You are here

„Drifterio“ garaže gimsta ypatingas „pirmukas“ su daugiau nei 1200 AG

Aurimas Vaškelis Lietuvos šonaslydininkų bendruomenėje žinomas kaip sportininkas, mėgstantis patikrinti, kur yra galimybių ribos. Ir šis sezonas, panašu, bus ne išimtis, mat sportininko dirbtuvėse gimsta naujas „drifto“ bolidas – pirmos serijos BMW – su ypatinga jam iškelta užduotimi: arklio galių skaičius jame turi viršyti 1000 AG.

Po kol kas pilkomis kėbulo apdailomis šiame automobilyje – M serijos V8 variklis. A. Vaškelis sako, kad visą laiką jam prie širdies buvo būtent V formos 8 cilindrų varikliai, nors per savo šonaslydininko karjerą yra važiavęs su įvairiausiomis mažiau cilindrų turinčiomis komponuotėmis.

 

„V8 tiesiog maloniau važiuoja, ypač mažesnėse trasose, tegu ir mažiau arklio galių standartiškai turi. Visgi važiuojant su V8 man visą laiką trūko variklio sūkių, – pasakojo sportininkas, pridūręs, kad taip jam kilo mintis naujam projektui naudoti keturių litrų darbinio tūrio BMW E92 M3 variklį, pažymėtą kodu S65, ir suporuoti jį su turbina. – Dar niekur pasaulyje nesu matęs šio variklio, paleisto su turbina. Ir tai buvo iššūkis.“

Ieško patikimumo

Tiesa, V8 šiame projekte – jau nebe standartinis. A. Vaškelis pasakojo, kad motoro vidus – „kaltinis“, kad „pirmuko“ širdis būtų patikimesnė ir leistų generuoti daugiau arklio galių. Tam pačiam tikslui pasirinkta ir turbina, kaip aiškina sportininkas, didžiausia iš siūlomų „Turbo Systems“.

„Teigiama, kad šita turbina generuoja 1250 AG. Tai tikrai bandysiu tą pasiekti“, – žada pašnekovas.

„Šitas projektas ganėtinai ilgai užtruko, nes viskas, kas čia sudėta, yra tik geriausia – norėjau, kad būtų taip. Pavyzdžiui, vien čia sudėtas tarpinis oro aušintuvas po koronaviruso pandemijos ir kitų globalių pokyčių kainuoja apie 1000 eurų. O savo ankstesniame projekte su V8 buvau susimontavęs iš Kinijos parsisiųstą aušintuvą už 100 eurų ir ta mašina tikrai važiavo. Visgi šitą projektą noriu padaryti taip, kad būtų „su garantija“, – kalba A. Vaškelis.

V8 variklis suporuotas su „Samsono“ sekvencine pavarų dėže. Pastaroji, sako sportininkas, yra pagaminta specialiai šonaslydžiui – joje didesni dantračiai, tad ji tinkama daugiau arklio galių turintiems automobiliams.

Pritrūko vietos

Pirmosios serijos BMW, pasirodo, tokiems A. Vaškelio užmojams buvo ganėtinai ankštas, tad variklio skyriuje jam pritrūko vietos norint sudėti ir įspūdingą motorą, ir visas jam skirtas detales. Akį traukia ir kolektorius. Beje, nors iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad po kapotu viskas, kas yra variklio skyriuje, tikrai netilps, „drifteris“ tikina, jog be variklio gaubto važiuoti nesirengia.

„Jeigu neišeis uždėti kapoto, tada bus perdarytas ir kolektorius, – juokiasi jis ir pasakoja, kad minėta detalė pagaminta specialiai šiam projektui. – Dar buvo variantas frezuoti kolektorių iš vientiso metalo su CNC staklėmis, tačiau kai paskaičiavome, kiek tai gautųsi, tai supratome, kad taip gaminti visiškai neapsimoka.“

Tam, kad BMW išriedėtų į trasą, reikia jau nebedaug. A. Vaškelis pasakoja, kad beliko išvedžioti stabdžių ir degalų tiekimo sistemų žarneles, sumontuoti degalų baką, o po šių darbų – vežti į Klaipėdą, kur automobiliui bus padaryta elektros instaliacija.

„O tada aš jį vėl išardau ir vežu dažyti. Nudažęs – galėsiu ir važiuoti“, – pasakoja „drifteris“.

Tiesa, kokia spalva dažys automobilį, kol kas A. Vaškelis dar nežino. Pasak jo, kurį laiką buvo smagu turėti jį asfalto pilkumo, tačiau tokių pat dabar – nemažai. Ir būti „kaip visi“ sportininkas visiškai nenori.

Dabar darytų viską kitaip

Pasakodamas apie savo projektą, „drifteris“ prisipažįsta, kad jeigu jo imtųsi dabar, tikrai darytų viską kitaip.

„Kai pradėjau, tai dariau tai, ko tuo metu norėjau. Tačiau jeigu startuočiau su projektu dabar, visai kitaip daryčiau. Tik negaliu numesti, turiu pabaigti šitą mašiną, kad jau pradėjau – nėra kur trauktis“, – pasakojo jis.

Ir nepaisant to, kad kol kas jo dirbtuvėse dar stovi neužbaigtas pirmosios serijos BMW, A. Vaškelis jau žino, kaip atrodys jo ateities projektas.

„Bus tikrai labai paprastas. Paimsiu kokį atmosferinį variklį, kuris labai gražiai dirba. O toks yra vienintelis – M serijai skirtas V10 formos. Standartiškai jis generuoja 500 AG, komplektuojamas su pusiau automatine pavarų dėže. Tai reiškia, kad sutaupai dėl sankabos nebuvimo, o pavarų dėžę priverti veikti kaip sekvencinę“, – planus dėsto sportininkas.

Pasak jo, 500 AG skamba nedaug, tačiau tiek galios tikrai pakaks beveik visur. Anot jo, pritrūkti gali tik „Nemuno žiedo“ trasoje, ties vadinamuoju „Ąžuolo“ posūkiu, tad ten reikės ieškoti sprendimų žaidžiant su padangų pločiu.

„Nereikia tikrai tiek daug tų „arklių“. Yra atvejų, kai norint gerai važiuoti, galią netgi tenka mažinti. Bet būtent „Ąžuolo“ posūkyje esu pajutęs, kam reikia, pavyzdžiui, 1000 AG. Toje vietoje su tiek galios „spaudi“ ir dar važiuoja mašina, jaučiasi trauka“, – sako šonaslydininkas.

Nors A. Vaškelis projekto užbaigti iki birželio 17-18 dienų, kai legendinėje „Nemuno žiedo“ trasoje vyks „Betsafe Drift Camp #2“ varžybos, greičiausiai nesuspės, šiemet trasą išvysti jis tiesiog privalo. Nors Aurimo savaitgalio varžybose dalyvių tarpe kol kas neišvysime, savo jėgas pasitikrinti ten planuoja apie 50 PRO ir „Semi PRO“ lygų bei „Baltic Drift Championship“ dalyvių. Daugiau informacijos ir renginio bilietai – drifting.lt.

Automobiliai: