You are here

Dakaro ralis 2017: Trečias etapas

  • A. Juknevičius ir D. Vaičiulis/Komandos nuotrauka
    A. Juknevičius ir D. Vaičiulis/Komandos nuotrauka
  • Antanas Juknevičius/Gedmanto Kropio nuotrauka
    Antanas Juknevičius/Gedmanto Kropio nuotrauka
  • S. Peterhansel
    S. Peterhansel
  • Vaidotas Žala/Gedmanto Kropio nuotrauka
    Vaidotas Žala/Gedmanto Kropio nuotrauka
  • Toyota Hilux/Edgaro Buiko nuotrauka
    Toyota Hilux/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Edgaro Buiko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Dakaro ralis 2017/Marian Chytka
    Dakaro ralis 2017/Marian Chytka
  • Antanas Juknevičius/Gedmanto Kropio nuotrauka
    Antanas Juknevičius/Gedmanto Kropio nuotrauka
  • S. Loeb/Edgaro Buiko nuotrauka
    S. Loeb/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
    Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
    Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
    Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
  • Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
    Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka
  • Benedikto bolido remontas/S. Rozwadowski nuotrauka
    Benedikto bolido remontas/S. Rozwadowski nuotrauka

Sausio 4 diena. 3-as Dakaro ralio etapas, kuriame numatyta 780 km distancija, iš kurios 364 km yra greičio ruožas. Tokį kelią turėjo įveikti motociklai, keturračiai ir automobiliai. Sunkvežimiams trečio greičio ruožo ilgis buvo „vos“ 199 km.

Prie starto linijos stojo 133 motociklai, 35 keturračiai, 86 automobiliai (įskaitant 7-is UTV klasės bagius) bei 50 sunkvežimių.

Dakaro ralis 2017/Gedmanto Kropio nuotrauka

Šis etapas pasižymės tuo, kad dalyviai trasoje kilo iš 280 metrų virš jūros lygio iki 4895 m aukštį, kur buvo tikras išbandymas ne tik technikai, bet ir ekipažų nariams.

Šiandienos greičio ruožas susidėjo iš dviejų dalių. Pradžioje lenktynininkai įveikė 240 km atstumą, tuomet jų laukė 148 km ilgio neutrali zona, kurią reikėjo įveikti ne koviniu režimu, tačiau per organizatorių numatytą laiko tarpą. Pervažiavus šią dalį, vėl visi pilnai atakavo 124 km greičio ruožo pratesime. Greičio ruožą sudaro 10 kontrolės punktų (WP). Nuo WP6 iki WP7 yra neutrali zona.

Vaidotas Žala/Gedmanto Kropio nuotrauka

 

MOTOCIKLAI

 

Įveikus trasos dalį iki neutralios zonos ir pasiekus WP6 punktą motociklų klasėje pirmas žengė Joan Barreda Bortas su Honda. Jis net 10 min. 11 sek. pranoko antroje vietoje esantį Pablo Quintanilla su Husqvarna. Dar 1 min. 17 sek. atsiliko Sam Sunderland su KTM.

Antrojo etapo nugalėtojas ir ralio lyderis Toby Price'as šioje lenktynių stadijoje buvo tik 14-as. Jo atsilikimas 20 min. 7 sek.

Greičio ruožo finišą po 4 val. 22 min. 41 sek. pirmas pasiekė Joan Barreda Bortas ir 13 min. 29 sek. aplenkė Sam Sunderlandą. Trečias liko P. A. Renet, atsilikęs 16 min. 30 sek. Ketvirtas buvo Pablo Quintanilla, atsilikęs 17 min. 2 sek., o penktas - P. Goncalves, pralošęs dar 18 sek.

Po šio etapo ralio lyderiu tapo J. B. Bortas, antras yra S. Sunderland, o trečias - P. Goncalves.

Motociklų TOP 5 po 3 etapo:

1.

Bort

Honda

07:35:30

2.

Sunderland

KTM

+00:11:20

3.

Goncalves

Honda

+00:14:42

4.

Quintanilla

Husqvarna

+00:15:56

5.

Price

KTM

+00:17:19

 

KETURRAČIAI

 

Keturračių įskaitoje pirmas WP6 punktą ir neutralios zonos pradžią pasiekė G. Gonzalez. Nuo jo vos 28 sek. atsiliko W. Nosaglia, startavęs tik iš 20 pozicijos. Trečias čia buvo I. Casale, atsilikęs 1 min. 13 sek.

Greičio ruožo finišą pirmas pasiekė taip pat G. Gonzalez. Jis užtruko 5 val. 58 min. 39 sek. ir 4 min. 41 sek. aplenkė I. Casale. Trečias buvo J. Machacek, atsilikęs 9 min. 56 sek.

Keturračių TOP 5 po 3 etapo:

1.

Casale

Yamaha

09:58:51

2.

Gonzalez

Yamaha

+00:04:37

3.

Copetti

Yamaha

+00:18:06

4.

Dutrie

Yamaha

+00:18:18

5.

Vitse

Yamaha

+00:19:08

 

AUTOMOBILIAI

 

Pirmas šiame etape startavo S. Loebas, po trijų minučių varžybas pradėjo N. Al-Attiyah, kuris iki pirmo kontrolės punkto sugebėjo pasivyti S. Loebą trasoje, jį aplenkti ir bendrai įvežti 3 min. 36 sek. S. Loebas buvo šiek tiek pasiklydęs, būtent tai jam ir kainavo laiko praradimą. Tačiau pirmąjį punktą kirtus S. Peterhanseliui, būtent Ponas Dakaras džiaugėsi lyderio pozicija. Jis Nasserą pranoko 22 sek.

WP2 punkte S. Peterhanselis prie savo persvaros prieš N. Al-Attiyah pridėjo dar 2 sekundes. Trečias žengė Mikko Hirvonenas, atsilikdamas 3 min. 31 sek.

WP3 punkte S. Peterhanselio ir N. Al-Attiyah rezultatas buvo identiškas. Nuo jų vienodu laiku atsilikinėjo S. Loebas ir M. Hirvonen - abu po 3 min. 43 sek.

Greičio ruožo dalį iki neutralios zonos (WP6) greičiausiai vis dėl to įveikė N. Al-Attiyah, kuris rado receptą, kaip pabėgti nuo identišku tempu važiavusio S. Peterhanselio, kuris šioje lenktynių stadijoje turėjo 1 min. 57 sek. deficitą. Trečias buvo M. Hirvonen, atsilikęs 3 min. 42 sek., o čia pat už jo, atsilikęs vos 6 sek., buvo S. Loebas.  Penktas laikėsi C. Despres, atsilikęs 5 min. 39 sek.

Ralio lyderiams įveikus neutralią zoną ir pradėjus tolimesnę kovą, netrukus iš kovos turėjo pasitraukti etapo lyderis N. Al-Attiyah. Organizatorių teigimu jo bolidas Toyota Hilux neteko rato, o katarietis neteko galimybės pakovoti šiandien dėl pergalės.

Trasoje taip pat sustojo ir kitas Toyota lenktynininkas G. De Villiersas. Įdomu, ar jis padėjo Nasserui, ar irgi turėjo kokių nors problemų. Sustojęs buvo ir Nani Roma su Toyota Hilux, tačiau jis netrukus toliau tęsė lenktynes. Lenktynes pratesė ir G. De Villiersas (finiše jis nusileido 36 minutes), ir N. Al-Attiyah, tačiau pastarasis ir vėl buvo sustojęs. Jis čia prarado apie 1 val. 20 min. Toliau katarietis judėjo lėtu tempu, bet po 30 km vėl sustojo. Galiausiai jis pasiekė finišą, atsilikęs net 2 val. 17 min. 38 sek.

Tuo tarpu jokios bėdos neužklupo Peugeot piloto S. Peterhanselio, kuris greičio ruožą įveikė per 4 val. 18 min. 17 sek. ir tapo jo nugalėtoju.

S. Peterhansel

Antrąją vietą greičio ruože užėmė kitas Peugeot atstovas - C. Sainzas, kuris atsiliko 1 min. 54 sek. Trečias - S. Loebas, taip pat iš Peugeot ekipos. Jo atsilikimas 3 min. 8 sek.

Ketvirtas buvo M. Hirvonen su MINI, atsilikęs 3 min. 57 sek. Penktą vietą užėmė C. Despres su Peugeot, atsilikęs 7 min. 48 sek. Taigi trečiąjį etapą galima skelbti Peugeot komandos dominavimu!

Bendroje ralio įskaitoje lyderiu tapo S. Loebas, o Peugot dominavimas pastebimas ir čia.

Automobilių TOP 5 po 3 etapo:

1.

Loeb

Peugeot

06:54:56

2.

Sainz

Peugeot

+00:00:42

3.

Peterhansel

Peugeot

+00:04:18

4.

Hirvonen

Mini

+00:09:38

5.

Roma

Toyota

+00:13:04

21.

Juknevičius

Toyota

+01:46:16


 

Lietuviai

WP1 punktą pirmas iš lietuvių pasiekė iš 24-os pozicijos startavęs Antanas Juknevičius. Jis čia buvo 24-as. WP2 punkte jis taip pat 24-as, o nuo lyderio atsiliko 29 min. 29 sek. WP3 jis smuktelėjo į 29 vietą, WP4 buvo 30-as. Antanas nemažino tempo ir WP5 pasiekė 28-oje pozicija, atsilikdamas 58 min. 10 sek. Neutralią zoną jis privažiavo taip pat 28-as, atsilikęs 1 val. 2 min. 20 sek.

Pervažiavęs neutralią zoną jis toliau važiavo stabiliai ir WP8 buvo 25-as, atsilikęs 1 val. 7 min. 49 sek. WP9 punktą jis pasiekė 24-oje, atsilikdamas 1 val. 9 min. 51 sek. Finišo liniją Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis kirto 23-ioje vietoje, atsilikęs 1 val. 13 min. 5 sek.

Galiausiai, kai organizatoriai sudėliojo visus rezultatus ir išdalino baudas, Antanas Juknevičius šoktelėjo iš 23 į 20 vietą. Po valandą baudos gavo Martin Prokopas, Nicolas Fuchs ir Sheikh Khalid Al Qassimi.

Bendroje įskaitoje Antanas dabar yra 21-as.

„Pirmi 70 km buvo tikra bekelė – fesh fesh smėlis, daug dulkių, krūmų ir kitų Pietų Amerikos gamtai būdingų elementų. Plotas buvo milžiniškas, o bolidai – plačiai išsiskirstę visame lauke, čia gavome gausybę signalų – tokių, kuriuos gauni važiuojant kelių šimtų metrų atstumu nuo užklimpusio automobilio. Ir patys buvome trumpam užklimpę, vėliau dar ir prakirtom padangą, bet viskas gerai – reikia gi pajudėt“, - įspūdžius iš greičio ruožo starto pasakojo A. Juknevičius. „Vėliau jau buvo daugiau klasikinio ralio trasos, gazas dugnas ir važiuoji. Nebloga, sunki diena, tikrai verta visų epitetų, kuriuos kalbėjo lenktynininkai prieš startą.“

Antanas Juknevičius/Gedmanto Kropio nuotrauka

Benediktas Vanagas, startavęs iš 18-os vietos, kol kas dar nėra užfiksavęs rezultato pirmame punkte. Komanda pranešė, kad:

"Gavome informaciją iš trasos, kad Benediktas ir Sebastianas stovi 30 km nuo starto. Greičiausia - sankabos išminamojo guolio gedimas. Ieškoma sprendimų."

Praėjo jau daugybė laiko, bet vis dar jokių žinių apie Beno situaciją. Žinia tik tokia, kad jo negali partempti lenktyniaujantys sunkvežimiai, kadangi jų maršrutas šiandien visai kitoks.

Ketvirtadienio ryte visus pasiekė tokia informacija:

„Trečia Dakaro diena. Benedikto ir Sebastiano bolidas susidūrė su techniniais nesklandumais. 30 kilometrų nuo starto dėl sankabos išminamo guolio gedimo nustojo veikti ir sankaba. „GeneralFinancing teamPitlane“ ekipažas buvo priverstas stoti trasoje ir nuiminėti greičio dėžę. Remonto metu užėjo smėlio audra, po jos – milžiniška liūtis. Apie 22 valandą Argentinos laiku sutvarkius automobilį prieš tai kalnų trasoje buviusios išdžiuvusios upių vagos tapo nepervažiuojamomis upėmis. Per likusias 6 valandas pagal taisyklių reikalavimus tokiomis sąlygomis trasos įveikti nebuvo įmanoma, todėl ekipažui neliko kito sprendimo, kaip vykti į bivaką neįveikus trasos. Galimai tai gali reikšti pasitraukimą iš lenktynių“, - rašoma lenktynininko profilyje.

Benedikto bolido remontas/S. Rozwadowski nuotrauka

Vaidotas Žala buvo pranešęs, kad vėluos į startą dėl šalinamų vakar dienos gedimų. Jo starto laikas Lietuvos laiku buvo numatytas 15:54:30. Starto sąraše atsirado įrašas, kad Vaidoto startas nukeltas į 17:23 laiką Lietuvos laiku. Vaidoto rezultatų pirmajame WP nebuvo beprotiškai ilgą laiką.

Apie 22 val. 40 min. visų Dakaro ralį sekančių lietuvių akys sužibo, kai kas galbūt pabudo iš miego, nes Vaidotas Žala pagaliau pasirodė WP1 punkte. Jo atsilikimas didžiulis, lyderiui jis čia pralošė net 4 val. 23 min. Jo pozicija 69-a. Tačiau tai nėra svarbiausia, svarbu, kad mūsiškiai juda!

WP2 jis taip pat 69-as, o atsilikimas išaugo beveik 13 minučių, taigi panašu, kad Bitė palaiko savo tempą. Vaidotas pasiekė ir WP3: 68-a pozicija ir 4 val. 51 min. atsilikimas. Jau po vidurnakčio (Lietuvos laiku) Vaitotas pasiekė WP4 - 67 vieta, atsilikimas 5 val. 2 min. 14 sek.

Sausio 5 d. 8 val. 28 min. Lietuvos laiku, Vaidoto dar nebuvo bivuake.

 

SUNKVEŽIMIAI

 

Sunkvežimių įskaitoje WP2 punktą pirmas pasiekė E. Nikolaev su Kamaz. Nuo jo 15 sek. atsiliko M. Kolomy su Tatra. Trečias buvo Ton Van Genugten su Iveco. Jo atsilikimas dar 3 sek. Nuo WP2 iki WP3 sunkvežimiams yra neutrali zona. Jie užkilę į 5 km virš jūros lygio toliau tęsė lenktynes.

Per 2 val. 45 min. 51 sek. įveikęs 199 km greičio ruožą pirmas išliko E. Nikolaev. Nuo jo 48 sek. atsiliko Martin Kolomy, o trečias buvo T. Van Genugten, pralošęs 1 min. 1 sek.

Sunkvežimių TOP 5 po 3 etapo:

1.

Kolomy

Tatra

05:57:23

2.

Nikolaev

Kamaz

+00:00:33

3.

Villagra

Iveco

+00:04:40

4.

Viazovich

MAZ

+00:05:40

5.

Versluis

MAN

+00:11:20


 

Skaitykite visas ralio naujienas - DAKARO RALIS 2017

 

Kategorijos: 
 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53