You are here

17 660 arklio galių arba „Audi R8 V10 Plus“ testas

  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus ir Audi RS6 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus ir Audi RS6 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Auto Union V16 Typ C/D/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Auto Union V16 Typ C/D/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Auto Union V16 Typ C/D/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Auto Union V16 Typ C/D/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 LMS/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 LMS/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 LMS/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 LMS/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 LMS/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 LMS/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi RS6 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi RS6 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi RS7 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi RS7 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka
  • Rigas Motormusejs/Vytauto Pilkausko nuotrauka
    Rigas Motormusejs/Vytauto Pilkausko nuotrauka

17 660 arklio galių, kurias kartu generuoja 23 vienetai antros kartos „Audi R8 V10 Plus“ superautomobilių ir po tris „Audi RS6 Performance“ bei „Audi RS7 Performance“ automobilius. Toks galingų „Audi“ markės modelių kiekis vienoje vietoje yra gana retas reiškinys. Pagardinimui dar galima pridėti ir tą faktą, kad jiems kompaniją palaikė dar ir specialiai žiedinėmis lenktynėms paruoštas „Audi R8 LMS“ bolidas.

Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Šis būrys nuostabių vokiškų automobilių visus pasitiko „Bikernieki“ trasoje, Rygoje, ir garantavo, kad visą dieną bus daug įspūdingo atmosferinių V10 variklių garso, stabdžių kvapo, greičio, adrenalino, naujos patirties, teigiamų emocijų ir dar ilgą laiką lydėsiančių puikių prisiminimų.

Visa tai „Audi sportscar experience“ renginio sudedamoji dalis! Jo metu buvo pristatytas antros kartos „Audi R8“ modelis, o pristatymas vyko būtent ten, kur geriausiai atsiskleidžia šio vokiško superautomobilio savybės, t. y. žiedinių lenktynių trasoje su „Audi“ instruktorių komandos priežiūra, patarimais ir mokymais.

Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Tai buvo tiek pirma pažintis su antros kartos „R8“ modeliu, tiek pirmas kartas važiuojant „Bikernieki“ trasoje. Pirmą kartą lėkti šioje trasoje su „R8 V10 Plus“ yra beprotiškai puikus potyris.

RS6, RS7

Pradžioje trumpai susipažinkime su bandymams paruoštais automobiliais. Tai „Audi RS6 Performance“ universalas pasižymintis ne tik didžiule variklio galia, bet ir komfortu. Jo visus keturis ratus suka 4,0 litrų V8 twin-turbo benzininis variklis su 605 AG ir 750 Nm galia. Tai leidžia 100 km/h greitį pasiekti per 3,7 sek.

Audi R8 V10 Plus ir Audi RS6 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka

„Audi RS7 Perfomance“ - tai tokį pat variklį turintis automobilis, kuris yra toks pat greitas, kaip ir „RS6“ universalas.

Antros kartos R8

Tuo tarpu antros kartos „Audi R8“ turi viduryje sumontuotą, atmosferinį 5,2 litro V10 variklį, generuojantį 540 AG ir 540 Nm galią, kuri leidžia 100 km/h greitį pasiekti per 3,5 sek. Šio modelio „Bikernieki“ trasoje nebuvo, nes bandymams buvo paruošta galingesnė šio superautomobilio versija - „R8 V10 Plus“, turinti 610 AG ir 560 Nm galią, kuri į visus keturis ratus yra perduodama per 7 laipsnių „S tronic“ automatinę greičių dėžę. Sukasi variklis iki 8700 aps./min., o 1555 kg sveriančio superautomobilio pagreitis iki 100 km/h trunka vos 3,2 sek. Maksimalus greitis siekia 330 km/h.

Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Verta paminėti, kad už paprastą „R8“ modelį šis yra 40 kg lengvesnis bei turi anglies keramikos stabdžių diskus, kurie visiškai nebijo net ir itin dažno stabdžių pedalo naudojimo ir savo darbą dirbą visuomet efektyviai ir užtikrintai.

Ekstremalus stabdymas su „Audi RS6 Performance/RS7 Performance“

Vienas iš „Audi sportscar experience“ renginio pratimų buvo ekstremalus stabdymas, kurį reikėjo atlikti su „Audi RS6 Performance“ ir „RS7 Performance“ automobiliais.

Užduotis labai paprasta: maksimalus startas iš vietos ir ties nurodyta žyma maksimalus stabdymas bei vairo pasukimas, stengiantis išvengti staiga kelyje pasirodžiusios kliūties.

Audi RS6 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Ekstremalaus stabdymo metu pavyko ne tik pajusti šių automobilių stabdymo jėgą, kuri akimirksniu sustabdo daugiau nei iki 100 km/h įsibėgėjusį automobilį, bet ir puikius pojūčius sukeliantį pagreitį iki šimto.

Bėgėtis iš vietos norėjosi dar ir dar, maksimaliai staigiai stabdyti – taip pat. Stabdžių pedalą prieš kliūtį užspaudus visiškai iki dugno, „RS6“ ir „RS7“ buvo puikiai valdomi vairu, kas leido išvengti susidūrimo su kliūtimi. Abu automobiliai stojo akimirksniu, o jų stabdymo kelias itin trumpas.

Audi RS7 Performance/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Apibūdinti „RS6“ ir „RS7“ galima labai paprastai – viskas viename: greitis, galia, komfortas, praktiškumas.

Trasoje su „Audi R8“

Po ekstremalaus stabdymo užduoties, atėjo laikas trasoje išmėginti ir antros kartos „Audi R8 V10 Plus“ superautomobilį.

Visa „Bikernieki“ trasa buvo suskirstyta į tris atskiras sekcijas, kuriose vis kitas „Audi“ instruktorių komandos narys mokė, kaip įveikti trasos posūkius, kokiomis trajektorijomis į juos įvažiuoti bei išvažiuoti, kada stabdyti bei kada akceleruoti. Važiavimo trajektorijos buvo kartojamos po kelis kartus sekant pagal instruktoriaus automobilį ir klausant jo komentarų apie kiekvieno posūkio įveikimo specifiką.

Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Instruktoriai iškart rekomendavo, kad trasoje geriausia važiuoti su „Manual“ režimu, kuomet pavaros yra perjunginėjamos su prie vairo įtaisytomis svirtelėmis.

Galiausiai susipažinus su visais trasos posūkiais bei įveikus po kelis atskiras jų grupes, kiekvienas testų dalyvis, apsuko dar ir po keturis „Bikernieki“ trasos ratus.

Tai buvo kažkas nepakartojamo! Pirmas kartas „Bikernieki“ trasoje ir galimybė pralėkti ja vadovaujant instruktoriams ir išmėginant „Audi R8 V10 Plus“ galimybes: staigus stabdymas, greitas posūkių įveikimas, gazas iki dugno ir pan.

Žinoma, didžiausias malonumas trasoje buvo lėkti tuomet, kai pavaras teko perjunginėti pačiam, tuomet garantuojamas visiškai kitoks išvažiavimas iš posūkių ir geresnis automobilio pajutimas. Pavaros persijungia itin greitai, be to, ir jų keitimo intervalas į viršų yra gana trumpas, nes „R8 V10 Plus“ greitėja nuostabiai, o akys džiaugiasi matydamos kaip greitai kyla apsukos skaitmeniniame prietaisų skydelyje, kuris yra kelių lygių ir vairuotojui pateikia labai daug informacijos prieš pat jo akis. Važiuojant atbulomis čia atsiranda ir itin kokybiškas vaizdas, kurį fiksuoja gale sumontuota kamera.

Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Antro ekrano centrinėje konsolėje „R8“ neturi – ten tik klimato kontrolės valdikliai. Visi pagrindiniai mygtukai yra perkelti ant vairo. Taigi vairuotojui nereikia blaškytis į šonus, norint atlikti kokius nors nustatymus ar pasikeisti važiavimo režimą.

Už vairuotojo ir keleivio nugarų - nuolat ypatingus garsus skleidžiantis atmosferinis V10 variklis, kurio galima klausytis ir klausytis: tiek numetinėjant pavaras žemyn, tiek maksimaliai gazuojant. 10 cilindrų orkestras visuomet pasiruošęs sugroti reikiamą melodiją.

Audi R8 V10 Plus/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Smagu, kad tokio automobilio testai buvo surengti būtent ten, kur jis puikiausiai atsiskleidžia ir gali pademonstruoti savo geriausias savybes, o visi testo dalyviai galėjo be jokios sąžinės graužaties mėgautis tokio vairavimo malonumu ir pajusti šių superautomobilių sportiškumą bei galimybes. „R8 V10 Plus“ yra sportiškas, galingas ir greitas vokiškas superautomobilis, o testų metu buvo įsitikinta, kad jis dar ir puikiai valdomas, stabilus bei generuojantis geras emocijas. Mieste su tokiu būtų labai sunku ramiai važinėti, todėl užsukti į lenktynių trasą ir pasidžiaugti visomis jo galimybėmis tektų tikrai dažnai.

Norintys įsigyti antros kartos „Audi R8“ turi banko sąskaitoje surasti bent jau 165 400 eurų – tiek kainuoja standartinė versija su V10 varikliu ir 540 AG galia. „Audi R8 V10 Plus“ kaina prasideda nuo 189 800 eurų.

Audi R8 LMS

Renginio metu vieno automobilio išmėginti negalėjo niekas. Tai specialiai žiedinėms lenktynėms sukurtas „Audi R8 LMS“ bolidas, atitinkantis FIA GT3 klasės taisykles ir puikiai važiuojantis lenktynėse.

Jį varo tas pats 5,2 litro V10 variklis, tačiau pagal taisykles jo galia apribota iki 585 AG, kuri yra perduodama į galinius varomuosius ratus per šešių laipsnių sportinę greičių dėžę.

Audi R8 LMS/Vytauto Pilkausko nuotrauka

Šis bolidas vos tik pasirodęs trasoje iškart laimėjo 2015 metų 24 valandų Niurburgringo lenktynes, o 12 valandų Sepango lenktynėse „Audi Sport Team WRT“ su „R8 LMS“ bolidu užėmė pirmas tris vietas. 2016 metų sezonas taip pat prasidėjo sėkmingai – laimėtos 24 valandų lenktynės Dubajuje bei „Daytona 24 Hours“ lenktynėse užimta pirma vieta savo klasėje.

Rygos automobilių muziejus taip pat susijęs su „Audi“

Šie „Moller Baltic Import SE“ surengti antros kartos „Audi R8 V10 Plus“ bandymai buvo skirti trims šalims: Lietuvai, Latvijai ir Norvegijai, ir per dvi savaites (aštuonias dienas) trukusį renginį superautomobilius išbandė 450 svečių.

Automobilių gamintojo „Audi“ atstovai Rygoje yra įsikūrę šalia „Bikernieki“ trasos bei šalia didžiausio Baltijos šalyse automobilių muziejaus - „Rigas Motormuzejs“, kuris po rekonstrukcijos buvo atidarytas 2016 metų liepos 1 dieną.“ Būtent muziejaus teritorijoje ir buvo išrikiuoti visi testams paruošti automobiliai.

Be „Audi R8“ bandymų visi svečiai turėjo galimybę pamatyti visus šiame muziejuje esančius automobilius bei patį didžiausią muziejaus pasididžiavimą, 1938 metų gamybos „Auto Union V16 Typ C/D“ lenktynių bolidą, skirtą kilimo į kalną lenktynėms.

Auto Union V16 Typ C/D/Vytauto Pilkausko nuotrauka

1990 metais Rygos automobilių muziejaus direktorius Maskvoje rado šį originalų bolidą, paruoštą supjaustyti į metalo laužą. Jis automobilį iš ten parsigabeno į muziejų. Tiesa, šiuo metu Rygoje yra tiksli šio bolido kopija, o vienintelis pasaulyje egzistuojantis originalas stovi „Audi“ gamyklos muziejuje, Ingolštate (Vokietijoje). Ten jis iškeliavo būtent iš šio muziejaus už neatskleistą sumą pinigų ir repliką, kuri buvo pristatyta 2007 metais. Plačiau apie šį automobilį skaitykite ČIA

Apibendrinant galima pasakyti, kad itin anksti prasidėjusi diena visiškai neprailgo, trasoje su greitais ir sportiškais automobiliais nebuvo kada nuobodžiauti, įgauta daug naujos ir įdomios patirties, susipažinta su vokišku superautomobiliu būtent tokioje vietoje, kurioje jis puikiausiai atsiskleidžia. Fantastika!

Video reportažas iš šių testų:

Automobiliai: