You are here

5 patarimai, kad automatinė transmisija tarnautų ilgiau

  • Automatinė transmisija
    Automatinė transmisija
  • Automatinė transmisija
    Automatinė transmisija
  • Automatinė transmisija
    Automatinė transmisija

Automobilių prekybos bendrovės „Inchcape Motors“ Serviso ir atsarginių detalių plėtros vadovas Artūras Kviliūnas teigia, kad nežinant kaip teisingai eksploatuoti automatinę automobilio transmisiją, ją galima gana lengvai sugadinti.

„Prieš gerą dešimtmetį automobilis su automatine transmisija buvo laikomas kone prabanga ir dėl patogaus valdymo priskiriamas moteriškai vairuotojų auditorijai. Dabar situacija visiškai pasikeitusi – automatinę transmisiją vertina tie vairuotojai, kurie taupo laiką automobilių spūstyse, nori turėti laisvas rankas ir vertina saugumą“, – sako A. Kviliūnas.

Automatinė transmisija, populiariai dar vadinama „automatu“, yra sudėtingas mechaninis-hidraulinis-elektroninis mazgas, kurio konstrukcija gerokai skiriasi nuo mechaninės. „Automatas“ sukonstruotas perjunginėti pavaras taip, kad būtų užtikrintas kuo sklandesnis ir optimalus variklio galios perdavimas varantiesiems ratams. Važiuodami automobiliu, kuriame įmontuota mechaninė pavarų dėžė, patys perjungiame laipsnius, o automatinė transmisija tai padaro už mus.

Automatinė transmisija

Anot specialisto, įsigijus automobilį su automatine pavarų dėže, prieš sėdant prie vairo, reiktų pasidomėti kaip ji veikia. Paprasčiausia tai padaryti – perskaityti gamintojo vadovą. Tiems, kas tokio vadovo neturi, pravers keli specialisto patarimai.

1. Negalima naudoti šaltos pavaros. Jei įjungus variklį iš karto spausite akseleratoriaus pedalą, staigiai pakils apsukų skaičius, atitinkamos pavaros bus jungiamos grubiai. Automatinės transmisijos detalės yra smulkios, tokių dalykų „nemėgsta“. Tiesa, žiemą šildyti variklio stovint vietoje nebūtina. Automatinė pavarų dėžė greičiau įšyla ne stovėdama, o važiuojant. Svarbu nespurtuoti ir pradėti važiuoti palengva.

2. Įklimpus sniege, slystant ar buksuojant nerekomenduojama automobilio spurtuoti. Automatinėse transmisijose yra „pažeminti“ laipsniai, tad negalima leisti buksuoti įprastame režime, reikia įjungti rankinį valdymą. Venkite staigaus sūkių kėlimo bei važiavimo režimų keitimo (D<>R). Stenkitės važiuoti naudojant žemesnį laipsnį (L režimas, jei toks pasirinkimas yra) – naudokite rankinio perjungimo funkciją (+/-) ir pasirinkus pirmą laipsnį bandykite važiuoti. Traukos valdymo sistema neleis praslysti varantiems ratams ir palengvins išvažiavimą. Jokiu būdu neišjunkite traukos valdymo sistemos, priešingu atveju praslysdamas pradės smarkiai suktis vienas varantysis ratas ir kils didelis pavojus sugadinti pavarų dėžę. Tik išvažiavus iš nestandartinių sąlygų, įjunkite D režimą.

3. Automobilio su „automatu“ negalima užvesti tempiant. Neveikiant varikliui, neveikia ir automobilio automatinės transmisijos sutepimo sistema. Dėl nepakankamo besisukančių detalių sutepimo galima sugadinti pavarų dėžę, tad tempti nerekomenduojama. Tiesa, sugedus automobiliui, jį tempti galima, bet trumpą atstumą ir labai nedideliu greičiu (ne daugiau kaip 20 km ir ne greičiau kaip 40 km/h), nebent vartotojo vadovėlyje nurodyta kitaip.

4. Nepamirškite profilaktiškai naudoti rankinio stabdžio. Palikus automobilį, tarkime, nakčiai, ant lygios kelio dangos – užtenka P padėties. Sustojus trumpam, galima naudoti rankinį stabdį. Tuo tarpu, jei stovėjimo sąlygos ekstremalesnės, tarkime, įkalnė ar nuokalnė – naudojamas rankinis stabdys, ypač – žiemą. Stovint nuokalnėje ar įkalnėje galima naudoti ir abi priemones kartu: režimą P bei rankinį stabdį. Jei visai nenaudosite rankinio stabdžio, jis gali tapti nebenaudojamu – užstrigti, nebeveikti.

5. Periodiškai tikrinkite tepalų kiekį bei kokybę. Transmisijos skysčio lygis – svarbus parametras, tepalų turi būtų pakankamai. Tačiau reikia mokėti skysčių lygį patikrinti. Labai svarbu prieš tikrinant užversti variklį ir sušildyti automobilį – pajunginėti pavaras, kad tepalas pasiskirstytų. Koks turi būti reikiamas tepalų lygis, parodyta automobilio instrukcijoje. Ištraukus matuoklę, pirmas jos ištraukimas yra nuvalomas – tepalo lygis vertinamas matuoklę ištraukus antrą kartą. Matuoklėje yra sužymėtos ribos – didžiausia bei mažiausia. Stebėkite ne tik tepalo lygį, bet ir ar jame neatsirado drumzlių, nepakito spalva.

„Inchcape Motors“ Serviso ir atsarginių detalių plėtros vadovas A. Kviliūnas pataria tepalus tikrinti bent kartą per mėnesį, o suplanavus ilgesnę kelionę, juos patikrinti – privaloma. Taip greičiau bus pastebėtas tepalų nutekėjimas. Esant per mažai tepalų, „automatas“ gali „sudegti“. Keičiant ar pildant tepalų, negalima pilti bet ko ir bet kiek, ką „patarė draugas“. Geriausia atvykti į servisą, čia patars ir tepalus parinks profesionalūs specialistai.

Automatinė transmisija

Anot A. Kviliūno, Lietuvoje vis dar gajūs prieš gerą dešimtmetį susiformavę mitai apie automatinės transmisijos eksploatavimą. Eksperto teigimu dauguma mitų susiformavo tiesiog dėl nežinojimo ir yra absoliučiai klaidingi.

Pirmas mitas – automobiliams su automatine transmisija reikia dažniau keisti stabdžių trinkeles. Šis mitas susiformavo dėl to, kad automobilių su šia transmisija stabdžiai yra jautresni – vos spustelėjus stabdžio pedalą automobilis sustoja. Važiuojant automobiliu su mechanine transmisija ir stabdant, reikia stipriau paspausti stabdžio pedalą. Žmonėms atrodo, kad, jei stabdžiai geriau stabdo, tuomet ir greičiau naudojasi. Tuo tarpu transporto priemonėse su automatine transmisija stabdžių kaladėlės kaip tik ilgiau tarnauja, nes stabdoma tolygiau, nereikia stipriai spausti pedalo.

Antras mitas – „automato“ mažesnis pravažiavimo intervalas. Šį mitą A. Kviliūnas vadina visiškai nepagrįstu. Anot jo, automatinė transmisija labiau reaguoja į neteisingą eksploataciją, tad jos tarnavimo laikas tiesiogiai priklauso nuo vairuotojo žinojimo, kaip ją eksploatuoti.

Pagrindinis „automato“ naudojimo principas – pasikrovimas, ypatingai – žiemą. Šaltu metų laiku automatinė transmisija nejungia aukščiausio laipsnio, o žemesni laipsniai jungiami esant didesnėms variklio apsukoms. Automatinė transmisija delsia perjungti laipsnius, kol variklis neįšyla iki darbinės temperatūros. Štai kodėl vairuotojams kyla klausimų dėl šios pavarų dėžės tinkamo veikimo.

Trečias mitas – automobiliai su automatine transmisija naudoja daugiau degalų. A. Kviliūno teigimu, sunaudotų degalų kiekis tiesiogiai priklauso nuo „protingo“ važiavimo ir vairuotojo „kojos sunkumo“. Kai kurie automobiliai su automatine pavarų dėže yra net ekonomiškesni, nes adaptuojasi prie vairuotojo važiavimo stiliaus. Tokiu atveju degalų sąnaudos yra mažesnės nei važiuojant automobiliu su mechanine pavara.

„Jei teisingai eksploatuosite automobilį su automatine transmisija, bent kartą metuose patikrinsite servise, saugiai juo važiuosite ilgai – nepaisant ar automobilis naujas, ar ne. Man naujų ar senų automobilių nebūna, būna tik prižiūrėti ir neprižiūrėti“, – teigia Artūras Kviliūnas.

Susijusios įmonės: Naujos automobilių dalys

Adresas: 
Kareivių g. 2C, LT-08248 Vilnius
Telefonas: 
+370 5 271 4157
el. paštas: 
Acura, UAB
Įmonės kodas: 
123836183
PVM kodas: 
LT238361811
Adresas: 
Islandijos pl. 191B, LT-49170 Kaunas
Telefonas: 
+370 37 310611
Faksas: 
+370 37 312879
el. paštas: 
Aremesta, UAB
Įmonės kodas: 
133697928
PVM kodas: 
LT336979219
Adresas: 
Minijos g. 169, LT-94287 Klaipėda
Telefonas: 
+370 615 95464
Faksas: 
+370 46 366564
el. paštas: 
Autoaibė, UAB
Įmonės kodas: 
141214083
PVM kodas: 
LT412140811
Adresas: 
Elektrėnų g. 1R, LT-51191, Kaunas
Telefonas: 
+370 37 353573
Faksas: 
+370 37 353464
el. paštas: 
Autralita, UAB
Įmonės kodas: 
234640710
PVM kodas: 
LT346407113
Adresas: 
Raudondvario pl. 116, LT-47178 Kaunas
Telefonas: 
+370 37 361881
Faksas: 
+370 37 363369
el. paštas: 
Auviras, UAB
Įmonės kodas: 
133937622
PVM kodas: 
LT339376219
Adresas: 
J. Kubiliaus g. 23, LT-09108 Vilnius
Telefonas: 
+370 5 2357115
Faksas: 
+370 5 2357117
el. paštas: 
Dagris, UAB
Įmonės kodas: 
121118234
PVM kodas: 
LT211182314
Adresas: 
Žemaičių pl. 65A, LT-48104 Kaunas
Telefonas: 
+370 (688) 33033
Faksas: 
+370 37 798972
el. paštas: 
Eoltas, UAB
Įmonės kodas: 
133769530
PVM kodas: 
LT337695314
Adresas: 
Laisvės pr. 137, LT-06118 Vilnius
Telefonas: 
+370 5 216 8226
Faksas: 
+370 5 216 8232
el. paštas: 
Inchcape Motors, UAB
Įmonės kodas: 
300805444
PVM kodas: 
LT100003866710
Adresas: 
Titnago g. 6, LT-02300 Vilnius
Telefonas: 
+370 5 2491072
Faksas: 
+370 5 2053053
Inter Cars Lietuva, UAB
Įmonės kodas: 
300594634
PVM kodas: 
LT100002638514
Adresas: 
Nidos 34, Panevėžys, LT-35195
Telefonas: 
Panevėžys:+370 45 510380, +370 698 37958 Vilnius: +370618 13148
Faksas: 
+370 45 510380
"Lankas" - autodalys visų markių automobiliams
Įmonės kodas: 
147425564
PVM kodas: 
LT474255610
Adresas: 
L. Asanavičiūtės g.17, Vilnius
Telefonas: 
+370 5 2411139
Faksas: 
+370 5 2411139
Maksimali galia, UAB
Įmonės kodas: 
225923570
PVM kodas: 
LT259235716
Adresas: 
Algirdo g. 25, Vilnius
Telefonas: 
+370 652 46 993
Faksas: 
+370 41 526 020
pigiausiosdalys.lt
Įmonės kodas: 
152425548
PVM kodas: 
LT524255412
Adresas: 
Jonučių k. Baltijos g. 39, Mastaičių pšt., Kauno r. LT – 53305
Telefonas: 
+370 37 244827
Faksas: 
+370 37 341329
el. paštas: 
Signeda
Įmonės kodas: 
135685159
PVM kodas: 
LT356851515
Adresas: 
Ukmergės g. 294, LT-06115 Vilnius
Telefonas: 
+370 5 230 4260
Faksas: 
+370 5 230 4257
el. paštas: 
Tanagra, UAB
Įmonės kodas: 
222042160
PVM kodas: 
LT100000012511
Adresas: 
Panerių 62/1, Vilnius
Telefonas: 
+370 5 2105600
Faksas: 
+370 5 2105603
el. paštas: 
Tekstara
Įmonės kodas: 
123737356
PVM kodas: 
LT237373515
Kategorijos: