You are here

Dakaro ralis 2018: 6-ame etape B. Vanagas - TOP15

  • Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis/Marian Chytka nuotrauka
    Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis/Marian Chytka nuotrauka
  • Benediktas Vanagas
    Benediktas Vanagas
  • Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Antanas Juknevičius
    Antanas Juknevičius
  • Benediktas Vanagas/Edgaro Buiko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Benediktas Vanagas/Edgaro Buiko nuotrauka
    Benediktas Vanagas/Edgaro Buiko nuotrauka
  • Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka
    Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka
  • Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka
    Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka
  • Antanas Juknevičius/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Antanas Juknevičius/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
    Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka
  • Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
    Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
  • Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas/Edgaro Buiko foto
    Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas/Edgaro Buiko foto

Sausio 11 diena ir šeštas Dakaro ralio etapas, kuriame organizatoriai paruošė 758 km distanciją, iš kurios greičio ruožas sudarė 313 kilometrų. Šis ralio etapas prasidėjo Peru ir baigėsi Bolivijoje – La Paso mieste.

Užbėgant įvykiams už akių, pasidžiaukime, kad ši diena buvo gera Lietuvos ekipažams - visi pasiekė finišą ir užėmė geras pozicijas.

Greičio ruožas

Kopos ketvirtadienį baigėsi - prasidėjo kietas gruntas.

Didelė greičio ruožo dalis vyko netoli Titikakos ežero esančiuose keliuose – dalyvių laukė nebe minkšto smėlio kopos, bet klasikinį ralį primenantis kietas gruntas ir aukštikalnės, dalis etapo vyko 4,7 km aukštyje.

„Aukštis reiškia išretėjusį orą ir mažiau deguonies – automobiliams tai prarasta galia, o žmonėms – galvos skausmas, svaigimas ar spaudimas. Bet man dėl to nebaisu – daug aktualesnis man kaip vairuotojui yra trasų pobūdžio pasikeitimas. Dabar daugiausiai važiuosime keliais, klasikinio ralio tipo greičio ruožais, todėl čia visi „WRC“ specai bandys atsigriebti kopose išbarstytas valandas, trasoje virs tikra kova. O dėl aukščio tai mes gi turime Darių – čia jau jo žaidimų aikštelė, jis čia ir fokusų mums visokių parodo, kaip susitvarkyti su mažesniu deguonies kiekiu. Jei man netyčia bloga pasidarys – pavairuos, pažiūrėsim, ką gali“, – su pokštais apie Bolivijos kalnus pasakojo Antanas Juknevičius.

Šeštas greičio ruožas buvo padalintas į dvi dalis. Pirmosios ilgis 118 km. Antrosios - 195 km.

Antanas Juknevičius/Vytauto Dranginio nuotrauka

Prie šešto etapo starto stojo 114 motociklų, 43 keturračiai, 64 automobilis ir 32 sunkvežimiai.

Pirmoji greičio ruožo dalis motociklams ir keturračiams buvo atšaukta. Taigi visi dalyviai keliavo į antrają greičio ruožo dalį (DSS2/WP4). Automobiliams ir sunkvežimiams teko įveikti abi dalis.

Taigi belieka ištarti: „Ačiū Peru, sveiki atvykę į Boliviją!"

 

Automobiliai

 

Pirmąją greičio ruožo dalį, 118 kilometrų distanciją, pirmas įveikė C. Sainzas su Peugeot. S. Peterhanselis nuo jo atsiliko 1 min. 47 sek. ir buvo antras. Trečias žengė N. Al-Attiyah, atsilikęs 2 min. 6 sek.

Pirmus 50 km šiame greičio ruože itin sparčiai važiavo ir M. Hirvonenas su Mini bagiu, kuriam toks greičio ruožas yra lyg iš WRC vadovėlio. Pradžioje jis atsiliko 40 sek. nuo Sainzo, tačiau pirmos greičio ruožo dalies pabaigoje jis vis dėl to liko ketvirtas, vos viena sekunde atsilikęs nuo Nassero.

Pasiekus šios greičio dalies finišą visų dalyvių laukė 238 km ilgio neutrali zona (tarp 3-io ir 4-o kontrolės punktų) ir atvykimas į Bolivijos žemes.

Maždaug 21:45 Lietuvos laiku automobiliai startavo antroje greičio ruožo dalyje, jau Bolivijos teritorijoje. Tempą toliau diktavo C. Sainzas ir vis didino atotrūkį nuo antroje vietoje važiavusio S. Peterhanselio Finiše juos skyrė 4 min. 6 sek. Sainzo naudai.

Taigi - priekyje vėl buvo Peugeot komanda su dviem Liūtais. Už jų nugaros liko du Toyota ekipažai ir trečias Peugeot atstovas.

Šiame etape trečią vietą užėmė N. Al-Attiyah, atsilikęs 5 min. 5 sek., o ketvirtas buvo kitas Toyota atstovas - G. De Villiersas, pralošęs dar 26 sekundes.

Greičiausiųjų penketuką užbaigė Peugeot vairavęs C. Despres, ilgą laiką važiavęs 7-10 pozicijose, tačiau greičio ruožo pabaigoje sugebėjęs prisikasti iki penktos vietos. Jis nugalėtojui pralošė 8 min. 49 sek.

Bendroje įskaitoje po šio etapo lyderių penketukas nepakito. C. Sainzas šiek tiek sumažino atsilikimą prieš S. Peterhanselį.

Automobilių TOP 5 po 6 etapo:

1.

Peterhansel

Peugeot

16:25:02

2.

Sainz

Peugeot

+00:27:10

3.

Ten Brinke

Toyota

+01:20:41

4.

Al-Attiyah

Toyota

+01:24:20

5.

De Villiers

Toyota

+01:35:59

20.

Žala

Toyota

+06:46:17

21.

Juknevičius

Toyota

+06:57:22

39.

Vanagas

Toyota

+37:48:40


 

Lietuviai

Antanas Juknevičius į startą pajudėjo iš 18-os pozicijos 16 h 16 min Lietuvos laiku. Pirmąjį kontrolės punktą jis pasiekė būdamas 36-oje vietoje, atsilikęs nuo C. Sainzo 6 min. 32 sek.

Įveikus pirmą greičio ruožo dalį arba 118 km jo pozicija nesikeitė, tačiau atsilikimas išaugo iki 16 min. 46 sek.

Antroje greičio ruožo dalyje Antanas spurtavo ir pamažu kilo pozicijomis aukštyn: 34, 33, 30. Likus vienam kontrolės punktui jis buvo 28-as. Šią vietą išlaikė ir finiše. Atsilikimas nuo nugalėtojo - 42 min. 28 sek.

Po šio etapo bendroje įskaitoje Antanas liko 21-oje pozicijoje.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

„Visi čia aukštikalnių bijojo, o mane visiškai žemiškos problemos aplankė – vakar peršalau, tai šiandien įkalęs vaistų nuo temperatūros, dar aukštis, lietus – pakankamai sunki diena, vienu metu tikrai norėjosi Dariui duoti pavairuoti. Antroje dalyje stengėmės kažkiek pagauti vėl tą tempą, sugrįžti į savo ritmą. Visada Dakare turi būti tokia diena – šlapia, purvina ir nemaloni, bet svarbiausia, kad ją išgyvenom. Rytoj laisvadienis, turiu išsigydyti aš, mechanikai apžiūrės automobilį, pakeis dalis, kurių resursas jau baigėsi ir vėl stosim kovot“, – net ir pro sukastus dantis šypseną išspaudęs kalbėjo Antanas Juknevičius.

Benediktas Vanagas startavo dar už keturių minučių po Antano iš 20-os pozicijos. Pirmajame kontrolės punkte Benas buvo 18-as ir turėjo 3 min. 34 sek. laiko deficitą.

Pirmos greičio ruožo dalies pabaigoje jis laikėsi 19-as, o nuo S. Cainzo atsiliko 9 min. 20 sek.

Kaip ir Antanas, taip ir Benediktas - antroje greičio ruožo dalyje kilo pozijomis į viršų: 18, 17 vietos.

Septintajame kontrolės punkte jis šoktelėjo į TOP15 zoną - buvo keturioliktas ir šią puikią poziciją išlaikė iki pat finišo. Etapo nugalėtojui ekipažas pralošė 26 min. 31 sek.

Po šio etapo Benas bendroje įskaitoje žengia 39-as.

Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas/Edgaro Buiko foto

„Pirmoji dalis Peru buvo labai greita, techniška, kalnų masyve, siaurais keliais. Antroji dalis, įvažiavus į Boliviją, buvo labai daug tiesiųjų, labai daug purvo, buvo daug ir techniškų kelių, tai sakysime techniškas ruožas. Mes visą laiką ant kelio, pavyzdingai, bet visą dieną automobilis nevažiavo taip kaip turėtų, variklis dirbo 82 procentais galios, nes nusimušė akseleratoriaus pedalo kalibracija ir realiai važiavom ne pilnu pajėgumu, bet ką padarysi. Dabar važiuojame į La Paz, La Paz’e podiumas, rytoj poilsio diena ir ką – pavargę, bet laimingi”, - raportavo Benediktas.

Paklaustas apie sąlygų pokyčius ir staiga pakitusį aukštį, Benediktas sakė, jog aukščiausia vieta, kurią šiandien užfiksavo buvo apie 4,900 metrus ir natūraliai tokiame aukštyje neišvengiami kalnų ligos simptomai, tačiau išgerti vaistai nuo skausmo juos suvaldė ir šiuo metu pilotas jaučiasi puikiai.

Vaidotas Žala startuoti turėjo 16 h 22 min iš 22-os pozicijos, tačiau ekipažas į startą vėlavo.

Verta paminėti, kad prieš šį greičio ruožą, po finišo penktajame, Vaidoto automobiliui buvo atliktas planinis greičių dėžės remontas. Taip pat buvo įdėta nauja sankaba, naujas išminamasis guolis.

Komanda pranešė, kad: "Praėjusią naktį mechanikai tvarkė pavarų dėžę ir nespėjom degalų užsipilti. Ačiū Antanui, kuris paskolino 60 l, o likusį supylėm iš degalinės – A95. Motorui tai ne į sveikatą, bet kol kas veikia. Judam toliau."

Taigi su A95 oktaninio skaičiaus benzinu Vaidotas atskriejo ir iki finišo.

Visi Dakarą ralį stebintys lietuviai nerimavo, kodėl Vaidotas vis nestartuoja, o jo startinė pozicija vis krenta žemyn. Turėjęs startuoti iš 22-os vietos, ekipažas dar nestartavus buvo nutrikęs jau net į 55 vietą. Tačiau išsprendus visas problemas ir stojus į startą, visi buvo apdovanoti džiaugsmo puokšte, kadangi Vaidotas pirmajame punkte fiksavo 16-ą rezultatą! Įdomu, kaip atrodė tas Vaidoto skinimasis į priekį, nes tikrai teko lenkti labai daug lėtesnių ekipažų.

Jo atsilikimas šioje lenktynių stadijoje buvo 3 min. 28 sek.

Sekančiame punkte Vaidotas ir Saulius jau buvo keturiolikti, o pirmus 118 km taip pat įveikė keturioliktoje pozicijoje. C. Sainzui jie pralošė nedaug - 6 min. 20 sek.

Dar labiau visi buvo nustebinti kuomet Vaidas penktajame punkte šoktelėjo iki tryliktos pozicijos, tačiau vėliau atsilikimas nuo lyderio pradėjo pamažu augti, o pozicijos blogėti: 14, 17, 18. Likus vienai atkarpai iki finišo Vaidas buvo 18-as ir pagal jo šioje vietoje turimą rezultatą, lyginant jį su jau finišavusiais dalyviais, dar buvo šansų, kad Vaidas įšoks į TOP15. Gaila, bet to padaryti nepavyko, galutiniam spurtui sumaišė langus užtraukęs purvas, tačiau finiše ekipažas užėmė tikrai gerą septynioliktą vietą. Etapo nugalėtojui pralošta 28 min. 13 sek.

Bendroje Dakaro įskaitoje po šio etapo Vaidotas iš 22 vietos pakilo į 20-ą.

„Finišavom. Aš kiekvieną dieną pagalvoju – šiandien tai krūvą reikalų turėjom. Bet kita diena, kaip taisyklė, dar labiau nustebina. Keistas Dakaras. Kartais sportuojam, kartais kovojam už išgyvenimą. Paskutinė atkarpa vietomis buvo tikra pelkė. Užtraukė langus ir baigėsi mūsų sportas – varėm kaip ežiukai rūke. Vis laukiu, gal rytoj bus ta diena „be reikalų“,- sakė Vaidotas.

Vaidotas Žala/Vytauto Dranginio nuotrauka

 

Motociklai

 

Motociklai nestartavo pirmoje greičio ruožo dalyje ir iškart pajudėjo į Boliviją. Jiems iki greičio ruožo teko važiuoti 356 km atstumą, kur jų laukė lenktynėms paruošta, 194 km ilio atkarpa, sudaryta iš penkių kontrolės punktų.

Geriausiai etapą pradėjo X. De Soultrait su Yamaha. Jis antrame sutrumpinto etapo punkte 50 sekundžių pranoko T. Price su KTM. Trečias čia buvo K. Benavides su Honda, atsilikęs 1 min. 8 sek.

Tačiau finiše greičiausio titulą pelnė kitas lenktynininkas. Tai A. Meo, įveikęs greičio ruožą per 1 val. 54 min. 10 sek. Antroje vietoje liko net du sportininkai, atsilikę po 30 sekundžių: K. Benavides ir T. Price.

Ketvirtas atlėkė D. Duplessis, atsilikęs 1 min. 13 sek., dar 42 sek. atsiliko D. Carreras. Kitokio pagrindo trasa, taigi atsirado ir kitokių pavardžių greičiausiųjų penketuke.

Bendroje įskaitoje į pirmą vietą pakilo K. Benavides, išstumęs iš čia A. Beveriną.

Motociklų TOP 5 po 6 etapo:

1.

Benavides

Honda

16:33:20

2.

Beveren

Yamaha

+00:01:57

3.

Walkner

KTM

+00:02:50

4.

Soultrait

Yamaha

+00:09:24

5.

Bort

Honda

+00:09:33


 

Vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Balys Bardauskas greičio ruože startavo iš 102 pozicijos. Pirmą, gana trumpą punktą Balys pasiekė 94-oje vietoje, atsilikęs 4 min. 24 sek. Lyderis šią atkarpą įveikė per 6 min. 31 sek.

Toliau Balys važiavo visuomet 99-oje pozicijoje, tačiau paskutinėje atkarpoje prarado daugiau laiko ir finišavo 104-as. Etapo nugalėtojui jis pralošė 1 val. 23 min. 24 sek.

Bendroje įskaitoje Balys yra 102-as.

Balys Bardauskas/Vinicius Branca nuotrauka

 

Keturračiai

 

Keturračiai taip pat lenktynes pradėjo nuo antros greičio ruožo dalies Bolivijoje. Pirmą punktą greičiausiai pasiekė M. Medeiros. G. Enrico atsiliko 3 sekundes ir buvo antras. Trečias - K. Koolen, pralošęs 10 sek.

Tiesa, šiame tarpiniame punkte net 16-a sportininkų tilpo į vieną minutę. Tiesiog labai trumpa pirmoji atkarpa - M. Medeiros čia užtruko vos 8 min. 31 sek.

Trečiame punkte pirmas buvo J. Ferioli, kuris 1 min. 51  sek. lenkė P. Copetti. Trečias - N. Galeano, atsilikęs 2 min. 38 sek. Ralio lyderis I. Casale laikėsi ketvirtoje vietoje, atsilikdamas 3 min. 16 sek.

Finiše J. Ferioli - taip pat pirmas. P. Copetti atsiliko 1 min. 50 sek., o trečias buvo N. Galeano, pralošęs 2 min. 18 sek. I. Casale liko ketvirtas, atsilikęs 3 min. 11 sek.

Keturračių TOP 5 po 6 etapo:

1.

Casale

Yamaha

19:47:09

2.

Hernandez

Yamaha

+00:41:30

3.

Copetti

Yamaha

+00:57:16

4.

Ferioli

Yamaha

+01:12:23

5.

Gallego

Yamaha

+01:16:45

 

Sunkvežimiai

 

Sunkvežimiai taip pat važiavo pirmą greičio ruožo dalį ir po 118 kilometrų lenktynių, pirmas buvo M. Macik su Liaz. Jis 27 sek. lenkė D. Sotnikovą su Kamaz. Trečias buvo F. Villagra su Iveco, atsilikęs dar 2 sekundes.

Dar 3 sekundes pralošė T. Van Genugten su Iveco. O penktas buvo M. Colomy su Tatra, pralošęs 1 minutę. Dakaro ralio lyderis E. Nikolaevas šioje greičio ruožo atkarpoje buvo aštuntas, turėdamas 3 min. 10 sek. deficitą.

Antroje greičio ruožo dalyje M. Macik nesugebėjo išlaikyti lyderio pozicijos ir finišavo penktas, etapo nugalėtojui pralošęs 4 min. 3 sek. O triumfavo šeštame etape F. Villagra, 2 min. 46 sek. aplenkęs M. Kolomy. Trečias buvo T. Van Genugten, atsilikęs dar 12 sek. Ketvirtoji vieta priklausė D. Sotnikovui. Jis pralošė 3 min. 38 sek.

Ralio lyderis E. Niloaevas buvo šeštas, atsilikęs 5 min. 25 sek.

Sunkvežimių TOP 5 po 6 etapo:

1.

Nikolaev

Kamaz

19:27:27

2.

Villagra

Iveco

+00:52:40

3.

Viazovich

MAZ

+02:49:42

4.

Macik

Liaz

+03:14:18

5.

Sotnikov

Kamaz

+03:59:13

 

Poilsio diena

 

Penktadienį, sausio 12 dieną, lenktynininkų laukia poilsio diena.

 

 
 

DAKARO RALIS 2020

REZULTATAI PO 12/12 ETAPŲ

LIETUVIAI DAKARE

Benediktas Vanagas/Toyota - 15

Antanas Juknevičius/Toyota - 20

Vaidotas Žala/Mini - 26

Gintas Petrus/Toyota - 41

Edvinas Juškauskas/Toyota DNF

Arūnas Gelažninkas/KTM - 30

Automobiliai TOP 5

1. Sainz Mini 42:59:17
2. Al-Attiyah Toyota +00:06:21
3. Peterhansel Mini +00:09:58
4. Al Rajhi Toyota +00:49:10
5. De Villiers Toyota +01:07:09

 

Sunkvežimiai TOP 5

1. Karginov Kamaz 46:33:36
2. Shibalov Kamaz +00:42:26
3. Viazovich MAZ +02:04:42
4. Sotnikov Kamaz +02:55:28
5. Macik Iveco +03:28:08

 

Motociklai TOP 5

1. Brabec Honda 40:02:36
2. Quintanilla Husqvarna +00:16:26
3. Price KTM +00:24:06
4. Florimo Honda +00:31:43
5. Walkner KTM +00:35:00

 

Keturračiai TOP 5

1. Casale Yamaha 52:04:39
2. Vitse Yamaha +00:18:24
3. Sonik Yamaha +01:04:15
4. Andujar Yamaha +03:30:16
5. Wisniewski Yamaha +04:38:53