You are here

Paskirstymo diržo ir vandens siurblio keitimo ypatumai

  • Paskirstymo diržas ir vandens siurblys
    Paskirstymo diržas ir vandens siurblys

REKLAMA

Paskirstymo diržas, kuris dar kartais vadinamas pagrindiniu diržu, yra vienas iš svarbiausių variklio galios paskirstymo sistemos elementų. Jis užtikrina kuro mišinio uždegimą tinkamu momentu ir atlieka išmetamųjų dujų šalinimo sinchronizavimą. Paskirstymo diržui tenka nemaža apkrova, kadangi jis yra sukamas tarp mechanizmų visą variklio veikimo laiką. Šis komponentas kartu varo ir daug kitų variklio dalių, pavyzdžiui, kuro įpurškimo siurblį ir vandens siurblį. Svarbios paskirstymo mechanizmo dalys taip pat yra guoliai ir diržo įtempėjas.

Paskirstymo diržo ir vandens siurblio sąsajos

Pastarasis elementas labai dažnai minimas kartu su paskirstymo diržu, ypatingai kai kalbama apie šių dalių keitimą. Taip yra dėl to, kad norint pakeisti tiek vieną, tiek kitą komponentą reikia atlikti labai panašius veiksmus. Paprasčiau tariant, jeigu norėtumėte pakeisti vandens siurblį, jums reikėtų demontuoti tokias pat variklio dalis, kaip atliekant pagrindinio diržo keitimą. Šis procesas yra ganėtinai sudėtingas ir reikalaujantis nemažai laiko bei pastangų. Dėl to ir rekomenduojama visada atliekant paskirstymo diržo keitimą kartu pakeisti ir vandens siurblį, kad vėliau netektų vėl kartoti visos demontavimo ir sumontavimo procedūros.

Paskirstymo diržo gedimo požymiai

Paskirstymo diržai dažniausiai būna pažeidžiami tais atvejais, jeigu yra per daug arba per mažai įtempti. Taip pat jie gali greičiau nusidėvėti dėl purvo, kuris susikaupia paskirstymo mechanizme. Tokiais atvejais nusidėvėjimo požymiai atsiranda ant diržo krašto arba dantukų šonų. Vertėtų turėti omenyje ir tai, kad paskirstymo diržus reikia keisti dažniau, jeigu automobilis daugiausiai eksploatuojamas mieste, intensyviomis eismo sąlygomis, kai neretai tenka pastovėti kamščiuose, kadangi diržas yra sukamas net jei automobilis tiesiog stovi vietoje.

Kai paskirstymo diržas yra pažeistas ar nusidėvėjęs, variklis pradeda netolygiai veikti tuščiąja eiga. Taip pat, norint staigiau pradėti judėti iš vietos, variklis ne taip jautriai reaguoja į vairuotojo komandas. Gali atsirasti problemų ir lenkiant kitus automobilius, kadangi pastebimai sumažėja variklio galia. Diržui nusidėvėjus smarkiau atsiranda didelės vibracijos, kurios juntamos per vairą ir kėbulą. Neretai atsiradus aukščiau paminėtiems požymiams padidėja ir degalų sąnaudos.

Susidėvėjęs arba laiku nepakeistas paskirstymo diržas gali nutrūkti ir pridaryti rimtų nemalonumų automobilio varikliui.

Žinoma, sugęsti gali ne tik pats diržas, bet ir su juo susiję elementai. Pavyzdžiui, jeigu iš diržo guolių ar įtempėjo, vandens siurblio ar kitų mechanizmo komponento pradėjo sklisti neįprasti garsai, reikėtų patikrinti tiek komponentų, tiek paskirstymo diržo būklę ir, jeigu reikia, juos pakeisti kartu.

 

Vaizdo įrašas apie paskirstymo diržo ir vandens siurblio keitimą paimtas iš AUTODOC Club          

 

Paskirstymo diržo ir vandens siurblio keitimas

Kaip jau minėta teksto pradžioje, paskirstymo diržo ir vandens siurblio keitimas yra gana sudėtinga operacija, kurios metu, priklausomai nuo automobilio modelio, gali tekti demontuoti daugybę kitų, net su diržu tiesiogiai nesusijusių, dalių. Todėl, jeigu neturite pakankamai patirties su automobilių taisymu, rekomenduojama kreiptis į patyrusius autoserviso specialistus.

Jeigu visgi nusprendėte pabandyti keitimą atlikti savarankiškai, priklausomai nuo automobilio, jums gali tekti atlikti šiuos veiksmus:

  • nuimti priekinius ratus, bamperį ir jo laikiklį, priekines ratų arkas, groteles;

  • nuimti priekinius žibintus, radiatorių, taip pat išpilti aušinimo skystį;

  • atjungti įvairių komponentų vamzdžius, ortakius ir jungtis;

  • palikti tikslias žymas teisingai naujų komponentų sumontavimui;

  • teisingai sumontuoti visus nuimtus komponentus atgal į jų vietas.

Nepamirškite – tai gana sudėtinga procedūra, tad jeigu nepasitikite savo jėgomis – kreipkitės į patyrusius meistrus, kurie viską atliks taip, kaip reikia.

Kategorijos: