Dakaro ralis 2016: aštuntas etapas
Sekmadienį, sausio 10 dieną, visi Dakaro ralio dalyviai turėjo poilsio dieną, o išaušus pirmadieniui (sausio 11 d.) vėl visi stojo prie maratono starto. Prasidėjo aštuntasis etapas, kuriame pagaliau jau bus ir smėlio. Be to, organizatoriai, kad šiame etape bus nelengva naviguoti, todėl automobilių ir sunkvežimių šturmanai turės kaip reikiant padirbėti, rodydami kelią pilotams.
Šios dienos etape lauke 393 km ilgio greičio ruožas, kuris yra sudarytas iš dviejų dalių. Įveikus keturis kontrolės punktus, sportininkų lauks neutralus pervažiavimas. Iš viso per dieną teks įveikti 766 km atstumą.
Dienos greičio ruožas yra suskirstytas į 10 kontrolės punktų (WP): nuo ketvirto iki penkto bus neutralus kelio ruožas, kuriame sportininkai nesivaržys, o įveiks leistinu greičiu.
Prie starto linijos šiandien stojo 112 motociklų, 36 keturračiai, 91 automobilis ir 51 sunkvežimis.
SEKITE REZULTATUS TIESIOGIAI - LIETUVIAI DAKARE
Motociklai
Greičio ruožą atkarpą iki neutralios zonos pirmas įveikė K. Benavides, kuris 10 sek. pralenkė P. Goncalvesą. Trečias buvo A. Meo, atsilikęs dar 24 sek. Pasiekę WP4 sportininkai pervažiuos neutralią zoną ir toliau tęs šios dienos lenktynes.
Finišą pirmas pasiekė Toby Price, kuris 5 min. 17 sek. aplenkė P. Goncalves ir be to dar perėmė iš jo lyderio poziciją bendroje įskaitoje. Trečias šiandien finišavo P. Quintanilla, atsilikęs 6 min. 32 sek. Ketvirtas buvo S. Svito, pralošęs 8 min. 2 sek., o penktas liko K. Benavidęs, praradęs dar keturias sekundes.
Motociklų TOP 5 po 8 etapų:
1. |
Price |
KTM |
27:28:56 |
2. |
Goncalves |
Honda |
+00:02:05 |
3. |
Svitko |
KTM |
+00:14:14 |
4. |
Quintanilla |
Husqvarna |
+00:21:26 |
5. |
Benavides |
Honda |
+00:25:55 |
Keturračiai
Keturračių įskaitoje pirmąją etapo dalį greičiausiai lėkė M. Patronelli, kuris pranoko savo brolį Alejandro 38 sek. Trečias buvo S. Karyakin, atsilikęs 1 min. 23 sek.
Finišo liniją taip pat pirmas kirto Marco Patronelli. Jis savo brolį pranoko 5 min. 42 sek. Trečias buvo B. Baragwanath, atsilikęs 6 min. 5 sek.
Bendroje įskaitoje Marco taip pat perėmė pirmą poziciją iš savo brolio - Alejandro.
Keturračių TOP 5 po 8 etapų:
1. |
M. Patronelli |
Yamaha |
32:47:25 |
2. |
A. Patronelli |
Yamaha |
+00:02:06 |
3. |
Hernandez |
Yamaha |
+00:32:50 |
4. |
Karyakin |
Yamaha |
+00:43:56 |
5. |
Ferioli |
Yamaha |
+00:46:17 |
Automobiliai
Panašu, kad šiandien Nasseras Al-Attiayh nusiteikęs laimėti greičio ruožą ir nepalikti Peugeot komandos pilotams jokių šansų. Jis pirmavo nuo pat greičio ruožo pradžios ir jo pusiaukelėje (WP4) lenkė S. Loebą 1 min. 18 sek. Trečias žengė M. Hirvonen, atsilikęs dar 59 sek. C. Sainzas buvo ketvirtas, atsilikęs dar 10 sek. Penktoji vieta priklausė Nani Roma. Jo atsilikimas 2 min. 48 sek. Taigi šįkart pirmajame penketuke jau daugiau Mini komandos atstovų, nei Peugeot.
Po tarpinio finišo, WP6 punkte, pirmas ir toliau buvo N. Al-Attiyah. Jis 1 min. 29 sek. lenkė C. Sainzą. Trečias važiavo L. Poulter su Toyota, atsilikęs 3 min. 56 sek. Ketvirtas buvo G. De Villiersas su Toyota, atsilikęs 4 min. 5 sek. Penktoji vieta priklasė M. Hirvonen, kuris buvo atsilikęs dar 6 sek. Taigi pirmame penktetuke šioje lenktynių stadijoje buvo vos vienas Peugeot bolidas. S. Loebas buvo trumpam strigęs smėlyje, todėl jis tik dešimtas, atsilikęs 6 min. 15 sek.
Lenktynių pabaigą vainikavo itin atkakli kova dėl pirmos pozicijos. Likus vienam WP į lyderio poziciją buvo išsiveržęs C. Sainzas, jis 47 sek. lenkė visą laiką iki tol pirmavusį N. All-Attiyah. Tačiau finiše Naseras sugebėjo išplėti pirmąją pergalę Mini komandai šių metų Dakare. Katarietis aplenkė C. Sainzą vos 13 sek. Tuo tarpu trečias liko kitas Peugeot atstovas - S. Peterhanselis, kuris ilgą laiką gana daug atsilikinėjo, tačiau pabaigoje sugebėjo atsilikimą sumažinti vos iki 31 sek.
Ketvirtas finišavo kitas Peugeot narys C. Despres. Jis atsiliko 4 min. 40 sek. Penketuką užbaigė M. Hirvonen su Mini. Jis pralošė 6 min. 42 sek. Taigi, nors ilgą laiką penketuke buvo daugiau Mini bolidų, Toyota pilotai taip pat buvo į jį įšokę, tačiau galiausiai penketuke liko trys Peugeot ir du Mini.
Nesėkimga diena šiandien buvo S. Loebui, kuris kelis kartus klimpo smėlyje ir finišo liniją pasiekė, atsilikęs net 1 val. 8 min., nors priešpaskutiniame WP nuo lyderio jį skyrė 8 minutės. Paskutinė atkarpa labai pablogino jo rezultatą, nes prancūzas vertėsi. Laimei, jis sugebėjo pasiekti etapo finišą. Kaip teigė pats lenktynininkas, likus 10 km iki finišo, jis nepastebėjo daubos, įlėkė į ją, automobilis prarado balansą ir vertėsi.
Bendroje įskaitoje S. Loebas prarado pirmą poziciją. Dabar lyderiui - S. Peterhanseliui jis pralaimi 1 val. 5 min. ir yra klasifikuojamas aštuntas.
Lietuviai
Benediktas Vanagas greičio ruožo pusiaukelę pasiekė būdamas 32-oje vietoje, o startavo iš 33-ios pozicijos. Nuo lyderio jis atsiliko 16 min. 34 sek. Štai kaip Benas kalbėjo apie pirmą greičio ruožo dalį: "Pavadinčiau tai auksiniu narveliu. Startą gavome tarp 1 ir 2 vietos sunkvežimių. Prieš juos dar 2 Kamazai. Sunkvežimiai tokie dulkių siurbliai... Visus 160 km dulkėse. Šį tiesiog reikėjo pravažiuoti. Kai nieko nematai, tai niejo ir padaryti negali. Akyse, burnoje vien smėlis."
Pradėjęs antrają greičio ruožo dalį, Benas WP6 punkte šoktelėjo iki 26-os vietos. Jo atsilikimas buvo 22 min. 29 sek. WP7 jis buvo 25-as, o atsilikimas išaugo iki 29 min. 50 sek. WP8 - taip pat 25-a vieta ir 31 min. 33 sek. atsilikimas. WP9 - 25-a vieta.
Puikiai visą greičio ruožą važiavęs Benas, paskutinėje jo atkarpoje prarado daugiau nei pusvalandį laiko, lyderiui pralošė 1 val. 9 min. 46 sek. ir preliminariai yra 34-oje vietoje.
Beno komentaras apie laiko praradimą: "Važiuojant visai nedideliu greičiu stipriai atsitrenkėm į didžiulį akmenį, kurio nepamačiau ir visiškai dingo elektra. Tai praradom turbūt apie 15 – 20 minučių kol suradom problemą ir sujungėm pagrindines elektros jungtis."
Antanas Juknevičius tarpiniame finiše buvo 44-as, jo atsilikimas 32 min. 20 sek. Jis startavo iš 58-os vietos.
Antroje ruožo dalyje, WP6, jis buvo 36-as, atsilikęs 49 min. 25 sek. WP8 ekipažas buvo 36-as, atsilikęs 1 val. 18 min. Finišo liniją jis kirto 36-as, atsilikęs nuo lyderio 1 val. 29 min. 17 sek. Nuo Benedikto jis atsiliko beveik 20 minučių.
Vaidotas Žala startavo 62-as, o pirmąją greičio ruožo dalį įveikė nuo lyderio atsilikęs 1 val. 39 sek. ir buvo 68-as. Vaidotas vėl turėjo problemų su turbokompresoriumi. Ekipažas taip pat kentėjo nuo dulkių ir buvo labai sunku lenkti varžovus. WP7 - 55-a vieta ir 1 val. 48 min. atsilikimas.
Važiuojant iki WP8 Vaidoto Žalos komanda pranešė, kad jie užtruks: "WP8 dar teks palaukti. Panašu, kad lūžo vairo traukė. Taisome!"
Galiausiai finišas buvo pasiektas, ir negalutiniais duomenimis - užimta 69-a vieta.
Automobilių TOP 5 po 8 etapų:
1. |
Peterhansel |
Peugeot |
26:01:44 |
2. |
Sainz |
Peugeot |
+00:02:09 |
3. |
Al-Attiyah |
Mini |
+00:14:43 |
4. |
Hirvonen |
Mini |
+00:36:42 |
5. |
Poulter |
Toyota |
+00:49:32 |
27. |
Vanagas |
Toyota |
+04:53:18 |
35. |
Juknevičius |
Toyota |
+07:45:12 |
|
Žala |
Seat |
|
Sunkvežimiai
Tarpinį finišą greičiausiai pasiekė G. De Rooy'us su Iveco, kuris 28 sek. aplenkė E. Nikolaevą su Kamaz. Trečias buvo A. Mardeev (Kamaz), atsilikęs 2 min. 1 sek.
G. De Rooy'us pirmos pozicijos nepaleido iki finišo ir laimėjo šį etapą. Antras buvo E. Nikolaev su Kamaz, atsilikęs 2 min. 35 sek. Trečias jo komandos draugas A. Karginov, atsilikęs 5 min. 23 sek.
Sunkvežimių TOP 5 po 8 etapų:
1. |
De Rooy |
Iveco |
25:49:26 |
2. |
Nikolaev |
Kamaz |
+00:07:58 |
3. |
Versluis |
MAN |
+00:13:29 |
4. |
Stacey |
MAN |
+00:20:46 |
5. |
Mardeev |
Kamaz |
+00:22:21 |