You are here

„Alpina B10 V8 E39“ švenčia 20 metų jubiliejų

1997 metų sausio mėnesį buvo pradėta „Alpina B10 V8 E39“ gamyba. Tai automobilis, sukurtas „BMW 540i E39“ pagrindu ir gamintas sedano bei universalo kėbulu iki 2004 metų. 2017 metais „B10 V8 E39“ švenčia 20 metų jubiliejų.

„540i“ versijos 4,4 litro darbinio tūrio variklio (M62) tūris buvo padidintas iki 4,6 litro. Variklio maksimalūs sūkiai buvo užkelti iki 6700 aps./min., o jo galia siekė 340 AG ir 470 Nm.

1660 kg sveriantis automobilis iki 100 km/h greitį galėjo pasiekti per 5,9 sek., o maksimaliai įsibėgėti iki 277 km/h. Universalo pagreitis buvo 6,2 sek., o maksimalus greitis 265 km/h.

Vėliau, nuo 1998 metų spalio mėnesio, variklio galia buvo pakelta 7 papildomais „arkliais“ ir 10 Nm (347 AG ir 480 Nm). Maksimalus sedano greitis išaugo iki 279 km/h, o universalo iki 269 km/h.

„Alpina B10 V8“, sukurtas ant „E39“ bazės turėjo tik automatinę penkių laipsnių ZF transmisiją.

Lyginant su „540i“, „Alpina“ gavo efektyvesnius stabdžius, 20 procentų standesnes spyruokles, o automobilis priartėjo 20 mm arčiau žemės. Apautas jis buvo specialiais 18 colių „Alpina“ ratlankiais, kurių plotis priekyje buvo 8 coliai, o gale – 9 coliai.

Tradiciškai „Alpina“ naudojo „Michelin“ padangas. Priekyje buvo uždėtos 235/40 dydžio „gumos“, o gale – 265/35.

„Alpina B10 E39“ buvo aprūpintas subtiliu priekiniu spoileriu ir galiniu spoileriu (sedanas), kuris važiuojant 180 km/h greičiu net 72 procentais padidino prispaudžiamąją jėgą.

Į standartinę šio modelio komplektaciją įėjo automatinė klimato kontrolė, sportinės sėdynės, 8 oro pagalvės, dinaminė stabilumo kontrolė DSC III bei speciali „Alpina“ lentelė su serijos numeriu. Papildomai buvo galima užsisakyti ksenoninius žibintus, Montana, Nappa, Buffalo ar Alcantara saloną.

Iki 2000 metų liepos mėnesio buvo parduoti 364 sedanai ir 122 universalai.

2000 metų rugsėjį „B10 V8“ buvo atnaujinta išmetimo sistema, kad atitiktų EU III standartus. Variklio galia liko nepakitusi, tačiau sedano pagreitis iki 100 km/h pagerėjo iki 5,5 sek., o universalo iki 5,7 sek. Iki 2002 metų buvo parduoti 207 tokie sedanai ir 44 universalai.

Po to, 2002 metų pradžioje, variklio tūris buvo 4,8 litro, o galia siekė 375 AG ir 510 Nm. Pagreitis iki 100 km/h trūko atitinkamai 5,4 sek. ir 5,6 sek., o maksimalus greitis buvo 284 km/h (sedanas) ir 273 km/h (universalas). Ši versija vadinosi „B10 V8 S“ ir buvo parduota 145 sedanų ir 43 universalų tiražu.

Kategorijos: 
Automobiliai: