Ar reikalingas automobilio mokestis Lietuvoje?
Ar reikalingas automobilio mokestis Lietuvoje? Tai jau buvo bandyta atlikti, tačiau praeitos kadencijos prabangos mokesčio projektas, siekęs apmokestinti automobilius, kurių variklio galia yra didesnė nei 150 kW, liko gulėti stalčiuose. Tačiau ieškodama papildomų pajamų pensijoms grąžinti Lietuvos valdžia vėl sugrįžo prie idėjos ir siūlymo įvesti automobilio mokestį. Dabar gi naujai siūlomas mokestis būtų skaičiuojamas pagal automobilio darbinį tūrį, tačiau daugelio Europos šalių praktikoje yra taikomas mokestis už išmetamą anglies dvideginį, kas skatina žmones pirkti mažiau aplinką teršiančias transporto priemones.
Automobilio mokesčio metinių įmokų lentelė
Dabartinis finansų ministras Rimantas Šadžius pristatė naują projektą, pagal kurį siūloma apmokestinti automobilius metams tokia tvarka:
Variklio darbinis tūris, litrais |
Metinė mokesčio suma, Litais |
iki 1,500 |
90 |
1,501 – 2,000 |
170 |
2,001 – 2,500 |
240 |
2,501 – 3,000 |
310 |
3,001 – 3,500 |
380 |
3,501 – 4,000 |
450 |
4,001 – 5,000 |
520 |
5,001 ir daugiau |
590 |
Apmokestinti būtų ir motociklai
Motociklams taip pat būtų taikomas šis mokestis. Motociklams, kurių variklio darbinis tūris yra iki 0,5 litro būtų taikomas 70 Lt mokestis, 0,501 – 1,000 l motociklų savininkai mokėtų 130 Lt, o motociklai, turintys didesnį nei 1,5 litro darbinį variklio tūrį būtų apmokestinti 250 Lt suma.
Automobilio mokestis galetų būti įvestas nuo spalio 1 d.
Automobilio mokestį planuojama įvesti nuo 2014 metų spalio 1 d., o surinkti pinigai leistų grąžinti pensijas. Įdomi priedanga.. Galbūt surinktas lėšas reiktų skirti kelių priežiūrai ir tvarkymui?
Valdantiems nepavyko susitarti dėl automobilio mokesčio
Vasario 14 d. valdantiesiems nepavyko rasti bendro sutarimo dėl planuojamo įvesti automobilių mokesčio, todėl tikėtina, kad jo gali ir nebūti.