You are here

Konstantinas Gorbas galu varomų automobilių fanatikas

Prieš ralio sprinto „OMP taurė“ trečiąjį etapą sužinojome, kad Konstantinas Gorbas ruošiasi išbandyti naują, raliui ruoštą „BMW“ bei tuo pačiu susipažinti su šio automobilio valdymo charakteristikomis ir, žinoma, pasitreniruoti prieš šį savaitgalį startuojantį „Halls Winter Rally“. Taigi susitikome su Konstantinu ir pakalbėjome su juo trumpai apie pirmąją jo pažintį su automobiliais, apie ralį ir, žinoma, apie jo sportinį „BMW“.

Kada pirma kartą sėdai prie automobilio vairo?
Mūsų šeimoje visi vyrai mėgdavo automobilius. Tai buvo net savotiškas kultas. Mano tėvas buvo ralistas ir lenktyniavo su „Volga GAZ24“ iki 1986m. Taigi vaikystę aš praleidau būdamas netoli nuo garažų ir dirbtuvių. Pirmą kartą savarankiškai prie automobilio vairo sėdau būdamas 12 metų. Tai buvo rusiška „OKA“. Savaitgaliais senelis mokydavo mane vairuoti. Kitą vasarą, būdamas trylikos, prisižiūrėjau, kaip galima greitai važinėti žvyrkeliais. Apsiverčiau su mamos „Tavrija“, kurios raktelius paėmiau, kad „nuplaučiau" mašiną. (juokiasi) Po šio įvykio susidomėjau ne tik vaizdais, bet ir vairavimu.

Kada pradėjai lenktyniauti?
Lenktyniauti pradėjau būdamas 19 metų. Tai buvo SG čempionato ralis „Kauno ruduo 2001“. Apie tai, kad ralis gali būti prieinamas visiems, sužinojau iš Pauliaus Insodos (Gangas). Jis ir papasakojo apie visą ralio virtuvę: kur registruotis, kam ir kaip mokėti startinį mokestį ir pan. Tais metais SG (standartinių-gamyklinių automobilių) čempionato reglamentas leisdavo startuoti neturint saugos įrangos (lankų, sportinių sėdynių, diržų); ir aš, turėdamas seną „BMW 316“, nusprendžiau pabandyti pravažiuoti neįskaitoje. Ir gana sėkmingai. Patiko!

Kelintas tau bus šis ralio sezonas?
Važiavau 2002 m. SG čempionate (II vieta iki 2 litrų klasėje), vėliau paruošiau sportinį „Ford Escort RS2000“ ir su juo kankinausi (važiavimas nemokant sudarinėti stenogramos ir neturint galimybių normaliai paruošti mašiną - tai ne ralis, o savęs ir aplinkinių  kankinimas) iki 2004 m. sezono vidurio.

Po to buvo sudėtingas gyvenimo laikotarpis, teko parduoti „fordelį“. Atsigavau tik 2007 m., kai buvau pakviestas į „1000 km“ lenktynes būti papildomu pilotu vairuojant „BMW M3“. Tada nusprendžiau, kad reikia grįžti į ralį ir būtinai su galu varomu automobiliu. Taigi paruošiau trečiuką – „BMW E30“, pagal B lygos ralio reikalavimus.

 Pasidžiaugiau 2008 m. ir... sezono gale, ralyje „Aukštaitija 2008“, jį sudaužiau...

 Vėliau buvo „BMW Compact“ automobilis, su kuriuo važiavau 2009 m. ir pusė 2010 m. sezono.

2011 metus praleidau dėl finansų stokos.
 
Koks tavo aukščiausias pasiekimas ralyje?
„Halls Winter Rally 2010“ - pirma vieta S2000 klasėje.

Kokiu automobiliu važiuosi ralyje šiais metais?
Tai bus „BMW E36“, kol kas su 1,8 litro varikliu, bet vėliau norisi įdėti galingesni variklį ir mėgautis važiuoti L9 klasėje (viena ašis varoma, variklis daugiau negu 2.0 litrai).

Prieš tai važiavai taip pat „BMW“ automobiliu, kokios priežastys lėmė likti prie šios markės automobilio vėl?
Pirmiausia, aš – galu varomų automobilių fanatikas. Tokių automobilių pasirinkimas tikrai nedidelis. Kažkaip gavosi, kad pirmas nuosavas automobilis – „BMW“. Eksperementuoti nematau prasmės - man patinka ir sportiškas valdymas (kai kurie tai vadina „draivu"), ir patikimumas, ir detalių kainos. Tik nepatinka, kad „BMW“ gana pigus automobilis ir gatvių ereliai gali nusipirkti gana galingą šios markės automobilį. Jie kažkodėl pamiršta apie etiketą ir apie tai, kad dar reikia mokytis vairuoti.

Kiek laiko buvo ruošiamas naujasis ralio automobilis?
Automobilio saloną pradėjom ardyti spalio mėnesį, o sausio vidurį buvo pristatytas LASF ekspertizei.

Kiek pats darbo įdėjai jį ruošiant?
Ši kartą automobilį ruošė profesionalus mechanikas iš „Ekstremvitos“. Aš tik dariau sprendimus ir pirkau komponentus. Rezultatas akivaizdus: mašina paruošta tvarkingiau, gražiau ir greičiau.

Ar susidūrei su kokiais nors sunkumais automobilio ruošimo metu? Jei taip, kokiais?
Vienintelis sunkumas - tai motyvacijos nebuvimas, nes iki sausio pradžios galvojau, kad žiemos nebus ir nėra kur skubėti.

Kur iškeliavo senasis „BMW“?
Buvęs „BMW“ iškeliavo į Panevežį. Naujas savininkas gana dažnai su juo lenktyniauja ralio-sprinto varžybose ir ralio čempionate.  

Ar jau spėjai priprasti prie naujojo automobilio?
Dar ne. Nors ir turiu identišką treniruočių automobilį, tačiau įdėjus sportinius amortizatorius, pakeitus sėdynes, vairą, pasikeitus svorio balansui ir uždėjus sportines padangas jis tapo visai kitokiu automobiliu. Sausio 21 d. vykęs „OMP“ ralio-sprintas padėjo man susidraugauti su automobiliu, bet tai dar ne šimtaprocentinis pripratimas prie jo.

Ar startuosi visuose šių metų Lietuvos ralio čempionato etapuose?
Šiais metais šiek tiek padeda rėmėjas „Advanced Advice“, tikiuosi, kad tai padės „įveikti" visus etapus.

Ar daug treniravaisi prieš žiemos ralį?
Deje ne, kadangi šturmanas šiam raliui ne mano pusbrolis J. Andriatis, o draugas iš Rusijos Andrėjus. Jis neturi galimybių skristi į Lietuvą kiekvieną savaitgalį.  Su juo pavyko pasivažinėti gal kokius 4 kartus – atidirbinėjome stenogramą. Kartą padėjo treneris J. Dereškevičius.

2010 m. „Halls Winter“ ralyje užėmei pirmą vietą savo klasėje. Koks tikslas šiemet?
Bandysiu spausti „iki metalo", bet labai atsargiai, nes šturmanas naujas, „nepritrintas“, pasitikėjimo važiuojant dar nėra. Tai tik sezono pradžia, automobilis naujas, būtų labai gaila padovanoti sau per 30-tąjį gimtadienį „stogą".

Kituose etapuose važiuosi toliau su naujuoju šturmanu iš Rusijos ar bus kitas šturmanas?
Ne, Andrejus nori tik pabandyti pravažiuoti vieną etapą. Jis ankščiau dalyvavo ralio reiduose su motociklu (per tai ir susipažinom) ir tiesiog norėjo paragauti klasikinio ralio virtuvės. Labai tikiuosi, kad senas šturmanas vėl grįš į savo vietą.

Kokia įsimintiniausia ralio akimirka?
„Stogas" 2008 metais, kai ant greičio galiniu ratu užkabinom didžiulį akmenį. Buvo panašu, kad bandėm išskristi į kosmosą. Tada sužinojau, kad laikas gali sulėtėti, kaip kino filmuose (juokiasi). Bet teko grįžti į Žemę, nusileidimai buvo keli ir gana nesvetingi.

Dėkojame Konstantinui už įdomų pokalbį ir linkime jam gerų startų su naujuoju automobiliu.

Kategorijos: 
Lenktynininkai: