You are here

10 vairavimo įpročių, kurie kenkia jūsų automobiliui

  • Vairavimas
    Vairavimas

REKLAMA

Ar dėl blogų vairavimo įpročių jūsų automobilis patiria nereikalingą apkrovą? Jei taip, turėtumėte žinoti, kokie jie yra, kokią žalą daro ir kaip jų išvengti. Tam, kad būtų paprasčiau, sudarėme jums sąrašą veiksnių, kurie gali pakenkti jūsų automobiliui ir apie kuriuos galbūt nė nebuvote pagalvoję.

1. Pavarų perjungimo poveikis stabdant

Pavarų perjungimas siekiant sumažinti greitį gali pakenkti jūsų transmisijai, ypač pavarų dėžei.

Kuomet važiuojate (ypač jei važiuojate didesniu greičiu) ir stabdote pavaromis, gali sutrumpėti variklio tarnavimo laikas, todėl šiuo atveju geriausia naudoti stabdžių pedalą.

2. Rankos padėjimas ant pavarų svirties

Kai tik mokėtės vairuoti, vairavimo instruktorius tikriausiai liepė jums nuolat laikyti abi rankas ant vairo, tačiau daugelis iš mūsų įgyja blogų įpročių, kai tik „žalias lapas“ nuklijuojamas nuo automobilio galinio stiklo.

Vienas iš tokių įpročių gali būti rankos padėjimas ant pavarų svirties. Bet ar žinojote, kad tai gali pakenkti jūsų transporto priemonės transmisijai?

Pavarų svirtis yra sujungta su pavarų perjungimo šakute, kuri skirta trumpam kontaktui su besisukančia pavarų svirties „apykakle“. Jei ranką laikysite ant pavarų svirties, rizikuojate paspausti pavarų perjungimo šakutę, todėl ji gali susidėvėti daug greičiau.

Kai kurių automobilių instrukcijose specialiai rekomenduojama nelaikyti rankos ant pavarų perjungimo svirties, todėl apie tai verta išsiaiškinti ir jums.

3. Automobilio prietaisų skydelio įspėjamosios lemputės

Šiuolaikiniuose transporto priemonių prietaisų skydeliuose yra daugybė įspėjamųjų lempučių.

Kai kurių, pavyzdžiui, „plovimo skystis“, galima nepaisyti, kol turėsite galimybę sustoti. Tačiau į kitas būtina kaip įmanoma greičiau atkreipti dėmesį.

Verta patikrinti automobilio instrukciją ir išsiaiškinti, ką reiškia prietaisų skydelyje esančios įspėjamosios lemputės, ir susipažinti su rimčiausiomis iš jų, kad žinotumėte dėl kurių reikia nedelsiant sustoti ir atkreipti dėmesį vairuojant.

Jei prietaisų skydelyje pasirodo tokios įspėjamosios lemputės kaip variklis, stabdžių sistema, vairo stiprintuvo gedimas, alyvos lygis ar aušinimo sistema, patariama sustoti ir kreiptis į techninę pagalbą kelyje, kurią galite labai greitai išsikviesti pasinaudoję www.carone.app mobiliąja programėle.

4. Greitėjimas įjungus aukštesnę pavarą

Daugelyje šiuolaikinių automobilių yra pavarų perjungimo indikatoriaus lemputė, informuojanti, kada reikia perjungti aukštesnę ar žemesnę pavarą.

Dažniausiai jos būna nustatytos automobilio ekonomiškumui užtikrinti, todėl dažniau teks perjungti pavarą, kad ji, atsižvelgiant į transporto priemonės greitį, būtų kuo efektyvesnė.

Vairavimas

Tačiau turite stebėti ir pavarų perjungimo žemyn piktogramą arba būti pasirengę prireikus perjungti žemesnę pavarą.

Jei greitėjate mažomis apsukomis arba per aukšta pavara, tai reiškia, kad variklis dirba intensyviau ir jis yra bereikalingai apkrautas. Jei stipriai greitinate, kai variklis šaltas, tuomet taip pat galite padidinti nusidėvėjimą dėl to, kad alyva nepasiekė optimalios darbinės temperatūros.

Prieš keisdami alyvą sumažinkite apsukas ir leiskite joms padidėti. Tai ypač svarbu vežant didelius krovinius arba kylant į įkalnes. Žinodami, kaip teisingai vairuoti automobilį su mechanine pavarų dėže, išvengsite šių problemų.

5. Transporto priemonės perkrovimas

Šiuolaikiniai automobiliai yra pritaikyti vežti didelius krovinius, tačiau tai nereiškia, kad jų negalite perkrauti.

Transporto priemonės savininko vadove paprastai nurodoma didžiausia automobilio krovinio masė, pagal kurią galima nustatyti, kiek bagažo galima saugiai vežti - tai dažnai išbandoma persikraustant į kitą vietą ar vykstant į ilgas atostogas.

Kuo didesnis svoris, tuo didesnė apkrova tenka transporto priemonės stabdžiams, pakabai ir transmisijai.

Taip pat verta paminėti, kad nors automobilio bagažinėje palikdami nereikalingus daiktus, pavyzdžiui, sporto inventorių, nepadidinsite automobilio dalių apkrovos, tai turės įtakos automobilio degalų ekonomijai ir galbūt jo išmetamų teršalų kiekiui.

Todėl visada patartina palikti nenaudojamus sunkesnius daiktus namuose ir stengtis keliauti kuo lengviau.

6. Perjungimas iš pavaros į atbulinę eigą prieš sustojant

Automobilyje su automatine pavarų dėže perjungimas iš pavaros į atbulinę eigą (ir atvirkščiai) prieš sustojant labai kenkia transmisijai.

Automatinė pavarų dėžė skirta perjungti pavaras – greitėjant arba lėtėjant. Perjungus pavarą į atbulinę eigą prieš sustojant, nusidėvi ne stabdžių diskai ir trinkelės, kuriuos galima suremontuoti, o transmisijos juosta. Bet koks automatinės pavarų dėžės remontas reikalauja daug pastangų, todėl gali nulemti ir dideles išlaidas.

Tą patį galima pasakyti ir apie pavarų perjungimą mechaninėje automobilio pavarų dėžėje, todėl prieš perjungiant atbulinės eigos pavarą patartina visiškai sustoti.

7. Kelio duobių problema ir greičio apribojimai

Kelių priežiūros ataskaitose teigiama, kad trečdalis visų transporto priemonių apgadinimų atsiranda dėl kelio duobių, todėl tokių duobių visuomet geriau vengti.

Dėl smūgių gali įlinkti ratlankiai, atsirasti padangų pakitimų ir įtrūkti jų lydiniai, taip pat sutrikti ratų suvedimas.

Žinoma, kai kurias duobes sunku pastebėti, ypač esant šlapiai kelio dangai ar tamsiuoju paros metu, tačiau, jei įmanoma, jų turėtumėte vengti. Taip pat važiuojant per dideles duobes nesulėtinus greičio gali būti pažeistas automobilio priekis ir galas, apačia ir galbūt išmetimo sistema.

8. Šalto variklio sukimasis

Kai kurie žmonės jums gali pasakyti, kad nuolatinės trumpos kelionės yra labai kenksmingos jūsų automobiliui, nes variklio alyva niekada iki galo neįšyla.

Iš tikrųjų visi automobiliai užvedami nuo šalto variklio, todėl svarbiausia yra vengti sukti variklį, kol jis neįšyla. Tai suteikia alyvai laiko sušilti ir cirkuliuoti po variklį, kad būtų išvengta galimų pažeidimų ir pernelyg greito nusidėvėjimo.

9. Važiavimas nuolatos spaudžiant sankabą

Važinėti nuolatos nuspaudus sankabą yra bloga mintis, ypač dėl to, kad ji laikoma „nusidėvėjimo“ elementu, todėl jai netaikoma garantija.

Įprastai sankaba išderinama, kai vairuotojas, perjungęs pavarą, nenuleidžia kojos nuo pedalo arba kai bando pajudėti į kalną.

Dėl prasto sankabos naudojimo ji pernelyg susidėvi, todėl sutrumpėja plokštelės tarnavimo laikas. Įsitikinkite, kad koja nuleista nuo sankabos pedalo, kai jos jums iš tikrųjų nereikia.

Norėdami užkilti į kalną, pirmiausia palikite automobilį neutralioje padėtyje su įjungtu rankiniu stabdžiu, kol būsite pasiruošę važiuoti.

10. Vėlyvas stabdymas

Kuomet eksploatuojate savo transporto priemonė, gali pasitaikyti atvejų, kuomet reikės staigiai stabdyti. Tačiau nuolatinis vėlyvas stabdymas labiau apkrauna stabdžių sistemą, todėl greičiau susidėvi trinkelės ir diskai, be to, tai nulemia didesnes kuro sąnaudas.

Apskritai lėtesnis ir labiau apgalvotas vairavimas, žvelgiant į priešais jus esantį kelią, yra naudingesnis jūsų automobiliui ir aplinkai.

Kategorijos: