka

Verta paminėti, kad aštuntąjį ir devintąjį praėjusio amžiaus dešimtmečius britų automobilių pramonė išgyveno ne pačius geriausius laikus. Automobiliai technologijomis ir modernumu nespindėjo, o surinkimo kokybė... Dalis jų išvis nebuvo surinkta, mat darbuotojai daugiau laiko praleisdavo streikuodami nei gamindami automobilius, o kai galiausiai nuspręsdavo šiek tiek padirbėti, nepersistengdavo. Vis dėlto „Rolls-Royce“, save laikęs itin prabangių automobilių gamintoju, to neleido ir užtikrino aukščiausią darbų kokybę. Buvo ne tik prabangi automobilio apdaila – jis taip pat puikiai važiavo.

„Aš turiu 1970 metų S klasės „Mercedes-Benz“, kuris tuo metu buvo labai prabangus automobilis. Tačiau kai iš jo atsisėdi į „Rolls Royce“, skirtumas – tarsi iš „Volkswagen Golf“ į VW Phaeton, – palygino jų savininkas, istorinės technikos mėgėjas, ir pridūrė: – Dėl hidraulinės važiuoklės važiavimas – įspūdingas. Labai minkštas, tylus ir tolygus. Jis labai sunkus, lėtas, ne toks manevringas, bet važiuoja maloniau nei nauji prabangūs automobiliai“.

Technologijos – komfortui ir tolygumui

„Rolls Royce“ visada prioritetą teikė važiavimo kokybei, o apie sportiškumą užsiminę darbuotojai galėjo tą pačią akimirką netekti darbo. Nors jis turi galingą 6,75 litro, arba, kaip sako britai, šešių ir trijų ketvirčių litro variklį, pasiekiantį 220 AG ir 550 Nm, dvi tonas perkopęs automobilio svoris ir 3 pavarų automatinės dėžės tandemas apie dinamiką neleido nė pasvajoti. Didžiulio darbinio tūrio V8 formos variklis buvo reikalingas anksti išvystomam didžiuliam sukimo momentui ir tolygiai traukai, kad svarbūs asmenys nebūtų trikdomi juos veikiančių išcentrinių jėgų.

Stabdymo sistema – taip pat visiškai kitokia nei buvo įprasta to meto automobiliams. Netgi šiuolaikiniuose modeliuose toks principas randamas ne visur. Stabdžiai daugiau nei keturiasdešimties sulaukusiame „Rolls-Royce“ – hidrauliniai ir juos valdo du siurbliai, kurie nuspaudus pedalą tarsi atsuka kraną ir paleidžia skystį į visus ratus vienu metu. Dėl to stabdymas tapo itin efektyvus ir tolygus.

„Kam teko vairuoti seną ZIL sunkvežimį, tas gali įsivaizduoti, koks jausmas stabdyti šiuo automobiliu. Tik čia – gerokai efektyviau“, – sakė K. Švedas.

Iš arčiau

Gegužės 18 dieną Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančios parodos „Autobazar 2018“ lankytojai galės apžiūrėti ne tik patobulintus lenktyninius automobilius, išbandyti naujausius Lietuvos rinkoje pasirodžiusius modelius, bet ir pamatyti šią nesenstančią klasiką - „Rolls-Royce Silver Wraith“.

Iš viso parodoje bus apie 100 įvairių automobilių.

Kategorijos: 
Automobiliai: