You are here

Lietuvių įspūdžiai iš „Rally Legend 2022" varžybų

„Rally Legend“ – tai legendinių automobilių ir legendinių sportininkų beprotiškai didelė ralio šventė, kuri kiekvienais metais spalio mėnesį vyksta nykštukinėje San Marino valstybėje. Tai yra 3 dienų ralis, kurio greičio ruožai driekiasi serpantinais šalia istorinės San Marino pilies, ir kur susirenka tūkstantinės žiūrovų minios.

„Mes vykome kaip į standartines ralio lenktynes, bet dabar po renginio supratome, kad „Rally legend” yra beprotiškai didelė ralio šventė - ralio fiesta, į kurią susirenka dalyviai uždaryti savo ralio sezono ir nerealiai gerai pasilinksminti, nes „Legend Stars” klasės greičio ruožų laikas nėra skaičiuojams ir nekuriama konkurencija, čia yra renginys, kuriame visi atvyksta nesveikai gerai pasilinksminti ir pasirodyti” – įspūdžiais dalinasi „Auto Moto Parkas” komandos vadovas Lukas Perminas.

2022 metų renginyje startavo180 ekipažų 5 įskaitose – Historic, Classic, WRC, Heritage ir Legend Stars.

„Legend Stars” – klasė, kurioje startavo lietuviai su pasaulinio lygio žvaigždėmis. Būtent ši klasė yra sukurta kaip parodomoji. Ir turbūt daugiau niekada nebus tokios galimybės kitiems, nes būtent šiais metais lietuviai stojo į startą ir važiavo su tokiomis pasaulinio lygio žvaigždėmis kaip Kalle Rovanpera (Toyota Celica GT-Four), Miki Biasion (Lancia Rally 037), Jimmy McRae (Subaru Impreza 555), Harri Rovanpera (Ford Fiesta WRC) ir daugelis kitų.

Būtent šioje klasėje yra stipri atranka, bet kas papulti negali – reikia turėti išskirtinį automobilį ir šiek tiek sėkmės. Todėl lietuvių ekipažo pirmasis laimėjimas pasiektas gavus kvietimą ir patvirtinimą dayvauti renginyje su „Toyota Celica GT-Four". O šios klasės dalyvių automobilių parkas išties įspūdingas. Startavo pasaulio ralio čempionų automobilių modeliai tokie kaip „Lancia Stratos”, „Lancia Delta Integrale”, „Ford Sierra Cossworth”, „Lancia Rally 037 Safari”, „Audi S1 Quattro”, startavo netgi „Ferrari 308 GTB”.

Lietuvaičiai startavo su unikalia „Toyota Celica GT-Four st185". Tai modelis, su kuriuo lenktyniavo Carlos Sainz. „Rally Legend” tokių modelių buvo tik 2, vienas iš jų „Auto Moto Parkas” ekipažo, o kitas iš Suomijos, prie kurio vairo jauniausias pasaulio WRC čempionas Kalle Rovanpera.

„Rally Legend renginys buvo kaip spektaklis, kurio aktoriais buvome mes - dalyviai su sportiniais istoriniais automobiliais. Gavome „Rally Legend" sceną, kurioje galėjome improvizuoti prieš diaugiatūkstantines žiūrovų minias, kurių emocijos, palaikymas tiesiog neįkainojami ir priverčia jaustis beprotiškai gerai”, – įspūdžiais po finišo dalinasi vairuotojas Vidmantas Perminas.

„Rally legends” vyko spalio 13-16 dienomis. Sportininkai atvyko iš visos Europos. Dalyviai iš viso įveikė 230 km, iš kurių buvo 71 km greičio ruožai.

Greičio ruožai driekėsi serpantinais – komandai tai buvo visiška naujovė. Aistė Perminaitė ekipažui padėjo susirašymo metu ir trumpai apžvelgia įspūdžius:

„Man, kaip ralio lenktynininkei, pačiai buvo įdomu pamatyti visą ralio veiksmą gyvai, o ypatingai, greičio ruožus. Ekipažas paprašė mano pagalbos susirašinėjant juos. Jau pirmi greičio ruožų metrai kėlė nuostabą. Nuo lietuviškųjų juos aišku labiausiai skiria serpantinai ir asfaltinės dangos kiekis. Greičio ruožai driekiasi serpantinais stačiomis įkalnėmis arba stačiais nusileidimais. Manau būtent tai ir pačiam ekipažui kėlė daugiausiai nerimo, nes porą kilometrų be perstojo leistis aštriais posūkiais stačiais šlaitais varžybiniu ritmu reiškė, kad jie turi labai tiksliai susirašyti stenogramą ir įsivertinti stabdymo kelią, nes viena maža klaida galėjo labai skaudžiai ir brangiai atsieiti. Kitas esminis skirtumas, kad čia didžioji greičio ruožų dalis vyksta mieste ir kaimeliuose, o ne laukuose ir miškuose kaip Lietuvoje. Todėl greičio ruožuose įtraukta daug žiedų, įvažiavimų į tunelius, pervažiavimų per tiltelius, siauras istorines gatves ar tarp kultūrinio paveldo pastatų kolonų. Čia reikėjo galvoti kaip užsirašyti stenogramą kuo aiškiau ir tiksliau”.

Iš viso renginyje buvo 14 greičio ruožų, iš jų 6 greičio ruožai vyko naktį. Visa šventė prasidėjo dar ketvirtadienio vakarą, nors žiūrovai jau vietas užsiiminėjo nuo pietų, nes žinojo, kad vakare bus beprotiškas pasirodymas.

Visuomet „Rally Legends” prasideda su parodomoju važiavimu naktį, kur visiems dalyviams reikia įveikti „Time Challenge” ruožą. Būtent šiame važiavime vyksta vienas didžiausių pasirodymų, nes visi dalyviai specialiai kuo gražiau ir efektingiau bando iščiuožti posūkius, kuo daugiau padaryti „Burnout’ų” ir kuo labiau užvesti publiką. „Rally legend” spektaklio susirenka stebėti tūkstantinės minios, žiūrovų kiekis yra tiesiog nesuvokiamas, visi greičio ruožų kampai ir geriausios vietos yra nusėtos žiūrovų, kai kurie atvyksta su kemperiais ir ten turistauja jau kelias dienas prieš renginį, kad atėjus veiksmui turėtų pačias geriausias vietas stebėti ralį. Patys žiūrovai dar labiau sustiprina šį renginį, visuomet leidžia spalvotas dūmines užsklandas, ralio fanai palaiko savo šalies sportininkus iškeldami vėliavas. Kiti žiūrovai pasirūpina garsiniais signalais ir netgi varikliais, kad sukeltų kuo daugiau triukšmo. Nupasakoti, tai tieisog neįmanoma, reikia ten pabūti, kad suprasti kas ten vyksta. Būnant ten vietoje – garsas, vaizdas, kvapas, emocija, aplinka – priverčia odą nueiti šiurpuliukais.

Komandos šturmanas Mantas Bartkuvėnas tik šiemet įsiliejo į ralio sportą, Lietuvoje pradėjo karjerą nuo Mini ralio ir Sprinto varžybų. O San Marine drąsiai sėdo į šturmano vietą:

„Apibūdinti toki ralį yra labai paprasta - svajonių isšipildymas. Važiuoti San Marino serpantinais, laukti starto šalia garsiausių ralio lenktynininkų ir mėgautis išprotėjusių sirgalių miniomis yra neapsakomas jausmas. Tai nėra mums įprastas ralis, tai labiau savaitę trunkantis ir dešimtis tūkstančių žmonių pritraukiantis festivalis, kuriame lenktynininkai, komandos nariai bei žiūrovai mėgaujasi bendra meile auto sportui ir ralio istorijai. Lancia 037, Audi Quattro, Ford Sierra Cosworth, tai tik keletas iš gausybės istorinių ralio automobilių, kurių riaumojantis garsas džiugina visus nuo pat ankstyvo ryto. Dabar, laukdamas skrydžio namo, jau tiksliai žinau jog kitąmet vėl būsiu San Marine.”

„Auto Moto Parkas” komanda jau ruošia dar vieną automobilį ir 2023 m. metais vėl vyks į „Rally Legend” ralio šventę!

Kategorijos: