You are here

Rally Classic Druskininkai 2019: V. Žala laimėjo ir ralį, ir čempiono titulą

  • Vaidotas Žala ir Andris Malnieks
    Vaidotas Žala ir Andris Malnieks
  • Vaidotas Žala ir Andris Malnieks
    Vaidotas Žala ir Andris Malnieks
  • Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas
    Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas
  • Vytautas Švedas ir Mindaugas Čepulis
    Vytautas Švedas ir Mindaugas Čepulis

Spalio 5 dieną įvyko paskutinis 2019 metų Lietuvos ralio čempionato etapas - „Rally Classic Druskininkai 2019", kuriame lenktynininkams teko įveikti dvylika greičio ruožų, iš kurių du vyko tamsoje.

Iki šio etapo jau buvo aišku, kad LARČ1 įskaitos čempionu taps Vaidotas Žala, kuris per sezoną susikrovė didžiulį taškų kraitį, o antras esantis Vytautas Švedas jo pavyti jau niekaip nebegalės.

Tuo tarpu 4WD įskaitoje iš atimti pirmąją poziciją iš V. Žalos teorinių šansų dar turėjo G. Notkus. Tam reikėjo dviejų dalykų, kad Vaidotas Žala nefinišuotų, o Giedrius Notkus nugalėtų ir surinktų visus įmanomus taškus.

Visa ši intriga dėl čempiono titulo baigėsi jau po trečiojo greičio ruožo. Pirmus tris greičio ruožus Druskininkų ralyje laimėję Vaidotas Žala ir Andris Malnieks jau galėjo vadinti save čempionais, gavę reikiamą taškų skaičių. „Taškų prasme mums tereikėjo įveikti vieną ralio sekciją. Ir jei gerai suskaičiuojame, tai mūsų surinktų taškų pakanka, kad galėtumėme vadintis čempionais“, - matematiką dėstė Vaidotas Žala.

Vaidotas Žala ir Andis Malnieks

Prieš ralį jis minėjo, kad jame važiuos atsargiai. Bet jau pirmoje sekcijoje ekipažas palaikė didelį tempą ir susikrovė nemenką persvarą – 39,1 sek. prieš artimiausią varžovą Martyną Samsoną. Trečias žengė Giedrius Notkus, atsilikęs 51,3 sek. Ketvirtas buvo Vytautas Švedas, atsilikęs nuo G. Notkaus 30,4 sek.

Apmaudžiai anksti iš kovos pasitraukė ir Martynas Samsonas su Ervinu Snitku. Uteniškis jau kurį laiką kentė dešinės rankos skausmus, trukdžiusius tiksliai darbuotis vairaračiu. Kai prie šios problemos prisidėjo ir hidraulinio vairo mechanizmo kaprizai, Martynas porą kartų išslydo iš trasos ir gerokai apgadino galinę pakabą. Po antrojo incidento ketvirtajame greičio ruože jis nusprendė trauktis iš tolesnės kovos.

Anksčiau laiko Lietuvos ralio čempionu tapęs V. Žala nei kiek nepristabdė ir toliau diktavo Druskininkų ralio tempą. Jis laimėjo ketvirtą, penktą, šeštą, septintą, aštuntą ir devintą greičio ruožus. Dešimtajame, vos 1,02 km ilgio greičio ruože pagaliau atsirado naujas ruožo laimėtojas - latvis Janis Vorobjovsas. V. Žala čia buvo tik 12-as, atsilikęs 9 sekundes. Bet šis atsilikimas neįvyko be reikalo. Kurorto centre vykusiose gatvių lenktynėse jis surengė nedidelį šonaslydžio šou, kainavusį  jam apie 10 sekundžių. 

Prieš likusius du naktinius greičio ruožus jo persvara buvo milžiniška. Antroje vietoje esantį G. Notkų jis lenkė 1 min. 46 sek. Trečioje vietoje žengė Vytautas Švedas, atsilikęs dar 18,7 sek.

Vytautas Švedas ir Mindaugas Čepulis

Ketvirtoje bendros įskaitos vietoje buvo rusas D. Rostilovas, atsilikęs 2 min. 37 sek., o penketuką užbaigė lenkas M. Stolarskis, atsilikęs 4 min. 19 sek.

Pirmą naktinį arba 11-ą viso ralio greičio ruožą vėl laimėjo ne V. Žala. Greičiausiu šiame 8 km ilgio ruože vėl buvo Janis Vorobjovsas. Vytautas Švedas nuo jo atsiliko 3 sekundes. Vaidotas nuo Vytauto atsiliko vos 0,7 sek., o ketvirtas buvo G. Notkus, pralošęs dar 0,7 sek.

12-ą greičio ruožą organizatoriai pavadino „Tamsi naktis", kurios „ilgis" net 20 km. Išlaikyti koncentraciją tamsoje tokio ilgio greičio ruože nėra lengva. Geriausiai kelią tamsoje rado V. Žala, kuris artimiausią varžovą - Giedrių Notkų - šiame greičio ruože aplenkė net 53,8 sek.

Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas

Taigi po visos dienos dominavimo Druskininkų ralio nugalėtoju ir Lietuvos ralio čempionu tapo Vaidotas Žala. Antroje vietoje liko Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas. Ekipažas atsiliko 2 min. 41 sek. Jie taip pat iškovojo ir antrąją vietą 4WD įskaitos bendroje visų metų suvestinėje. Trečias šį ralį baigė Vytautas Švedas, pralošęs dar 32 sek. Jam kelią Druskininkų apylinkėse diktavo Mindaugas Čepulis.

Ketvirtąją vietą užėmė rusas D. Rostilovas, o į penketuką įšokti sugebėjo ir Janis Vorobjovs.

Greičiausias tarp automobilių varomų viena ašimi šįkart buvo Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku, važiavę „BMW M3“ automobiliu. Priekinius varančiuosius ratus turinčių automobilių kategorijoje buvo „Peugeot 208 R2“ važiavęs Vlado Jurkevičiaus ir Edvino Bieliausko duetas.

Iš viso dėl gedimų finišo nepasiekė 12 ekipažų  iš 33 startavusių.

Lenktynininkai: