You are here

Rally Elektrėnai 2019: Po gautos baudos - vos neišslydo pergalė iš V. Žalos rankų

  • Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
  • Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
    Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka
.

Šeštadienio, liepos 13 d., vakarą finišo tiesiąją pasiekė ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas, ralis „Elektrėnai 2019“. Jį užtikrintai laimėjo Vaidoto Žalos ir Andrio Malnieko ekipažas, važiavęs „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Tačiau milžiniška, kiek didesnė nei vienos minutės persvara ėmė ir išgaravo po to, kai šis ekipažas gavo minutės baudą už tai, kad teisėjai suskaičiavo, jog ekipažas per lenktynes turėjo ne aštuonias, kaip leidžia taisyklės, o devynias padangas. Viena per daug. Tai buvo atsarginis ratas, kurio per klaidą Vaidotas ir Andris neįskaičiavo.

Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka

Taigi galutinėje oficialioje bendros įskaitos lentelėje persvara prieš M. Marczyką ištirpo iki 0,9 sek. Iki dramos trūko labai labai mažai. Gerai, kad Vaidotas Žala jau turėdamas virtualią pergalę savo kišenėje, paskutiniame greičio ruože nesumažino tempo. 

Čia pat už Vaidoto Žalos beveik visas pirmojo dešimtuko vietas pasidalino svečiai iš Lenkijos, čia taip pat važiavę savo čempionato ketvirtąjį etapą. 

Iš viso dalyviai per dvi dienas įveikė 16 greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 100 km. Greičiausias čia buvo Lietuvos čempionato lyderis Vaidotas Žala, kuris, trasą įveikęs per 54 minutes (neskaitant baudos), rodos, laimėjo be didesnės konkurencijos: artimiausiam savo varžovui jis „užvežė“ visą minutę (vėl gi neskaitant baudos), geriausią tempą demonstravo visuose greičio ruožuose. Jis laimėjo 12 greičio ruožų iš šešiolikos. Tačiau pasak paties „Agrorodeo“ komandos piloto, šis ralis jam toli gražu nebuvo tarsi pasivaikščiojimas parke: 

„Lengva tikrai nebuvo. Elektrėnų greičio ruožai yra itin klastingi. Ypač paskutiniai šeši. Turėjome tokių momentų, kur galėjome ir mašiną ir rezultatą palikti. Po vieno tramplyno šturmanui stuburą paskaudo, pramušėme du ratus. Tikrai buvo ką veikti. Svarbiausia, kad atsivežėme tiek minučių, kiek reikia ir nepadarėme didelių klaidų“, - braukdamas prakaitą nuo kaktos finiše įspūdžiais dalinosi Vaidotas Žala. 

Antrasis ralyje ir pirmasis tarp lenkų – Miko Marczykas su S. Gospodarczyku, taip pat važiavę tokia pat „Škoda“, kaip ir Vaidotas. 

Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka

„Paskutiniuose greičio ruožuose mums reikėjo spausti labai stipriai, kad galėtume kovoti su savo varžovais. Bet pavyko pasidaryti gerus pakabos nustatymus, tad rezultatu dabar jau esame patenkinti. Ralis buvo sudėtingas, bet su labai smagiais greičio ruožais“, - pasakojo Miko. 

Jis viso ralio metu aršiai kovojo su T. Kasperczyku, vairavusiu „Ford Fiesta R5“, tačiau pastarajam teko nusileisti ir tenkintis antrąja vieta Lenkijos įskaitoje ir trečiąja bendrai. Jam, kad palypėtų podiumo laipteliu aukščiau, pritrūko lygiai 15 sekundžių. 

Ketvirtą vietą užėmė T. Koltunas su „Ford Fiesta R5” , atsilikęs dar 23,4 sek.

Į penktą vietą tarp tuzino R5 klasės automobilių įsitrynė ir Giedrius Notkus, važiavęs senesniu ir toli gražu ne tokiu vikriu „Mitsubishi Lancer EVO IX“ automobiliu. Iš lietuvių jis antras greičiausias šiame ralyje. Giedrius sakė, kad būtų galėjęs kovoti ir dėl aukštesnių vietų, tačiau antrą kartą važiuojamuose greičio ruožuose tiesiog niekaip negalėjo pasivyti R5 klasės mašinų. Jam iki ketvirtos pozicijos pritrūko vos 8,2 sek.

„Dvejopai sekėsi konkuruoti su lenkais. Pirmą kartą važiuojant greičio ruožus, kai danga geresnė, švari, galėjome važiuoti tuo pačiu tempu. Bet lekiant antrą kartą vietomis provėžos buvo tokios gilios, kad ratai tiesiog grunto nesiekė. O R5 technika tokiose situacijose turi pranašumą ir nuo manęs pabėgo. Tad tikrai reikėjo paprakaituoti dėl šio rezultato“, - pasakojo G. Notkus, kuris paskutinius prakaito lašus išliejo pačiame paskutiniame greičio ruože, kuriame netgi sugebėjo aplenkti Vaidotą Žalą. Aplenkė 0,1 sekundės, ir laimėjo papildomų taškų į čempionato kraitį. 

Greičiausias tarp dviem ratais varomus automobilius pilotuojančių ekipažų buvo Justas Tamašauskas su Vaidu Šmigelsku. Šiemet jie pirmą kartą savo „BMW M3” automobilį į finišą atvežė sveiką, neapgadintą. Viso to rezultatas – 1 vieta tarp 2WD automobilių ir daugybė galingos visais ratais varomos technikos, paliktos Justo dulkėse. Šis ekipažas bendroje įskaitoje užėmė 13 vietą. 

Rally Elektrėnai 2019/Egidijaus Babelio nuotrauka

„Labai gerai. Labai smagu. Pasisekė. Tikrai puiki diena. Rytas buvo kiek vėsesnis, šlapesnis, dabar jau saulė šviečia, gruntas geras, o ir paskutiniai greičio ruožai tokie susukti, su tramplynais, buvo vienas malonumas juos važiuoti. Labai smagu finišuoti o ir dar su tokiu rezultatu“, - išsišiepęs iki ausų žodžius bėrė Justas. 

Jis kone pusę ralio labai įnirtingai, sekundė į sekundę kovojo su Giedriumi Firantu, taip pat vairavusiu „BMW M3”. Tačiau Giedrius ralio viduryje išlaužė ratą ir pabaigė lenktynes. Antrą vietą tarp 2WD įskaitos dalyvių užėmė Evaldas Joteika su „Volkswagen Polo“. Trečias – lenkas Lukašas Levandovskis su „Peugeot 208 R2“.