You are here

Vilniaus ralyje 2012 Sauliaus Girdausko triumfas

Šeštadienį, gegužės 26 dieną startavo vasaros sezoną atidarantis penkiasdešimt pirmas Vilniaus ralis. Sunkias varžybas pradėjo 47 ekipažai.

Kad šis ralis buvo nelengvas byloja, tai jog finišo liniją kirto tik 29 ekipažai: vieniems jį teko baigti dėl technikos gedimų, kitiems dėl patirtų avarijų. Ralio pradžioje kovą dėl pergalės baigė ir vienas lyderių Vytautas Švedas. Toliau kova tęsėsi be jo. Dominykas Butvilas įnirtingai kovojo su Sauliumi Girdausko, tačiau pastarasis, aplenkęs Dominyką, galiausiai sugebėjo laimėti Vilniaus miesto mero įsteigtą taurę. Trečią vietą užėmė Rokas Kvaraciejus. Ketvirtas finišavo Rokas Lipeikis, penktas lenkas Maciek Oleksowicz.

Bet apie viską nuo pradžių. Ankstyvą šeštadienio rytą į ralį išvykome ir mes, 98.lt ekipažas. Suplanavę dienos maršrutą spėjome apsilankyti penkiuose iš aštuonių greičio ruožų (GR 1, GR 3, GR 6, GR7, GR8), serviso zonoje ir apdovanojimo ceremonijoje.

Pirmas greičio ruožas

Jau pirmajame greičio ruože supratome, kad ralyje dulkių bus DAUG! Čia stebėjimui pasirinkome vietą, kur įveikdami dešinį posūkį lenktyninkai išnira iš miškelio. Šioje vietoje bene greičiausiai pralėkė Vytautas Švedas, kuris ir laimėjo pirmą greičio ruožą. Nuo jo 6 sek. atsiliko Dominykas Butvilas. Trečias buvo Saulius Girdauskas su 9 sek. deficitu.

Gintautas Šlepikas viename iš posūkių išlėkė iš trasos ir trenkėsi į šulinį.

Pažiūrėjome pirmus 20 lenktynininkų ir lėkėme į trečią greičio ruožą.

Antras greičio ruožas

Kol važiavome į trečio greičio ruožo stebėjimui numatytą vietą, antrajame ruože įvyko daug įdomių dalykų.

Vytautas Švedas įvažiavęs į griovį sulaužė savo „Mitsubishi Lancer Evo X“ vairo traukę ir pasitraukė iš kovos dėl pergalės. Vėliau važiavęs Martynas Samuitis taip pat su dešimtos kartos „Lanceriu“ vertėsi ir baigė kovą. Čia taip pat nepasisekė ir Mantui Morkiui, vairuojančiam „Renault Clio“ – jo ekipažas trenkėsi į medį. Konstantinas Gorbas su „BMW 318” taip pat turėjo pasitraukti iš kovos, kuomet po nesėkmingo nusileidimo nuo tramplino plyšo sailentbloko tvirtinimo vieta.

Tačiau kuomet viniems nesiseka, kitiems sekasi. Sėkmė šiame greičio ruože aplankė Dominyką Butvilą, kuris šiame ruože buvo greičiausias, aplenkęs Roką Kvaraciejų net 20 sek. Bendroje įskaitoje šie abu lenktyninkai tuomet taip pat žengė jau vienas po kito, juos skyrė truputi daugiau nei 25 sek. Trečias po šiuo ruožo buvo Saulius Girdauskas su 30 sek. deficitu. Puikioje ketvirtoje vietoje žengė vis geriau važiuojantis Dainius Matijošaitis.

Trečias greičio ruožas

Trečiajame greičio ruože ralio lyderis Dominykas Butvilas prarado 12 sek. Sauliui Girdauskui, bet vis dar išlaikė pirmąją poziciją su 16 sek. persvara. Antras po šio greičio ruožo laikėsi Rokas Kvaraciejus, tačiau nuo jo jau tik mažiau nei 2 sek. atsilikęs važiavo Saulius Girdauskas.

Šį greičio ruožą stebėjome įspūdingai atrodžiusioje miško kirtavietėje ant sukrautų rastų. Pro mūsų akis pralėkė visi lenktynininkai už savęs palikę kalnus dulkių. Jau po pirmojo autmobilio supratome, kad stebėti ralį šioje vietoje bus sudėtinga: dulkių debesys su akmenukų  ir medžių žievių pagardinimais. Pravažiavus automobiliui dulkės ore tvyrodavo apie minutę, o dažnais atvejais jos dar būdavo neišsisklaidžiusios važiuojant sekančiam lenktynininkui. Nebuvę dykumoje, bet tikriausiai jausmas panašus kaip per smėlio audras. Tiesiogine to žodžio prasme, teko „ryti“ dulkes.

Kaip vėliau savo įspūdžiais dalinosi Dainius Matijošaitis, važiavimą tokiomis sąlygomis kažkuo prilygsta naktiniam raliui, kuomet visiškai turi pasikliauti sudaryta stenograma, nes matomumas ne retais atvejais būdavo minimalus.

Serviso zona

Po trečio greičio ruožo nuvykome į serviso zoną, pailsėti nuo dulkių ir pažiūrėti kaip išsilaikė lenktyninkų technika. Čia itin susirūpinęs buvo Vytautas Švedas, kuris lyg ir sutvarkė sulūžusį automobilį ir išvažiavo į sekančiuos greičio ruožus po „nulinukų“, tačiau jau nebekovojo dėl taškų.

Ketvirtas greičio ruožas

Šį greičio ruožą greičiausiai įveikė „Škoda Fabia WRC“ vairuojantis Saulius Girdauskas ir sumažino Dominyko Butvilą persvarą iki 11,3 sek. Rokas Kvaraciejus nukrito į trečią vietą. Ketvirtas žengė D. Matijošaitis, o penktas – Rokas Lipeikis.

Penktas greičio ruožas

Užtikrintai šį greičio ruožą laimėjo puikiai važiuojantis Saulius Girdauskas, jis net 16 sek. aplenkė Roką Lipeikį, kuris buvo antras šiame ruože. Po tokio pasirodymo Saulius pakilo į pirmą ralio įskaitos vietą ir lenkė Dominyką Butvilą 7,8 sek. Rokas Lipekis šiame ruože sugebėjo į penktą vietą išstumti Dainių Matijošaitį.

Penktas ruožas buvo nesėkmingas Tautvydo Narušio ekipažui, kurio vairuojamas „Mitsubishi Lancer Evo VI“ vertėsi bene keturis kartus.

Šeštas greičio ruožas

Kol vyko ketvirtasis ir penktasis greičio ruožai, mes ramiai laukėme šeštojo. Stebėjimui pasirinkome vietą, kur lenktynininkai dideliu greičiu atlekia nuo stataus kalno, maždaug jo viršuje pradeda stabdyti ir dar staigų dešinyje posūkį. Gražių vaizdų, ir žinoma, dulkių čia taip pat netrūko. Kartais aplinkui nesimatė nieko, dulkės tvyroje tiek ore, tiek burnoje. Tačiau šiame ruože buvo ne tik dulkių, bet ir dumų bei ugnies...

Šį greičio ruožą vėl laimėjo Saulius Girdauskas ir bendroje įskaitoje lenkė Dominyką Butvilą jau 22,1 sek. Trečias atsilikęs 1 min. 17 sek. bendroje įskaitoje po šio ruožo žengė Rokas Kvaraciejus su naujuoju šturmanu Andriumi Šošu, ketvirtas Rokas Lipeikis, o į penktąją vietą pakilo lenkas Maciek Oleksowicz.

Kaip minėjome, šiame ruože buvo ir ugnies bei dumų. „Subaru Impreza WRX STI“ vairuojama Artūro Ežerskio (lenktynininkas važiavo aštuntoje vietoje) staiga sustojo, kai ekipažas suprato, kad pradėjo degti automobilis. Kaip šio įvykio įkarštyje spėliojo lenktynininkai, kažkur pratekėjo tepalas ir pateko ant karštų variklio skyriaus detalių. Situacija kažkuo panaši į neseniai buvusį įvykį Kačerginėje.

Nieko nelaukę lenktynininkai išsitraukė gesintuvą ir atsargiai atidarę variklio gaubtą bandė gesinti variklio skyriuje išsiplieskusias liepsnas. Netrukus prie jų pribėgo trasos apsauginis ir iškvietė gaisrinę, kurios, laimei, neprireikė.

Pasibaigus gesintuvo putoms, ugnis vis dar rusnojo. Automobilis buvo sustojęs netoli gyvenamo namo, taigi atbėgusių žmonių lenktynininkai paprašė gesintuvų arba vandens. Į tokį prašymą šie atsakė, kad gesintuvo tikrai neduos, nes kainuoja 50 litų, o vandens, jei reikia gali atsinešti patys.

Po tokių atsakymų lenktynininkai automobilį pradėjo gesinti žvyru nuo kelio. Tuomet kartu su kolega iš rallymoments.eu metėme fotoaparatus į šalį ir padėjome lenktynininkams gesinti automobilį, pildami į variklio skyrių žvyrą. Adrenalino pakako visiems. Pilant smėlį ant variklio buvo apėmęs keistas jausmas. Veiksmas ir situacija tikrai nekasdieniška. Po kelių akimirkų atbėgo vyrai nešini kibirais vandens, kurio pagalba gaisras buvo užgesintas. Lenktynininkai kovos tęsti nebegalėjo, tačiau bendromis pastangomis ugnis buvo neutralizuota ir pavyko išsaugoti automobilį.

Beje, bėgant link degti pradėjusio automobilio, pražiopsojome Giedriaus Notkaus išslydimą iš trasos staigiajame posūkyje. Lenktynininkas tikriausiai užsižiūrėjo į degantį kolegų automobilį ir pražiopsojo stabdymo zoną. Tačiau išlėkimas iš trasos kainavo tik kelias sekundes brangaus laiko. Giedrius akimirksniu grįžo į trasą.

Po itin karšto 6 greičio ruožo išskubėjome į 7/8 greičio ruožus.

Septintas greičio ruožas

Čia spėjome atvykti prieš pat startą. Greičio ruožo prieigose jau buvo susirinkę minios žiūrovų. Ši trasos dalis itin visiems gerai pažįstama dėl šokamų tramplinų, o taip pat važiuojama buvo du kartus – pats tas reginys žiūrovui.

Dulkių šiame greičio ruože praktiškainebuvo, iš po ratų čia lėkė nebent žiežirbos. Pirmasis jų pažėrė Dainius Matijošaitis, atlikęs įspūdingą šuolį. Nusileisdamas automobilis taip prisiplojo prie žemės, kad būtų laimėjęs net „Lowrider“ (žemas automobilis) konkursą, kaip žemiausias automobilis. Po atlikto šuolio automobilio dugnu palietęs asfaltą Dainius paliko savotišką brūkšninį kodą ant asfalto, kaip žymą „nušokau iki čia“.

Už jį toliau skrido Giedrius Notkus, suteikdamas puikų reginį žiūrovams. Gerą šuolį atliko Saulius Girdauskas, taip pat Volodimyr Kontradento vairuojamas „Renault Clio“. Pašokti į orą nepasikuklino ir moteriški ekipažai: Joana Survilatė bei Inesa Tushkanova.

Šuolių tolio niekas nematavo, tačiau laiko atžvilgiu šiame ruože trumpiausiai užtruko Saulius Girdauskas ir dar labiau sustiprino lyderio poziciją. Jo persvara prieš Dominyką buvo jau 30,2 sek.

Aštuntas greičio ruožas

Paskutinįjį greičio ruožą eilinį kartą laimėjęs Saulius Girdauskas pelnė Vilniaus ralio nugalėtojo vardą ir vėliau per apdovanojimų ceremoniją atsiėmė Vilniaus miesto mero taurę iš Artūro Zuoko rankų.

Antras ralyje finišavo Sauliaus taip ir nepavijęs Dominykas Butvilas. Jis nuo nugalėtojo atsiliko 37 sek. Trečias buvo Rokas Kvaraciejus, atsilikęs 1 min. 41,1 sek. Rokas Lipeikis ralį baigė ketvirtas, penktas finišavo svečias iš Lenkijos – Maciek Oleksowicz.

Pirmasis dešimtukas

1. Saulius Girdauskas/Adrianas Aftanazas/Škoda Fabia WRC (1) 59:54.9
2. Dominykas Butvilas/Renatas Vaitkevičius/Mitsubishi Lancer Evo X (2) +0:37.0
3. Rokas Kvaraciejus/Audrius Šošas/Mitsubishi Lancer Evo X (2) +1:41.1
4. Rokas Lipeikis/Inga Lipeikytė/Mitsubishi Lancer Evo VIII (1) +2:02.9
5. Maciek Oleksowicz/Andrzej Obrebowski/Subaru Impreza (1) +2:56.4
6. Dainius Matijošaitis/Mindaugas Čepulis/Mitsubishi Lancer Evo IX (1) +3:12.1
7. Giedrius Notkus/Dainius Strižanas/Subaru Impreza WRX STI Spec C (1) +3:55.9
8. Žilvinas Juršys/Tomas Balžekas/Mitsubishi Lancer Evo IX (2) +4:50.2
9. Eugenijus Michalauskas/Adomas Šablevičius/Mitsubishi Lancer Evo IX (1) +5:30.0
10. Edvinas Rudaitis/Edvinas Pagirskas/Ford Fiesta (4) +6:46.9

Apdovanojimai

Po ralio visi finišavę dalyviai savo automobilius išrikiavo prie Vilniaus miesto savivaldybės pastato, kur vėliau visi iškilmingai pasirodė susirinkusiems žiūrovams, prizininkų trejetukas išsidalino taures bei pasilaistė šampanu. Nugalėtojų šampano skonio paragavo ir juos sveikinęs Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Gintaras Furmanavičius, Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas Stasys Brundza bei Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas, kuris, beje, šampano tiesiai iš butelio negėrė. G. Furmanavičius šampano jam įpylė tiesiai į saują, iš kurios meras ir gėrė.

Apibendrinimas

Vilniaus ralis 2012 buvo puikus, pasižymėjęs nuožmia kova, nuostabiais reginiais bei dideliu iškritusiųjų skaičiumi. Iš 47 startavusių ekipažų finišavo tik 29.

Kaip žiūrovams, greičio ruožuose buvo lengva orientuotis, nors nuorodų į juos ir nebuvo, tačiau turint trasų žemėlapius jokių keblumų nekilo. Ralio formatas buvo viena diena ir 8 greičio ruožai. Tačiau sudarius gerą ralio stebėjimo maršrutą buvo įmanoma pamatyti penkis greičio ruožus (trys iš jų pilnai, vienas - beveik visas ir vienas – 20 lenktynininkų).

Galima išreikšti pagarbą tiek organizatoriams, tiek dalyviams už gražias akimirkas ir be nesklandumų praėjusį renginį.

Lenktynininkai: