You are here

Ralio entuziastai į trasas nori sugrąžinti rusiškus sunkvežimius

Ar jums patinka ralio trasose matyti rusišką techniką? Ar prisimenate, kaip visuomet ovacijomis sutinkate legendinį Dovilo Čiutelės „Lada VFTS"? Kokios emocijos užplūsta, kai „300 Lakes Rally" metu vienas po kito lekia begalė „Žiguliukų"? 2013 metais šioje klasėje jų buvo 10, o po metų jau net 22. Senąją techniką į ralį atsivežė sportininkai iš  Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Rusijos.

Prisiminkite tame pačiame ralyje dar sutinkamus ir sunkvežimius iš Estijos - „GAZ-51", kurie ypatingomis spalvomis papuošia ralį. Šiuos automobilius vairuojantys sportininkai pasitinkami su džiaugsmu, o palydimi ovacijomis. Tiek šie automobiliai, tiek žiūrovų emocijos labai papuošia ralį ir suteikia visam renginiui papildomo „svorio".

Idėja - atgaivinti istorinius sunkvežimius

Dažniausiai trasoje pasirodo trys arba keturi estų sunkvežimiai, o ar galėtų jų būti daugiau? Gal ir lietuviai paruoštų tokią techniką? Juk autosporto istorijos vingiuose buvo „GAZ'ikus" vairuojančių lietuvių.

Jau kuris laikas brandinama idėja - sugrąžinti „GAZ" ir „ZIL" sunkvežimius į ralio trasas ir surengti per metus kelis šios taurės etapus, į kuriuos tikėtina atvyktų bent 10 šių senųjų sunkvežimių. Tai ne tik nustebintų ralio žiūrovą, bet ir akimirkai leistų sugrįžti istoriniems autosporto laikams.

Pagrindinis šios idėjos - atgaivinti istorinius sunkvežimius - kalvis yra lenktynininkas iš Latvijos - Dzintars Kaulakalns, kuris papasakojo apie visą šį sumanymą portalui www.98.lt

Dzintars pats yra dalyvavęs šios sunkios technikos lenktynėse, o nostalgija ir puikūs prisiminimai veda vyrą į avantiūrą - surengti „Truck Cup" čempionatą.

Būtent šios mašinos ir davė pradžią autosporto formavimuisi Tarybų Sąjungoje. Be to, jeigu šiose šalyse nebūtų buvusių „GAZ" sunkvežimių lenktynių, autosporto čia nebūtų buvę iš vis. Autosporte šie automobiliai buvo tokie populiarūs, kad per visas šalis, jie buvo patekę į Pasaulio Gineso rekordų knygą dėl savo masiškumo lenktynių trasose. Tais laikais tai davė pradžią ir autosporto vystymuisi Baltijos šalyse. Kroso trasose šie sunkiasvoriai kovėsi įnirtingai ir ilgai. Ar pamenate tuos laikus, kai ir Lietuvos kroso čempionate buvo sunkvežimių klasė?

Trūksta tik sunkvežimiais susidomėjųsių lietuvių

Dzintars džiaugiasi, kad estai mielai lenktyniauja su tokia senovine technika, o be to ir latviai rodo susidomėjimą šiuo reikalu. Tebetrūksta tik lietuvių ir šalia nacionalinių ralio čempionatų būtų galima turėti ir sunkiosios artilerijos - sunkvežimių - Baltijos šalių čempionatą. Dzintars viliasi, kad galbūt pavyktų suorganizuoti net ir Europos čempionatą.

Visa tai yra labai realu, jeigu ne Europoje, tai Baltijos šalyse čempionatas galėtų tikrai startuoti, kadangi techninis reglamentas jau yra paruoštas - juo pasidalintų estai. Be to, estai mielai pasiryžę ateiti į pagalbą ir tvarkant bei ruošiant „GAZ-51" ralio monstrus lenktynėms. Šios technikos paslaptis jie tikrai išmano, o patarimus dalinti yra pasiruošę.

Tik įsivaizduokite.. kažkur Lietuvos kaime, pakampėje, prie senų pastatų, rūdija senas apleistas „GAZ" sunkvežimis.. Kaip smagu būtų jį iš ten prikelti ir nusiųsti tiesiai į ralio trasą. O galbūt pas ką nors iš lietuvių garaže stovi pamirštas ir raumenis pramankštinti trokštantis, sportui ruoštas „GAZ-51" senolis.

Latvijos lenktynininkas ir senųjų sunkvežimių patriotas Dzintars Kaulakalns tikisi surasti bendraminčių el. paštu ladavftscup@gmail.com