You are here

1000 km 2013metų lenktynėse triumfavo Benediktas Vanagas ir broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai

  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013
  • 1000 km lenktynės 2013
    1000 km lenktynės 2013

Didžiausias Baltijos regione automobilių sporto renginys – tradicinės, šiemet jau keturioliktą kartą paeiliui surengtos 1000 km lenktynės - Palangoje vyko liepos 10 – 13 dienomis. 2013 metų lenktynėms pasiruošė 38 komandos iš septynių valstybių.

1000 km lenktynėse triumfavo lietuviai: Benediktas Vanagas ir broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai

Palangoje finišavusiose 1000 km lenktynėse po ilgos ir atkaklios kovos nugalėjo „General Financing – Autopaslauga“ komanda: Benediktas Vanagas, Nemunas Dagilis ir šį lenktynių savaitgalį gimtadienį švenčiantis Nerijus Dagilis.

1000 km lenktynės 2013

Šiųmetės 1000 km lenktynės buvo kaip niekad atkaklios, o vienvaldžių favoritų praktiškai nebuvo. Lenktynių kvalifikaciją laimėjusi ir 0,7 sek. artimiausią varžovą aplenkusi „BarBar‘a – Bauer Team“ komanda su „Aquila SR1“ pirmavo tik pačioje lenktynių pradžioje. Galingas prototipas pradėjo gesti, o antrojoje dienos pusėje variklio skyriuje kilo nedidelis gaisras. Komanda operatyviai savo jėgomis užgesino automobilį, tačiau lenktynės jiems jau buvo baigtos.

Dėl pergalės liko kovoti trys pagrindiniai varžovai: „General Financing – Autopaslauga“ ekipa su „Porsche 911 GT3 Cup S“, „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“, lenktynėse naudojanti „BMW M3 Silhouette“, ir „Radical SR5“ vairuojanti GSR komanda. Pastariesiems lenktynės baigėsi labai panašiai kaip ir „Aquila“ prototipui – užsidegė bolido variklis ir sportininkams teko pasitraukti iš varžybų.

Tuo tarpu Benedikto Vanago bei brolių Nemuno ir Nerijaus Dagilių „Porsche“ pirmavo, bet jiems lengviau atsikvėpti neleido BMW komanda. Jai atstovaujantys Steve Vanbellingen, Ward Sluys ir Michael Verhagen nuolat važiavo labai greitai, apčiuopiamu atstumu nuo lenktynių lyderių.

Įnirtingai kovai papildomos intrigos įnešė jau tradicija tampantis Palangos 1000 km lenktynių lietus, kuris netikėtai prapliupo likus važiuoti geram trečdaliui distancijos. Šlapioje trasoje geriau jautėsi „General Financing – Autopaslauga“ komanda. Ji fiksavo greitesnius ratų įveikimo laikus nei belgai, kuriems be viso ko teko dažniau lankytis kuro papildymo zonoje. Tai jie turėjo daryti dėl galingesnio, tačiau daugiau kuro vartojančio variklio. Lenktynėms einant į pabaigą, o trasai džiūstant, „General Financing – Autopaslauga“ komanda kur kas anksčiau užsimontavo sausai dangai skirtas padangas ir tokiu būdu laimėjo dar daugiau brangių sekundžių prieš varžovus.

Belgams nelikus nieko kito tik spausti iš paskutiniųjų, jie padarė lemtingą klaidą. Išvažiuodamas į starto-finišo tiesiąją M. Verhagen suklydo ir atsitrenkė į apsauginius atitvarus.

1000 km lenktynės 2013

Nors prarasto laiko buvo viso labo pusė minutės, tai galutinai užgesino viltis pakartoti 2010 metų pasiekimą, kuomet jie kopė ant aukščiausio podiumo laiptelio.

Nors vizualiai „BMW M3 Silhouette“ automobilis buvo gan stipriai apgadintas, trasoje lenktynininkai juo demonstravo gan konkurencingus laikus ir sumažino deficitą iki mažiau nei 1 rato. Įtampai toliau augant, belgai apmaudžiai suklydo antrą kartą. Ironiška, tačiau incidentas įvyko toje pačioje vietoje, kada vis greitėjantis Nerijus Dagilis pradėjo minti belgams ant kulnų, siekdamas susigrąžinti prarastą ratą.

Įtampa pasiekė maksimumą, kada dėl saugos automobilio fazės lietuviai buvo priversti daryti keitimą. Taip nutiko todėl, kad Nerijui Dagiliui nebeužteko 1 valandos ir 10 minučių finišuoti lenktynes. Todėl lenktynes finišavo ir pergalę pasiekė Nemunas Dagilis – lenktynininkas, kuris ir startavo varžybose.

Trečiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė „Inter Rao Lietuva“ sportininkai Rytis Garbaravičius, Marijus Mazuchas ir Robertas Kupčikas, vairavę BMW M3 ir nuo nugalėtojų atsilikę 13 ratų.

1000 km lenktynės 2013

Per žingsnį nuo nugalėtojų pakylos liko „Technorama-Welman“ komanda, kurios  sportininkai Linas Adomavičius, Martynas Samuitis ir R. Kupčikas vairavo „Honda Civic Type R“ ir kuriuos nuo nugalėtojų skyrė 18 ratų.

Penkti liko „Liqui Moly Racing Team Lithunia“ lenktynininkai Edvinas Arkušauskas ir broliai Jonas su Ignu Gelžiniai, su BMW E90 edva“ atsilikę 25 ratais.

Šeštają absoliučios įskaitos vietą užėmė „Daumantų-Hoptrans“ („Toverasport“) lenktynininkai Egidijus Bulotas, Gediminas Udras ir Andrius Teriochinas, vairavę „Porsche 968 EBR“ ir 30 ratų atsilikę nuo nugalėtojų.

1000 km lenktynių TOP 10:

Vieta

Komanda

Automobilis

Klasė

Atsilikimas

1.

General Financing-Autopaslauga

Porsche 911 GT3

GT

-

2.

Mojo Lounge Racing

BMW M3 Silhouette

X1

+00:35.364

3.

Inter RAO Lietuva

BMW M3

GT

-13 ratai

4.

Technorama-Wellman

Honda Civic Type R

A3000

-18 ratai

5.

Liqui Moly Racing Team Lithuania

BMW E90 edva

A3000+

-25 ratai

6.

Daumantu-Hoptrans

Porsche 968 EBR

X1

-30 ratai

7.

Kaukas

VW Golf

D

-31 ratai

8.

Turbo ziedas-Gitana

BMW 325i

A3000

-34 ratai

9.

PBS

Lexus IS-F

GT

-41 ratai

10.

Banymotorsport

Alfa Romeo 156

D

-42 ratai

 

Lenktynių situacija po 111 ratų

Tokių permainingų 1000 km lenktynių, kaip šiandien prasidėjusios keturioliktosios, net prisiekę jų gerbėjai neprisimena. Tą bene geriausiai iliustruoja pirmieji dvidešimt ratų, per kuriuos spartą diktavę lyderiai keitėsi net kelis kartus.

Įveikus kiek mažiau nei dešimtadalį lenktynių distancijos – 100 kilometrų, lyderio estafetę paveržė 2010-aisiais nugalėjusi „BMW M3 Silhouette“ komanda ir tuo metu automobilį pilotavęs Wardas Sluysas.

Lyderiams už nugaros - Nemuno Dagilio „Porsche 911 GT3“, bet čia „Porsche“ ekipažas taip pat keičia vairuotojus – po Nemuno Dagilio į automobilį sėda Benediktas Vanagas.

Puikiai važiuoja „Auto ABC-SGR“ komandos LADA. Prie vairo sėdintis Renaldas Šeinauskas su žiguliu tryliktoje vietoje. Neįtikėtina, o geriausias šio automobilio vieno rato įveikimo laikas – 1 min. 33,282 sek., visai neblogas.

Geriau nei kvalifikacijoje atrodo ir „Liqui Moly“ BMW M3, kurį vairuoja triskart šių lenktynikų laimėtojas Jonas Gelžinis. Iš jo vairą perėmęs Edvinas Arkušauskas pakyla į šeštą vietą.

Nuo starto prabėgus pusantros valandos latvių „TVA Racing“ su BMW M3 patyrė pirmą stiprią avariją – po tiltu galiniais ratais varomas automobilis nuslydo tiesiai į betoninius blokus. Trasoje dar kartą saugos automobilis, o komandų strategai vėl mąsto apie vairuotojų keitimus bei degalų pildymą.

Neprabėgus nė dviems valandoms ilgą laiką pirmavusi „Aquila SR1“ sustojo viduryje trasos. Išvažiavus iš degalinės, Deividas Jocius nuvažiavo vos kelis šimtus metrų ir sustojo šalia kelio. „Aquila“ atsilieka jau penkis ratus nuo lenktynių lyderio.

„Aquilai SR1“ visgi prireikė remonto, o kai ji buvo dalinai sutvarkyta, į trasą su Vadimu Gitlinu sugrįžo nukritusi net į 27 poziciją, atsilikimas nuo lyderio „Porsche 911 GT3“ – 10 ratų. Trasoje ji užsibuvo neilgai. Paaiškėjo, kad sugedo „Aquila SR1“ degalų siurblys. Jis bus pakeistas, tačiau tai kainuos laiko, o jis – brangiausias šiose lenktynėse.

Tačiau Vadimas negali vytis lyderių, nes užstrigo šešta pavara. Panašu, kad automobilį auksarankiai mechanikai vėl sutvarkys, bet laikas beviltiškai bėgai bėga, o lyderiai – tolsta.

Neaiškesnė padėtis ir nuo lenktynių pradžios praėjus trims valandoms ir dvidešimčiai  minučių, per kurias lenktynių lyderiai įveikė trečdalį distancijos – 111 ratų.

Lyderio estafetę dabar veža belgas Steve Vanbellingenas, prisimindamas čia iškovotą pergalę 2010 metais.

Antras – Nemunas Dagilis iš „General Financing-Autopaslauga“, o trečias – Arūnas Granskas su „GSR Radical-SRS“, neužmiršęs 2011 metais čia laimėtos pergalės skonio.

Abu šie aršiausi lyderio persekiotojai nuo jo atsilieka tik dviem ratais.

Lenktynių startas

Šeštadienį, liepos 13-ąją, 12.15 val. duotas startas keturioliktosioms lietuviškojo automobilių maratono – 1000 km lenktynėms, kurias nuo pat 2000-ųjų be pertraukų rengia „Promo events“.

Iš ryto Palangą merkęs lietus prieš lenktynes liovėsi, ir pakilią susirinkusiųjų nuotaiką dar labiau praskaidrino lenktynes, sportininkus ir žiūrovus įspūdingu karinių naikintuvų skrydžiu pasveikinę Lietuvos oro erdvę dabar saugantys NATO oro pajėgų Prancūzijos lakūnai.

Rimčiai nuteikė Liepos Mondeikaitės atliktas Valstybės himnas, o nuskambėjus paskutiniam jo akordui Lietuvos respublikos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius sakraline fraze „Ponai ir ponios, prašau užveskite variklius“, paskelbė keturioliktųjų 1000 km lenktynių pradžią.

1000 km lenktynės 2013

„Jos bus ilgos, todėl varžybų strategija keisis priklausomai nuo gamtos sąlygų ir pačių lenktynių eigos, - prieš renginio atidarymą lenktynių spaudos centre surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo kvalifikacinių varžybų laimėtojas, „BarBar‘a-Bauer Team“ komandos lenktynininkas ir trasos rekordininkas Ramūnas Čapkauskas, pilotuojantis „Algirdai Aquilla SR 1“ automobilį.

Priminisime, jog R. Čapkauskas pergalę komandai atnešusį greičiausiąjį TOP 10 kvalifikacijos ratą įveikė per 1 min. 19,069 sek. važiuodamas vidutiniu 136,316 kilometro per valandą greičiu.

Spaudos konferencijoje dalyvavęs ekipos treneris Jonas Dereškevičius, sportininkai Deividas Jocius ir Vadimas Gitlinas prognozavo, jog pirmoji vieta kvalifikacijoje lengvos pergalės nežada, tad laukia sunki ir atkali kova.

Kad taip ir bus, parodė jau pirmieji dvidešimt ratų, kai prasidėsjuių lenktynių lyderiai keitėsi net kelis kartus.

Tad keturioliktosios 1000 km lenktynės žada tikrai nemenką intrigą, taip viliojančią žiūrovus ir keliančią nemažai rūpesčių ekipų strategams.

Kvalifikacija

Ar egzistuoja didžiulis skirtumas iš kurios startinės pozicijos pradėti maratonines 1000 km lenktynes? Daugelis teigia, jog didelio skirtumo nėra.

Jei taip, tai kodėl sportininkai taip „draskosi“ kvalifikacinėse varžybose, kovodami dėl palankesnių starto pozicijų?  Matyt, laimėti atrankos varžybas – visgi ne vien prestižo reikalas.

Nesunku suprasti „BarBar‘a-Bauer Team“ komandos lenktynininko, trasos rekordin inko Ramūno Čapkausko džiaugsmą, kai jis, išlipdamas iš „Algirdai Aquilla SR 1“ automobilio aukštyn iškėlė rankas, ekipos draugams skelbdamas apie trasoje įveiktą pirmąją aukštumą.

R. Čapkauskas pergalę komandai atnešusį greičiausiąjį TOP 10 kvalifikacijos ratą įveikė per 1 min. 19,069 sek. važiuodamas vidutiniu 136,316 kilometro per valandą greičiu.

1000 km lenktynės 2013

Puikią pergalę atrankos varžybose rytoj iš pirmosios startinės pozicijos 1000 km lenktynes pradėsiančiai komandai primins ir įteiktas prizas – Susisiekimo ministro taurė, kurią kvalifikacijos laimėtojams įteikė įdomias varžybas stebėjęs pats ministras Rimantas Sinkevičius.

Antras atrankos varžybose finišavo svečias iš Belgijos, „Mojo Lounge Racing“ lenktynininkas Michaelis Verhagenas, kuris su „BMW M3 Silhouette“ vieną trasos ratą pralėkė per 1 min. 19,770 sek. ir tuo pačiu patvirtino vakar prieš renginio atidarymą lenktynių spaudos centrui pasakytus žodžius, jog belgų komanda į Palangą atvyko tik pergalės.

Trečias kvalifikacijoje liko „General Financing-Autopaslauga“ lenktynininkas Benediktas Vanagas, su „Porsche 911 GT3“ ratą apsukęs per 1min. 20,443 sek.

1000 km lenktynių kvalifikacijos TOP10

Vieta

Komanda

Automobilis

Klasė

Laikas

1.

BarBar'a-Bauer Team

ALGIRDAI AQUILA SR1

X1

01:19.006

2.

Mojo Lounge Racing

BMW M3 Silhouette

X1

01:19.770

3.

General Financing-

Autopaslauga

Porsche 911 GT3

GT

01:20.443

4.

Finance group - GSR

GSR Radical - SR5

X1

01:21.143

5.

INTER RAO Lietuva

BMW M3

GT

01:23.122

6.

TECHNORAMA-

WELLMAN

Honda Civic Type R

A2000

01:24.859

7.

Daumantu-Hoptrans

Porsche 968 EBR

X1

01:26.925

8.

BRUM BRUM Sport

BMW M3

GT

01:27.360

9.

Autochemija TEAM

Nissan 350Z

A3000+

01:27.934

10.

Macrofinance Racing

Team

BMW M3

A3000+

01:38.732

 

Kategorijos: 
Lenktynininkai: