You are here

Dakaras ralis 2018: 4-ajame etape nuotykių turėjo visi lietuviai

  • Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Dakaro ralis 2018/Komandos nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Komandos nuotrauka
  • Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka
    Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka
  • Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Remontas/E. Buiko foto
    Remontas/E. Buiko foto
  • Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka

Ketvirto Dakaro ralio etape dalyviai turėjo ypatingai įdomų startą. Į 330 km ilgio greičio ruožą jie leidosi startuodami būriu. Motociklininkai startavo po 15 vienoje eilėje, automobiliai - po keturis, o sunkvežimiai – po du. Tai buvo lyg dragas Ramiojo vandenyno pakrantėje.

Dakaro ralis 2018/Edgaro Buiko nuotrauka

Sausio 9 dieną sportininkai baigė ten pat, kur ir pradėjo – San Chuan de Markonoje esančiame bivake. Be greičio ruožo, jiems dar reikėjo įveikti ir 114 km paprastais keliais.

Dalis greičio ruožo driekėsi Ramiojo vandenyno pakrante – dalyviai važiavo laukiniais Peru paplūdimiais. Vėliau jie kilo į 2 km aukštikalnes – tai buvo savotiškas pasirengimas prieš Boliviją, kur laukia dukart aukštesni kalnai.

Lenktynininkams teko susidurti su visų dangų ruožais, nuo žvyro iki fesh-fesh (taip pavadintos labai smulkios dulkių smiltelių sankaupos, nusėdančios kopų žemumose).

Greičio ruože šį kartą buvo net dvi vietos, kur mechanikai galėjo suteikti pagalbą sportininkams. Tačiau čia nebuvo stabdomas laikas, todėl lenktynininkams teko rimtai apsvarstyti, ar verta stabtelėti dėl nedidelių gedimų.

Šiame etape teko nuvažiuoti ilgiausią smėlingą greičio ruožą per visą Dakaro istoriją. Per 100 km sportininkai nepajuto jokios kitos dangos, išskyrus smėlį.

„Motociklininkai galėjo trumpam atsikvėpti 143 kilometre, kur įrengtas kuro papildymo punktas. Šioje vietoje laikas buvo sustabdomas“, – pasakojo C. Brebbia, Balio Bardausko komandos vadovas.

Greičio ruožą sudarė 8 kontrolės punktai (WP8).

Dalyviai

Prie starto linijos stojo 123 motociklai, 45 keturračiai, 77 automobiliai ir 39 sunkvežimiai.

Dakaro ralis 2018/Vytauto Dranginio nuotrauka

 

Motociklai

 

Pirmieji į startą pajudėjo motociklai. Prie starto linijos vienu metu jų išsirikiavo po penkiolika. Pasakiškas vaizdas!

Greičio ruožo pradžioje geriausiai sekėsi J. B. Bortui, kuris WP1 punkte 28 sekundėmis lenkė A. Van Bevereną. Trečias lėkė J. Nevado, atsilikdamas dar 2 sekundes.

Pasiekus WP5 punktą lyderiu toliau buvo Bortas. Antroje vietoje tebesilaikė Van Beverenas, atsilikdamas 36 sekundes. Trečią poziciją tebeišlaikė J. Nevado. Jo atsilikimas šioje lenktynių fazėje buvo išaugęs iki 1 min. 8 sek.

Finiše pirmoji vieta priklausė nebe J. B. Bortui. Nors WP6 jis tik 6 sekundes pralošinėjo A. Van Beverenui, tačiau finiše juos skyrė jau 10 minučių. Bortas šiandien liko tik devintas. Pergalę šventė Beverenas.

Antras finišavo X. De Soultrait, atsilikęs 5 min. 1 sek. Abu lyderiai važiavo su Yamaha motociklais. Trečioje vietoje - KTM vairavęs M. Walkner, atsilikęs 7 min. 10 sek. Už jo - P. Quintanilla, atsilikęs dar 22 sek. Penktas šiandien - S. Svitko, nusileidęs dar 13 sek.

Iš ralio šiandien pasitraukė 2017 metų Dakaro nugalėtojas Sam Sunderland. Likus vienam WP iki finišo, jis važiavo septintas, tačiau krito, patyrė traumą ir pasitraukė iš varžybų.

Motociklų TOP 5 po 4 etapo:

1.

Beveren

Yamaha

11:03:23

2.

Quintanilla

Husqvarna

+00:01:55

3.

Benavides

Honda

+00:03:15

4.

Walkner

KTM

+00:05:23

5.

Soultrait

Yamaha

+00:07:34


Balys Bardauskas į startą pajudėjo 15:10 Lietuvos laiku. Jo starto vieta - 102-a. Balio startas video:

 

WP1 punktą jis pasiekė 112-oje vietoje, atsilikęs nuo lyderio lygiai 18 minučių. WP4 punkte jis buvo 106-as, o atsilikimas išaugo iki 1 val. 8 min.

WP6 jis važiavo 97-as, atsilikęs 1 val. 52 min.

Finiše jis buvo 95-as, atsilikęs 3 val. 5 min. 51 sek.

„Kopose buvo sunkiausia. Daug motociklų buvo strigę. Pats buvau įstrigęs. Kėliausi motociklą kopose, buvo labai sunku. Visus punktus paėmiau. Baudos negavau. Bet labai gražūs vaizdai, labai gražūs“, – nors ir pavargęs po ketvirtojo etapo finišo nepamiršo paminėti gražaus Peru kraštovaizdžio B. Bardauskas.

Žurnalisto paklaustas, ar labiausiai patiko vandenyno vaizdai, B. Bardauskas patikslino: „Ne. Kopų. Labai gražios kopos. Galėčiau mėnesį laiko važinėti, jei nereikėtų kitur važiuot“, – su šypsena pasakė B. Bardauskas.

Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka

 

Keturračiai

 

Keturračių įskaitoje dienos pradžioje tempą diktavo Ignacio Casale, kuris WP3 punkte 24 sekundėmis pirmavo prieš A. Hernandezą. Trečias važiavo S. Karyakinas, atsilikęs 1 min. 19 sek.

WP6 punkte Casale pirmavo ir toliau. Jis 2 min. 28 sek. lenkė S. Karyakiną, o trečias lėkė A. Hernandez, atsilikęs 5 min. 34 sek.

Tačiau finiše Casale dominavimas baigėsi ir pergalę iš jo vis dėl to paveržė Karyakinas, laimėjęs greičio ruožą 43 sekundžių persvara. Trečias buvo Hernandez, atsilikęs 5 min. 31 sek.

Keturračių TOP 5 po 4 etapo:

1.

Casale

Yamaha

13:00:42

2.

Karyakin

Yamaha

+00:25:30

3.

Hernandez

Yamaha

+00:35:01

4.

Copetti

Yamaha

+00:40:00

5.

Gallego

Yamaha

+00:44:16


 

Automobiliai

 

Pirmi keturi šiandien iš vienos eilės startavo: N. Al-Attiyah, S. Peterhanselis, C. Despres ir C. Sainz. Iš jų keturių į WP1 (45 km nuo starto) greičiausiai atlėkė S. Peterhanselis. Nasseras atsiliko 1 min. 4 sek. ir buvo antras. Dar 16 sek. pralošė C. Despres. Ketvirtas buvo Sainzas, atsilikęs 3 min. 28 sek.

Tačiau vėliau startavęs S. Loebas užfiksavo dar geresnį laiką. Taigi šioje atkarpoje jis buvo greičiausias. S. Peterhanselio rezultatą jis pagerino 13 sek. Trečią laiką parodė taip pat vėliau startavęs B. Ten Brinke. Jo atsilikimas 56 sek. Nasseras su savo rezultatu čia liko ketvirtas.

WP5 punkte S. Loebas toliau žengė pirmas ir 1 min. 17 sek. lenkė komandos draugą S. Peterhanselį. Trečias buvo kitas Peugeot narys - C. Despres, jo atsilikimas - 2 min. 8 sek. Ketvirtas važiavo Nasseras, turėdamas 5 min. 19 sek. deficitą.

Važiuojant link WP6, ties 180-uoju kilometru sustojo C. Despres - apgadinta galinė važiuoklė. Panašu, kad savo jėgomis ekipažas jos nesutvarkys.

S. Loebas tempą išlaikė iki pat greičio ruožo finišo ir jame triumfavo. Antras buvo C. Sainzas, atsilikęs 1 min. 35 sek., o trečias S. Peterhanselis, praradęs 3 min. 16 sek. Taigi šiandien Peugeot uždominavo.

Tuo tarpu vairuojantiems Toyota sekėsi ne taip gerai, tiek N. Al-Attiyah, tiek. G. De Villiersas buvo stabtelėję ir naudojosi technine pagalba, taigi prarado laiko. WP6 punkte nuo lyderių jie atsilikinėjo maždaug pusvalandį.

Ketvirtą vietą šios dienos etape užėmė MIkko Hirvonenas su Mini bagiu. Jis atsiliko 34 min. 36 sek. Penktas buvo italas Eugenio Amos su SMG bagiu, pralošęs 35 min. 46 sek.

Nasseras, stojęs trasoje du kartus, finišą kirto atsilikęs net 54 min. 21 sek.

Po šio etapo bendroje įskaitoje pirmose trijose vietose įsitvirtino Peugeot atstovai.

Automobilių TOP 5 po 4 etapo:

1.

Peterhansel

Peugeot

10:36:07

2.

Loeb

Peugeot

+00:06:55

3.

Sainz

Peugeot

+00:13:06

4.

Al-Attiyah

Toyota

+00:58:48

5.

Ten Brinke

Toyota

+01:10:24

24.

Žala

Toyota

+05:10:04

25.

Juknevičius

Toyota

+05:13:46


 

Lietuviai (preliminarūs rezultatai - nuolat atnaujinama)

Antanas Juknevičius į startą pajudėjo iš 22 pozicijos. WP1 jis buvo 26-as, atsilikęs 5 min. 46 sek. WP3 jo atsilikimas 14 min. 27 sek., o vieta - 29-a.

WP5 Antanas užėmė 28-ą poziciją, atsilikdamas 35 min. 49 sek. WP6 Antanas buvo taip pat 28-as, o atsilikimas padidėjo iki 1 val. 31 min. 57 sek.

Finišavo Antanas 32-oje vietoje, lyderiui pralaimėjęs 3 val. 11 min. 4 sek. Vieta - 30-a. Ekipažas šiandien kelis kartus prakirto ratus, o du iš jų skolinosi iš Vaidoto Žalos. Paskutinius 40 kilometrų Antanas važiavo turėdamas tik priekines sveikas padangas, galinės ir vėl buvo suplėšytos.

Dakaro ralis 2018/Komandos nuotrauka

Benediktas Vanagas startavo 25-as, o pirmą punktą pasiekė būdamas 16-as, atsilikęs 3 min. 37 sek. Važiuojant link sekančio kontrolės punkto Benui teko keisti galinį dešinės pusės ratą.

Šiame greičio ruože lenktynininkai du kartus gali kreiptis pagalbos į mechanikus: WP1 ir WP4 punktuose. WP1 punkte Benas keitė lūžusį galinį pusašį. Bet imant mechanikų pagalbą laikas nėra stabdomas, taigi tokiais atvejais atsilikimas nuo lyderių didėja.

Tačiau tuo Beno nesėkmės šią dieną nesibaigė - itin sudėtingoje trasos vietoje vienu metu atsidūrus keliems automobiliams ir tvyrant didžiuliam dulkių sluoksniui, Benediktas Vanagas nusirito nuo didžiulio šlaito, tačiau panašu, kad kritimas iš tokio aukščio buvo gana sėkmingas, nors automobilis ir pažeistas.

Ant šono gulintį automobilį pakėlė varžybų žiūrovai. Iškart po įvykio ekipažas dar pasikeitė galinę padangą, tačiau apgadinimų buvo ir daugiau. Lūžo stabdžių diskas ir įskilo stebulė, kuri neatlaikytų iki greičio ruožo pabaigos, taigi teko stoti ir ją tvarkytis.

Remontas/E. Buiko foto

Maždaug 22 valandą Lietuvos laiku Benas buvo užfiksuotas WP3 punkte, tačiau jo atsilikimas 4 val. 2 min. Remontuojant automobilį buvo prarasta labai daug laiko. Vieta - 68-a.

Važiuojant iki WP5 Benas išlaikė stabilų tempą. Čia jo atsilikimas išaugo labai nedaug - iki 4 val. 20 min. 15 sek. Vieta - 63-a.

Finiše Benas buvo jau sutemus. 51-a vieta ir 7 val. 32 min. 46 sek. atsilikimas.

Keliavimas greičio ruožu po to, kai jį įveiki visi automobiliai ir faktiškai visi sunkvežimiai situacijos nepalengvino, to nedarė ir besileidžianti saulė. It maža būtų bėdų, automobilis vėl pradėjo elgtis keistai – komandą paliko šviežiai pakeistas pusašis. Neturėdami galimybės kovoti su kopomis, Benediktas ir Sebastijanas priėmė sprendimą rinktis atsarginį kelią iki tarpinio aptarnavimo zonos – tai jiems kainavo didelę laiko baudą, tačiau leido sugrįžti į kelią sveiku automobiliu. Dar šešios dešimtys sudėtingų kilometrų, pusantros valandos kančių „fesh-fesh| smėlyje ir „General Financing team Pitlane” ekipažas išvydo finišą. 51 vietoje, automobilyje praleidę beveik 12 valandų.

Vaidotas Žala turėjo startuoti 34-as, tačiau jis prieš savo startą užstrigo klampiame smėlyje ir į startą pavėlavo. Tiesa, strigo čia ne vienas ekipažas. Užtrukęs keletą minučių Vaidotas išsivadavo iš smėlio pančių ir organizatoriai jam leido startuoti vienam.

WP1 jis pasiekė 20-as, atsilikęs 4 min. 43 sek. WP3 Vaidotas pasiekė būdamas 44-oje vietoje, atsilikęs 37 min. 20 sek.

WP5 Vaidotas buvo 41-oje vietoje ir buvo atsilikęs 52 min. 49 sek. Link WP6 ekipažas pademonstravo labai gerą tempą. Vaidas šoktelėjo į 22 vietą, o jo atsilikimas 1 val. 6 min. 30 sek.

Finišą Vaidotas pasiekė 25-oje vietoje, jo atsilikimas paskutinėje etapo dalyje išaugo iki 2 val. 8 min. 25 sek.

Šiame etape Vaidas ir vėl pasielgė labai draugiškai, paskolino du ratus Antanui Juknevičiui.

Po keturių etapų bendroje įskaitoje Vaidotas preliminariai yra 24-as, o Antanas - 25-as. Skirtumas tarp jų - 3 min. 42 sek.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas/Vytauto Dranginio nuotrauka

„Turėjom šiokių tokių negandų, o po to teko su šiupeliu daug darbuotis, labai pavargome. Kapstėmės gal tris kartus ir taip vyriškai. Jau kai sėdom, tai sėdom – galvojau, Saulius duos man su lopeta per galvą. Tada dar smėlio audra prasidėjo. Kai pusto smėlį, labai nemalonu važiuoti – nesimato reljefo. Visą laiką atrodo, kad priekyje „Kamaz“ važiuoja. Išdalinom visus ratus, kuriuos turėjom, finišavom be laisvų“, – įspūdžius pasakojo Vaidotas.

S. Jurgelėnui didelį įspūdį paliko itin aukštos kopos ir gilūs kanjonai. Ekipažas ne kartą matė dideles avarijas patyrusius automobilius – tiek nuo kanjonų nukritusius, tiek per kopas persivertusius.

„Pirmoje dalyje buvo reikalų. Pradėjo variklis gesti, bet mechanikai pirmame techniniame aptarnavime kažką pabūrė ir paskui lėkėm be tos bėdos. Tada važiavom, pradūrėm padangą. Teko pasikast nemažai – ir per savo klaidas, ir kopos įspūdingos bei smėlėtos buvo. Diena karšta. Buvo momentas kai važiavom tiek, kiek leido stuburai“, – įvairias kelio atkarpas prisiminė šturmanas.

 

Sunkvežimiai

 

Sunkvežimių įskaitoje iki WP5 vienvaldžiu lyderiu buvo E. Nikolaev su Kamaz, tačiau visą laiką jam į nugarą kvėpavo F. Villagra su Iveco. WP5 juos teskyrė vos 35 sek. Trečias laikėsi A. Mardeev su Kamaz, atsilikdamas 1 min. 55 sek. Vos 9 sek. atstumu nuo jo - dar vienas Kamaz su A. Shibalov prie vairo.

WP5 Nikolaevas vos viena sekunde sugebėjo pagerinti savo rezultatą, Villagra nuo jo atsilikinėjo 36 sek. Mardeev vis dar laikėsi treičas, turėdamas 1 min. 55 sek. deficitą.

E. Nikolaevas savo pranšumą išlaikė iki pat finišo ir dar sugebėjo pabėgti nuo artimiausių varžovų. Štai ant kulnų visą laiką lipusį F. Villagrą jis aplenkė 27 min. 57 sek. Trečias finišavo M. Colomy su Tatra, atsilikęs 38 min. 49 sek.

 

Penktas etapas

 

Trečiadienį, sausio 10 d., Dakaro dalyviai startuos penktame etape. Jis išsiskirs savo kilometražu – automobilių ekipažams teks įveikti 932 km distanciją, iš kurių 267 km sudarys greičio ruožas. Visas Dakaro dalyvių karavanas persikels iš San Chuan de Markonos į Arekipą.

Greičio ruože motociklininkai startuos atskirai nuo automobilių, tad pastarųjų vairuotojai vėl neturės papildomo orientyro – motociklų paliktų vėžių. Taip pat tai paskutinė diena, kai pasiekiamas bivakas Peru. Ketvirtadienį sportininkai iš Arekipos keliaus į Boliviją – La Pasą.

Penkto etapo apžvalga - PENKTAS ETAPAS