You are here

„Eneos 1006 km 2016“ lenktynių TOP10 kaina – 20 tūkst. eurų, įskaitant automobilį

  • „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
    „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
    „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
    „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
    „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
    „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka
    „Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka

Pasibaigus 2016 metų „Eneos 1006 km“ lenktynėms komandos skaičiuoja pinigus, kas kiek kam išleido. Didžiausias automobilių sporto renginys sportininkams kainuoja dešimtis tūkstančių Eurų. Ypač tiems, kas kovoja dėl lyderių pozicijų. A3000 klasės nugalėtojų „Dynami:t Energy“ komandos, prasibrovusios į bendros įskaitos lyderių dešimtuką lenktynininkas Mantas Matukaitis juokiasi, kad ir jiems lenktynės kainavo penkiaženklę pinigų sumą. Tik į ją įskaičiuotas ir BMW M3 automobilio pirkimas.

„Po lenktynių teko kalbėti su kitų į lyderių dešimtuką papuolusių komandų atstovais. Visi skaičiuoja penkiaženklius biudžetus lenktynėms. Mūsų biudžetas irgi gavosi penkiaženklis. Tik į jį įskaičiuotas ir automobilio pirkimas bei ruošimas,“ – nusijuokė Mantas Matukaitis.

Varžėsi su sau lygiais, atsidūrė tarp lyderių

20 tūkst. Eurų. Tiek kainavo lenktynininkų Manto Matukaičio, Aistės Antanaitytės-Matukaitės, Tado Aganausko, Benedikto Sinkevičiaus ir komandos vadovo Aleksandro Dainio galimybė laistytis „Eneos 1006 km“ lenktynių nugalėtojų šampanu nuo aukščiausio pakylos laiptelio. Ir tokia suma ne tik už lenktynių startinius mokesčius, degalus, padangas, į ją įeina ir BMW M3 automobilio pirkimas bei paruošimas. Komandos atstovai sako, kad investicija atsipirko su kaupu.

„Dynami:t Energy“ komanda/Egidijaus Babelio nuotrauka

„Važiuodami į šias lenktynes apie bendrą įskaitą, tuo labiau apie greičiausiųjų dešimtuką net nesvajojome. Atvykome čia varžytis su sau lygiais. A3000 klasė nėra maža, bet po pirmųjų treniruočių pamatėme, kad esame pajėgūs varžytis dėl podiumo. Mūsų tikslas buvo ant jo patekti,“ – aiškino lenktynininkas Mantas Matukaitis.

Varžybose techniškai standartinis 1995 metų gamybos BMW M3 automobilis toli gražu nebuvo pats greičiausias, komanda prieš lenktynes kvalifikavosi 28-oje vietoje. BMW degalų bakas – taip pat standartinis, 55 litrų talpos, vertęs dažnai, maždaug kas pusantros valandos sukti į degalinę. Per beveik 9 valandų lenktynes „Dynami:t Energy“ panaudojo tik 6-ias padangas. Ne 6 komplektus, o 6 padangas, iš kurių 4-urios dar tiks treniruotėms. Taupiai, atsargiai važiavusi komanda sugebėjo ne tik nugalėti A3000 klasėje, bet ir iškovoti 10-tą vietą bendroje įskaitoje.

Receptas – paruošti namų darbai ir truputis sėkmės

Komandos vadovas dėl tokio rezultato dėkoja automobilį ruošusiam Giedriui Firantui ir jo komandai, bei laimingiems atsitiktinumams, leidusiems puikiai susiklostyti lenktynių scenarijui.

„Automobilis lenktynių metu dirbo fantastiškai ir visą distanciją atlaikė beveik be jokių problemų. Reiškia, kad namų darbai buvo atlikti visu 100 proc. Stojome tik tada, kai vairuotojams reikėjo keistis. Taip pasisekė, kad bent 5-is keitimus atlikome saugos automobilio fazės metu. Beveik nepraradome laiko.“ – kalbėjo komandos strategas Aleksandras Dainys.

„Didesnių problemų turėjome tik per treniruotes, kai bake likus mažiau degalų jie teliūskavosi, automobilis pradėjo trūkčioti. Tą išsprendė mechanikai, į baką įkišdami kempinę. Per lenktynes automobilis beveik nebetrūkčiojo, tik kurą reikėdavo anksčiau piltis,“ – pasakojo Tadas Aganauskas.

Automobilis ožiuotis pradėjo tik paskutinę valandą, prie vairo sėdęs Mantas Matukaitis išgirdo dunksėjimą perjungiant pavaras, kuris vis stiprėjo artėjant finišo link. „Matyt reduktorius paskutines dienas gyveno,“ – spėjo jis, kuri gi detalė tiek nervų suėdė. Bet standartinis BMW M3 atlaikė visą distanciją.

Už tai atskirą padėkos žodį komandos vadovas tarė gražiai su technika besielgusiems lenktynininkams, itin greitai ir techniškai važiavusiam „Dynami:t Energy“ komandos naujokui Benediktui Sinkevičiui.

„Šiose lenktynės visos komandos grandys dirbo idealiai. Nors pajėgumais toli gražu nesilygiuojame į lyderius, važiuojam standartiniu automobiliu ir tomis pačiomis padangomis visą lenktynių savaitgalį, mums pavyko nuversti kalnus. Papuolėme į TOP10. Nebuvau toks laimingas nuo 2012 metų, kada tapau Lietuvos ralio čempionu,“ – tęsė komandos vadovas.

Automobilyje važiavo ne vieni

Aistė Antanaitytė-Matukaitė, šeimyninėje komandoje vairuotojo sėdyne besikeitusi su vyru Mantu juokavo, kad jiems padėjo pernykštis talismanas – besišypsantis geltonas guminis kamuoliukas:

„Pernai metais parado Palangos centre metu prie mūsų priėjo mama su sūnum, paprašė nusifotografuoti. Mes jos sūnų įsodinom į automobilį, berods ir šalmą uždėjom, pasijuokėm kartu, ir jis nueidamas davė žaislinį kamuoliuką. Sakė, kad jis atneš sėkmę. Pernai atnešė. Tai ir šiemet įkišom jį tarp skydelio ir saugos lankų. Tai buvo mūsų talismanas, kuris visada mums šypsojosi, ir padėjo. Automobilyje važiavome ne vieni“ – istoriją papasakojo Aistė Antanaitytė-Matukaitė.

Ne viena ji buvo visų lenktynių metu. Mat važiavo vienoje komandoje su savo vyru Mantu Matukaičiu. „Dynami:t Energy“ komanda įeina į šių lenktynių istoriją dar ir todėl, kad joje per 17 metų istoriją važiavo vienintelė šeima. Tokia šeima, kurią subūrė būtent 1000 km lenktynės Palangoje.

Kategorijos: