You are here

„Jeep Compass“ nuotykiai metalinėje bekelėje

  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka
  • Jeep Renegade ir Jeep Grand Cherokee/vytophoto.com nuotrauka
    Jeep Renegade ir Jeep Grand Cherokee/vytophoto.com nuotrauka

Vos tik atvykęs į Lietuvą, naujasis, antros kartos „Jeep Compass“ visureigis laiko veltui neleido. Spalio mėnesio pabaigoje, Kauno ir Vilniaus miestuose, automobilis buvo daugybę kartų išbandytas laikinai įrengtoje „Peak Point“ platformoje, leidžiančioje įvertinti svarbiausias SUV savybes, nevažiuojant į realią bekelę.

Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka

Žvelgiant į naująjį „Compass“ atrodo, kad lyg jis būtų „Jeep Grand Cherokee“ ir „Jeep Renegade“ vaikas. Iš pirmojo paveldėta priekinė dalis, o antrasis suteikė prailgintą platformą. Žinoma, pravažumo savybės paveldėtos iš ilgą patirtį sukaupusios „Jeep“ šeimos.

Visureigių bandymų platforma

„Peak Point“ platformą kartu su savo komanda sukūrė vienas labiausiai patyrusių visureigių specialistų Lietuvoje – panevėžietis Audrius Sutkus, dalyvaujantis įvairiose bekelės varžybose tiek savo tėvynėje, tiek aplinkinėse valstybėse. „Peak Point“ platformoje objektyviai įvertinamos visos visureigio technologijos: diferencialų darbo efektyvumas, įkalnės ir nuokalnės įveikimo galimybės, judėjimas pasvirus šonu, kėbulo standumas.

Tiek sėdintis prie automobilio vairo žmogus, tiek stebintys veiksmą iš šalies gali jausti bei matyti, kaip tiksliai dirba automobilio sukimo momento paskirstymo sistema, kai trys jo ratai praslysta ir tik vienas turi sukibimą. Kėbulo standumo bandymas stebėtojams atrodo ne mažiau įspūdingai.

„Jeep Compass“ visureigis tokius iššūkius gliaudė lengvai – jo kėbulo gamyboje panaudota net 65 procentai itin tvirto plieno, kuris ne tik užtikrina standumą automobiliui pasvirus, bet ir saugumą susidūrimo metu.

Video reportažas, kaip viskas vyko metalinėje bekelėje:


Sujungia kompaktiškumą su pravažumu

Pasak JEEP atstovo L. Boguševičiaus, naujasis „Jeep Compass“ sujungia geriausias vidutinio dydžio krosoverio ir nuotykiams skirto keturiais ratais varomo visureigio savybes.

Naujasis „Compass“ siūlo du benzininius ir du dyzelinius variklius, kombinuojamus su automatinėmis ir mechaninėmis pavarų dėžėmis. Benzininis 1,4 l darbinio tūrio „MultiAir 2 Turbo“ variklis su „Start&Stop“ sistema pasiekia 140 AG ir 230 Nm, o galingesnė šio agregato versija – 170 AG ir 250 Nm.

Į „Jeep Compass“ Lietuvoje montuojamas dyzelinis 2,0 l darbinio tūrio variklis, kurio dvi modifikacijos pasiekia 140 AG ir 350 Nm arba 170 AG ir 350 Nm, bei 1,4 l darbinio tūrio benzininis variklis, išvystantis 140 AG ir 230 Nm arba 170 AG ir 250 Nm.

Visureigį galima rinktis iš trijų komplektacijos variantų: „Longitude“, „Limited“ ir „Trailhawk“, skirto tikriems bekelės mėgėjams. Šios komplektacijos „Compass“ yra 2,5 cm aukštesnis, turi specialias dugno apsaugas ir gali pasigirti įspūdingais užvažiavimo ir nuvažiavimo kampais: atitinkamai 30 ir 33,6 laipsnių.

Jeep Compass/vytophoto.com nuotrauka

Kiekvienas „Compass“ komplektuojamas su autonominio stabdymo sistema – visureigio išorėje sumontuota kamera ir radaras stebi priekyje judančius objektus ir įspėja vairuotoją, jeigu šie staiga sulėtėjo ar atsirado važiavimo trajektorijoje. Jeigu artėjant susidūrimui vairuotojas nesiima veiksmų, sistema kritiniu atveju pati stabdo automobilį. 

Antros kartos „Jeep Compass“ kaina Lietuvoje prasideda nuo 24 590 EUR su PVM.

Kategorijos: 
Automobiliai: