You are here

Lietuvis gynė šalies garbę automobilių aptraukimo plėvele čempionate

„Wrapping‘as“ arba automobilio aptraukimas plėvele, tai prieš keletą metų išpopuliarėjęs būdas netik išsiskirti iš minios, bet ir apsaugoti savo automobilio dažų paviršių. Įvairiausių raštų bei spalvų paletės leidžia nedažant išgauti geidžiamiausią įmanomą bolido įvaizdį, padabinti jį reklama ar tiesiog užtikrinti, jog po keleto metų originali spalva išliks nepatikus.

Šiuo metu Lietuvoje šiuo menu užsiima kone tuzinas įmonių, galinčių per keletą dienų padaryti stebuklus, tačiau vienas vaikinas iš Lietuvos įrodė, jog geram kokybiškam darbui kartais užtenka ir keletos valandų.  

Rytis Kūlokas – „SpeedStyling“ įkūrėjas ir visadarbis nusprendė išbandyti savo jėgas „Europian Wrap-Star“ varžybose. Nors Europos taurėje jis dalyvauja pirmąsyk, tačiau 2013 jis gynė Lietuvos garbę pasaulio čempionate, kiek anksčiau rungėsi Danijos apklijuotojų čempionate, tad kovinės patirties vaikiniui tikrai netrūksta. Rezultatai gerokai pranoko lūkesčius - kaunietis netik pasisėmė nemažai patirties, bet ir užlipo ant nugalėtojų pakylos, į Lietuvą parveždamas antros vietos taurę.

Varžybose susirungė 24 dalyviai iš įvairių Europos šalių. Norėdami užsitikrinti geriausiojo vardą jie turėjo įveikti 5 varžybų etapus, kuriuose kas kartą laukė itin sudėtinga užduotis:

  • Pirmajame etape reikėjo per 30 min. apklijuoti priekines dureles ir sparną;
  • Antrajame, per 40 min. apklijuoti priekines ir galines dureles;
  • Trečiame etape per valandą apklijuoti visą šoną, išskyrus priekinį sparną ir slenkstį;
  • Pusfinalyje per 2 valandas teko apklijuoti visą automobilio, KIA CEE‘D GT, šoną, įskaitant veidrodelį, priekinį sparną ir slenkstį.
  • Finalinė užduotis nuo pusfinalio nesiskyrė, papildomai reikėjo apklijuoti spoilerį.

 

Varžybų vertinimas - iš ties griežtas: buvo tikrinamas ne tik automobilio, KIA CEE‘D GT, apklijavimas, bet ir pasiruošimas darbui t.y. itin kruopštus automobilio detalių nuvalymas, tvarka atliekant automobilio apklijavimą. Svarbiausia užduotis - identiškai užklijuoti fotopaveikslą, pagal pavyzdinį automobilį - turi atitikti visi matmenys. Teisėjai kiekvieną fotopaveikslo elementą matavo liniuote ir tikrino kaip tiksliai dalyviui pavyko atkartoti užduotį. 

„Pagrindinis dėmesys skiriamas kokybei, būtent tai turėjo lemiamą sprendimą, ypač pirmuosiuose etapuose, kuriuose laikas buvo minimalus ir užklijuoti visas reikiamas dalis buvo neįmanoma, paprastai į sekantį etapą patekdavo tie dalyviai, kurie parodė aukščiausią kokybę, o ne kiekybę“-, taip savo įspūdžiais dalinasi „SpeedStyling“ vadovas.

Klijuojamas raštas iš pirmo žvilgsnio neatrodo labai sudėtingas, tačiau tik iš pirmo žvilgsnio.  Vienas iš didžiausių iššūkių buvo automobilio rankenėlių apklijavimas jų neišėmus, juolab, kad ant jų klijuojamas ornamentas – gėlė, kaip tik puikavosi ant durų rankenėlės, tačiau ir  su šiuo iššūkiu Ryčiui pavyko kuo puikiausiai susitvarkyti. 

Pavykus įveikti pusfinalio barjerą ir užsitikrinus prizinę vietą, šiuo „menu“ jau kone penkmetį užsiimantis jaunuolis pranoko pats save – automobilio šoną jis baigė klijuoti per 90 minučių ir likusį pusvalandį tiesiog šlifavo tobulybės štrichus, taip gerokai sukeldamas spaudimą kitiems finalistams, tačiau šie išlaikė savo klasę ir į nustatytą laiko limitą tilpo.

Po itin sudėtingo vertinimo ir gana ilgo teisėjų pasitarimo, pirmąją vietą teisėjai skyrė titulą jau trečius metus iš eilės apginančiam Marco, nurodydami, jog Ryčio darbas nuo jo atsiliko nedaugiau nei vienu procentu – tokios išvados priėjo trijų, itin konpetetingų teisėjų komisija, su kurios dalimi Ryčiui jau teko susidurti pasaulio čempionate.

Savo karjerą kaip automobilių „apvilkėjas“ Rytis pradėjo dirbdamas emigracijoje – susidomėjęs šia netradicine sritimi ir Danijos pašte dirbdamas tik rytais, popietes leido praktikuodamasis vienoje iš vietinių reklamos įmonių. Apklijavus keletą greitųjų traukinių ir automobilių, sprendimas imtis šios veiklos buvo gana natūralus. Startavus su verslu užsienyje, į Lietuvą savo amato profesionalą parvilioti pavyko tik moteriškam žavesiui, tačiau karjeros užsienyje tai nesustabdė – kartą į keletą mėnesių pasiruošęs medžiagą Lietuvoje, trisdešimtmetis prizininkas keliauja į Daniją arba Švediją ir per keletos savaičių komandiruotę „pervelka“ ten jo rankų laukiančius klientų automobilius.

Kategorijos: