You are here

Ženklai, kad Jums reikia naujų padangų

  • Žieminės padangos
    Žieminės padangos
  • Žieminės padangos
    Žieminės padangos
  • Padangų sandėliavimas
    Padangų sandėliavimas

REKLAMA

Artėjant žiemos sezonui, daugelis skuba pasirūpinti naujais automobilių apavais – pagal mūsų šalies kelių eismo taisykles, su žieminėmis padangomis reikia važinėti nuo lapkričio 10 dienos. Daugelis tam neretai naudoja tas pačias padangas, su kuriomis važinėjo ir praeitą šaltąjį sezoną. Visgi, prieš uždedant jas ant transporto priemonės, reikėtų dar kartą pasitikrinti, ar jos visapusiškai tinkamos tolimesniam naudojimui – yra keletas požymių, bylojančių, kad naujų pirkinių nepavyks išvengti. Šį kartą pakalbėsime apie tokius ženklus ir aptarsime, kaip teisingai sandėliuoti padangas pasibaigus sezonui.

 

Požymiai, kad teks pasirūpinti naujomis padangomis

Pagrindiniai nerimą keliantys ženklai yra šie:

Per mažas protektoriaus gylis. Tai – kone esminis rodiklis, bylojantis apie padangų nusidėvėjimą, tad jo tikrai nepavyks ignoruoti. Pagal keliamus reikalavimus, vasarą šis gylis negali būti mažesnis nei 1,6 mm, o žiemą – nenukristi žemiau 3 mm. Pamatuoti jį galima ne tik su specialiais prietaisais – visos padangos turi indikatorių, leidžiantį ir „plika“ akimi įvertinti šiuos pokyčius. Kai šis indikatorius susilygina su protektoriumi, nebelieka kitos išeitis kaip pradėti naujų padangų paieškas. Priešingu atveju kelionės nebebus tokios saugios ir kokybiškos, o padangos tiesiog nebeatitiks paties svarbiausio joms keliamo kriterijaus.

Žieminės padangos

Nuolat kintantis padangų slėgis. Kartais padangos nusidėvi nevienodai, todėl net ir užsidėjus prieš tai aptartą reikalavimą atitinkančius gaminius, pravartu reguliariai patikrinti jų slėgį. Tiesa, jeigu jis pakis tik šiek tiek, nerimauti nereikėtų – taip nutinka dėl paprasčiausių temperatūros pokyčių. Tačiau jeigu padangų slėgį reikia papildyti pakankamai dažnai, o skirtumai yra itin ženklūs, dar kartą reikėtų patikrinti šių gaminių būklę.

Gali būti, kad atsirado naujų mechaninių pažeidimų, pradūrimų ar ratlankių įtrūkimų, kurių iš pradžių nepavyko pastebėti (o galbūt montuojant padangas šie defektai dar tiesiog nebuvo atsiradę).

Akivaizdūs padangos pažeidimai. Prieš montuojant praeitą sezoną naudotus ratų apavus, gerai reikėtų juos dar kartą apžiūrėti. Pirmiausia, reikia patikrinkti, ar nematyti šoninės sienelės deformacijų, tokių kaip įtrūkimai ar įpjovimai.

Didelė tikimybė, kad laikui bėgant šie pažeidimai tik dar labiau didės, todėl su kiekviena diena Jūsų kelionės taps vis mažiau saugios – vargu, ar tokias padangas vis dar verta montuoti. Taip pat reikėtų patikrinti ir gumos būklę: čia dažnai galima pastebėti gumbus ir pūsleles, kurios tikrai nepranašauja dar vieno saugiai atvažinėto sezono. Tokie pažeidimai byloja, kad šių gaminių išorinis paviršius jau dabar yra pakankamai silpnas.

Padidėjusi vibracija kelionių metu. Žinoma, važiuojant prasta kelio danga, didesnių ar mažesnių vibracijų nepavyksta išvengti, tačiau jeigu kelionių maršrutas nepasikeitė, o vibracija padidėjo, tai tikrai turėtų pajausti ir pats vairuotojas. Priežasčių, kodėl taip atsitiko, gali būti pačių įvairiausių: galbūt padangos yra prastai subalansuotos, o gal susidėvėjo amortizatoriai. Visgi, reikėtų neatmesti galimybės, jog ir pačiose padangose yra vidinių problemų. Bet kokiu atveju, tokio fakto ignoruoti nereikėtų – net ir tuomet, jeigu vibracija nėra padangų kaltė, nieko nedarant, ji gali dar labiau pakenkti padangai ir galiausiai pastebėsite vieną iš aukščiau įvardintų problemų.

Negalite prisiminti, kada paskutinį kartą pirkote naujas padangas. Klausimas, koks yra padangų galiojimo laikotarpis, dažniausiai sulaukia labai skirtingų atsakymų – variantai gali svyruoti nuo 3 iki 10 metų. Visgi, šiuo atveju reikėtų pasidomėti konkretaus gamintojo rekomendacijomis ir pagalvoti, kada paskutinį kartą jos buvo pirktos – jei atsiminti sunku, verta pagalvoti ir apie naujų apavų įsigijimą. Didelė tikimybė, jog per šį laikotarpį rinkoje pasirodė dar didesnį komfortą ir kelionių saugumą užtikrinančių gaminių. Plačią žieminių padangų įvairovę galite apžiūrėti čia: Žieminės padangos
 

Kaip sandėliuoti senas padangas?

Jei dabar naudojamos vasarinės padangos atitiko aukščiau įvardintus kriterijus ir jokių nerimą keliančių ženklų nebuvo pastebėta, tenka pagalvoti, kur šiuos gaminius sandėliuoti.

Šiuo atveju egzistuoja keli pagrindiniai reikalavimai: jų laikymo vieta turėtų būti sausa, gerai vėdinama, o jos temperatūra – pakankamai optimali. Taip pat padangas reikėtų saugoti nuo aplinkos veiksnių, tokių kaip kaitrūs saulės spinduliai ar krituliai. Labiausiai tam tinka sandėliukas, rūsys ar kita aukščiau įvardintus reikalavimus atitinkanti patalpa.

Padangų sandėliavimas

Svarbu ir tai, kaip padangos bus statomos – skirtumai priklauso nuo to, ar jos bus sandėliuojamos su ratlankiais, ar be jų. Gaminiai be ratlankių turėtų būti pastatomi stačiai, paliekant tarp jų kuo didesnius tarpus. Dar geriau, jei laikui bėgant juos vis šiek tiek pasuktumėte. O jeigu padangos yra su ratlankiais, jas galima sudėti tiek vieną ant kitos, tiek ir pakabinti palubėje.

Įvertinus tiek žieminių, tiek vasarinių padangų būklę, bus aišku, ar šį sezoną laukia nauji pirkiniai, ar tie patys ratų apavai vis dar yra pakankamai kokybiški. Tikriausiai net nereikia priminti, jog nuo padangų priklauso ir visų kelionių saugumas, tad šiam aspektui reikėtų paskirti pakankamai dėmesio. Platų padangų pasirinkimą galimas rasti Pigu.lt el. parduotuvėje: šioje svetainėje jas galima įsigyti gera kaina. 

Kategorijos: