You are here

Rojus „Volvo" automobilių mylėtojams - „Volvo" muziejus

  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
  • Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka
    Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka

1924 metais švedai Assaras Gabrielssonas ir Gustavas Larsonas nusprendė pradėti gaminti automobilius ir 1926 metų rugpjūčio 10 dieną buvo pradėta „Volvo“ veikla, o pirmasis, šį pavadinimą turintis švediškas automobilis nuo konvejerio nuriedėjo 1927 metų balandžio 14 dieną.

Pirmasis „Volvo" automobilis

„ÖV 4“ – pirmasis „Volvo“ automobilis, kuris pats pirmas pasitinka ir visus Geteborge (Švedijoje) įsikūrusio „Volvo“ muziejaus lankytojus.

Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka

Šis modelis buvo gaminamas du metus, o pasaulį išvydo 205 tokie egzemplioriai. 2,0 litrų, keturių cilindrų variklį su 28 AG turėjęs „ÖV 4“ galėjo pasiekti 90 km/h maksimalų greitį.

1928 metų sausio mėnesį dienos šviesą išvydo ir pirmasis „Volvo“ sunkvežimis – „Series 1“, sukurtas ant „ÖV 4“ bazės. Šis eksponatas taip pat sutinkamas „Volvo“ muziejuje, kuriame eksponuojami ne tik patys pirmieji ar šiais laikais keliuose sutinkami automobiliai, bet ir sportiniai, pergalęs lenktynėse pelnę automobiliai, sunkvežimiai, autobusai bei laivų varikliai.

Taigi labai įdomu yra prabėgti visą „Volvo“ istoriją, susipažinti su įdomiais eksponatais bei sužinoti labai daug įdomių dalykų. Muziejus išsidėstęs per du aukštus ir suskirstytas į skirtingų laikmečių ar temų sales.

Pirmasis sportiškas automobilis

Antrajame aukšte įžengus į vieną iš salių, iškart po kaire stovi ir tiesiai į akis žvelgia pats pirmasis, 1954 metais pagamintas „Volvo“ sportiškas automobilis, pavadintas labai paprastai – „Volvo Sport“.

Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka

Dvivietis, atviro stogo modelis buvo pradėtas gaminti 1954 metais, o per tris produkcijos metus nuo konvejerio nuriedėjo vos 67 vienetai. Tai sąlygojo dideli gamybos kaštai, o brangų automobilį sunku buvo parduoti dar ir dėl švediško oro. Iš stiklo pluošto pagamintą kėbulą turintis automobilis (vienintelis „Volvo“ su stiklo pluošto kėbulu) buvo aprūpintas 1,4 litro varikliu su 70 AG ir galėjo pasiekti 175 km/h greitį.

Eksperimentinis modelis

Dar vienas labai įdomus eksponatas – tai 1972 metų gamybos „Volvo VESC“ (Volvo Experimental Safety Car). Tai buvo saugumo laboratorija ant ratų, pripildyta naujų saugumo technologijų: automatiniai saugos diržai, galinio vaizdo kamera, oro pagalvės ir kitos.

Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka

850 T-5R

Prieš tai muziejuje sutiktus automobilius pamatyti gatvėje yra labai retas reiškinys, tačiau žingsniuojant po muziejaus sales toliau – galima sutikti galbūt ir šiuo metu savo kasdien vairuojamą „Volvo“ modelį - pirmos kartos „S80“. Bei kiek senesnius modelius, apie kuriuos tikriausiai labai dažnai pasvajoja daugelis šios švediškų automobilių markės mylėtojų: „940“, „780“ ar „850 T-5R“.

Pastarasis modelis buvo pristatytas 1994 metų rudenį ir turėjo 5 cilindrų variklį su 240 AG.

Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka

Tai buvo pats galingiausias tuo metu „Volvo“ automobilyje sutinkamas variklis. Iš pradžių gamintojas planavo pagaminti tik 2500 tokių išskirtinių modelių, nudažytų tik geltona spalva. Tačiau nepaisant didelės kainos (tuomet jis kainavo 380 000 Švedijos kronų), visi automobiliai buvo gana greitai parduoti ir gamintojas buvo priverstas pagaminti dar. Taip pasaulį išvydo dar šiek tiek daugiau nei 2500 vienetų juodų ir beveik 800 vienetų žalių „850 T-5R“.

Elektromobiliai

Tačiau šiuo metu automobilių pirkėjai galvoja ne tik apie galingus, bet ir apie elektra varomus automobilius. „Volvo“ pažintį su elektra pradėjo 1976 metais, kuomet pagamino du elektromobilius. Vienas iš jų – itin mažas, keturias sėdimas vietas turintis elektra varomas konceptas, kuris naudojant elektrą galėjo važiuoti apie 2 valandas. Maksimalus jo greitis – 70 km/h.

Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka

Kalbant apie konceptus – jų muziejuje yra gana nemažai ir daugelį jų taip atrodančių tikrai norėtųsi matyti gatvėse. Sunkiosios technikos salėje išrikiuoti „Volvo“ sunkvežimiai, autobusai, traktoriai, specialios paskirties mašinos. Mėgstantys lenktyninius automobilius, taip pat nenusivils – muziejuje demonstruojami skambias pergales kėbulinių automobilių lenktynėse nuskynę ir puikiai iš apklijuotų lipdukų atpažįstami modeliai.

Kaina ir darbo laikas

Neskubant, atidžiai apžiūrint kiekvieną automobilį ar kitą „Volvo“ techniką, apeiti visą muziejų reikės 2-3 valandų. Lankytojai į jį yra įleidžiami kiekvieną dieną. Darbo dienomis muziejus dirba nuo 10 iki 17 valandos, o savaitgaliais – nuo 11 iki 16 valandos. Bilieto kaina suaugusiam siekia 100 Švedijos kronų arba beveik 10 eurų.

Šis „Volvo“ muziejus buvo atidarytas 1995 metais, o jame esanti kolekcija nenustoja augti. Taip pat muziejuje būna eksponuojami ir privačių kolekcionierių „Volvo“ automobiliai bei teminės parodos.

Volvo muziejus/VPP Motors nuotrauka

Kategorijos: 
Automobiliai: