You are here

„Aston Martin DBX707”: Galingiausio pasaulyje SUV viešnagė Vilniuje

Sutapimas, o gal ir ne, bet gegužės 7 dieną Lietuvoje svečiavosi ypatingas automobilis, kurio pavadinime yra net du septynetai. Taip, tai „Aston Martin DBX707”. Šiuo metu (2022 05 07) tai yra pats galingiausias ir greičiausias prabangus SUV pasaulyje.

Pavadinime esantys skaičiai išduoda paslaptį, kad po variklio dangčiu šis „Aston Martin“ kūrinys slepia 4.0 litrų V8 variklį su 707 AG. Sukimo momentas siekia 900 niutonų. Tai tikrai dideli skaičiai, ypač lyginant su standartiniu paprastu „DBX“ modeliu, turinčiu 550 AG ir 700 Nm. Kaip matote, prieaugis galios prieaugis tikrai rimtas. Tokią galią pažaboti galėjo tik visiškai nauja „Aston Martin“ 9 laipsnių šlapio tepimo pavarų dėžė.

Ką gi tai keičia pagreityje iki šimto? „DBX“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4.5 sek., o „DBX707” tai daro vos per 3.3 sek. Pavažiavus šiais automobiliais vienu po kito, šis skirtumas akivaizdžiai juntamas. Dar apie greitį – „DBX707“ šiuo metu savo pagreičiu yra pranašesnis nei galingiausias serijinis „Aston Martin“ modelis „DBS Superleggera“.

Kalbant apie maksimalų greitį - „DBX“ gali įsibėgėti iki 292 km/h, o „DBX707” maksimali greičio riba – 310 km/h.

Taigi, papildoma galia automobiliui duoda labai daug, o kiti inžineriniai sprendimai jį daro sportiškesnį bei geriau valdomą.

Papildomų dinamikos resursų „Aston Martin“ inžinieriai ieškojo ir stabdžiuose. DBX707 jau standartinėje įrangoje turi anglies keramikos stabdžius su masyviais diskais. Lengvesnė ir karščiui laidesnė medžiaga leido ratuose sutaupyti net 40,5 kilogramo, o tai leidžia automobilio ratams greičiau ir preciziškiau sukibti su keliu. Stabdžių sistema čia taip pat žymiai sportiškesnė, todėl stabdis akimirksniu reaguoja į paspaudimą ir leidžia tiksliai dozuoti stabdymo jėgą. Papildomu stabdžių aušinimu čia rūpinasi naujo dizaino dugno apsauga su specialiais aušinimo kanalais.

Norint galima įsijungti „Comfort“ režimą ir tiesiog mėgautis važiavimu. Nebūtina visada „sportuoti“.

Pakito ne tik automobilio valdomumas, bet ir jo išvaizda. Jo veidas tapo dar agresyvesnis, o gale atsirado daugiau įvairių elementų, gerinančių aerodinamiškumą ir bendrą išvaizdą.

Jeigu tai nebūtų speciali „DBX“ versija, būtų galima sakyti, jog tai yra atnaujintas („facelift“) modelis. Išvaizda pakeista subtiliai, duodanti papildomo šarmo automobiliui: didesnės radiatoriaus grotelės, masyvus galinis aptakas, 23 colių skersmens ratlankiai – visa tai leidžia šiam automobiliui atrodyti itin atletiškai.

Sportine dvasia naujasis „DBX707“ spinduliuoja ir viduje. Čia jis vairuotoją pasitinka jau standartinėje įrangoje esančiomis sportinėmis sėdynėmis. Interjerą galima kurti pasitelkiant odos ir „Alcantara“ audinius, taip pat naudojant pusiau anilino odą su įspaustu „Aston Martin“ sparnų logotipu ir kontrastuojančiomis siūlėmis.

Sportišką atmosferą salone kuria ir tamsinto chromo elementai, kurie elegantiškai dera su juoda „Piano“ medžio apdaila ar papildomai užsakoma anglies pluošto bei bronzos apdaila. Žinoma, ieškantys kažko daugiau, gali savo „DBX707“ susikurti „Q by Aston Martin“ dizaino padalinyje. Nuo unikalių grafinių elementų ir vienetinių apdailų salone ir išorėje.

Iš Didžiosios Britanijos į automobilio pristatymą atvykęs gamintojo atstovas teigė, kad nors ir būdamas apie 40 tūkstančių eurų brangesnis, „DBX707” yra puikiai perkamas. Lietuvoje jau taip pat yra parduota šių modelių, kuriuos artimiausiu metu išvysime gatvėse.

„Aston Martin DBX707” vienos dienos viešnagės metu jam kompaniją, kaip jau minėjome, palaikė įprastas „DBX“ modelis, bei du kupė: po 503 AG turintys „DB11” bei „Vantage“.

Nors ir turėdami tą patį variklį, šie abu automobiliai yra labai skirtingi ir suteikia skirtingas emocijas, skirtingą jausmą prie vairo. „DB11” būtų galima pavadinti džentelmenišku sportininku, o „Vantage“ tiktų „karštakošio vaikio“ pravardė, nes jis gerokai aštresnis, staigesnis – visiškai kitokio charakterio. Pastarasis yra daugiau nei šimtu kilogramų lengvesnis ir tai atsispindi jį vairuojant.

Ir nors abu šie kupė modeliai nestokoja sportiškumo, tačiau jais laisvai galima leistis ir į ilgesnę kelionę, kurioje norisi jaustis komfortiškai.

Kategorijos: 
Automobiliai: